Spring naar inhoud

- - - - -

27 september ; Sint Niklaas

• Log in om te reageren
59 reacties op dit onderwerp
Cisca
Cisca
  • 13.508 berichten

#31 Geplaatst 22 september 2015 - 16:38

Ja idd Romana, het kan geen kwaad al zo jong te beginnen ermee.

BestCoonsEver
BestCoonsEver
  • 1.334 berichten
  • 9 katten

#32 Geplaatst 22 september 2015 - 19:59

Ik doe het vanaf 12weekjes. Zal zien als mijn varkentje gewassen moet worden of niet ;D
Geplaatste afbeelding

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#33 Geplaatst 22 september 2015 - 22:57

Bekijk berichtBestCoonsEver, op 22 september 2015 - 19:59, zei:

Ik doe het vanaf 12weekjes. Zal zien als mijn varkentje gewassen moet worden of niet ;D

Varkentjes zien anders graag vuil hoor :lachen: :lachen: dus hoef je niet te wassen :ha :ha

Ik wens iedereen veel succes met het showen :cheer: :cheer: :cheer:

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#34 Geplaatst 23 september 2015 - 00:02

Bekijk berichtMayaBlue, op 22 september 2015 - 00:42, zei:

Een ringkeuring is net zoals bij TICA de katten worden intern onderverdeeld, meestal in langharig/kortharing/halflangharig/naakt, leeftijd, geslacht, castraat/open en soms ras. Daar worden dan alle katten met elkaar vergeleken. De plus en min punten van elke kat worden hier ook aangehaald. Later kent de keurmeester zijn beste 3 katten van elke serie toe. En dan uit al die katten nog eens een top 10 (zo is het bij TICA toch). De katten worden hiervoor wel meestal in kooitjes gezet naast elkaar, een vreemde omgeving dus, nu voor een individuele show ringkeuring of die hetzelfde verloopt heb ik geen idee van. Maar voor de TICA shows waar ik ook vaak aan mee doe, is het karakter van de kat die je showt hierin zeer belangrijk. Sommige katten willen helemaal niet in een kooi nabij andere vreemde katten. Zeker niet zo dicht op elkaar in een kooi die eigenlijk al ruikt naar de vorige kat. Dit gaat Freya haar eerste show zijn, ons eigen fokje... zo spannend.

Voor individuele shows is het misschien ook geen must, maar voor TICA moeten de katten allemaal gewassen zijn en tot in de puntjes verzorgd anders wordt de kat meteen afgekeurd. Hier zijn alle kittens en katten die meegaan alvast in bad geweest gisteren :d. Een lange wasdag dus sinds het 1 uur per kitten was en 2 uur voor mijn open kater en 1,5 uur voor de poezen :d.

Bedankt voor de uitleg, dus als ik het goed begrijp, is het eigenlijk gewoon de keuring van de katjes, ik dacht dat het nog iets anders was.
Dat ze nog eens in een andere kooi naast elkaar moesten, wist ik ook niet.

Amai, dan heb je nogal moeten wassen, das de moeite :trance:

lilymaya
lilymaya
  • 7.318 berichten

#35 Geplaatst 23 september 2015 - 00:05

Vind het wel spijtig  dat katten moeten  gewassen worden ..

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#36 Geplaatst 23 september 2015 - 07:32

Waarom is dat spijtig, de katten hebben er geen problemen mee. En een open poes/kater zeker langharig of halflangharig heeft meer zorg nodig. Zo worden ze met name door hun hormonen zeer vettig, je kan een kat ook zo niet laten rondlopen. Als ze het jong genoeg leren hebben ze dat zelfs graag een badje :), alle kittens hebben hier liggen spinnen tijdens hun bad en droogbeurt. Dus dat valt te zien hoe je het bekijkt lijkt me.

lilymaya
lilymaya
  • 7.318 berichten

#37 Geplaatst 23 september 2015 - 08:44

Bekijk berichtMayaBlue, op 23 september 2015 - 07:32, zei:

Waarom is dat spijtig, de katten hebben er geen problemen mee. En een open poes/kater zeker langharig of halflangharig heeft meer zorg nodig. Zo worden ze met name door hun hormonen zeer vettig, je kan een kat ook zo niet laten rondlopen. Als ze het jong genoeg leren hebben ze dat zelfs graag een badje :), alle kittens hebben hier liggen spinnen tijdens hun bad en droogbeurt. Dus dat valt te zien hoe je het bekijkt lijkt me.
ah ok, ik dacht dat de meeste katten het niet zo leuk vinden.
Het is dan waarschijnlijk  een kwestie van gewoonte. :)

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#38 Geplaatst 23 september 2015 - 22:08

Ik denk idd dat ze het wel wat gewend moeten zijn, toen ik mijn poesjes pas had, wou ik ze ook wat wennen aan water ( ik deed het vooral, als ze eens diaree moesten krijgen en ze dan zou moeten wassen ) Geplaatste afbeelding en had in mijn bad een klein bodempje water gedaan. Ik nam mijn poesje en wou ze heel voorzichtig met haar pootjes het water laten voelen, ze begon zo tegen te spartelen dat ik ze niet meer kon houden ( ging heel snel ) en ze viel in het bad en ze was er even snel weer uit :lachen:
Dus hier zijn ze niet zo blij om gewassen te worden, soms steekt ze wel haar hoofdje onder de kraan, als het water heel stilletjes loopt

Cisca
Cisca
  • 13.508 berichten

#39 Geplaatst 23 september 2015 - 22:15

Hier vinden ze het heerlijk, kunnen er echt van zitten genieten.
Gaan erna in de droogkast en ook het droogfohnen is allemaal goed voor.

Maar idd je moet ze hier aan laten wennen en beste zo jong mogelijk

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#40 Geplaatst 26 september 2015 - 08:38

Tot morgen aan iedereen die komt :hoi:

BestCoonsEver
BestCoonsEver
  • 1.334 berichten
  • 9 katten

#41 Geplaatst 26 september 2015 - 12:14

Tot morgen :)voorzichtig rijden met de katjes in de auto :)

Tot morgen :)voorzichtig rijden met de katjes in de auto :)
Geplaatste afbeelding

Cisca
Cisca
  • 13.508 berichten

#42 Geplaatst 26 september 2015 - 12:22

Tot morgen :)

Ik ben altijd voorzichtig in de auto, zeker als ik me trots mee heb, me meiden en me katjes

Nu de katjes gaan wassen :)

Tripkippiej
Tripkippiej

Snoezigste nestje van 2016

• 3.139 berichten
  • 4 katten

#43 Geplaatst 26 september 2015 - 20:59

Hier zojuist, op mijn eten na, de showtas ingepakt.
Enkel morgenvroeg eten en drinken erbij en in St Niklaas de mannen gaan ophalen.

Veel plezier en succes toegewenst morgen!!

Tripkippiej
Tripkippiej

Snoezigste nestje van 2016

• 3.139 berichten
  • 4 katten

#44 Geplaatst 27 september 2015 - 21:50

Nou, ff de showdag van de 2 mannen op een rij!

Billie:
U1
Best in Show Brits Korthaar kater 6-9 maanden

Toulouse:
U1
Voodracht BIS verloren van een erg mooie Bicolour Ragdoll die uiteindelijk ook de BOA won
Toulouse deed het ook nog eens erg goed in de ringkeuring:
Van alle rassen 6-10 maanden wist hij van de 33 kittens maar liefst de 4e plaats te behalen!

DSC_3557.JPG

DSC_3560.JPG

DSC_3564.JPG

DSC_3580.JPG

DSC_3586.JPG

DSC_3593.JPG

10639360_10205187763509591_3002384115416721830_n.jpg

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#45 Geplaatst 27 september 2015 - 22:00

Even een overzichtje van onze dag, ontzettend trots op onze lieverds. Blue Plush's Gone Banana's won Best Of Color, Blue Plush's Lost In Paradise werd maar liefst 6e kitten in de ringkeuring. Vivienne kreeg een speciale prijs :). En alle andere kittens + papa Ives kregen veel lof dat het heel moeilijk was uit hen allemaal te kiezen. Bij deze ook een paar foto's van onze dag.

Bijgevoegde thumbnails

• DSC_0705.JPG
  • DSC_0707.JPG
  • DSC_0708.JPG
  • DSC_0711.JPG
  • DSC_0828.JPG
  • DSC_0836.JPG
  • DSC_0857.JPG
  • DSC_0866.JPG
  • DSC_0874.JPG