Spring naar inhoud

* - - - - 1 stemmen

Stapelbedje is af en goedgekeurd!

• Log in om te reageren
108 reacties op dit onderwerp
Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 10 september 2015 - 15:16

Ik ben al enige tijd aan het zoeken hoe ik mn slaapkamer kan herinrichten. Die staat voor mij veel te vol en is totaal niet mooi (in alle opzichten). Nu staan er op mijn kamer dus 3 mandjes, voor elke poezel 1 en daar slapen ze ook elke nacht in. Deze zouden dus moeten blijven staan. Alleen staan er nu 2 op een tafel en 1 op een nachtkastje er naast. Ook niet bepaald de mooiste oplossing. Nu vroeg ik me dus af, hoe hebben jullie zo een manden hoekje ingericht? Zouden vb legplanken tegen de muur een idee zijn met daarop mandjes. Ideetjes zijn welkom!

Bewerkt door Eibhlin, 04 oktober 2015 - 09:50.

Geplaatste afbeelding

Jefke_Lientje
Jefke_Lientje

Mooiste kortharige raskat 2016

• 1.048 berichten
  • 17 katten

#2 Geplaatst 10 september 2015 - 16:05

Bij mij staat een Tv-kastje naast mijn kleerkast. Op dat kastje staat een krabpaaltje... En op de kleerkast zelf ligt er een dekentje...
(ik heb wel de grootste kamer voor mij alleen... + enkel bed...)
Ook op mijn bureau ligt er een dekentje en er staat nog één grote krabpaal, een krabmeubeltje en een krabton in mijn kamer...
Op mijn nachtkastje staat een kittenpaaltje omdat mijn flora graag in een box ligt :p
En in mijn bed, naast mijn hoofdkussen staat ook nog een mandje (soort box)

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.830 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 10 september 2015 - 16:19

Is dit geen oplossing?

Geplaatste afbeelding

http://www.kattentrapeze.nl/page3.php
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 10 september 2015 - 16:24

Mijn kamer is niet echt super groot. Momenteel staat er een grote kleerkast die eigenlijk gewoon te groot is voor die kamer. Dan nog een groot bed (1m80x2m). Ik kan vanuit mn bed mn kleren kiezen in mn kast. En als er iets is waar ik onrustig van wordt is het slecht ingerichte ruimtes.

Een krabpaal zou ik sowieso niet overwegen eigenlijk. Ik heb ooit 1 nacht de reserve krabpaal op de kamer gezet om dus zo een hoek te proberen maken. Hebben ze daar een ganse nacht op lopen springen, klimmen, elkaar meppen,...

Ik zat net te kijken op zooplus en zag van die hangmatten voor aan de muur. Alleen geen idee wat de kwaliteit is + Loki weegt dik 8kg en ik zie nergens iets van gewicht.

Bekijk berichtSteffie_G, op 10 september 2015 - 16:19, zei:

Ziet er heel leuk uit. Ik vrees alleen dat fluffy daar nooit op gaat kunnen (beetje lomp enzo :d )
Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.830 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 10 september 2015 - 16:45

Desnoods een mandje eronder leggen?
Geplaatste afbeelding

Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 10 september 2015 - 18:40

Ik heb een 4x4 kallax kastje van Ikea staan. Gebruik het als nachtkastje, en in 1 vak ligt een mandje. Maar er kunnen er natuurlijk vier in. Alleen heb ik ook nog een giga-krabpaal op mijn kamer staan waar ze graag gebruik van maken, en in de winter ligt er naast mijn hoofdkussen ook nog een mandje. Vind ik wel genoeg zo :).
Zou voor jou mss nog handig kunnen zijn.

Ik had vroeger ook een kleine kamer, zelfde als jij qua kleerkast en bed. Dus nu (al is het groter nu) heb ik voor een lage ladenkast gekozen ipv een hoge kleerkast. Het meeste van kleren kan daarin (maar ik heb wss minder kleren dan de gemiddelde vrouw), de hangkleren hangen beneden. Met die lage ladenkast lijkt het ineens veel meer 'open'.
Had in de kleine kamer ook wel een krabpaal staan, wel een kleiner model. En eigenlijk waren ze daar s nachts niet druk op. Op de nieuwe ook niet trouwens. Mss waren ze er zo op aant spelen omdat het nieuw was dat hij daar stond. Zou dus best kunnen meevallen.
Maar het neemt ook een stuk ruimte in natuurlijk.

Denk trouwens dat Zooplus mss wel een antwoord heeft als je hen mailt voor die hangmatten.

Of je zou een extra plank kunnen maken tussen de poten van je tafel, en daar mandjes zetten. Of een hangmat maken tussen die poten. Plankjes aan de muur bevestigen kan ook nog.

Those who don't believe in magic, will never find it

Jefke_Lientje
Jefke_Lientje

Mooiste kortharige raskat 2016

• 1.048 berichten
  • 17 katten

#7 Geplaatst 10 september 2015 - 19:08

Bekijk berichtSteffie_G, op 10 september 2015 - 16:19, zei:

Zo'n ding hebben we ook :)
erg leuk voor kittens maar nog geen enkele volwassen kat heeft het geprobeerd...

Op zo'n hangmat voor aan de muur ligt er hier ééntje er vaak op. De anderen ook niet... (hangen ook wel erg hoog..)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 10 september 2015 - 19:08

Zo een ikea rek zou ik ook graag willen. Nog niet aan gedacht daar een mand in te leggen. Nu staan er 2 boekenrekken die ik niet kan verzetten op ze vallen in elkaar. Alleen kost zo een rek dus ook 59€. Ik ben aan het zoeken naar een goedkope oplossing om mn kamer mooi te maken maar ik zie het niet direct.
Mijn kamer is 5 op 4 meter ongeveer. Maar met de vele en te grote meubels ziet het er mini uit.
Foto op 10-09-15 om 17.34.jpg
Zo is het dus beetje en ben er echt niet blij mee. :(

Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 10 september 2015 - 19:45

Hier geen mandjes. Ons bed is het grote mandje....

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 10 september 2015 - 19:51

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 10 september 2015 - 19:45, zei:

Hier geen mandjes. Ons bed is het grote mandje....
Finn wil niet op bed slapen :( Ik durf soms ook nogal woelen en dan verlaten fluf en loki mij ook.
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 10 september 2015 - 20:11

Bekijk berichtEibhlin, op 10 september 2015 - 19:51, zei:

Finn wil niet op bed slapen :( Ik durf soms ook nogal woelen en dan verlaten fluf en loki mij ook.

Hier gaat Tijger dan naar de grote kamer (een soort van hobby/rommel) kamer. Sloeber ook wel eens. Snoes gaat dan naar de living en Kiara naar de garage. Of in het onderste schap van onze open kast. Snoes kruipt ook wel eens in mijn man zijn sokkenmand (ook in die open kast).
Tijger komt later bij mij gekropen. Dat mij woelperiode over is :-).

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#12 Geplaatst 11 september 2015 - 22:44

Hier ligt op de ladenkast 1 mandje en op de computerkast van mijne man ligt nog een mandje.
En in de hoek van de slaapkamer staat een lage krabpaal met twee hangmandjes aan en 1 slaapplek in het huisje van de krabpaal en daar nog een mandje bovenop.
En op de overloop staat een kast met een mandje op en een iglo dus slaapplekken voor die dat zin hebben.

Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 12 september 2015 - 07:24

Je kan mss eens tweedehands kijken voor zo'n kallax kast? Ze zijn idd niet goedkoop. Maar de 2x2 kost een stuk minder (en t is die die in de slaapkamer staat als nachtkastje, had me vergist), dacht ik.
Heb de 4x4 in de andere kamer als boekenkast staan nu, maar dat is niet ideaal. Je verliest, voor een boekenkast, veel plaats met de dikkere plankjes ertussen.
Ga zelf volgende week een boekenkast bijkopen en dan wordt de 4x4 aangepast voor de katten.
Those who don't believe in magic, will never find it

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.231 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 12 september 2015 - 10:11

Ik heb al gezocht voor 2de hands. Alle sites afgegaan en op facebook gaf iemand me ook al een link waar ze ikea spullen weg doen of verkopen. Jammer genoeg blijken heeeeel veel mensen op zoek naar die zelfde rekken. Ik zou dan inderdaad eerder voor die met 4 vakken gaan. Die is 24,99€ tegenover het groter model dat 59,99€ is. Beneden heb ik die staan en ben er zelf wel heel erg tevreden over eigenlijk. Het grote gemak er aan is dat je er spullen los in kan zetten of in van die bakken of mandjes. Dat ziet er gewoon veel netter uit dan gewone rekken. Er zou sowieso niet te veel in de kamer komen, enkel dat rek, een kleine kleerkast en mn bed.

De meesten hebben blijkbaar wel nog veel mandjes liggen in hun kamers zo te horen. :d
Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.830 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 12 september 2015 - 11:19

https://www.weba.be/...318.102/dep=104
Geplaatste afbeelding