Spring naar inhoud

- - - - -

Luna is doodongelukkig

• Log in om te reageren
143 reacties op dit onderwerp
juleken
juleken
  • 7.132 berichten

#106 Geplaatst 09 januari 2016 - 12:52

Heel goed nieuws! Ik ben zo blij dat Luna bij jou kon blijven  :eDance:

lilymaya
lilymaya
  • 7.193 berichten

#107 Geplaatst 09 januari 2016 - 13:07

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 06 januari 2016 - 18:01, zei:

Had daarstraks een hele tekst getypt, maar heb tegenwoordig problemen hier op KS. Ik kan niet 'quoten' (of vaak niet) en als ik een bericht wil plaatsen, hangt hij vast....
soms staat er onderaan  bewaarde inhoud, en dan heb je de tekst terug.
Raar genoeg is dat niet altijd.

Bewerkt door lilymaya, 09 januari 2016 - 13:08.

wim
wim
  • 515 berichten
  • 3 katten

#108 Geplaatst 17 januari 2016 - 22:49

Hoi Ephiny,
Ben op dit topic gekomen omdat ik hier ook met een poes zit die sinds kort ook wel es durft sproeien in huis nl Liby, die er als laatste is bijgekomen. Ben ook aan zoeken hoe dit komt. Heb al ander kattezand en andere plaatsen voor kattenbak geprobeerd,  maar bij mij is het door de aanwezigheid van een  dominante zwerver, die nu in men tuinhuis woont.
Maar wou gewoon effe zeggen dat het super is dat  je Luna toch niet hebt herplaatst en dat het ondertussen veel beter met haar is.
Hier bij mij is de oplossing  simpel, zorgen dat de zwerver weg is. Maarja das ook niet makkelijk als ik hem een goed baasje wil zoeken. Maar zwerver is nu een maand gecastreerd dus ga ik nog effe afwachten.
Hoe gaat het nu met Luna en met Annabelle, het katje met geamputeerd  pootje. Ik herinner mij dat jij in mijn topic van amputatie Garfield komen steunen bent en wou graag hetzelfde doen voor jouw. Blijkbaar had jij je eigen problemen maar dan toch zo positief in mijn topic.super  dank jewel daarvoor
grtjs

Ephiny
Ephiny
  • 3.870 berichten
  • 4 katten

#109 Geplaatst 19 januari 2016 - 13:26

Bekijk berichtwim, op 17 januari 2016 - 22:49, zei:

Hoi Ephiny,
Ben op dit topic gekomen omdat ik hier ook met een poes zit die sinds kort ook wel es durft sproeien in huis nl Liby, die er als laatste is bijgekomen. Ben ook aan zoeken hoe dit komt. Heb al ander kattezand en andere plaatsen voor kattenbak geprobeerd,  maar bij mij is het door de aanwezigheid van een  dominante zwerver, die nu in men tuinhuis woont.
Maar wou gewoon effe zeggen dat het super is dat  je Luna toch niet hebt herplaatst en dat het ondertussen veel beter met haar is.
Hier bij mij is de oplossing  simpel, zorgen dat de zwerver weg is. Maarja das ook niet makkelijk als ik hem een goed baasje wil zoeken. Maar zwerver is nu een maand gecastreerd dus ga ik nog effe afwachten.
Hoe gaat het nu met Luna en met Annabelle, het katje met geamputeerd  pootje. Ik herinner mij dat jij in mijn topic van amputatie Garfield komen steunen bent en wou graag hetzelfde doen voor jouw. Blijkbaar had jij je eigen problemen maar dan toch zo positief in mijn topic.super  dank jewel daarvoor
grtjs

Dat is heel lief van jou, djw. :)

Nee, dat zal idd wel niet eenvoudig zijn, om je zwerver een goeie thuis te vinden. Maar ik hoop dat het je lukt en dat Libby daarna stopt met sproeien.
En Libby komt vaak buiten? Anders zou je nog het zicht naar buiten een stuk kunnen beperken. Is een tip die ik van de kgt heb gekregen.

Luna doet het ok. Het is een beetje zoeken naar de juiste dosis antidepressiva. Geef ik teveel, dan wordt ze onrustig (dat uit zich in luidkeels miauwen), geef ik te weinig, dan sproeit ze weer. Heb net pillen met een lagere dosis gehaald, dan is makkelijker om wat meer of minder te geven.
Ze heeft haar goeie en slechte dagen, en ik denk dat het sproeien er nooit meer helemaal uit zal gaan. Maar ze beperkt zich tot 1 plaats meestal, daar kan ik mee leven.
Ach ja, het is gewoon een kat met problemen, maar ik zie er haar niet minder graag om. :)

Annabelle is ook ok. Heel speels, is echt zo'n happy katje, heerlijk om te zien. Wellicht zal ze sneller artrose krijgen, maar dat zien we dan wel als het zover is :d.

Hoe is het met jouw Garfield?
Those who don't believe in magic, will never find it

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#110 Geplaatst 19 januari 2016 - 17:03

Ik ben echt heel blij voor jou dat er toch min of meer een oplossing uit de bus gekomen is waardoor het leefbaar is voor jullie, Ephiny  :hug:

Ephiny
Ephiny
  • 3.870 berichten
  • 4 katten

#111 Geplaatst 19 januari 2016 - 18:57

Bekijk berichtMurron, op 19 januari 2016 - 17:03, zei:

Ik ben echt heel blij voor jou dat er toch min of meer een oplossing uit de bus gekomen is waardoor het leefbaar is voor jullie, Ephiny  :hug:

Djw, is lief van je!

wim
wim
  • 515 berichten
  • 3 katten

#112 Geplaatst 19 januari 2016 - 22:57

Hoi,
ik kan enkel zeggen volhouden en genieten van de goeie dagen.
Tof dat het goed gaat met Annabelle.
En idd we moeten de negatieve puntjes maar aanvaarden he.
Liby is ook zo een lieve poes dat ik daar niet kwaad op kan zijn.
Liby was op men vorige woonst de hele dag buiten maar daar zat ik tussen de bossen. Hier omdat de zwerver er altijd is komt ze niet zoveel meer buiten.Daarom ook als ik hem eten geef ik tuinhuis effe dicht laat kunnen die van mij rustig tijdje buiten.
Met garfield gaat het ook prima.
ze is gewoon terug als vroeger. Af en toe nog es haar zotte kuren maar is super om te zien dat ze nog lol heeft. Grootste verandering is dat ze nu beneden blijft slapen want komt nog altijd niet de trap op.
Grt

Ephiny
Ephiny
  • 3.870 berichten
  • 4 katten

#113 Geplaatst 07 februari 2016 - 08:28

Helaas gaat het weer de verkeerde kant op met Luna...

Het ging een tijdje echt wel ok. Ze had wel eens een terugval, maar meestal bleef het 'droog'. De laatste dagen sproeit ze weer meer, en jammer genoeg niet meer alleen tegen de handdoek. Het is niet zo erg als in het begin gelukkig.

Ze loopt elke avond een paar uur te huilen, en wat ik ook probeer, het moet precies gewoon uit haar systeem. S ochtends is ze heel vroeg wakker en begint ze aan kasten te krabben. Geen idee waarom.

Ze valt Marlee aan als hij op de kattenbak zit, en ook Voodoo is al eens het slachtoffer (maar dan niet als ze op de kattenbak zit). Annabelle loopt altijd in een boogje om Luna heen, of duikt in elkaar als Luna te dichtbij komt.

Ik hoop dat ik gewoon haar dosis weer moet aanpassen. Heb haar vandaag iets minder gegeven. De keer dat ik haar per ongeluk wat teveel had gegeven, jankte ze ook de hele avond, vandaar dat ik eerst probeer met wat minder. Als dat de dingen erger maakt, ga ik over op een hogere dosis.

Als dat allemaal niks oplost, weet ik het ook niet meer. Het is 1 ding dat ze sproeit, en het janken daar kan ik ook nog wel tegen. Ze is meestal uitgehuild tegen dat ik ga slapen. Maar dat ze agressief is naar de andere katten, daar heb ik best wel moeite mee. Straks zit ik met vier katten met stress omdat er eentje problemen heeft...

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#114 Geplaatst 07 februari 2016 - 09:33

Bekijk berichtEphiny, op 07 februari 2016 - 08:28, zei:

Helaas gaat het weer de verkeerde kant op met Luna...

Het ging een tijdje echt wel ok. Ze had wel eens een terugval, maar meestal bleef het 'droog'. De laatste dagen sproeit ze weer meer, en jammer genoeg niet meer alleen tegen de handdoek. Het is niet zo erg als in het begin gelukkig.

Ze loopt elke avond een paar uur te huilen, en wat ik ook probeer, het moet precies gewoon uit haar systeem. S ochtends is ze heel vroeg wakker en begint ze aan kasten te krabben. Geen idee waarom.

Ze valt Marlee aan als hij op de kattenbak zit, en ook Voodoo is al eens het slachtoffer (maar dan niet als ze op de kattenbak zit). Annabelle loopt altijd in een boogje om Luna heen, of duikt in elkaar als Luna te dichtbij komt.

Ik hoop dat ik gewoon haar dosis weer moet aanpassen. Heb haar vandaag iets minder gegeven. De keer dat ik haar per ongeluk wat teveel had gegeven, jankte ze ook de hele avond, vandaar dat ik eerst probeer met wat minder. Als dat de dingen erger maakt, ga ik over op een hogere dosis.

Als dat allemaal niks oplost, weet ik het ook niet meer. Het is 1 ding dat ze sproeit, en het janken daar kan ik ook nog wel tegen. Ze is meestal uitgehuild tegen dat ik ga slapen. Maar dat ze agressief is naar de andere katten, daar heb ik best wel moeite mee. Straks zit ik met vier katten met stress omdat er eentje problemen heeft...

Wat jammer... dan denk je dat het beter gaat en dan terug huppakee. Ik kan hier niet veel op zeggen, enkel veel sterkte. Want ik weet hoe dit aanvoelt!!! Toen met Snoes werkte dit echt op mijn humeur. Het werd soms ook gewoon echt te veel.
Gelukkig hebben wij de oorzaak gevonden en hebben we misschien het geluk dat manlief terug van werk veranderd is (en dus terug andere uren heeft). Hierdoor zit Snoes ook nooit lang alleen.
Hier voorlopig blijft het droog.... (maar meestal als ik dat schrijf, begint het terug). We zijn ook nog niet voor langere tijd weg geweest, daarvoor heb ik wel wat schrik.....

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.847 berichten
  • 3 katten

#115 Geplaatst 07 februari 2016 - 17:28

Och nee :(

Als er niets veranderd is in haar omgeving en er zijn anders geen lichamelijke klachten dan zou ik ook richting medicatie denken.
Ben nu zelf geen dierenarts of dokter maar weet spijtig genoeg uit ervaring dat antidepressiva veel bijwerkingen kan hebben, en niet enkel in de beginperiode.
Dat is één van de reden waarom ik het nooit aan dieren zou geven, zij kunnen niet zeggen wat er scheelt maar in jouw geval had je nu goeie resultaten ermee bij Luna.
Dan denk ik aan Sint-janskruid omdat de nevenwerkingen hiervan veel milder zijn, maar heb geen idee of dat bestaat voor katten.
Ook niet of het combineerbaar is met ad, bij mensen wordt het in elk geval best niet gecombineerd.

Hier lees ik iets over een middel die rustgevend zou zijn voor katten : Telizen
Hierdat sint-janskruid bij honden blijkbaar wel gegeven wordt
En dan toch gevonden : een middel met Sint-janskruid die voor honden en katten gebruikt wordt : Puur rust

De 2 eerste linken zijn topics uit fora, ik heb ze zelf niet helemaal doorgelezen enkel snel het begin.
Misschien dat je er iets uit kan halen, je ziet maar ;)

Beter nog als het een tijdelijke herval zou zijn en alles vanzelf weer in orde komt natuurlijk.
Sterkte met Luna.

Ephiny
Ephiny
  • 3.870 berichten
  • 4 katten

#116 Geplaatst 07 februari 2016 - 19:09

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 07 februari 2016 - 09:33, zei:

Wat jammer... dan denk je dat het beter gaat en dan terug huppakee. Ik kan hier niet veel op zeggen, enkel veel sterkte. Want ik weet hoe dit aanvoelt!!! Toen met Snoes werkte dit echt op mijn humeur. Het werd soms ook gewoon echt te veel.
Gelukkig hebben wij de oorzaak gevonden en hebben we misschien het geluk dat manlief terug van werk veranderd is (en dus terug andere uren heeft). Hierdoor zit Snoes ook nooit lang alleen.
Hier voorlopig blijft het droog.... (maar meestal als ik dat schrijf, begint het terug). We zijn ook nog niet voor langere tijd weg geweest, daarvoor heb ik wel wat schrik.....

Djw, is heel lief.

Ik ben gewoon bang dat mijn andere katten, vooral de twee jongsten dan, ook problemen gaan ontwikkelen omdat ze zich niet veilig voelen met Luna in huis. Hoewel Luna dan gisterenavond wel op 20cm van Marlee ging liggen zonder problemen...

Ben heel blij voor jou dat Snoes het droog houdt, ik hoop echt dat het zo blijft!

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 07 februari 2016 - 17:28, zei:

Och nee :(

Als er niets veranderd is in haar omgeving en er zijn anders geen lichamelijke klachten dan zou ik ook richting medicatie denken.
Ben nu zelf geen dierenarts of dokter maar weet spijtig genoeg uit ervaring dat antidepressiva veel bijwerkingen kan hebben, en niet enkel in de beginperiode.
Dat is één van de reden waarom ik het nooit aan dieren zou geven, zij kunnen niet zeggen wat er scheelt maar in jouw geval had je nu goeie resultaten ermee bij Luna.
Dan denk ik aan Sint-janskruid omdat de nevenwerkingen hiervan veel milder zijn, maar heb geen idee of dat bestaat voor katten.
Ook niet of het combineerbaar is met ad, bij mensen wordt het in elk geval best niet gecombineerd.

Hier lees ik iets over een middel die rustgevend zou zijn voor katten : Telizen
Hierdat sint-janskruid bij honden blijkbaar wel gegeven wordt
En dan toch gevonden : een middel met Sint-janskruid die voor honden en katten gebruikt wordt : Puur rust

De 2 eerste linken zijn topics uit fora, ik heb ze zelf niet helemaal doorgelezen enkel snel het begin.
Misschien dat je er iets uit kan halen, je ziet maar ;)

Beter nog als het een tijdelijke herval zou zijn en alles vanzelf weer in orde komt natuurlijk.
Sterkte met Luna.

Ik zou het zelf ook niet snel geven, maar het was zowat mijn laatste optie. Aan kalmeringsmiddelen zou ik nooit beginnen, daar lees ik teveel slechte dingen over. Maar hiermee is ze, los van de rest, iig wel minder ongelukkig. Haar gewicht is weer mooi op peil, haar staart meer omhoog,...

Telizen ken ik. Heb indertijd Zylkene gegeven, dat is ongeveer hetzelfde. Maar het is mss nog een optie als ik met haar ad niks meer kan.
Die Puur producten daar heb ik een beetje mijn twijfels bij. Je hebt ze voor zoveel dingen, en ik vraag me af of homeopathische producten genoeg gaan zijn voor Luna. Ik weet niet precies welke neurologische problemen ze heeft, maar ze zijn iig best wel diepgaand. Vind ik toch. Ik vraag me zelfs af of ze ooit nog zonder medicatie gaat kunnen.

Ik hoop iig ook dat het gewoon een terugval is. Of mss ben ik te pessimistisch en gaat het eigenlijk al een beetje beter met haar en moet de dosis idd naar omlaag. Dat ga ik dus nu een paar dagen proberen.
Mss gaat het ook wel weer beter als het wat droger wordt. Ze gaat nu ook wel buiten, als de nood echt hoog is, dan moet en zal ze buiten gaan. Maar in de zomer kan ze mss weer nachten buiten doorbrengen enzo, dat leek haar wel deugd te doen.

Soms denk ik dat ze s ochtends zo aan de kasten krabt omdat ze buiten wil, omdat ze daar wil gaan plassen. Ik zie haar nl vaak in de tuin plassen, of in de weide erachter. Dan plast ze ook echt, niet sproeien. Maar ik zie het echt niet zitten om om half vijf s ochtends op te staan en haar buiten te laten, dan zijn ze allemaal wakker en dan kan ik verder slapen vergeten.

En ik vind het gewoon ontzettend jammer voor haar. Marlee schiet zo goed op met Annabelle, Annabelle en Voodoo zijn ook hard op weg om vriendjes te worden (ik zie die twee vaak samen spelen tegenwoordig, vooral als Marlee buiten is), en Luna valt overal buiten. Mss vermenselijk ik het teveel zenne...
Ik snap dat Marlee een probleem is voor Luna. Hij kan echt subtiel en minder subtiel 'pesten'. Maar Annabelle bv is zo lief, gaat Luna uit de weg, etc. En daar kan ze ook stevig naar uithalen.

Ach ja, ik blijf maar proberen om alles te analyseren, om een reden te vinden. Als het echt neurologisch is, dan hoeft er wellicht geen reden meer te zijn.
En het is 'de tijd van de maand' dus ik reageer wat emotioneler ook :)

Bedankt voor de tips iig!

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.847 berichten
  • 3 katten

#117 Geplaatst 07 februari 2016 - 20:46

Bekijk berichtEphiny, op 07 februari 2016 - 19:09, zei:

Die Puur producten daar heb ik een beetje mijn twijfels bij. Je hebt ze voor zoveel dingen, en ik vraag me af of homeopathische producten genoeg gaan zijn voor Luna. Ik weet niet precies welke neurologische problemen ze heeft, maar ze zijn iig best wel diepgaand. Vind ik toch. Ik vraag me zelfs af of ze ooit nog zonder medicatie gaat kunnen.

Met de Puur probiotica hebben wij in ieder geval verbetering momenteel (hout vasthouden dat het zo blijft :pray:).
Sint-Janskruid is niet echt homeopathisch maar plantaardig en er zijn best wat onderzoeken gevoerd waaruit blijkt dat het even goed helpt bij lichte tot matige depressies als antidepressiva ;)

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 07 februari 2016 - 21:04.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#118 Geplaatst 09 februari 2016 - 12:44

Je blijft analyseren he, deed ik ook. Het minste dingetje dat je zag, ging je uitpluizen. Zou het daaraan liggen, heb ik het eindelijk gevonden, ... ???? Ik werd er gek van!
Snoes komt met zo'n weer niet buiten (laten haar zelf buiten), dus hopelijk blijft het hier droog.
Hebben wel ontdekt dat ze gewoon op de steentjes plast in de voortuin, maar het is al buiten.... dus toch al iets :-). Onkruid uitdoen, gaat toch na een fikse regenbui zijn tegenwoordig :-).

Ephiny
Ephiny
  • 3.870 berichten
  • 4 katten

#119 Geplaatst 09 februari 2016 - 13:12

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 07 februari 2016 - 20:46, zei:

Met de Puur probiotica hebben wij in ieder geval verbetering momenteel (hout vasthouden dat het zo blijft :pray:).
Sint-Janskruid is niet echt homeopathisch maar plantaardig en er zijn best wat onderzoeken gevoerd waaruit blijkt dat het even goed helpt bij lichte tot matige depressies als antidepressiva ;)

Ja, das waar. Mss ben ik gewoon terughoudend om teveel te gaan experimenteren. En ik wil niet te snel iets anders proberen omdat ze dan weer aan iets nieuws moet wennen, etc. Dit leek echt wel te helpen. En dat doet het nog steeds als je naar haar humeur kijkt. Ze is iig niet meer zo doodongelukkig...

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 09 februari 2016 - 12:44, zei:

Je blijft analyseren he, deed ik ook. Het minste dingetje dat je zag, ging je uitpluizen. Zou het daaraan liggen, heb ik het eindelijk gevonden, ... ???? Ik werd er gek van!
Snoes komt met zo'n weer niet buiten (laten haar zelf buiten), dus hopelijk blijft het hier droog.
Hebben wel ontdekt dat ze gewoon op de steentjes plast in de voortuin, maar het is al buiten.... dus toch al iets :-). Onkruid uitdoen, gaat toch na een fikse regenbui zijn tegenwoordig :-).

Haha, ja, ik dus ook... En soms kan ik het ff laten voor wat het is, maar dan merk je terug iets op en voila, weer vertrokken.

Gaat Snoes zelf niet buiten of mag ze niet?
Als Luna buiten wil, is ze niet binnen te houden. Ze is ook niet dol op regen, maar soms lijkt de nood zo hoog te zijn dat ze het zich niet teveel aantrekt.

:lachen:
Echt he, ik zie Luna regelmatig genoeg in de tuin plassen om te denken 'als t goed weer is, ga ik op een stoel zitten dus:. :lachen:

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#120 Geplaatst 09 februari 2016 - 16:47

Bekijk berichtEphiny, op 09 februari 2016 - 13:12, zei:

Ja, das waar. Mss ben ik gewoon terughoudend om teveel te gaan experimenteren. En ik wil niet te snel iets anders proberen omdat ze dan weer aan iets nieuws moet wennen, etc. Dit leek echt wel te helpen. En dat doet het nog steeds als je naar haar humeur kijkt. Ze is iig niet meer zo doodongelukkig...

Haha, ja, ik dus ook... En soms kan ik het ff laten voor wat het is, maar dan merk je terug iets op en voila, weer vertrokken.

Gaat Snoes zelf niet buiten of mag ze niet?
Als Luna buiten wil, is ze niet binnen te houden. Ze is ook niet dol op regen, maar soms lijkt de nood zo hoog te zijn dat ze het zich niet teveel aantrekt.

:lachen:
Echt he, ik zie Luna regelmatig genoeg in de tuin plassen om te denken 'als t goed weer is, ga ik op een stoel zitten dus:. :lachen:

Ze mag wel, maar om één of andere reden weigert ze zelf door de garage te gaan. Terug binnen komen langs daar doet ze wel (waarschijnlijk als ze te lang naar haar zin moet wachten buiten).
We laten haar via de voordeur buiten. Roepen haar en als ze zin heeft, komt ze af om naar buiten te gaan. Of als we richting beneden gaan (garage - wonen in een bel-etage) volgt ze en zo weten we dat ze buiten wil.
Denken dat ze eens een aanvaring heeft gehad. Ofwel met Kiara ofwel met een buurtkat. De buurkat is wel eens in de garage geweest.... Geen idee waarom, maar plotseling weigerde ze dit te doen.

Ze gaat nu ook op de kattenbak binnen hoor. Maar alles volgens haar regeltjes. Als er iets anders is (bv. een kastje naast de bak ofzo) dan is het weer prijs.
Onlangs verkochten ze de deo niet meer die ik altijd gebruik (ale, altijd..; af en toe). Kattenbakdeo he.... Ze was uit het assortiment gehaald... Manlief, toen kreeg ik het hoor!
Gelukkig - voorlopig - geen probleem.

Ze was net hier (op mijn bureau). Zal eens zien of ze buiten wil.