Spring naar inhoud

- - - - -

Partner voor Scottish Fold?

• Log in om te reageren
22 reacties op dit onderwerp
Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#16 Geplaatst 27 februari 2009 - 10:21

Lisje zei:

Voel mij hier wel klein beetje aangevallen. :s
Er was helemaal nog niets concreets beslist, was allemaal nog een verre gedachte, eens kijken wat de mogelijkheden waren. Nu weet ik dat er geen (toch geen gezonde en verantwoorde) mogelijkheden zijn en hoeven we er ook niet verder over na te denken.

Je hoeft je echt niet aangevallen te voelen, het is niet persoonlijk bedoeld. Maar de mensen hier op het forum zijn heel grote kattenliefhebbers, en we hebben al zo vaak gehoord en gezien dat mensen zonder een goeie voorbereiding aan een nestje beginnen en dat er dan problemen opduiken met de kittens omdat er niet getest wordt op erfelijke ziektes enzo. Omdat het zo vaak gebeurt, wordt er ook zo heftig gereageerd.

Maar je hebt de juiste beslissing genomen, en petje af daarvoor!
Geplaatste afbeelding

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 27 februari 2009 - 10:30

Lisje zei:

Voel mij hier wel klein beetje aangevallen. :s

Sorry dat was niet de bedoeling. Ik vind het eigenlijk alleen raar dat er met een asielpoes gefokt mag worden. De asiels die ik ken hebben een fokverbod in hun contract staan.

Geplaatste afbeelding

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#18 Geplaatst 27 februari 2009 - 11:01

Fijn dat je deze beslissing genomen hebt. :)
Ik vind het overigens ook vreemd dat een asiel een open poes plaatst. Ik dacht dat ieder asiel de katten eerst castreerde, alvorens ze te plaatsen. En indien ze niet gecastreerd de deur uit gaan, is er toch een soort van contract waarin staat dat het diertje gecastreerd moet worden?
Of ben ik nu zo verkeerd..?

Wat je kan doen is je een beetje verdiepen in een ras, een leuk poesje kopen waar je mee kan fokken en vervolgens een nestje krijgen als de tijd rijp is. :)

Geplaatste afbeelding

Guest_Mirella_*
Guest_Mirella_*

#19 Geplaatst 27 februari 2009 - 11:11

Verstandige beslissing ;) :thumb:

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#20 Geplaatst 27 februari 2009 - 11:14

Lisje zei:

Bedankt allemaal voor de info!
Heb ook nog eens navraag gedaan te hebben in het asiel waar we Phoebe hebben gevonden. Blijkt dat het een katje was van iemand die daar werkte (kwam blijkbaar niet overeen met de andere huisdieren), zo zijn we te weten gekomen dat Phoebe het resultaat is van Fold x Fold, dus al helemaal geen goeie basis. Gelukkig vertoont Phoebe geen afwijkingen, buiten misschien haar iets te korte staart.
Laat het fokken dan ook aan anderen over.
Geen nestje voor Phoebe maar een sterilisatie :) .

Wat ik raar vind is dat iemand die in een asiel werkt ten eerste al fold x fold koopt, en haar dan vervolgens gewoon in het asiel plaats als ze niet overeen komt zonder zelf te kijken naar welk nieuw baasje de kat eigenlijk gaat (neem ik aan omdat je nu pas na navraag te horen krijgt dat de kat van iemand van daar was). Maarja zal wel aan mij liggen zekerz en heeft ook niks met je topic te maken eigenlijk ;)
Dan ontopic vind ik dat je de juiste beslissing neemt, al helemaal door het fold x fold.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#21 Geplaatst 28 februari 2009 - 17:14

sterilisatie is de beste keuze voor jou poezel lijkt mij :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

linda
linda
  • 6.190 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 01 maart 2009 - 08:49

verstandige beslissing om ze te sterliseren ;)
Geplaatste afbeelding

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#23 Geplaatst 01 maart 2009 - 12:08

Ik sluit me bij de rest aan...goed gedaan!