Spring naar inhoud

- - - - -

Waar staan jullie kattenbakken

• Log in om te reageren
37 reacties op dit onderwerp
ErikaW
ErikaW
  • 105 berichten

#1 Geplaatst 28 augustus 2015 - 20:42

Zoals de titel al zegt.. staan jullie bakken allemaal naast elkaar of op verschillende plekken?
En als ze naast elkaar staan, gaat elke kat dan  mooi op zijn eigen bak?

Freya13
Freya13
  • 348 berichten

#2 Geplaatst 28 augustus 2015 - 20:44

Bij ons staan de kattenspullen beneden in de berging. Aan de ene kant van de berging staan eten en water, aan de andere kant staat een grote kattenbak.
Boven hebben we nog een bak staan, die echter nauwelijks gebruikt wordt. Daar staat ook nog een potje eten en water.

We hebben vier katten, maar het zijn katten die buiten kunnen en dus hun behoefte (vooral tijdens de zomer) grotendeels buiten doen. In de winter komt er een extra bak, en dan zien we meestal dat er een 'plasbak' en een bak voor de grote boodschap is ...

lilymaya
lilymaya
  • 7.911 berichten

#3 Geplaatst 28 augustus 2015 - 20:50

Ik vind dit een interessant  artikel, misschien heb je er wat aan.
Denk ook kattenbakken niet naast elkaar zetten

http://www.behivet.b...-voelen-deel-2/

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#4 Geplaatst 28 augustus 2015 - 20:56

Maar 1 kat hier. Thuis staat de bak in het bureau onder de bureautafel.
En in de caravan staat de bak in de grote slaapkamer van mijn ouders onder de kaptafel, de enige plek waar plek is.
Geplaatste afbeelding

ErikaW
ErikaW
  • 105 berichten

#5 Geplaatst 28 augustus 2015 - 21:29

B*edankt voor het artikel Lilymaya.

Onze eerste bak staat in een ruimte naast de keuken.
Maar nu we meerdere katten hebben is het hier een beetje ongeorganiseerd.
Ik zou een bak naast de eerste kunnen zetten maar ik vraag me af of een kat het wel apprecieert om zijn behoefte te doen naast de plek waar de andere net geweest is.

lilymaya
lilymaya
  • 7.911 berichten

#6 Geplaatst 28 augustus 2015 - 21:39

Bekijk berichtErikaW, op 28 augustus 2015 - 21:29, zei:

B*edankt voor het artikel Lilymaya.

Onze eerste bak staat in een ruimte naast de keuken.
Maar nu we meerdere katten hebben is het hier een beetje ongeorganiseerd.
Ik zou een bak naast de eerste kunnen zetten maar ik vraag me af of een kat het wel apprecieert om zijn behoefte te doen naast de plek waar de andere net geweest is.
persoonlijk zou ik het niet doen.

Ik heb 3 bakken.
2 maxi bella's, die zijn wel redelijk groot.  En 1 van gewoon formaat
ze staan allemaal in een andere plaats.
Vind ze heel goed.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 28 augustus 2015 - 21:43

Ik heb 1 bak in de woonkamer en 1 in de eetkamer staan. Beetje verspreid dus. Naast elkaar zou ik niet doen. Het is al gebeurd dat er 2 tegelijk op de bak gaan en fluffy kennende zou ze nooit naast een andere kat op de bak willen.

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#8 Geplaatst 28 augustus 2015 - 21:44

Ik heb 3katten en 2 bakken naast elkaar op het balkon.
Ze gaan bijna altijd allemaal op dezelfde bak,dus als ik ze verschoon,gebruiken ze eerst de ene en 1a2 dagen later ineens de andere.
Zet ik een nieuwe bak neer vanwege kittens,gaan ze allemaal daarop.

Ismene
Ismene
  • 811 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 28 augustus 2015 - 21:54

Twee (binnen)poezen hier en twee Catit kattenbakken (groot). Eén staat beneden, in het hoekje van de living en één boven in de hal. Hun eten en water in de keuken. Ze gaan allebei op allebei de bakken. Soms vaker op die beneden en soms vaker op die boven, maar ze worden wel allebei dagelijks gebruikt.
De onderstroom die niemand ziet, bepaalt de richting in elk gebied.

Vilyna
Vilyna
  • 622 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 28 augustus 2015 - 22:18

Voor 2 katten 1 grote PeeWee en 1 normale kattenbak die ik minimaal 3 keer per dag controleer, of als ik thuis ben direct als er eentje is op geweest.
Ik weet dat de 'regel' aantal katten + 1 is maar ik heb niet het gevoel dat er hier een bak mist, het is immers niet zo groot en de grote kattenbak is echt wel enorm dat hij bijna voor 2 telt :)

De ene staat in de living, de andere in de slaapkamer. Maar dit is eigenlijk dezelfde ruimte gescheiden door een kastenwand.

Bewerkt door Vilyna, 28 augustus 2015 - 22:19.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 28 augustus 2015 - 22:22

Bekijk berichtVilyna, op 28 augustus 2015 - 22:18, zei:

Voor 2 katten 1 grote PeeWee en 1 normale kattenbak die ik minimaal 3 keer per dag controleer, of als ik thuis ben direct als er eentje is op geweest.
Ik weet dat de 'regel' aantal katten + 1 is maar ik heb niet het gevoel dat er hier een bak mist, het is immers niet zo groot en de grote kattenbak is echt wel enorm dat hij bijna voor 2 telt :)

De ene staat in de living, de andere in de slaapkamer. Maar dit is eigenlijk dezelfde ruimte gescheiden door een kastenwand.

Ik had eerst 3 bakken voor 3 katten maar in die ene hoorde ik de krekels sjirpen. Met andere woorden, er werden er maar 2 gebruikt en die 3de zo eens heel af en toe. Laatste keer dat ik die ververste heb ik een half jaar met het zelfde zand gedaan! Uiteindelijk dan weg gehaald. Nam enkel maar plaats in. Nu is het hoekje waar die stond hun eethoekje.

Elma
Elma
  • 3 katten

#12 Geplaatst 28 augustus 2015 - 22:27

Ik heb nu in de zomer twee bakken in de veranda, maar ver genoeg uIt elkaar, om de hierboven reeds vermelde reden. Die worden beide gebruikt door onze oude kattin, die wel buiten kan, maar liever op de bak gaat. Eentje voor het nat en eentje voor de drol, alhoewel ze nogal eens afwisselt. Die bakken moet ik heel proper houden, anders legt ze haar drolletjes erlangs. Dat doet ze nu toch nog af en toe, ondanks dat ik de bakken uiterst proper hou en ontgeur, na elk "accidentje".
Eén bak staat in de nachtgang, zodat mijn twee belhamels, die bij ons slapen, eventueel gebruik kunnen maken van die bak. Onze oude kattin mag hier niet komen, want ze plast graag wild (op de mat bvb). Als ze de kans krijgt probeert ze toch die derde bak te gebruiken.
In de winter komt er nog een bak bij in de veranda, voor de twee belhamels. Die maken er geen probleem van om dezelfde bak te gebruiken. Die zijn samen opgegroeid en heel close met elkaar. Het is alleen problematisch gesteld met onze oude kattin (15 jaar en schildklier en blaasproblemen).

Bewerkt door Elma, 28 augustus 2015 - 22:28.

Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos

lilymaya
lilymaya
  • 7.911 berichten

#13 Geplaatst 28 augustus 2015 - 22:27

Bekijk berichtVilyna, op 28 augustus 2015 - 22:18, zei:

als je regelmatig uitschept is dat zeker genoeg hoor.
Ik heb ook 4 katten, vind 5 bakken toch wat veel.
Ik schep ook tussendoor hoor. Dan is dat allemaal ok. :)

Vilyna
Vilyna
  • 622 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 28 augustus 2015 - 22:31

Bekijk berichtEibhlin, op 28 augustus 2015 - 22:22, zei:

Ik had eerst 3 bakken voor 3 katten maar in die ene hoorde ik de krekels sjirpen. Met andere woorden, er werden er maar 2 gebruikt en die 3de zo eens heel af en toe. Laatste keer dat ik die ververste heb ik een half jaar met het zelfde zand gedaan! Uiteindelijk dan weg gehaald. Nam enkel maar plaats in. Nu is het hoekje waar die stond hun eethoekje.

Regels zijn er om toe te passen op de juiste situatie he, sommige katten zijn misschien moeilijker en willen altijd een schone 'eigen' bak en anderen maakt het niet veel uit :) Hier is de ene iets moeilijker dan de ander, als ik het niet op tijd leeg haal komt ze wel klagen :)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 28 augustus 2015 - 22:44

Bekijk berichtVilyna, op 28 augustus 2015 - 22:31, zei:

Regels zijn er om toe te passen op de juiste situatie he, sommige katten zijn misschien moeilijker en willen altijd een schone 'eigen' bak en anderen maakt het niet veel uit :) Hier is de ene iets moeilijker dan de ander, als ik het niet op tijd leeg haal komt ze wel klagen :)
Bij mij gaan ze gewoon allemaal op de zelfde bakken. Daar maken ze totaal geen punt van. Ik schep ze als ik thuis ben2x per dag uit. Als ik naar school moet normaal als ik thuis kom.