Spring naar inhoud

- - - - -

Cortisone, ontstekingsremmer, ab en nu diarree

• Log in om te reageren
18 reacties op dit onderwerp
HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 09 september 2015 - 19:00

Onze Miloh heeft zijn week niet :(

Zoals de laatste jaren telkens het geval is rond deze periode zat hij weer met jeuk.
Geen vlooien maar vermoedelijk allergie aan pollen van een bepaalde plant.
Ieder jaar half augustus/begin september maar gelukkig is het op andere momenten tijdens het jaar nooit terug gekomen nadat hij een spuitje kreeg en een paar weken medicatie.

Gisterenavond was hij de laatste patiënt bij de dierenarts, werd goed onderzocht en buiten zijn allergische reactie bleek er niets aan de hand te zijn.
Dus zijn spuitje gekregen en meds, héél flink geweest tijdens het wachten en in de praktijk.
Deze morgen bleef hij liggen toen we beneden kwamen. Hij grolde toen we aan hem kwamen...

Aan de telefoon vroeg de dierenarts of hij vooral grolde wanneer we over zijn rug wreven, omdat ze soms even pijn kunnen hebben op de plaats waar ze een prikje kregen.
Dat was niet zo duidelijk en niet willen eten is helemaal niet van zijn gewoonte, dus onze flinke jongen terug naar de dierenarts...hij zat met 39,6° koorts :trance:

Eerst was ik even bang dat het soms een reactie zou zijn op het product die ze hem gisteren toedienden maar volgens de dierenarts is het eerder door de ontstekingsremmer die hij gisteren ook kreeg.
Geen reactie daarop, wel het immuunsysteem die dan minder actief wordt door de ontstekingsremmer en een bacteriële infectie die er voordien al zat te broeden.
Hij heeft spuitje gekregen met AB + ab-medicatie en zijn oren voelen al frisser aan.
Van de prik zelf moet hij toch ook wel een beetje last hebben want zijn rechterpootje beweegt hij niet zo soepel als anders.

Hij heeft ook al gegeten deze avond en straks krijgt hij wat kattenmelk uit zijn papfles van vroeger ;)
Nu duimen dat ons Moon er ook niet van krijgt, zullen haar extra in de gaten moeten houden.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 12 september 2015 - 00:34.

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#2 Geplaatst 09 september 2015 - 21:13

Arme Miloh,beterschap voor hem!

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 09 september 2015 - 21:23

Aiai, niet fijn :( dus hij heeft koorts gekregen door een ontstekingsremmer? Zo raar. Hopelijk komt ie er snel weer bovenop nu.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 09 september 2015 - 23:28

Bekijk berichtDuchess, op 09 september 2015 - 21:13, zei:

Arme Miloh,beterschap voor hem!
Bedankt ;)

Bekijk berichtMurron, op 09 september 2015 - 21:23, zei:

Aiai, niet fijn :( dus hij heeft koorts gekregen door een ontstekingsremmer? Zo raar. Hopelijk komt ie er snel weer bovenop nu.
Niet zo rechtstreeks...blijkbaar vermindert de werking van het immuunsysteem/weerstand als ze ontstekingsremmers krijgen (bij mensen waarschijnlijk ook). Vermoedelijk zat hij al met een bacterie voordat hij deze ontstekingsremmer kreeg gisteren en net doordat zijn weerstand dan gezakt is, heeft die bacterie voor infectie gezorgd.

Indien hij geen ontstekingsremmer had gekregen gisteren had zijn eigen immuunsysteem 9/10 kansen de bacterie zelf kunnen overwinnen. Zo begreep ik het toch ;)
Mja, de ontstekingsremmer wordt misschien altijd gegeven bij een spuitje tegen de jeuk. Is cortisone die hij kreeg (vorig jaar toch) en samen met zijn medicatie houdt het hem hopelijk weer zonder allergie tot volgend jaar.

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#5 Geplaatst 09 september 2015 - 23:40

Das minder fijn, hopelijk is hij snel genezen en neemt Moontje er niks van over.

Seabert
Seabert
  • 4.751 berichten

#6 Geplaatst 10 september 2015 - 10:19

Veel beterschap voor Miloh, hopelijk is hij er snel weer bovenop.
Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Ephiny
Ephiny
  • 3.945 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 10 september 2015 - 10:38

Ik vraag me af of je met metacam dat risico dan ook elke keer loopt. Daar zit toch ook ontstekingsremmer bij, nee?

Duim iig dat hij er snel weer bovenop is!
Those who don't believe in magic, will never find it

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 10 september 2015 - 11:29

Bekijk berichtZajin, op 09 september 2015 - 23:40, zei:

Das minder fijn, hopelijk is hij snel genezen en neemt Moontje er niks van over.

Bekijk berichtSeabert, op 10 september 2015 - 10:19, zei:

Veel beterschap voor Miloh, hopelijk is hij er snel weer bovenop.

Bekijk berichtEphiny, op 10 september 2015 - 10:38, zei:

Ik vraag me af of je met metacam dat risico dan ook elke keer loopt. Daar zit toch ook ontstekingsremmer bij, nee?

Duim iig dat hij er snel weer bovenop is!
Bedankt voor de duimpjes ;)

Het ziet er al veel beter uit vandaag.
Hij eet goed, is actiever dan gisteren en zou al naar buiten willen gaan. Dat laatste gaat nog niet door, dus dat wordt even opletten voor ons met de achterdeur nu het mooi weer is.

juleken
juleken
  • 7.238 berichten

#9 Geplaatst 10 september 2015 - 12:52

Ben blij dat het beter gaat met jullie pluizige vriendje!

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 10 september 2015 - 17:06

Fijn te horen dat Miloh terug beter wordt want amai het ventje heeft wel afgezien. Gelukkig zijn jullie snel terug bij de dierenarts geweest! :duim:

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#11 Geplaatst 11 september 2015 - 00:02

Het gaat de goede kant op, morgen of overmorgen staat hij weer te ravotten in de tuin, toch heel wat leuker als alles goed gaat hé :goofy:

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 12 september 2015 - 00:32

Bekijk berichtjuleken, op 10 september 2015 - 12:52, zei:

Ben blij dat het beter gaat met jullie pluizige vriendje!

Bekijk berichtARIZONA, op 10 september 2015 - 17:06, zei:

Fijn te horen dat Miloh terug beter wordt want amai het ventje heeft wel afgezien. Gelukkig zijn jullie snel terug bij de dierenarts geweest! :duim:

Bekijk berichtZajin, op 11 september 2015 - 00:02, zei:

Het gaat de goede kant op, morgen of overmorgen staat hij weer te ravotten in de tuin, toch heel wat leuker als alles goed gaat hé :goofy:
Bedankt en een  :hug: van Miloh.
Deze namiddag is hij al even naar buiten geweest. Niet zo lang maar toch even frisse lucht gehad.
Van een buurvrouw vernamen we vandaag dat hun katertje sinds gisteren ook AB neemt omwille van een bacteriële infectie ; er hangt dus wel iets in de lucht.

Deze avond is er een vervelend probleempje bij gekomen.
Miloh zat bij ons in de zetel en sprong er plots geschrokken uit : op de plaid was een bruin vlekje te zien en op het tapijt een beetje stoelgang.
Wat later terug een klein beetje stoelgang op de vloer en dan is hij bij mijn vriendin op haar schoot komen liggen...protje met stoelgang op haar pyjama.
Voor deze nacht hebben we alle zetels bedekt met andere plaids en morgen wordt het opletten waar we stappen als we opstaan.
Vooral voor hem hoop ik dat er niets meer volgt.
De dierenarts had me wel gezegd op te letten met kattenmelk, maar hier dronk hij echt maar een heel klein beetje van eergisteren. Ik had het dan nog aangelengd met water.
Hij kreeg tot vandaag ook 1 zakje Viyo ; deze geven we hem best niet meer tot zijn darmflora wat hersteld is zeker?
Ik hoop dat het van de antibiotica is in combinatie met de Viyo, want zijn rechterpootje (de kant van zijn bil waar hij z'n spuitjes kreeg tegen jeuk) leek wat stroef bij het stappen de dinsdag.
Hopelijk zijn er geen spieren geraakt in de zone van zijn poepje. Hoewel dat lijkt me toch wat ver? Sinds gisteren heb ik ook niets vreemds meer gemerkt aan zijn stappen.

't Zijn ook wel veel spuitjes achter mekaar : de cortisone, de ontstekingsremmer en de AB + de medicatie nog.

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.780 berichten
  • 13 katten

#13 Geplaatst 12 september 2015 - 09:14

diarree kan van de ab komen. Heb je probiotica in huis? Anders kun je het halen ;) dat zou de darmflora helpen herstellen en tijdens de ab periode helpen in stand te houden.
Bij twijfel kun je natuurlijk even overleggen met je da.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 12 september 2015 - 12:53

Bekijk berichtginnie, op 12 september 2015 - 09:14, zei:

diarree kan van de ab komen. Heb je probiotica in huis? Anders kun je het halen ;) dat zou de darmflora helpen herstellen en tijdens de ab periode helpen in stand te houden.
Bij twijfel kun je natuurlijk even overleggen met je da.

Interessante tip, bedankt.
Wat zou je precies aanraden? Is dat speciaal voor katten of kan ik dat gewoon in de supermarkt kopen?
(Voel me nu een beetje dom want heb deze naam al veel horen vallen maar weet niet precies wat ik hiervoor moet kopen ;) )

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.780 berichten
  • 13 katten

#15 Geplaatst 12 september 2015 - 14:16

ik denk niet dat je het in de supermarkt kan kopen, maar de drogist heeft het denk ik wel. En de apotheek moet het zeker hebben.
niet dom voelen hoor ;) veel mensen kennen het niet of alleen van horen zeggen. Als je het niet nodig hebt weet je het toch ook niet? alleen maar logisch.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende