Spring naar inhoud

- - - - -

Jelly is bevallen

• Log in om te reageren
45 reacties op dit onderwerp
dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 23 oktober 2015 - 06:38

Oh, proficiat zeg! Ben benieuwd naar de kleintjes!

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#17 Geplaatst 23 oktober 2015 - 10:10

Bekijk berichtMurron, op 22 oktober 2015 - 23:28, zei:

Ik ben vooral heel erg benieuwd naar wat voor verschillende kittens daar allemaal van kunnen komen. Spannend!

kleurtjes kan van alles zijn :) ligt een beetje aan wat Jelly onder haar witte jas heeft.

de papa, Jaguar, is black silver tabby classic. Of hij verdunning draagt weet ik niet, de kleurcodes op zijn stamboom zijn anders dan ik gewend ben, dus dat is een verrassing.

Jelly is natuurlijk wit ;)
Ik weet niet precies welke kleur zij onder haar witte jas draagt. In ieder geval had ze een donkere kopvlek dus heeft ze zeker zwart.
Van haar mama heeft ze verdunning mee gekregen, dus dat draagt ze zeker.
zilver kan, rood kan ook nog eventueel (dan is ze tortie onder haar jas).

Met andere woorden: het zal een verrassing worden!

in ieder geval zullen poesjes de kleur van papa meekrijgen, dus rode poesjes kan niet. Als er wat roods bij zit dan is het een kater en dan is mama tortie onder het wit.

Wat kan dan:
poesjes: wit, zwart of blauw, zwart of blauw tortie, alles met of zonder zilver, alles met of zonder tabby
katertjes: wit, rood (?) of creme, zwart of blauw, alles met of zonder zilver, alles met of zonder tabby

met andere woorden: ik weet het echt niet.
We zullen moeten afwachten wat ze geeft. En hopelijk kan ik daarna iets over de kleur van mama roepen :)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

t07037
t07037
  • 1.717 berichten
  • 5 katten

#18 Geplaatst 29 oktober 2015 - 18:24

Dag wordt  vast een mooi nestje met zulke ouders!
Wachten duurt lang, maar ze komen! :loveshower:

Geplaatste afbeelding
Always look at the bright side of life !

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#19 Geplaatst 29 oktober 2015 - 21:25

ja, komen doen ze zeker! En heel lang hoeven we niet meer te wachten. Vandaag dag 58 :)
Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#20 Geplaatst 03 november 2015 - 01:03

Even een berichtje
het is tegen 1 uur, dus inmiddels is gisteren (op maandag 2-11) ons Jelly Bean bevallen.

ze had hele sterke weeen, en helaas veel pijn tijdens de bevalling. Ze kan heel hard schreeuwen hebben we gemerkt, terwijl ze normaal zo'n lief klein zacht stemmetje heeft....

Helaas is het eerste kitten dood geboren :( Een klein blauw tabby katertje. Hij moet al eerder in de baarmoeder zijn overleden, hij was kaal, geen haar te vinden.

Het tweede kitten is gelukkig wel levend ter wereld gekomen. Een kleintje, slechts 61 gram. Een red silver tabby knulletje. Het heeft even geduurd voor hij de tepel vond, de fles wilde hij niet, dus dat was wel even een stressmoment. (of langer dan een moment eigenlijk). Hij zocht wel de tepel, maar elke keer als hij wilde vastzuigen draaide Jelly zich om, zodat meneer weer losliet. jammer. uiteindelijk had hij een beetje hulp van Marc nodig om de tepel vast te zuigen. Nu maar hopen dat de melk snel doorkomt, want dat is nu natuurlijk wel hard nodig!

Het derde kitten is helaas ook levenloos geboren :( dit was een wit poesje. Zij had, in tegenstelling tot haar overleden broertje, wel haar.

We zijn erg verdrietig over onze twee sterretjes. Maar ook dankbaar dat we in ieder geval wel 1 mooie kleine levende jongen hebben. Duimen jullie mee dat ons ventje snel goed gaat drinken en groeien?

Geplaatste afbeelding

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 03 november 2015 - 04:33

Oh zo spijtig.Mijn duimen draaien alvast dat het goed komt.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#22 Geplaatst 03 november 2015 - 07:45

Wat spijtig van de twee kleintjes. Hopelijk zorgt Jelly goed voor het kereltje.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#23 Geplaatst 03 november 2015 - 08:04

het was een kort nachtje hier, voor mij dan. rond half 2 lag ik in bed (toch maar in bed gaan slapen en niet beneden bij Jelly, ze wilde persee beneden bevallen).

om 5 uur kon ik het niet laten en ben ik nog even beneden gaan kijken. Kereltje kan goed schreeuwen :)
Net gewogen (vannacht ook, kon het niet laten), hij is (helaas) 2 gram afgevallen en weegt nu 59 gram.

op zich betekend het wel dat de melk op gang komt, hij is 'maar' twee gram afgevallen. Maar met dit gewicht vind ik 2 gram heel veel!
nu is hij actief, zoekt goed, en zijn stem doet het heel erg goed, en hij weigert pertinent de fles, dus we kijken even hoe het gaat. Hij moet nu wel gaan groeien.... mag echt niet meer afvallen. Anders toch zonder pardon die fles!

Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#24 Geplaatst 03 november 2015 - 14:54

nou, meneer heeft de fles nodig, maar hij wil de fles niet......
na veel proberen, steeds weigeren, beetje calopet geven, weer fles, in slaap vallen op de bank (ikke dus.. :Ooops: ) is het met een spuitje met speentje erop eindelijk gelukt om er wat melk in te krijgen. Nu dus steeds eerst de fles aanbieden en dan, als dat niet lukt, de spuit. En dan maar hopen dat hij gaat aankomen.

Geplaatste afbeelding

Kaprice
Kaprice
  • 4.999 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 03 november 2015 - 15:03

Mogen we hem zien?  :miauw:

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 03 november 2015 - 15:04

Wat jammer van de 2 sterretjes. Proficiat met de kleine jongen! :flower: Het is nog wat een zorgenkindje maar met jouw goede verzorging komt dat vast helemaal in orde. Daar duim ik voor! Ik ben heel blij dat hij toch al van een spuitje drinkt. Tis een vechterke en jij ook. ;)

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#27 Geplaatst 03 november 2015 - 15:13

De laatste nestjes bij verschillende fokkers liepen vaak mis blijkbaar :(
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#28 Geplaatst 03 november 2015 - 15:29

ja, er is veel pech geweest.
helaas horen dit soort dingen ook bij fokken :(
Al wordt het wel weer eens tijd voor een nestje waarbij alles gewoon goed gaat. Niks rare dingen, geen zorgen, alleen maar genieten van jong grut dat het goed doet met een mama die voldoende melk heeft en lekker voor haar beebjes zorgt.

maar goed. Voor nu moeten we gewoon even doorzetten om ons ventje erdoor te halen :)

ik heb een foto, zal m even proberen te uploaden

Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#29 Geplaatst 03 november 2015 - 15:36

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#30 Geplaatst 03 november 2015 - 15:59

Spijtig van de 2 sterretjes. Het hoort erbij ja, maar dat maakt het niet minder hard. Ik duim dat ukkepukje goed groeit!
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding