Spring naar inhoud

- - - - -

Cortisone, ontstekingsremmer, ab en nu diarree

• Log in om te reageren
18 reacties op dit onderwerp
Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 12 september 2015 - 21:17

Idd gewoon bij de apotheek. Ze hebben meer dan 1 merk ook. Ik moest het wel bestellen, dan was het er later diezelfde dag.

Geen idee waarvan het komt, maar ik zou voorlopig ook aan de ab denken. Je merkt iig snel of het dan beter of het niet.
Those who don't believe in magic, will never find it

Machteld.
Machteld.
  • 2.977 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 12 september 2015 - 21:52

Wij hebben voor onszelf altijd Enterol (probiotica tegen diarree) in huis, dat mag je ook gewoon aan de katten geven (capsule openen en poedertjes geven). Dat heeft elke apotheek normaal wel in voorraad.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.864 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 12 september 2015 - 23:54

Bekijk berichtEphiny, op 12 september 2015 - 21:17, zei:

Idd gewoon bij de apotheek. Ze hebben meer dan 1 merk ook. Ik moest het wel bestellen, dan was het er later diezelfde dag.

Geen idee waarvan het komt, maar ik zou voorlopig ook aan de ab denken. Je merkt iig snel of het dan beter of het niet.

Bekijk berichtMachteld., op 12 september 2015 - 21:52, zei:

Wij hebben voor onszelf altijd Enterol (probiotica tegen diarree) in huis, dat mag je ook gewoon aan de katten geven (capsule openen en poedertjes geven). Dat heeft elke apotheek normaal wel in voorraad.
Bedankt voor de informatie.
Volgende week ga ik het hier eens vragen bij de apotheker, lijkt me toch wel handig om in huis te hebben.

Vandaag hebben we niets meer gevonden in huis.
Er hing wel een opgedroogd stukje stoelgang aan zijn poepje.

Ik denk dat hij zich inhoudt om binnenshuis z'n behoefte te doen ; meestal als hij "lang" zaagt aan de deur om buiten te gaan maar hem dit geweigerd wordt gaat hij achteraf naar z'n kattenbak.
Dus voor de zekerheid toch even buiten laten lopen vandaag aangezien we enkel plasjes vinden in de bak.
Liever dat we zijn stoelgang dan niet kunnen controleren dan dat hij zich inhoudt.

Verder heeft hij geslapen maar ook regelmatig gespeeld vandaag, ook met Moon.
Geen kattenmelk of Viyo meer gekregen, enkel zijn brokjes met water erover.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 12 september 2015 - 23:54.

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.723 berichten
  • 13 katten

#19 Geplaatst 13 september 2015 - 10:38

als hij het kan ophouden is het in ieder geval niet waterig ;) dat is mooi. hou in de gaten dat hij niet uitdroogt en vraag eventueel aan je da wat je verder kunt doen om de diarree te stoppen.

gekookte kip met rijstwater wil trouwens ook nog wel eens wonderen verrichten ;) Niet na 1 keer geven, maar na een paar geven zo het moeten helpen.

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende