Spring naar inhoud

- - - - -

krabpaal

• Log in om te reageren
34 reacties op dit onderwerp
lilymaya
lilymaya
  • 7.193 berichten

#1 Geplaatst 11 september 2015 - 16:56

Hoelang gaat jullie krabpaal al mee?
Kopen jullie soms vervangstukken?

Bewerkt door lilymaya, 11 september 2015 - 16:57.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 11 september 2015 - 17:27

Mijn oudste krabpaal is nu een 6-7 jaar oud , hij begint te verslijten , de rest is al vervangen  door nieuwe !
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Ephiny
Ephiny
  • 3.873 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 11 september 2015 - 17:44

Mijn oudste is een jaar of vier nu. Maar eigenlijk rijp voor de stort. T is dat ze er nog aan krabben, dus laat ik hem nog ff staan.
De andere twee heb ik nieuw bijgekocht. De petfun een goed anderhalf jaar geleden (al valt de kwaliteit daarvan me eigenlijk toch wel tegen), en de Natural paradise xxl een paar maanden geleden.

Vervangstukken kopen heb ik nog niet gedaan. De paal die eigenlijk weg moet, is eigenlijk op alle plaatsen wel versleten. Koop dan liever een nieuwe. En in dit geval kon ik ook niet anders aangezien Marlee een stuk groter is dan mijn andere drie katten.
Voor krabpalen als de natural paradise zal je wss ook geen vervangstukken kunnen krijgen...
Those who don't believe in magic, will never find it

lilymaya
lilymaya
  • 7.193 berichten

#4 Geplaatst 11 september 2015 - 18:30

Bekijk berichtEphiny, op 11 september 2015 - 17:44, zei:

Mijn oudste is een jaar of vier nu. Maar eigenlijk rijp voor de stort. T is dat ze er nog aan krabben, dus laat ik hem nog ff staan.
De andere twee heb ik nieuw bijgekocht. De petfun een goed anderhalf jaar geleden (al valt de kwaliteit daarvan me eigenlijk toch wel tegen), en de Natural paradise xxl een paar maanden geleden.

Vervangstukken kopen heb ik nog niet gedaan. De paal die eigenlijk weg moet, is eigenlijk op alle plaatsen wel versleten. Koop dan liever een nieuwe. En in dit geval kon ik ook niet anders aangezien Marlee een stuk groter is dan mijn andere drie katten.
Voor krabpalen als de natural paradise zal je wss ook geen vervangstukken kunnen krijgen...
ik dacht nochtans  dat petfun kwaliteit  heel goed was. Hangt misschien van de katten af...

Bekijk berichtEllenita, op 11 september 2015 - 17:27, zei:

Mijn oudste krabpaal is nu een 6-7 jaar oud , hij begint te verslijten , de rest is al vervangen  door nieuwe !
6 @ 7 jaar is toch niet slecht he.
Is die dan van Petfun?

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#5 Geplaatst 11 september 2015 - 18:59

Mijn paal is een jaar en enkele maanden, en de sissal is wel al goed gebruikt en dat zie je, aan één paal is er een draad over, ik heb daar nu maar even een knoop in gelegd en voorlopig kunnen ze zo nog verder. De stof is nog heel goed, dus kan wel andere palen steken. Ik ga daar zeker geen 6 à 7 jaar mee doen :neen:

De krabton is iets ouder en de pels rond de gaten is hier en daar wat los, en je ziet wel dat 't geen nieuwe meer is maar echt versleten es hij niet.

jacob
jacob
  • 813 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 11 september 2015 - 19:55

Mijn petfun en drapaki zijn nu 3 jaar oud. Drapaki nog in perfecte staat, de petfun minder.
Niet de paal maar wel de mandjes. Ze zijn niet meer zo mooi qua kleur (was nochtans met vanish voor extra witte was) en ze zijn ook platter.
Hangmatjes hetzelfde. Ik wacht nog maximum 2 jaar en denk dat ik dan alle kussentjes en hangmatjes ga vervangen.
De krabton en kleinere krabpaal van Natural paradise zijn pas 1 jaar oud en de kleine Katzen-deko gebruiken ze nauwelijks.

Bewerkt door jacob, 11 september 2015 - 19:56.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 11 september 2015 - 20:18

Bekijk berichtlilymaya, op 11 september 2015 - 18:30, zei:

ik dacht nochtans  dat petfun kwaliteit  heel goed was. Hangt misschien van de katten af...

6 @ 7 jaar is toch niet slecht he.
Is die dan van Petfun?

nee nog een gewone , de rest is sinds 3 jaar petfun
die ene w vervangen als t echt nodig is, ook in petfun

Bekijk berichtjacob, op 11 september 2015 - 19:55, zei:

Mijn petfun en drapaki zijn nu 3 jaar oud. Drapaki nog in perfecte staat, de petfun minder.
Niet de paal maar wel de mandjes. Ze zijn niet meer zo mooi qua kleur (was nochtans met vanish voor extra witte was) en ze zijn ook platter.
Hangmatjes hetzelfde. Ik wacht nog maximum 2 jaar en denk dat ik dan alle kussentjes en hangmatjes ga vervangen.
De krabton en kleinere krabpaal van Natural paradise zijn pas 1 jaar oud en de kleine Katzen-deko gebruiken ze nauwelijks.

ja de mandjes ed zien er idd minder uit , ook al worden ze gewassen , het haar blijft erin ,

poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#8 Geplaatst 11 september 2015 - 22:35

Petfun gaat jaaaaaaaaaaaaaaaaaaren mee. En je kan altijd vervang stukken bestellen moest er iets versleten geraken.
Heb de onze al bijna vier jaar en met 18 katten geloof me heel intensief gebruikt en die is zo goed als nieuw.
En voordeel mandjes kunnen in de wasmachine en droogkast.

En hier worden die dagelijks gestofzuigd en heb helemaal geen last van haren die erin blijven hangen. Die mandjes zien er als nieuw uit.

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 12 september 2015 - 03:31

Ik heb ook geen last van haren die in de mandjes/hangmatjes blijven hangen bij petfun. Er komen wel veel pluisjes af als ik ze was. Ben best tevreden van de kwaliteit van petfun!
Heb dan nog een andere krabpaal tot aan het plafond van in Walmart maar die mag ik na een half jaar al bijna weggooien. Was ook wel goedkoop.

Ephiny
Ephiny
  • 3.873 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 12 september 2015 - 07:28

Bij mijn petfun is op 1 plaats de sisal al goed versleten. En ik heb nu vier katten, maar gedurende een jaar (van het anderhalf jaar dat ik de petfun heb), waren het er maar twee.
De mandjes 1x gewassen ondertussen (want de petfun wordt niet echt gebruikt om in te liggen) en ze zijn er helemaal plat uitgekomen, zijn ook veel minder zacht sindsdien. Terwijl de mandjes van de natural paradise in dezelfde was zaten en er net hetzelfde uitzien als daarvoor.
Dus voor mij geen petfun meer.

Armani
Armani
  • 14.240 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 12 september 2015 - 08:36

De mandjes van de Natural Paradise zagen er inderdaad heel degelijk uit.

Bij mij zijn de mandjes allemaal eraf....anders komt mijn katje de paal niet in.
Raar hé?
Mijn paal is dus met kale plankjes, dan gaat hij er wel in.
Gekke kat :)

Bekijk berichtEphiny, op 12 september 2015 - 07:28, zei:

Terwijl de mandjes van de natural paradise in dezelfde was zaten en er net hetzelfde uitzien als daarvoor.

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#12 Geplaatst 12 september 2015 - 11:57

Mijn 1e krabpaal ging netaan 1 jaar mee,de sisal is meestal na 4 tot 6 maanden helemaal losgekrabt.
Ik doe dan gewoon de palen opnieuw omwikkelen met nieuw sisaltouw,dan kan het weer even mee,helaas brak de 1e krabpaal letterlijk af na 1 jaar.
Ik heb nu een krabpaal met dikkere palen,is veel steviger,voor de sisal geldt hetzelfde, om de zoveel maande opnieuw omwikkelen,is wel even werk,maar goedkoper dan nieuwe palen kopen.
Er wordt hier wel heel intensief genruik gemaakt van de krabpaal,er wordt aan gekrabt, over heen gerend,aan gehangen en in geslapen.

Ephiny
Ephiny
  • 3.873 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 12 september 2015 - 14:37

Bekijk berichtArmani, op 12 september 2015 - 08:36, zei:

De mandjes van de Natural Paradise zagen er inderdaad heel degelijk uit.

Bij mij zijn de mandjes allemaal eraf....anders komt mijn katje de paal niet in.
Raar hé?
Mijn paal is dus met kale plankjes, dan gaat hij er wel in.
Gekke kat :)

:lachen: Het is origineel iig :d. En het scheelt voor jou in wassen of stofzuigen :) .

lilymaya
lilymaya
  • 7.193 berichten

#14 Geplaatst 12 september 2015 - 15:01

Bekijk berichtEphiny, op 12 september 2015 - 14:37, zei:

:lachen: Het is origineel iig :d. En het scheelt voor jou in wassen of stofzuigen :) .
Dat is wel zo he.
Én ik vind het ook  best mooi zonder mandjes .

Armani
Armani
  • 14.240 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 12 september 2015 - 18:38

Bekijk berichtlilymaya, op 12 september 2015 - 15:01, zei:

Én ik vind het ook  best mooi zonder mandjes .
awel ja,
ik moet zeggen dat dat zo is.
Mijn Natural Paradise ziet er zonder de mandjes niet zo 'overladen' uit.
Eerder basic.
En voor de plaats waar hij staat komt dat eigenlijk nog goed uit.
Het is zeker niet lelijk zonder de mandjes.

Het hangmatje heb ik behouden, hoewel hij er nog nooit is ingegaan.
Maar...ik wil het niet wegdoen want het is zijn op-spring-plankje om naar het hoogste verdiep te gaan, vandaar ;)