Spring naar inhoud

- - - - -

Verkeersongeval met Shiva in de auto

• Log in om te reageren
19 reacties op dit onderwerp
Fieke
Fieke
  • 3.107 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 06 september 2015 - 16:50

Zaterdagochtend is één van mijn grootste nachtmerries werkelijkheid geworden: een auto-ongeluk met Shiva in de auto. We waren samen op weg naar de dierenarts om zijn medicijncocktail te krijgen (zie topic http://www.kattensit...m-shiva-braken/), toen het opeens gebeurde. Ik stond stil, aan het wachten om een rotonde op te rijden en de auto achter mij is aan hoge snelheid op mij ingereden. Hoewel ik met een zware (meer dan 2 ton wegende) SUV rijd, is mijn wagen op de rotonde geschoven. Gelukkig heb ik de wagen die al op de rotonde reed, niet geraakt. Mijn remsysteem, gordelspanners etc hebben allemaal perfect gewerkt maar Shiva en ik hebben toch een flinke klap gekregen. De wagen die op ons ingereden is (een kleinere gezinswagen), was perte totale. De 'snuit' van de wagen was compleet ingedeukt, motorkap omhoog en losgekomen, overal glas (voorruit) op de straat.
Zelf was ik meteen bezorgd om Shiva, maar die zat in zijn Sleepypod, vastgemaakt met de gordel. De agenten die de nodige vaststellingen kwamen doen waren vol lof over die Sleepypod. Volgens hen zou een gewoon plastic of kunststoffen bakje zowel Shiva als mij verwond hebben.

Ik had vroeger die filmpjes met crashtesten al bekeken op de website van sleepypod, maar nu heb ik het zelf meegemaakt. Shiva heeft minder last van het ongeluk dan ik (nekpijn, linkerschouder doet pijn van de gordel, linkerknie tegen het stuur).
Onze dierenarts heeft Shiva ook onderzocht en die zei ook dat zijn sleepypod en vooral de juiste bevestiging met de gordel ons voor erger behoed heeft.
Ik was vroeger al overtuigd van zo'n transportsysteem, maar NOOIT of NOOIT zet ik Shiva (of een andere kat) in een ander bakje los op de zetel. Dat is levensgevaarlijk, zowel voor de kat als voor mij. Mijn handtas lag op de achterbank en die lag na het ongeluk vooraan, mijn gsm was zelfs onder het dashboard terechtgekomen.
Ik rij/reed steeds voorzichtig met Shiva in de wagen, maar je hebt niet alle verkeerssituaties in de hand: ik stond gewoon te wachten tot de rotonde vrij was om verder te rijden...
Mijn wagen is ook erg beschadigd (de andere auto is onder mijn bumper geschoven) en heel de achterkant is 'opgetild', mijn uitlaat hing los, kofferdeksel en trekhaak zijn verbogen... maar dat is werk voor de verzekering en de garage. Het allerbelangrijkste is een ongedeerde Shiva.

Geplaatste afbeelding

Armani
Armani
  • 14.243 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 06 september 2015 - 17:29

Omg...
Dat was verschieten.
Heb je nog last?

DORIS
DORIS
  • 7.649 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 06 september 2015 - 17:56

Gelukkig zijn jullie er heelhuids er uit gekomen.Spijtig voor de auto maar zoiets kan hersteld of vervangen worden.
Een ongeval is natuurlijk heel traumatiserend.Veel beterschap.
Je bent toch naar de dokter geweest?

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Xiedubbel
Xiedubbel
  • 604 berichten

#4 Geplaatst 06 september 2015 - 18:06

Oh dat is schrikken zeg! Beterschap :flower:

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.988 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 06 september 2015 - 18:19

Oei dat is verschieten ! spoedig herstel. :flower:
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Carowlina
Carowlina

Mooiste (half)langharige HTK/kruising 2016

• 8.178 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 06 september 2015 - 18:20

Oh jee, dat is schrikken!
Gelukkig zijn jullie beiden redelijk oké.

Veel beterschap!

wendyv123
wendyv123
  • 4.368 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 06 september 2015 - 20:16

Ik hoop het nooit mee te maken, gelukkig hebben jullie niets en hopelijk heb je de komende dagen niet al te veel last

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 06 september 2015 - 20:36

Pff, amai zeg!!!

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#9 Geplaatst 06 september 2015 - 20:45

Jeetje heftig om mee te maken!gelukkig zijn jullie er allebei goed uitgekomen!,

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.722 berichten
  • 13 katten

#10 Geplaatst 06 september 2015 - 21:09

wat een nachtmerrie! Gelukkig zijn jullie er allebei met de schrik vanaf gekomen.
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.822 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 06 september 2015 - 21:23

Wat vreselijk!! Is zo een sleepy pod dan zoveel beter dan een gewone transportbox?
Maar idd maar goed dat jullie beiden er hopelijk niet teveel aan over zullen houden.
Geplaatste afbeelding

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.296 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 06 september 2015 - 22:19

OMG, dat is schrikken. Wij zijn ook altijd heel voorzichtig als we katten vervoeren. Altijd in een harde kattenmand, die geblokkeerd in de koffer zit, zodat niet kan verschuiven. Ik mag er niet aan denken dat we een opvangkatje dood zouden hebben tijdens het vervoer.
Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, die de baas is. Geplaatste afbeelding

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.701 berichten
  • 5 katten

#13 Geplaatst 06 september 2015 - 22:24

Phoe hallo zeg, wat een verschieten! Gelukkig dat jullie er allebei relatief goed van zijn afgekomen!

lathyrus
lathyrus
  • 4 katten

#14 Geplaatst 06 september 2015 - 23:40

dat is ook één van mijn grootste nachtmerries en angsten, een accident tegenkomen met de poezels in de auto
Ik heb nog nooit gehoord van een sleepypod, waar heb je die dan aangeschaft?
Alhoewel dat voor ons niet mogelijk gaat zijn als we vier poezels tegelijk moeten vervoeren...
Godzijdank zijn jullie allebei toch ongedeerd er uit gekomen
Geplaatste afbeelding

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#15 Geplaatst 07 september 2015 - 00:16

Amai, het moet natuurlijk juist lukken dat zoiets gebeurt als je een poes bij hebt, ik ben daar ook bang voor, maar heb ook nog nooit van een sleepypod gehoord, ga het seves eens opzoeken.
Ik denk wel dat je ook wel nog geluk had dat je een zware auto bijhad, het had helemaal anders kunnen gaan. Ik hoop dat je zelf niet teveel pijn gaat hebben, iig niet te vlug zeggen dat alles
ok is, je moet daar echt je tijd voor nemen want je kan daar achteraf nog last van krijgen, vooral de nek is een slechte plaats. Hopelijk is dat niet zo en komt alles goed terecht. Fijn toch
dat Shiva er ongedeerd uitgekomen is. :geluk: