Spring naar inhoud

- - - - -

Bezorgd om Shiva: braken

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Fieke
Fieke
  • 3.124 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 06 september 2015 - 16:25

Dinsdagavond vertelde manlief dat Shiva 6 x had overgegeven: eerst brokjes, dan gal. Omdat we beiden woensdag moesten werken, mijn ouders woensdagochtend opgetrommeld om met Shiva naar de dierenarts te gaan. Diagnose: maagontsteking.
Hij had 2 injecties met medicatie gekregen, donderdag moest ik hem pilletjes (waaronder Motilium) geven en weinig of geen brokjes en een klein beetje water.
Donderdag was ik gelukkig thuis en kon ik hem de hele dag in de gaten houden. Het geven van de medicatie was echt een gevecht, hij spuugde alles uit, kokhalsde de ganse tijd en maakte enorm veel speeksel. Tegen de avond had ik zielig katje, een slap vodje dat enkel nog gal braakte en diarree had. Vrijdagochtend heel vroeg de dierenarts gebeld omdat ik het echt niet meer vertrouwde en we mochten meteen langsgaan.
Ik ben al huilend naar de dierenarts gereden. In het beste geval zou ik Shiva daar moeten achterlaten, aan een infuus.
Bij de dierenarts werd Shiva meteen onderzocht, bloed- en stoelgangsstaal genomen. In overleg hebben we beslist om te stoppen met de pilletjes en enkel nog medicatie toe te dienen rechtstreeks in het bloed. Shiva heeft een cocktail gekregen van 4 medicijnen: antibiotica, iets tegen het overgeven, pijnstilling en corticoïden.
Dat was een heel dikke naald om die medicijnen te geven maar mijn lieverd was zo zwak dat hij nauwelijks nog reageerde. Omdat ik zelf wat medische kennis heb en omdat ik de ganse dag thuis was, mocht ik Shiva wel mee naar huis nemen met een hele hoop richtlijnen. De volgende 2 dagen moest hij wel elke ochtend en avond die medicijncocktail krijgen. Dus dat betekent 2 x per dag naar de dierenarts, maar niks is me teveel voor hem. De dierenarts vond het ook niet erg om dat in het weekend voor hem te doen.
Tijdens de rit naar huis zag ik opeens 2 groene ogen me aankijken: Shiva reageerde weer en toen we thuiskwamen, zat hij rechtop in zijn Sleepypod. Na een flink dutje kwam hij opeens zelf op me afgestapt, wel nog wankel en zwakjes maar hij moest zijn knuffel hebben. Sinds gisteren eet hij weer flink, wel in kleine porties en is hij wel levendig en alert.
Vanmiddag rende hij weer als vroeger de trap op en ging hij op ons bed spelen.
Ik ben zoooooo blij dat hij weer genezen is, maar ik ben echt bang geweest. Ik dacht vrijdagochtend echt dat ik hem kwijt was.
De rit van zaterdagochtend was wel wat bewogen, maar daar open ik een apart topic over (
http://www.kattensit...iva-in-de-auto/).

Bewerkt door Fieke, 06 september 2015 - 17:07.

Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.014 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 06 september 2015 - 16:34

Mijn kat heeft 'regelmatig' maagontsteking, zeker 2 keer per jaar. Soms zelfs beetje bloed overgeven. Ik ken het, de ene keer gaat het al beter dan de andere. Beste is inderdaad een spuit met anti-braken en cortisonen. Dat helpt het beste bij mijn poezel. We hebben zelf ook pilletjes cortisonen voor mildere gevallen van maagontsteking. Dat ze al terug eet is een heel goed teken.

Veel beterschap voor Shiva!
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.243 berichten

#3 Geplaatst 06 september 2015 - 16:40

Goh Fieke, wat een verhaal...
Ik kan me jouw paniek levendig voorstellen hoor! Gelukkig is hij aan de beterhand. Geef hem een extra knuffeltje van mij.

Bridget
Bridget
  • 253 berichten
  • 8 katten

#4 Geplaatst 06 september 2015 - 16:55

Super dat je zo een top-DA hebt! Gelukkig is hij opgeknapt
Geplaatste afbeelding
Groetjes Toulouse, Saphira, Bobo, Cheshire, Hayley, Akiko, Cain, Romulus & personeel Bridget

Woodstock
Woodstock
  • 467 berichten

#5 Geplaatst 06 september 2015 - 18:18

't Is altijd zo erg als ze ziek zijn hé.
Super dat hij beter is en al terug goed eet!
A house without a cat is not a home

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#6 Geplaatst 07 september 2015 - 00:25

Dat zijn zeker ellendige dagen geweest, ik denk dat ik zelf ook wel zou panikeren, vooral omdat een poes niet snel iets laat zien, en als ze dan zo ziek zijn dat ze hun kopje niet meer omhoog doen,
ja dan zou ik ook bang zijn. Gelukkig gaat 't nu al veel beter met hem, dat komt dik in orde.

Bekijk berichtBlackScorpion, op 06 september 2015 - 16:34, zei:

Mijn kat heeft 'regelmatig' maagontsteking, zeker 2 keer per jaar. Soms zelfs beetje bloed overgeven. Ik ken het, de ene keer gaat het al beter dan de andere. Beste is inderdaad een spuit met anti-braken en cortisonen. Dat helpt het beste bij mijn poezel. We hebben zelf ook pilletjes cortisonen voor mildere gevallen van maagontsteking. Dat ze al terug eet is een heel goed teken.

Veel beterschap voor Shiva!

Goh, das toch ook erg, dat uw poezeltje zo vaak een maagontsteking heeft, komt dat dan omdat hij een zwakke maag heeft , of niet tegen alle eten kan ?

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.014 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 07 september 2015 - 08:05

Bekijk berichtZajin, op 07 september 2015 - 00:25, zei:

Goh, das toch ook erg, dat uw poezeltje zo vaak een maagontsteking heeft, komt dat dan omdat hij een zwakke maag heeft , of niet tegen alle eten kan ?

Geen idee, we denken het tweede. Ze kan ook geen brokken meer verteren en maar bepaalde natvoer. Soms geven we eens een paar brokjes van de buitenpoezels en dan heeft ze het zitten.
Geplaatste afbeelding

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 07 september 2015 - 14:40

Ocharme Shiva toch, zo afgezien. En voor jou moet dit ook heel zwaar geweest zijn. Gelukkig is ze al beter. Ik hoop dat haar maagje nu rustig blijft. :pray:

Fieke
Fieke
  • 3.124 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 28 september 2015 - 09:29

Nog een update over Shiva. Die is weer helemaal de oude. Eet flink, geen diarree meer.
Hij heeft vorige week nog 1 x overgegeven maar dat was zijn eigen fout: brokjes eten en onmiddellijk daarna 2 x op en af de trap crossen, buitelen over de tafel en op en af zijn krabpaal springen was toch niet zo'n goed idee....
Onze dierenarts heeft ons wel aangeraden om Kela vitaminen 2 x per week bij te geven. Shiva eet quasi geen vlees, enkel vis en doet het daar goed op. Maar om evt tekorten aan voedingsstoffen en vitaminen op te vangen.
Ik ben zoooooo blij dat hij weer de oude is! :heart:

Geplaatste afbeelding

Fietje26
Fietje26
  • 6.690 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 28 september 2015 - 11:19

Goed nieuws! Super dat hij terug de oude is :)
Geplaatste afbeelding
Dogs come when they're called, cats take a  message and get back to you.- Mary Bly

Seabert
Seabert
  • 4.758 berichten

#11 Geplaatst 28 september 2015 - 11:23

Da's super zeg dat hij er weer helemaal bovenop is!
Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 28 september 2015 - 15:12

Blij voor jou dat Shiva zich terug beter voelt! :jump: