Spring naar inhoud

- - - - -

Waar staan jullie kattenbakken

• Log in om te reageren
37 reacties op dit onderwerp
Thundernimf
Thundernimf
  • 3.904 berichten
  • 5 katten

#16 Geplaatst 28 augustus 2015 - 23:08

Wij hebben vijf katten en 1 gigantische bak. Ondanks veel gehoord advies hebben onze beestjes hier nog nooit een probleem van gemaakt. Deze bak staat onder de trap.

Bewerkt door Thundernimf, 28 augustus 2015 - 23:10.

Woodstock
Woodstock
  • 467 berichten

#17 Geplaatst 29 augustus 2015 - 06:42

Ik heb 2 katten en 2 bakken.
De ene bak staat waar de keuken naar de gang overgaat; de andere op venteke zijn kamer.
Poes komt nooit in een andere kamer en voor zover ik kan zien gaat venteke ook  altijd op zijn eigen bak,
ookal moet hij daarvoor dan verder lopen als hij bvb in de living ligt.
Hij moet steeds op tijd vertrekken of hij heeft een accidentje.
Toch straf dat een beest dat zo goed kan inschatten.
A house without a cat is not a home

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 29 augustus 2015 - 06:53

Hier 3 bakken, 2 in de bijkeuken en die staan naast elkaar, deze zijn voor 4 katten en die maken daar geen problemen van,
de derde staat in de hal onder de trap en die is voor Lotus die boven "woont", ik schep 2x per dag indien nodig vaker.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 29 augustus 2015 - 07:57

Naast elkaar zetten, is voor de kat gelijk aan 1 kattenbak blijkbaar. Als je katten goed overeen komen, kan dat geen kwaad. Maar als dat niet zo is, riskeer je dat de ene kat de kattenbakken 'bewaakt', waardoor de andere(n) er niet goed bij kunnen of op durven gaan. Daarom raden ze aan om ze uit elkaar te zetten.

Ik heb vier katten en zes bakken. Maar 1 van mijn katten voelt zich voor t moment ontzettend onzeker in huis, dus het is geen overbodige luxe.
Heb er eentje in de keuken, twee in de living (niet naast elkaar), eentje in de gang beneden, eentje in de badkamer en nog eentje in de tweede kamer boven.
Ze worden ook allemaal gebruikt, al wisselt het wel af welke bak de voorkeur heeft.
En ik schep ze vier keer per dag uit nu. Vroeger twee keer, maar ik wil Luna geen enkele reden geven om de bakken te vermijden nu.

Op termijn wil ik terug naar vijf bakken, en twee keer leegscheppen, maar dat zal wel niet voor de eerste maanden zijn. :)
Those who don't believe in magic, will never find it

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 29 augustus 2015 - 09:45

4 katten en 3 bakken.

Onze katten komen wel (op Snoes na, die amper) buiten (niet constant). Jaar en dag maar 2 bakken gehad. Dichte jumbobakken.
Na de operatie van Sloeber is ene jumbo vervangen door een open model.
Nu met de problemen met Snoes is er een derde bij gekomen in de vestiaire.... niet echt een ideale plaats, maar het lijkt wel te helpen voorlopig.

De open bak staat in de garage, de jumbo (overdekt) staat in de hal op de eerste verdieping (verdiep van de living en keuken) en de derde staat nu dus in de vestiaire.

We hebben er ooit ook eentje boven in de 'creakamer' (lees: rommelkamer) gezet. Manlief vond het erg dat ze anders 's nachts een verdiep lager moesten gaan :louche: :louche: . Maar deze werd eigenlijk niet gebruikt en is dus ook weggedaan.

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#21 Geplaatst 29 augustus 2015 - 16:14

Hier twee bakken voor twee binnenkatten. Beide bakken zijn Nestors van Savic, het gewone model (niet XXL), maar ik heb kleine katten en de bakken zijn erg ruim.
Eigenlijk staan beide bakken in de gang, eentje in een open kist naast de jassenkleerkast en eentje in de wc onder het wastafeltje, de wc ligt in het verlengde van de gang. Ze staan beide daar omdat de gang, badkamer en keuken de enige betegelde kamers zijn. Er zijn nog nooit ongelukjes gebeurd, maar dat wil ik echt niet op antiek parket of kamerbreed tapijt...
Ze wisselen af van bak, ik vermoed dat de ene kat haar grote behoefte doet in de bak waar de andere plast en omgekeerd :catscratchhead maar ze lijken te evolueren naar elk een bak.
Misschien kan ik er nog eentje extra in de badkamer zetten, maar daar komen ze niet zo vaak en die deur gaat 's nachts toe.

Bewerkt door Machteld., 29 augustus 2015 - 16:16.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.828 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 29 augustus 2015 - 19:17

Hier 2 kattenbakken voor 2 katten.
Toen onze Leon er nog was hebben ze er nooit een probleem van gemaakt, we hebben zelfs een tijdje met 1 kattenbak gedaan, maar ik merkte dat dat toch niet zo vlot liep.
2 was ideaal. Ze deden beiden in de ene bak pipi en in de andere bak kaka.
De ene stond in de keuken en de andere in de slaapkamer.
Maar ze hebben een tijdje ook beiden in de slaapkamer gestaan toen Nekko alleen was.
Maar ze gebruikte maar 1 bak.
Nu staat er 1 bak weer in de keuken omdat de slaapkamer even voor ons Nena alleen is.

Time spent with cats is never wasted

ErikaW
ErikaW
  • 105 berichten

#23 Geplaatst 29 augustus 2015 - 21:29

Op de slaapkamer heeft ook een tijdje eentje gestaan omdat het niet anders kon maar dat doe ik toch niet meer hoor.
Dan werd ik 's ochtends wakker met een geur om bij dood te vallen, altijd leuk als iemand zijn diarree niet onder graaft :-)

Ook met dat in gedachten probeer ik de bakken toch een beetje tactisch te plaatsen zodat je niet te snel last hebt van slechte luchtjes, bv in de buurt van een raam.

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.828 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 29 augustus 2015 - 22:00

Moesten we elders plek hebben dan zou ik de kattenbak ook niet in de slaapkamer zetten. Maar 't kan nu eenmaal niet anders.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#25 Geplaatst 29 augustus 2015 - 22:19

Ik heb ook ooit eens een bak in mn kamer gezet. Mijn probleem was dan niet de geur maar wel als ze dan kot in de nacht in die steentjes gaan graven. Als ze beneden graven hoor ik het ook, mn kamerdeur staat open, maar niet zo luid.

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.828 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 29 augustus 2015 - 22:21

We scheppen de kattenbakken elke dag uit dus idd geurtjes komen niet zo vaak voor. En het raam staat ook elke dag open.
Maar het is vooral het graven 's nachts, maar gelukkig duurt dat nooit lang

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.077 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 30 augustus 2015 - 01:29

Wij hebben 1 kattenbak voor onze 2 poepiekes en geeft geen problemen.
Hij staat in de keuken in een kast waar we de deur afhaalden, zo hebben ze een beetje privacy ;)
De keuken is langwerpig, het is dus niet zo dat we er met onze neus op zitten te kijken als we eten : de tafel staat wat verder.
Als het toch eens gebeurd dat er een grote boodschap gedaan wordt met fel geurtje terwijl we eten zetten we deze even buiten tot we gedaan hebben met eten, dit gebeurt wel zelden :p
Dagelijks wordt er met het schepje alles uitgehaald, soms ook nog eens overdag.
Onze katten doen hun behoefte soms ook wel eens buiten, dus dat scheelt ook wat.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#28 Geplaatst 31 augustus 2015 - 11:20

Ik heb er 2 in de living staan, elk aan een andere kant.
Beiden worden door de 3 katten gebruikt.

Boven staat nog een derde, die wordt minder frequent gebruikt, maar hij blijft zeker en vast staan

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Dasje
Dasje
  • 150 berichten

#29 Geplaatst 26 oktober 2015 - 11:51

4 kattenbakken, 2 boven (slaapkamer ofwel Affie's kamertje) 2 beneden. (1 in keuken en 1 in garage)
Nog nooit een onzindelijke poes gehad

4 poezen hier die ook soms nog es buiten hun behoefte doen

Bewerkt door Dasje, 26 oktober 2015 - 11:52.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#30 Geplaatst 27 oktober 2015 - 13:19

3 Voor 2 katten. Eentje in de living, eentje in de gang en de extra in de slaapkamer. Die wordt sinds Finne er is druk gebruikt. Eender welke deur er even dicht moet, de katten kunnen altijd aan een bak.