Spring naar inhoud

- - - - -

Luna is doodongelukkig

• Log in om te reageren
143 reacties op dit onderwerp
bunny
bunny
  • 47 berichten
  • 1 katten

#16 Geplaatst 15 september 2015 - 11:24

Het is idd voor een kat heel lastig wanneer ze opgesloten wordt.
Best ook structuur brengen, altijd op hetzelfde uur erbij gaan en zo, zo doen wij het ook met onze 2 katten.
Wij zijn wel op zoek om Bunny te herplaatsen alhoewel ne mens blijft hopen op beterschap.
Ze zeggen altijd geduld wordt beloond, maar ik denk toch dat dat in de kattenwereld anders ligt. Ze hebben echt hun eigen karakter. We zijn nu meer dan een jaar verder...
Zylkene en feliway zijn niet altijd een oplossing, dit hebben wij ook allemaal geprobeerd. Ook een kattentherapeut bied geen zekerheid, maar we hebben het toch maar geprobeerd maar het heeft niet mogen baten jammer genoeg.

Ik wens jou heel veel succes, misschien als we voor elkaar es een kaarsje zouden doen branden....? Dat is iets wat ik nog niet geprobeerd heb.
:catrollover van ons moeten ze niet met elkaar spelen, alleen maar in eenzelfde ruimte kunnen vertoeven zonder aan te vallen zou heel leuk zijn.

Bewerkt door bunny, 15 september 2015 - 11:25.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 15 september 2015 - 15:01

Begrijp perfect wat je bedoelt.... In het verleden begonnen ze binnen ook te sproeien, Snoes en Xanti konden elkaar niet luchten (maar echt niet luchten) en ons meisje bleef meer en meer buiten :cry: :cry: . Ook een KGT ingeschakeld. Wel het geluk gehad dat we die via een school konden doen. Ik had onze casus ingediend en zijn uitgekozen geweest. Dus mbv hun docent een heel uitgebreid document gekregen....

Wij deden toen ook vanalles, alsook Zylkène, Feliway, .... Wat uiteindelijk een beetje geholpen heeft, weet ik niet. Een beetje... een klein beetje.... We gingen verhuizen en hoopten stiekem dat daar alles ging beteren. Doordat alles voor iedereen terug nieuw was.
Maar ons meisje is 2 weken voor onze verhuis overleden :cry: :cry: :cry: .

Snoes ligt nog niet altijd super in de groep. Is een sociaal groepje op zichzelf :oops: . Maar ze knuffelt erop los en lijkt wel gelukkig, ondanks ze altijd zeurt als er iemand in de buurt komt (bv. Ze ligt te kroelen op bed bij mijn man, Tijger komt op bed om bij mij te komen liggen en dan zeurt ze...., het is al wel beter, maar zeuren doet ze nog steeds).

Zoals je weet... hier ook geplas / gekak binnen.

Denk dat het voor jou 1000x erger is omdat je ziet dat je katje ongelukkig is.  Als ze eens konden praten he..... Je denkt alles te doen, maar toch merk je dat ze ongelukkig is. Moet niet fijn zijn :cry: .

Hier is het spaarpotje ook even leeg. Onze poezen hebben ons de afgelopen 2j enorm veel gekost (meer dan ervoor nog). Dus ik begrijp zeer goed wat jij doormaakt! Alles voor je schatjes he....

Ik hoop dat je een oplossing vind, ik kan je niet helpen.... Als ze gelukkig is buiten, misschien dat proberen? Of ergens een goedkoop konijnenhok op de kop tikken?
Mijn man had vroeger een kippenhok gemaakt van paletten ed. Een zwerfkat heeft hier zijn intrede in genomen O:) . Dus het was lekker warm. Misschien dit verzamelen en aan iemand vragen die een beetje handig is? Al is mijn man ver van de handigste op zo'n gebied hoor :ha :ha :ha .

Zal eens zien of ik een foto heb.

Dit hok heeft ons niets gekost (nagels hadden we nog).
Vanbinnen was er ook nog een 'schutting' vlak naast de doorgang. Dus dat ze 'om het hoekje' moesten om naar het 'groot' hok te gaan.

De doos erop hoort niet bij het hok -oeps-.

Oei verkeerde foto.... de middelste hoort er niet bij...

Bijgevoegde thumbnails

• DSC00042.JPG
  • DSC00046.JPG
  • DSC07546.JPG

Bewerkt door dolfjeweerwolfje, 15 september 2015 - 15:02.

Ephiny
Ephiny
  • 3.945 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 15 september 2015 - 17:58

Bekijk berichtbunny, op 15 september 2015 - 11:24, zei:

Het is idd voor een kat heel lastig wanneer ze opgesloten wordt.
Best ook structuur brengen, altijd op hetzelfde uur erbij gaan en zo, zo doen wij het ook met onze 2 katten.
Wij zijn wel op zoek om Bunny te herplaatsen alhoewel ne mens blijft hopen op beterschap.
Ze zeggen altijd geduld wordt beloond, maar ik denk toch dat dat in de kattenwereld anders ligt. Ze hebben echt hun eigen karakter. We zijn nu meer dan een jaar verder...
Zylkene en feliway zijn niet altijd een oplossing, dit hebben wij ook allemaal geprobeerd. Ook een kattentherapeut bied geen zekerheid, maar we hebben het toch maar geprobeerd maar het heeft niet mogen baten jammer genoeg.

Ik wens jou heel veel succes, misschien als we voor elkaar es een kaarsje zouden doen branden....? Dat is iets wat ik nog niet geprobeerd heb.
:catrollover van ons moeten ze niet met elkaar spelen, alleen maar in eenzelfde ruimte kunnen vertoeven zonder aan te vallen zou heel leuk zijn.

Ik brand zeker een kaarsje voor jou! :)

Als het  kan, wil ik dat opsluiten vermijden uiteraard. Ze kan al niet tegen die gesloten deuren, ze is dan ook haar favoriete slaapplek kwijt,...
Maar op den duur zie je door het bos de bomen niet meer he.

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 15 september 2015 - 15:01, zei:

Begrijp perfect wat je bedoelt.... In het verleden begonnen ze binnen ook te sproeien, Snoes en Xanti konden elkaar niet luchten (maar echt niet luchten) en ons meisje bleef meer en meer buiten :cry: :cry: . Ook een KGT ingeschakeld. Wel het geluk gehad dat we die via een school konden doen. Ik had onze casus ingediend en zijn uitgekozen geweest. Dus mbv hun docent een heel uitgebreid document gekregen....

Wij deden toen ook vanalles, alsook Zylkène, Feliway, .... Wat uiteindelijk een beetje geholpen heeft, weet ik niet. Een beetje... een klein beetje.... We gingen verhuizen en hoopten stiekem dat daar alles ging beteren. Doordat alles voor iedereen terug nieuw was.
Maar ons meisje is 2 weken voor onze verhuis overleden :cry: :cry: :cry: .

Snoes ligt nog niet altijd super in de groep. Is een sociaal groepje op zichzelf :oops: . Maar ze knuffelt erop los en lijkt wel gelukkig, ondanks ze altijd zeurt als er iemand in de buurt komt (bv. Ze ligt te kroelen op bed bij mijn man, Tijger komt op bed om bij mij te komen liggen en dan zeurt ze...., het is al wel beter, maar zeuren doet ze nog steeds).

Zoals je weet... hier ook geplas / gekak binnen.

Denk dat het voor jou 1000x erger is omdat je ziet dat je katje ongelukkig is.  Als ze eens konden praten he..... Je denkt alles te doen, maar toch merk je dat ze ongelukkig is. Moet niet fijn zijn :cry: .

Hier is het spaarpotje ook even leeg. Onze poezen hebben ons de afgelopen 2j enorm veel gekost (meer dan ervoor nog). Dus ik begrijp zeer goed wat jij doormaakt! Alles voor je schatjes he....

Ik hoop dat je een oplossing vind, ik kan je niet helpen.... Als ze gelukkig is buiten, misschien dat proberen? Of ergens een goedkoop konijnenhok op de kop tikken?
Mijn man had vroeger een kippenhok gemaakt van paletten ed. Een zwerfkat heeft hier zijn intrede in genomen O:) . Dus het was lekker warm. Misschien dit verzamelen en aan iemand vragen die een beetje handig is? Al is mijn man ver van de handigste op zo'n gebied hoor :ha :ha :ha .

Zal eens zien of ik een foto heb.

Dit hok heeft ons niets gekost (nagels hadden we nog).
Vanbinnen was er ook nog een 'schutting' vlak naast de doorgang. Dus dat ze 'om het hoekje' moesten om naar het 'groot' hok te gaan.

De doos erop hoort niet bij het hok -oeps-.

Oei verkeerde foto.... de middelste hoort er niet bij...

Oh, zo erg dat ze dan overleden is. Spijt me zo voor jou!

Buiten lijkt voorlopig de 'aantrekkelijkste' oplossing. Ze gaat uit zichzelf al veel buiten, en ze zit vooral veel in een open (en voorlopig niet gebruikte) schuur in een weide een stuk achter de tuin. Ze heeft daar ergens een verdieping gevonden waar ze lijkt te slapen enzo (de twee weides achter de tuin zijn van mijn huisbaas, en gelukkig mag ik erdoor als ik 1 van de katten zoek. Kan enkel niet aan de schuur zelf).
Maar als het kouder wordt, moet ze idd een eigen en warm hok hebben in de tuin natuurlijk. Ben al aant uitkijken naar konijnenhokken. Zelf maken is idd goedkoop, maar ik zou niet weten hoe ik eraan moet beginnen... En de enige die ik ken, die het zou kunnen, is mijn papa, en die heeft momenteel zelf veel aan zijn hoofd.
En bij zooplus vallen de prijzen ook nog mee, mss dat ik er daar in november eentje kan kopen.

Hoe is het bij jou met alles in huis? Al wat verminderd, of even erg?

En ja, zien dat ze zo ongelukkig is, is... Hartbrekend. Of mss dat het zien en er blijkbaar niks aan kunnen doen nog erger is.

Gisterenavond kwam ze na 13u buiten gezeten te hebben,  binnen. Ze heeft gegeten, en sprong op de vensterbank naast het bed met haar miauwtje dat zegt dat ze weer buiten wil. En terwijl ik rechtkom, zie ik haar met die bepaalde houding weer op het bed aflopen, dan weet ik al dat ze gaat sproeien op bed. En nu mag je een kat blijkbaar niet storen als ze sproeit, en daar hou ik me verder ook aan, maar mijn bed, sorry, dat is echt een brug te ver. Er hangen wel al handdoeken over die plek, dan heb ik maar gewoon de handdoek te vervangen (zeker drie keer per week), maar toch. Dus ze duikt onder het bed (als ze er van die kant af springt, kan ze niet anders), en ik roep haar om mee naar beneden en buiten te gaan. Dat doet ze, en voila, ze is op 24u een half uur binnen geweest.

Maar toen ik ging slapen, keek ik onder mijn bed of er geen spin zat. Zie ik toch geen druppel hangen aan de onderkant van mijn bed... Ja, ze had daar dus tegen gesproeid, op twee verschillende plaatsen :louche:.  Om dat schoon te maken, dat was de moeite... Geraakte er al niet deftig onder, laat staan dat je nog vlot je armen kan bewegen.

Soms ben ik gewoon opgelucht dat ze buiten is, dan word ik er ff niet mee geconfronteerd. Wat ik dan weer erg van mezelf vind, want ze kan er zelf ook niks aan doen. En tegelijk mis ik haar wel. Ze is helemaal niet meer aanwezig...
Those who don't believe in magic, will never find it

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 15 september 2015 - 22:05

Voorlopig weer een week 'droog'. We laten ze nu via de voordeur buiten en spelen dus wel een beetje portier.... Kattenbak staat nog wel in de hal en is niet fijn.... Onlangs belde ze aan de deur en dan net had er iemand grote boodschap gedaan. Stonk verschrikkelijk!!! Sloeber.... Het is een open bak en Sloeber kan niet meer ondergraven. Hij doet dit wel, maar met zijn denkbeeldige poot, dus eigenlijk gebeurt er niets in het echt.....

Maar meestal als ik dit hier gezegd heb dat het droog is , is het de volgende dag weer prijs.....

Ephiny
Ephiny
  • 3.945 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 16 september 2015 - 07:30

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 15 september 2015 - 22:05, zei:

Voorlopig weer een week 'droog'. We laten ze nu via de voordeur buiten en spelen dus wel een beetje portier.... Kattenbak staat nog wel in de hal en is niet fijn.... Onlangs belde ze aan de deur en dan net had er iemand grote boodschap gedaan. Stonk verschrikkelijk!!! Sloeber.... Het is een open bak en Sloeber kan niet meer ondergraven. Hij doet dit wel, maar met zijn denkbeeldige poot, dus eigenlijk gebeurt er niets in het echt.....

Maar meestal als ik dit hier gezegd heb dat het droog is , is het de volgende dag weer prijs.....

Ik duim dat het droog blijft iig!
En ja, mensen moeten dat maar begrijpen zenne, dat er daar een bak staat. Is toch beter dan al dat plassen in huis...

Ah, Sloeber doet dat ook, met de poot die er niet meer is? Annabelle ook... Soms graaft ze het dan wel nog onder met haar ander pootje, maar evengoed blijft het open liggen. En als ze het toch ondergraaft, staat ze er vaak met haar achterpoten in, ook heel gezellig. Hoe vaak ik haar al niet onder de kraan heb moeten zetten..

Er was gisterenavond eindelijk eens een klein positief iets met Luna. Was in de tuin met Marlee en Annabelle met de frenzy aant spelen, en ze kwam er bijzitten. Dus heb de hengel haar kant opgezwaaid en ze heeft er toch wel 15 seconden mee gespeeld! Lijkt mss niet veel, maar het is meer dan de voorbije maanden is gebeurd. :d

Cinn
Cinn
  • 544 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 16 september 2015 - 21:27

Ik heb de voorgaande topics niet gevolgd, dus ik start met deze en begrijp helemaal hoe erg het is te zien dat je kat zich niet gelukkig voelt, stijf staat van de stress en niet meer wil binnenkomen, ....
Voor mij was de beslissing heel snel genomen, omdat het een keuze was tussen eigen kat en opvangkatjes  (hoewel dat ook met de nodige traantjes van mij gepaard ging ;)  )

Ik heb daarna hard mijn best moeten doen om haar vertrouwen terug te winnen, en te zorgen dat ze zich weer thuis voelde (met hulp en raadgeving van een gedragstherapeute) en mijn verbazing was dan ook heel groot dat mijn poezemie zelf een zwerver mee naar huis bracht.

Dat is nu bijna een jaar geleden, en het was een jaar met vallen en opstaan, tranen, vreugdedansjes, vloeken en opnieuw herbeginnen ...
Het is hier nog altijd geen rozegeur en maneschijn, er wordt geblazen, af en toe ook een mep gegeven, maar ik kan hen beiden met een gerust hart en alle deuren open een hele dag alleen laten.

Welke raad je van je kgt hebt gekregen weet ik niet, ik spreek enkel en alleen uit mijn ervaring en wat ik van de mijne meekreeg: zet de katten apart als ze niet overeenkomen of stressen, en introduceer ze terug langzaam aan elkaar. Laat ze wennen aan elkaars geluiden en geuren, ..

Het is soms een werk van lange adem, bloed zweet en tranen, gepuzzel om elk van onze poezevriendjes te geven wat ze nodig hebben ...

En het belangrijkste van al: jij kent je katjes, weet wat haalbaar is voor jezelf, dus vertrouw ook op je intuitie.

Het is geen oplossing, maar hopelijk wel een hart onder de riem ;)

Bewerkt door Cinn, 16 september 2015 - 21:39.

I came, I purred, I conquered

Ephiny
Ephiny
  • 3.945 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 17 september 2015 - 07:44

Bekijk berichtCinn, op 16 september 2015 - 21:27, zei:

Ik heb de voorgaande topics niet gevolgd, dus ik start met deze en begrijp helemaal hoe erg het is te zien dat je kat zich niet gelukkig voelt, stijf staat van de stress en niet meer wil binnenkomen, ....
Voor mij was de beslissing heel snel genomen, omdat het een keuze was tussen eigen kat en opvangkatjes  (hoewel dat ook met de nodige traantjes van mij gepaard ging ;)  )

Ik heb daarna hard mijn best moeten doen om haar vertrouwen terug te winnen, en te zorgen dat ze zich weer thuis voelde (met hulp en raadgeving van een gedragstherapeute) en mijn verbazing was dan ook heel groot dat mijn poezemie zelf een zwerver mee naar huis bracht.

Dat is nu bijna een jaar geleden, en het was een jaar met vallen en opstaan, tranen, vreugdedansjes, vloeken en opnieuw herbeginnen ...
Het is hier nog altijd geen rozegeur en maneschijn, er wordt geblazen, af en toe ook een mep gegeven, maar ik kan hen beiden met een gerust hart en alle deuren open een hele dag alleen laten.

Welke raad je van je kgt hebt gekregen weet ik niet, ik spreek enkel en alleen uit mijn ervaring en wat ik van de mijne meekreeg: zet de katten apart als ze niet overeenkomen of stressen, en introduceer ze terug langzaam aan elkaar. Laat ze wennen aan elkaars geluiden en geuren, ..

Het is soms een werk van lange adem, bloed zweet en tranen, gepuzzel om elk van onze poezevriendjes te geven wat ze nodig hebben ...

En het belangrijkste van al: jij kent je katjes, weet wat haalbaar is voor jezelf, dus vertrouw ook op je intuitie.

Het is geen oplossing, maar hopelijk wel een hart onder de riem ;)

Bedankt voor het hart onder de riem, is heel welkom! :)

Je hebt er iig ook al je werk aan gehad he, fijn dat je zoveel moeite gedaan hebt en nog doet! En nog fijner dat het ook resultaat oplevert.

Ik heb al gedacht aan herintroduceren ook, maar ik weet niet of dat nu helemaal het probleem is. Ze kunnen echt met vier in dezelfde kamer slapen zonder ruzie. Soms liggen ze zelfs allemaal in dezelfde krabpaal.
En de laatste dagen heeft Luna ook niet agressief gereageerd naar de oudste...
Aan de andere kant weet ik natuurlijk niet waarom ze nu zo angstig is. Is ze bang van de andere katten (want ze laat zich nu wel doen door de andere drie), is ze gewoon zo bang omdat er teveel veranderingen zijn geweest? Eerst de verhuis (is wel al 2j geleden), dan Marlee erbij, dan Annabelle erbij. En dan de veranderingen in huis op aanraden van de kgt, het is al veel geweest voor haar.

Ik probeer alles nu iig zo stabiel mogelijk te houden. Er komen sowieso geen katten meer bij, ben nu (op aanraden van iemand die er verstand van heeft) ook gestopt met dingen aanpassen in huis. Mijn bezoek aan de ikea voor nieuwe kasten ook ff uitgesteld.

Ik geef het nog altijd niet op, omdat ze heel soms wel momenten lijkt te hebben dat het redelijk gaat. En ik zie haar zo graag he. Maar ik wil haar ook geen jaar meer zo ongelukkig laten rondlopen. Aan de andere kant zal het idd wel tijd vragen voor haar om zich weer op haar gemak te voelen.

Iig ook nog veel succes voor jou, het gaat wel al goed blijkbaar, maar je zal er wel nog steeds veel energie in steken wss.

Cinn
Cinn
  • 544 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 18 september 2015 - 20:35

Bekijk berichtEphiny, op 17 september 2015 - 07:44, zei:

Ik geef het nog altijd niet op, omdat ze heel soms wel momenten lijkt te hebben dat het redelijk gaat. En ik zie haar zo graag he. Maar ik wil haar ook geen jaar meer zo ongelukkig laten rondlopen. Aan de andere kant zal het idd wel tijd vragen voor haar om zich weer op haar gemak te voelen.

Iig ook nog veel succes voor jou, het gaat wel al goed blijkbaar, maar je zal er wel nog steeds veel energie in steken wss.

:duim:  Ik vind het alvast geweldig dat je niet opgeeft!
Het vraagt idd veel tijd, energie en geduld, en niet alleen om het op te lossen. Maar vooral ook om te ontdekken waar en wanneer het fout loopt.
Ik kan in elk geval niet zeggen hoeveel uren en dagen ik mijn katten aan het observeren geweest ben.

En jammer genoeg is er geen pasklare oplossing hé ... elk katje heeft zijn karakter en bepaald zijn eigen tempo.

Maar elk klein stapje voorwaarts, al is het maar dat ze 10 cm dichter bij elkaar zitten of allemaal samen op een krabpaal, is een feestmoment :d

Vorige week had ik zo een ongelooflijk jubel- en-dans-rond-de-tafel moment, toen mijn kattin na meer dan 1 jaar besliste om een speelaanval te krijgen... gek doen op de mat, een speelmuis uit zichzelf door de woonkamer kieperen, racen door heel het appartement. En onze Mambo zat erbij en keek er heel verwonderd naar :lachen: Dat manneke wist niet wat er gebeurde!
Dus mijn volgende uitdaging is: zorgen dat Gigi blijft spelen en gek doen, zonder zich bedreigd te voelen door Mambo (want die wil natuurlijk meespelen en gek doen) en het aantal meppen beperken ...

En PS: het is niet erg als je het even niet meer ziet zitten, gewoon even heel hard brullen (als je in de auto zit/ergens helemaal alleen bent) kan wonderen doen
( eerst rondkijken of er niemand in de buurt is :louche: dan efkes dat gggrrr-moment :wall: gevolgd door :NoWhy: , om na een paar minuten van jezelf te denken  " :gek: " .. en dan weer vol goede moed verder :rub: )

Ik wens jou ook veel succes en laat je niet ontmoedigen door een mindere dag :hug:

I came, I purred, I conquered

Ephiny
Ephiny
  • 3.945 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 19 september 2015 - 07:47

Bekijk berichtCinn, op 18 september 2015 - 20:35, zei:

:duim:  Ik vind het alvast geweldig dat je niet opgeeft!
Het vraagt idd veel tijd, energie en geduld, en niet alleen om het op te lossen. Maar vooral ook om te ontdekken waar en wanneer het fout loopt.
Ik kan in elk geval niet zeggen hoeveel uren en dagen ik mijn katten aan het observeren geweest ben.

En jammer genoeg is er geen pasklare oplossing hé ... elk katje heeft zijn karakter en bepaald zijn eigen tempo.

Maar elk klein stapje voorwaarts, al is het maar dat ze 10 cm dichter bij elkaar zitten of allemaal samen op een krabpaal, is een feestmoment :d

Vorige week had ik zo een ongelooflijk jubel- en-dans-rond-de-tafel moment, toen mijn kattin na meer dan 1 jaar besliste om een speelaanval te krijgen... gek doen op de mat, een speelmuis uit zichzelf door de woonkamer kieperen, racen door heel het appartement. En onze Mambo zat erbij en keek er heel verwonderd naar :lachen: Dat manneke wist niet wat er gebeurde!
Dus mijn volgende uitdaging is: zorgen dat Gigi blijft spelen en gek doen, zonder zich bedreigd te voelen door Mambo (want die wil natuurlijk meespelen en gek doen) en het aantal meppen beperken ...

En PS: het is niet erg als je het even niet meer ziet zitten, gewoon even heel hard brullen (als je in de auto zit/ergens helemaal alleen bent) kan wonderen doen
( eerst rondkijken of er niemand in de buurt is :louche: dan efkes dat gggrrr-moment :wall: gevolgd door :NoWhy: , om na een paar minuten van jezelf te denken  " :gek: " .. en dan weer vol goede moed verder :rub: )

Ik wens jou ook veel succes en laat je niet ontmoedigen door een mindere dag :hug:

Oh, ik kan me zo voorstellen dat dat een jubel-moment was! Als je dan zoiets ziet, weet je gewoon dat je goed bezig bent he. Ben echt blij voor jou! En ik hoop dat je volgende uitdaging vlot loopt :).

Ze hebben idd elk hun eigen tempo en karakter. En soms is het moeilijk in te schatten wat er wel werkt en wat niet. Die ene keer dat ze dan tien seconden speelt, maar de volgende keer dat je met de hengel in de buurt komt, wordt ze er weer zenuwachtig van...

Toen ik donderdagavond thuiskwam, en de gebruikelijke 'waar-heeft-ze-gesproeid-ronde' deed, stonk echt heel de bovenverdieping naar urine. Nog nooit gebeurd. Ze had weer tegen de handdoek op bed gesproeid.
Waarom het de ene keer zo stinkt (het was echt doordringend), en de andere keer niet...
Toen had ik idd een minder momentje :).

Maar ik heb het idee dat er toch een miniem klein beetje verbetering in zit. Ze laat zich iets minder doen als ze aant eten is. En ze is gisteren in de keuken langs de twee jongsten gelopen, met haar staart gewoon omhoog. Terwijl ze de keuken normaal wat vermijdt, die is nl heel smal, zonder een echte uitweg.
Mss zie ik gewoon wat ik wil zien natuurlijk :). Ze sproeit nog altijd elke dag.

Ben ook de feliway spray gaan halen voor in de slaapkamer. Kijken of dat iets oplevert.

En bedankt voor de steun! :hug:
Ik hoor toch van veel mensen dat ze niet begrijpen dat ik er zoveel moeite en tijd aan besteed. Daarom is dit forum zo geweldig he, hier snapt iedereen het wel :d.

Ephiny
Ephiny
  • 3.945 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 28 september 2015 - 08:31

En nog steeds geen verbetering. Ze heeft nu iets nieuws gevonden, ze sproeit nu 'graag' vlak naast mij. Ze sproeit enkel nog op bed als ik ook in bed zit/lig. En als ik op toilet zit, komt ze tegen het toilet sproeien :louche:.
Verder voorlopig enkel nog de toiletdeur beneden (heb twee toiletten, maar die beneden gebruik ik niet).

Ze is weer meer weg ook.
En de verbetering die ik dacht te zien, ook gedaan. Ze is 1 dag weer op de kattenbak gegaan, en ik heb haar buiten 1x gewoon zien plassen (dus niet sproeien), maar dat is alweer een paar dagen geleden.

Ik denk er echt serieus over na om haar te herplaatsen. Maar ik zie haar zo graag...
Aan de andere kant is ze er niet echt meer. Ze komt wel binnen, en ze blijft soms wel de hele dag binnen, maar ze ligt gewoon op haar krabpaal dan. Ze komt nooit meer knuffelen... Ze slaapt hier, ze sproeit hier, en ze gaat buiten. Geen interactie met mij (buiten een occasioneel kopje geven als ze eten krijgt) noch met de andere katten (tenzij geblaas)..,
En er zijn bijna drie maanden voorbij ondertussen, hoelang kan ik dat laten aanslepen he.

Zo moeilijk...

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 28 september 2015 - 08:42

Bekijk berichtEphiny, op 28 september 2015 - 08:31, zei:

En nog steeds geen verbetering. Ze heeft nu iets nieuws gevonden, ze sproeit nu 'graag' vlak naast mij. Ze sproeit enkel nog op bed als ik ook in bed zit/lig. En als ik op toilet zit, komt ze tegen het toilet sproeien :louche:.
Verder voorlopig enkel nog de toiletdeur beneden (heb twee toiletten, maar die beneden gebruik ik niet).

Ze is weer meer weg ook.
En de verbetering die ik dacht te zien, ook gedaan. Ze is 1 dag weer op de kattenbak gegaan, en ik heb haar buiten 1x gewoon zien plassen (dus niet sproeien), maar dat is alweer een paar dagen geleden.

Ik denk er echt serieus over na om haar te herplaatsen. Maar ik zie haar zo graag...
Aan de andere kant is ze er niet echt meer. Ze komt wel binnen, en ze blijft soms wel de hele dag binnen, maar ze ligt gewoon op haar krabpaal dan. Ze komt nooit meer knuffelen... Ze slaapt hier, ze sproeit hier, en ze gaat buiten. Geen interactie met mij (buiten een occasioneel kopje geven als ze eten krijgt) noch met de andere katten (tenzij geblaas)..,
En er zijn bijna drie maanden voorbij ondertussen, hoelang kan ik dat laten aanslepen he.

Zo moeilijk...

Niet fijn.... Hoe lang je dit kan dragen? Langer dan je denkt hoor... omdat je je kat graag ziet en dan maar door gaat en weer iets nieuws probeert... en hopen dat het lukt....
Het lijkt wel of ze jou wil markeren. Ik wou dat ik je kon helpen, maar ....

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#27 Geplaatst 28 september 2015 - 08:55

Is het een mogelijkheid om toch dat idee van die aparte kamer te gebruiken, uit te voeren.
Ze houdt niet van gesloten deuren, maar daar vindt ze misschien wel de rust die ze nodig heeft.
Als ze dan altijd binnen en buiten kan, heeft ze niet het gevoel van opgesloten te zitten.

Ik denk wel dat jij dan geregeld bij haar op de kamer gaat zitten als ze er is. Zet er desnoods een zeteltje dat je een boekje kunt lezen ofzo.
Is haar hormoonhuishouding nagekeken? Zoals je weet had Sloeber een achtergebleven balletje (wel een kater dus :-) ) en zelfs in Merelbeke vonden ze hem niet. Wel had ik vaak sproeiproblemen bovenop de rest. Tijdens zijn operatie voor FLUTD is hij dan gevonden en sindsdien geen sproeiers meer (ja 2x wel, 1x in de tuin en 1x tegen mijn muur van de garage, maar weet niet wie dat was).

Gisteren was ik ook naar Cat from hel (of zoiets) aan het kijken. En hij zei dat je een product moest gebruiken met koolstofdioxide in voor het verwijderen van urine. Welke producten dat zijn... geen idee :-).
Die kat sproeide ook constant omdat het zich nergens veilig voelde (en nog niet gecastreerd was). Wij als baasjes zien soms over dingen....
Misschien als je schatje tot rust komt in zo'n aparte kamer???

Ephiny
Ephiny
  • 3.945 berichten
  • 4 katten

#28 Geplaatst 28 september 2015 - 10:06

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 28 september 2015 - 08:55, zei:

Is het een mogelijkheid om toch dat idee van die aparte kamer te gebruiken, uit te voeren.
Ze houdt niet van gesloten deuren, maar daar vindt ze misschien wel de rust die ze nodig heeft.
Als ze dan altijd binnen en buiten kan, heeft ze niet het gevoel van opgesloten te zitten.

Ik denk wel dat jij dan geregeld bij haar op de kamer gaat zitten als ze er is. Zet er desnoods een zeteltje dat je een boekje kunt lezen ofzo.
Is haar hormoonhuishouding nagekeken? Zoals je weet had Sloeber een achtergebleven balletje (wel een kater dus :-) ) en zelfs in Merelbeke vonden ze hem niet. Wel had ik vaak sproeiproblemen bovenop de rest. Tijdens zijn operatie voor FLUTD is hij dan gevonden en sindsdien geen sproeiers meer (ja 2x wel, 1x in de tuin en 1x tegen mijn muur van de garage, maar weet niet wie dat was).

Gisteren was ik ook naar Cat from hel (of zoiets) aan het kijken. En hij zei dat je een product moest gebruiken met koolstofdioxide in voor het verwijderen van urine. Welke producten dat zijn... geen idee :-).
Die kat sproeide ook constant omdat het zich nergens veilig voelde (en nog niet gecastreerd was). Wij als baasjes zien soms over dingen....
Misschien als je schatje tot rust komt in zo'n aparte kamer???

Nee, met laten aanslepen bedoel ik voor haar. Voor mezelf vind ik het ook echt vervelend, maar je raakt er wel aan gewend ook.
T is voor Luna, hoe lang mag ik haar zo ongelukkig laten rondlopen?

En die aparte kamer, op zich kan dat idd. Maar ze kan niet zomaar binnen en buiten dan, of ik moet het raam zomaar laten openstaan. En het wordt kouder, dus raam open, is koude kamer. Plus dat er dan een ladder van het plat dak naar de grond moet, anders kan ze nog niet echt buiten. En een ladder plus een open raam, ik kan evengoed een pijltje zetten voor inbrekers dan...

Haar hormonen, ze is dus mislukt gesteriliseerd, maar ze heeft een goeie maand geleden nog een injectie met suprelorin gehad, normaal zou dat dus echt wel onder controle moeten zijn de komende zes maanden...

Het ging echt wat beter een week geleden, maar ik weet niet waarom. En ik weet dus ook niet waarom het nu weer slechter gaat.

Qua verwijderen, ik gebruik nu enkel groene biotex en water. Van de kgt moest ik ontsmettingsalcohol gebruiken ook, maar van iemand anders hoor ik dan weer dat dat juist niet mag, omdat dat een extra geurlaagje legt, waardoor ze extra sproeit.
Mss moet ik eens van die urine off bestellen en dat proberen.

Zal t eens opzoeken van die koolstofdioxide. En zou eigenlijk zo'n uv-licht moeten halen om te kijken of ik alles wel deftig weggekregen heb, maar ik durf niet. Ben bang dat het zo erg gaat zijn, dat ik het echt niet meer ga zien zitten...
Maar das eigenlijk echt flauw, dus t zal er deze maand toch van moeten komen.

Hoe is t bij jou ondertussen?

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#29 Geplaatst 28 september 2015 - 10:36

Bekijk berichtEphiny, op 28 september 2015 - 10:06, zei:

Nee, met laten aanslepen bedoel ik voor haar. Voor mezelf vind ik het ook echt vervelend, maar je raakt er wel aan gewend ook.
T is voor Luna, hoe lang mag ik haar zo ongelukkig laten rondlopen?

En die aparte kamer, op zich kan dat idd. Maar ze kan niet zomaar binnen en buiten dan, of ik moet het raam zomaar laten openstaan. En het wordt kouder, dus raam open, is koude kamer. Plus dat er dan een ladder van het plat dak naar de grond moet, anders kan ze nog niet echt buiten. En een ladder plus een open raam, ik kan evengoed een pijltje zetten voor inbrekers dan...

Haar hormonen, ze is dus mislukt gesteriliseerd, maar ze heeft een goeie maand geleden nog een injectie met suprelorin gehad, normaal zou dat dus echt wel onder controle moeten zijn de komende zes maanden...

Het ging echt wat beter een week geleden, maar ik weet niet waarom. En ik weet dus ook niet waarom het nu weer slechter gaat.

Qua verwijderen, ik gebruik nu enkel groene biotex en water. Van de kgt moest ik ontsmettingsalcohol gebruiken ook, maar van iemand anders hoor ik dan weer dat dat juist niet mag, omdat dat een extra geurlaagje legt, waardoor ze extra sproeit.
Mss moet ik eens van die urine off bestellen en dat proberen.

Zal t eens opzoeken van die koolstofdioxide. En zou eigenlijk zo'n uv-licht moeten halen om te kijken of ik alles wel deftig weggekregen heb, maar ik durf niet. Ben bang dat het zo erg gaat zijn, dat ik het echt niet meer ga zien zitten...
Maar das eigenlijk echt flauw, dus t zal er deze maand toch van moeten komen.

Hoe is t bij jou ondertussen?

Als je UV koopt, moet je zien dat je een goede koopt. Ik heb hier ook zo eentje, maar ik moet echt heel dicht bij de vlek het ding zetten om het te zien. Ik gebruik ook Biotex groen en ook Urine Off. Heb denk alles al wel geprobeerd :-).

Hier gaat het goed! Al meer dan een week niets meer!
Wat helpt weet ik niet. Feliway zit in, ze krijgt Zylkène, mag nu langs de voordeur buiten en een kattenbak staat in de gang.

Ze heeft wel echt angst voor de garage (eigenlijk voor Kiara die daar vaak zit). Gisteren ging ze langs de garage toch naar buiten. Althans, dat was haar bedoeling. Maar wij gingen weg, dus de deur was toe. Bij het plekje waar Kiara altijd ligt (muurhangmandjes) bleef ze heel de tijd naar boven kijken.

Wat haar 'probleem' nu juist was? Daar raden we natuurlijk naar. Kiara in de garage is wel een punt. Het luikje gebruikt ze ook niet echt, maar wel voor naar binnen te komen. En eigenlijk heeft ze de jaren voordien er nooit problemen van gemaakt..... Dus ja? Misschien is er iets gebeurd dat wij niet weten?

Wel weet ik dat wanneer ze buiten de bak doet, ze met iets zit. Maar zoals je weet, is het helemaal niet gemakkelijk te raden wat het is he.... het is vaak ook een samenkomst van van alles en begin dan maar is te zoeken.

Ben wel blij dat het hier opgelost is (dat hoop ik toch). Ale ja, we hebben compromissen gesloten of... wij hebben compromissen gesloten. Wij schikken ons dus naar haar, haha. Maar zolang ik dan niet meer alle 5 voet moet liggen kuisen... GRAAG!

En ik geloof best dat je er gek van wordt. Hier is het begonnen met Sloeber, dan Tijger, dan Snoes.... Dat vreet echt aan je gemoed.... Maar voorlopig (hout vasthouden) gaat het goed nu.
Ben wel heel blij dat ik 2 maanden thuis was (vakantie :-) ). Zo heb ik Snoes heel goed kunnen observeren voor een langere periode. Dit heeft me ook geholpen om te weten waar de problemen lagen.

Ephiny
Ephiny
  • 3.945 berichten
  • 4 katten

#30 Geplaatst 29 september 2015 - 08:06

Ja, maar hoe weet je op voorhand dat het een goeie is he...

Nee, je weet idd nooit wat er nu precies gebeurd is. Maar super dat het al zolang goed gaat! En die compromissen, het is mss niet altijd evident, maar als je dan niet meer moet opkuisen, wat maakt het dan idd uit he. :)

En observeren, ik probeer dat ook wel. Ik weet dat ze zenuwachtig wordt van de twee kleintjes als die wild doen. En van een bepaalde buurtkat die echt gemeen is tegen mijn katten (laatst had die mijn kleine Annabelle zo in een hoekje gedreven dat ze van schrik acute diarree had. Heb haar helemaal moeten wassen, ocharme). Maar ik kan Luna ook niet de hele tijd 'volgen', want daar wordt ze ook nerveus van.

Maar we ploeteren nog heel even voort. Ze sproeit al geen vier keer per dag meer, het is ook al iets. Maar ik blijf me toch zorgen maken om haar stress en ongelukkig zijn. Ik wil echt niet dat ze de rest van haar leven ongelukkig moet rondlopen. T is dat afwegen he, wanneer sleept het te lang aan vs mss komt het op lange termijn wel goed...