Spring naar inhoud

- - - - -

Tuin budgetvriendelijk inrichten

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Ephiny
Ephiny
  • 3.941 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 01 september 2015 - 19:17

Omdat Luna ook buiten erg onzeker is, zou de tuin dus ook aangepakt moeten worden.
Maar ik weet niet zo goed hoe en waar ik moet beginnen.

Hij is niet afgesloten, en dat is ook niet de bedoeling. Er zijn langs twee kanten afsluitingen met gewone draad (zoals voor een kippenhok), de derde kant is met schuttingen, de vierde kant is mijn huis.

Er zouden vooral schuilplaatsen moeten komen, zowel beneden als in de hoogte.

Ik weet dat ze op zooplus buitenhokken verkopen, maar aangezien ik de laatste twee maanden heel veel geld heb uitgegeven aan Luna haar onderzoeken etc, zit ik krap in budget. En jammer genoeg ben ik ook niet zo handig.

Ik had al gedacht aan een hoge balk, en daar dan twee planken aan vast maken. Maar dat zijn geen exhte schuilplaatsen natuurlijk.
Voor een deel van de afsluiting met draad zouden rieten matjes ofzo komen, dat ze niet zomaar kan aangestaard worden door een buurtkat. Voor de hele draad kan niet, omdat Marlee er langs twee plekken onderdoor kruipt om in de wei hierachter te geraken (al kan ik dat wel beperken tot 1 plek natuurlijk).

Zou mss ook nog bij de kringloop kunnen kijken voor hoge bloempotten, daar kan ze zich ook achter schuilhouden.

Iemand nog idee├źn?

(Ik weet dat er een facebookgroep is, ben ik ook lid van, maar die lijkt me toch meer gericht op het veilig afsluiten van de tuin, en op mensen die zelf echt prachtige dingen kunnen maken...)
Those who don't believe in magic, will never find it

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.326 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 02 september 2015 - 02:29

Soms kan je voor een prijsje een tweedehands buitenhok oppikken op 2deHands of Kapaza ofzo...

Mel's Bengels
Mel's Bengels
  • 179 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 03 september 2015 - 11:38

VEEL kartonnen dozen ;) .
IK zet ze savonds onder het afdak en smorgens terug in heel de tuin (ivm regen) , ze hebben niet liever , is goedkoop en kan je zo vervangen) .
Ook van die opvouwbare kratten met een kussentje/fleece/ dekentje in .
Borderrollen hangen hoeft ook niet duur te zijn . (ik voeg zo een foto bij van bij ons (voorlopig is het enkel onder het afdak aan de schutting komen er ook bij ) .
Veel afwasbare speeltjes :p .
Je kan het zo zot maken als je wilt ;) .

hierbij ons stukje onder het afdak . onder afdak.jpg
MelsBengals

Ephiny
Ephiny
  • 3.941 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 03 september 2015 - 14:02

Wat zijn borderrollen?

Ja, kartonnen dozen, maar dat is gewoon niet zo praktisch. Dat kan enkel op dagen dat het echt droog blijft. Geen afdak, dus ze staan sowieso in de regen, als het regent. En vaak is het s ochtends droog, maar s avonds niet, of omgekeerd.

En ik kijk regelmatig op tweedehands, maar daar worden vaak toch nog behoorlijke prijzen gevraagd.

Had al gedacht aan een tunnel ook, maar die moest ik binnen juist weghalen omdat dat voor Luna te onvoorspelbare bewegingen maakt. Daar schrikt ze dan ook weer van.

Mss eerst eens proberen van een klein afdakje te maken...

ErikaW
ErikaW
  • 105 berichten

#5 Geplaatst 03 september 2015 - 16:11

Je zou in plaats van kartonnen dozen ook een curverbox kunnen nemen, die omgekeerd op de grond zetten en daar een opening in snijden.
Die curverbox zou je kunnen vastschroeven op een houten plaat zodat het een beetje stevig blijft.

Of zelf gaan knutselen en 2 houte platen tegen elkaar zetten, dat het zo'n driehoek vormt.

Tot daar voorlopig mijn inspiratie :)

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.326 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 06 september 2015 - 20:52

@Ephiny
Als je nu kijkt op 2deHands staat er gratis een buitenhok voor katjes uit betontriplex van iemand in Baal Tremelo
Zoekertje 253230345
Die mss alleen een nieuw laagje verf nodig heeft op het dakpaneel...

Ephiny
Ephiny
  • 3.941 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 07 september 2015 - 15:03

Bekijk berichtKaprice, op 06 september 2015 - 20:52, zei:

@Ephiny
Als je nu kijkt op 2deHands staat er gratis een buitenhok voor katjes uit betontriplex van iemand in Baal Tremelo
Zoekertje 253230345
Die mss alleen een nieuw laagje verf nodig heeft op het dakpaneel...

Ja, als ik verder zou kijken, zou het mss goedkoper kunnen. Tremelo is echt niet in mijn buurt. En ik denk dat ik dan evengoed een niet gratis hok kan kopen, ipv de kilometers te verrijden. Maar t is superlief dat je aan mij gedacht hebt!

Bekijk berichtErikaW, op 03 september 2015 - 16:11, zei:

Je zou in plaats van kartonnen dozen ook een curverbox kunnen nemen, die omgekeerd op de grond zetten en daar een opening in snijden.
Die curverbox zou je kunnen vastschroeven op een houten plaat zodat het een beetje stevig blijft.

Of zelf gaan knutselen en 2 houte platen tegen elkaar zetten, dat het zo'n driehoek vormt.

Tot daar voorlopig mijn inspiratie :)

Curvers hadden we idd ook al bedacht. Maar ik zou eens moeten kijken hoe je daar een gat in krijgt. Ben echt niet handig. Maar goed, zo moeilijk kan dat niet zijn he.

Heb een kartonnen doos beplakt met plakplastiek ook, maar dat zal wss toch niet zo lang houden...