Spring naar inhoud

- - - - -

Allergie

• Log in om te reageren
92 reacties op dit onderwerp
HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.107 berichten
  • 2 katten

#76 Geplaatst 13 november 2015 - 16:55

Och nee toch, dat er nog eens bij :(
Lijkt me ook best om dan even weg te laten wat er laatst bij gekomen is van voeding.

Dat bultje zou ik me niet teveel zorgen maken als het resultaat van de biopsie oké is.
Heb zelf een bult gehad op mijn schildklier en me wat zorgen gemaakt maar de biopsie was ook oké en is later enkel verwijderd moeten worden omdat het op mijn luchtwegen drukte.
Daarom halen ze het waarschijnlijk ook weg bij Sierra als het nog zou groeien. Zal ook minder ingrijpend zijn als het aan de oppervlakte ligt (bij mij hebben ze er de helft van mijn schildklier moeten mee uitnemen :o ) maar altijd beter dat het niet nodig is natuurlijk.

Hoop dat ze snel van de diarree verlost geraakt, is ook veel na mekaar voor haar :hug:

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#77 Geplaatst 13 november 2015 - 18:09

Wow, helft van de schildklier mee, niet simpel! Ben ook van mening dat als het niet weg gaat, het weg gehaald moet worden. Ten slotte kan iets goed altijd muteren. Maar ben bezorgd voor de operatie (als het moet gebeuren), omdat ze de vorige narcose (klein jaar geleden) bijna niet wakker geworden is...

Ja, de eend is het laatste bijgekomen. Dus die gaat even, letterlijk, de diepvries in :p. Ze krijgt nu rijst en rijst water bij haar eten. Ze ziet er al echt mager uit (nooit dik geweest). Vind alleen vervelend dat het so dat enkel haar onvolwaardig natvoer is en konijn. Om haar tekorten weg te krijgen, zou ze toch 4 diersoorten moeten eten...
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#78 Geplaatst 14 november 2015 - 07:08

Lap, ze is terug ziek. Zo snel opnieuw... ze zit nog in die vorige kuur cortisonen. Weet het echt niet meer, nu kreeg ze geen Royal Canin meer en is ze zo snel terug ziek  :!:

Bewerkt door BlackScorpion, 14 november 2015 - 07:09.

#79 Geplaatst 14 november 2015 - 09:04

Bekijk berichtBlackScorpion, op 14 november 2015 - 07:08, zei:

Lap, ze is terug ziek. Zo snel opnieuw... ze zit nog in die vorige kuur cortisonen. Weet het echt niet meer, nu kreeg ze geen Royal Canin meer en is ze zo snel terug ziek  :!:

Ach, neen.... Niet opnieuw, Sierra'tje toch....

Veel beterschap voor haar, veel moed voor u en ik hoop dat je toch snel zal vinden waaraan ze nu juist allergisch is.

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#80 Geplaatst 15 november 2015 - 00:59

Ocharme, daar komt precies geen einde aan, ik hoop dat je toch iets gaat vinden om haar te helpen :hug:

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#81 Geplaatst 15 november 2015 - 07:16

Ze is nu anders ziek dan anders. Ze geeft voorlopig geen water op, maar gaat 20 keer per dag de bak op om water/slijmpje uit zich te persen. Vreemd... heeft de eend haar buikje upset?

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#82 Geplaatst 15 november 2015 - 10:20

ik zou toch even de da bellen, dit lijkt iets anders dan wat ze normaal heeft en dan moet je toch even overleggen wat de da zegt.
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#83 Geplaatst 15 november 2015 - 10:30

Mja, het is zondag. Daar zit enkel een 'opvang' voor de dieren die er zitten. Geen dokters. Maar als ze het morgenvroeg nog heeft, hangen we zowiezo aan de telefoon. Vermoed dat ze krampjes heeft en daarom zo vaak 1 druppel diarree gaat.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.107 berichten
  • 2 katten

#84 Geplaatst 15 november 2015 - 17:55

Als er hier iets is met de katten is het meestal ook tijdens het weekend ; toeval, maar inderdaad niet handig :catsad

Ik duim dat het vanzelf overgaat of dat je morgen iets meer te weten komt en Sierra geholpen kan worden.
Dikke knuffel aan jouw meid :hug:

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#85 Geplaatst 15 november 2015 - 18:34

Ze heeft daarnet eindelijk een beetje gegeten :)
Ze had van eergisteren nacht / gisteren ochtend niets meer gegeten.
Maar daarnet dus eindelijk een kleine portie natvoer.

Nu eerst haar buikje in orde krijgen en daarna komt het konijn er terug aan.
De eend laten we voor wat het is, eerst een tijd enkel natvoer en konijn.
Hopelijk komt haar buikje nu ook terug in orde...

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#86 Geplaatst 16 november 2015 - 11:48

Na dat mini beetje, heeft ze niet meer gegeten. Avond en nacht niet gedronken, niet gegeten, amper bewogen. Ze is bij de DA nu. Hopelijk meer nieuws straks.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#87 Geplaatst 16 november 2015 - 12:26

Ze zijn net terug van bij de dierenarts. Zij denkt dat Sierra een virale infectie heeft opgelopen, hoe? Geen idee... was er iets in de bungalow in CenterParcs dat haar besmet heeft? Geeft me wel schrik, want binnen enkele weken gaan we opnieuw...

Ze had koorts, 39,4°C en vanacht had ze warmer. Ze mag niet warm liggen, wat nog een uitdaging gaat worden. Want Sierra en dekentjes en kersenpitkussentjes. Dat gaat leuk worden, arm ding.

De DA heeft geen spuit tegen koorts gegeven, want daar zou ze meer diarree van krijgen. Ze heeft wel een spuit Prednisolone bij gekregen en Primperan. Belangrijkste is nu haar doen eten, eender wat. Dus gaat mijn vader subiet Sheba halen om beetje over haar blikjes Schesir te doen (ruikt heviger).

Morgen middag moeten we naar de DA bellen om te zeggen hoe het is. Geen beterschap, dan moeten we komen en toch die spuit tegen koorts. De DA was in ieder geval echt bezorgd en probeert mee te denken. Zij is wel tegen KVV, niet in die mate van dat het het slechtste is dat er bestaat, maar omdat er zo een groot risico op salmonella is.

Nu salmonella is een bacterie en zij denkt nu aan een virus, dus denkt ze niet dat het salmonella is. Maar ze zegt om toch voorzichtig te zijn met KVV. Wanneer alles opgelost is en Sierra zou opnieuw een maagontsteking krijgen, gaat deze dokter wel met ons meedenken voor voeding.

Bewerkt door BlackScorpion, 16 november 2015 - 12:27.

lilymaya
lilymaya
  • 8.021 berichten

#88 Geplaatst 16 november 2015 - 12:33

Bekijk berichtBlackScorpion, op 16 november 2015 - 12:26, zei:

Ze zijn net terug van bij de dierenarts. Zij denkt dat Sierra een virale infectie heeft opgelopen, hoe? Geen idee... was er iets in de bungalow in CenterParcs dat haar besmet heeft? Geeft me wel schrik, want binnen enkele weken gaan we opnieuw...

Ze had koorts, 39,4°C en vanacht had ze warmer. Ze mag niet warm liggen, wat nog een uitdaging gaat worden. Want Sierra en dekentjes en kersenpitkussentjes. Dat gaat leuk worden, arm ding.

De DA heeft geen spuit tegen koorts gegeven, want daar zou ze meer diarree van krijgen. Ze heeft wel een spuit Prednisolone bij gekregen en Primperan. Belangrijkste is nu haar doen eten, eender wat. Dus gaat mijn vader subiet Sheba halen om beetje over haar blikjes Schesir te doen (ruikt heviger).

Morgen middag moeten we naar de DA bellen om te zeggen hoe het is. Geen beterschap, dan moeten we komen en toch die spuit tegen koorts. De DA was in ieder geval echt bezorgd en probeert mee te denken. Zij is wel tegen KVV, niet in die mate van dat het het slechtste is dat er bestaat, maar omdat er zo een groot risico op salmonella is.

Nu salmonella is een bacterie en zij denkt nu aan een virus, dus denkt ze niet dat het salmonella is. Maar ze zegt om toch voorzichtig te zijn met KVV. Wanneer alles opgelost is en Sierra zou opnieuw een maagontsteking krijgen, gaat deze dokter wel met ons meedenken voor voeding.
zo spijtig dat da steeds over salmonella en wormen  beginnen als je over rauw vlees spreekt.
Katten krijgen niiet makkelijk salmonella, en àls ze het dan al krijgen zijn ze er helemaal niet zo ziek van ..
Het is echt niet zoals bij mensen.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.107 berichten
  • 2 katten

#89 Geplaatst 16 november 2015 - 12:48

Om haar koel te houden zou je eventueel kunnen proberen rond een ice-pack een handdoek te wikkelen.
Kan me voorstellen dat ze er misschien niet zal willen op liggen aangezien ze graag dekentjes opzoekt, maar wie weet met haar koorts dat ze automatisch minder de warme plaatsen opzoekt.

Ik duim dat het beter gaat tegen morgen en ze wat eet.

Wij spraken onze dierenarts ook aan over rauwvoer betreffende de problemen met diarree hier. Ze raadde het af omdat er "van alles" kan in zitten.
Anderzijds sprak ik gisteren met de vrouw uit de cattery waar Luna lang verbleven is, deze geeft kittens en zwangere poezen Carnibest ("natuur" daar hamerde ze op) om aan te sterken en ook om de darmflora te herstellen.
Momenteel durf ik het toch niet te wagen.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#90 Geplaatst 16 november 2015 - 13:39

Ze heeft net Royal Canin Gastro Intestinal gegeten en bakje uitgelikt. Eindelijk nog wat eten binnen!

Ze was niet tegen-tegen KVV, maar wil het zelf niet geven uit schrik voor salmonella. Nu is mijn moeder natuurlijk wat bang er voor. Soit, nu is het belangrijkste dat Sierra terug beter wordt :)