Spring naar inhoud

- - - - -

Kat laten wennen aan nieuwe (gesloten) kattenbak en aan nieuwe kattenbakvulling

kattenbak gesloten kattenbakvulling gewennen

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Anthaeus
Anthaeus
  • 1 berichten

#1 Geplaatst 04 september 2015 - 15:57

Hoe laat ik mijn katten wennen aan een nieuwe gesloten kattenbak. Nu hebben ze open kattenbakken. Hoe laat ik ze wennen aan nieuw kattenbakvulling?

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

Mooiste kortharige HTK 2016

• Moderator
  • 8.597 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 04 september 2015 - 16:46

Waarom zoveel verandering?
Ik zou eerst beginnen met dezelfde bak, maar andere vulling.

En pas als ze dat gewend zijn de bakken veranderen

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

artemis2
artemis2
  • 132 berichten

#3 Geplaatst 04 september 2015 - 17:10

Veel katten houden niet van gesloten kattenbakken. Die zijn eerder voor het comfort van het personeel (alhoewel) dan voor het comfort van de katten. Hoeveel katten heb je en hoeveel bakken?

Freya13
Freya13
  • 348 berichten

#4 Geplaatst 05 september 2015 - 11:40

hier is dat heel vlot gegaan, maar inderdaad één ding tegelijk: eerst wennen aan de gesloten kattenbak met dezelfde, bekende vulling
als ze bang zijnv an de kattenbak kan het helpen om het deurtje voorlopig weg te nemen, zodat het niet helemaal gesloten is

en pas als ze de nieuwe bak helemaal gewend zijn, de kattenbakvulling geleidelijk aan veranderen

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.852 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 06 september 2015 - 00:54

Hier hebben we altijd de kleppen van de kattenbakken er af genomen omdat onze katten er blijkbaar niet blij mee zijn.
Met verandering van vulling hebben we echter nooit problemen bij gehad, al moet ik zeggen dat we de laatste jaren bij zelfde merk bleven en enkel eens van geur veranderden.

Ephiny
Ephiny
  • 3.872 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 06 september 2015 - 08:33

Heb hier zes bakken staan, allemaal open op eentje na. En de gesloten bak wordt niet gebruikt (en ga ik dus vervangen door een open bak). Als je kan, zou ik de open bak houden.
En anders idd eerst de bak veranderen, en dan de vulling pas. En dan mss de oude vulling mengen met de nieuwe, dan is de overgang minder groot.
Those who don't believe in magic, will never find it

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: kattenbak, gesloten, kattenbakvulling, gewennen