Spring naar inhoud

- - - - -

Luna is doodongelukkig

• Log in om te reageren
143 reacties op dit onderwerp
Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#61 Geplaatst 04 november 2015 - 00:20

Je mag zeker hoopvol zijn, het gaat de goede kant op, jeueueujjj :loveshower: :loveshower:

Cinn
Cinn
  • 531 berichten
  • 2 katten

#62 Geplaatst 04 november 2015 - 19:21

Bekijk berichtEphiny, op 03 november 2015 - 07:35, zei:

Ik ben nog heeeeeel voorzichtig, maar er lijkt verbetering te zijn :).

Luna heeft nu twaalf dagen het antidepressivum gehad. Drie nachten geleden en afgelopen nacht is ze binnen gebleven. De laatste maanden mocht het zelfs gieten, ze moest en ze zou s nachts buiten gaan (om op haar gemak te zijn, neem ik aan).

De laatste drie dagen is ze ook in de kattenbak geweest. Heb geen nieuwe sproeiplekken gevonden. Dat wil niet noodzakelijk zeggen dat er geen zijn, soms duurt het ff voor ik een nieuw plekje vind, maar sowieso gaat ze ook in de bak, dat was ook al weer ff geleden.

En last but not least, ze komt weer knuffelen :d. Toch al een keer of vijf, alweer de laatste drie dagen. Daarvoor mocht ik blij zijn met 1x elke twee weken ofzo. Gisterenavond heeft ze een half uur bij mij gelegen, zeer genoeglijk ronkend. Als Marlee in de buurt komt, is het wel gedaan, maar toch...

Ze loopt nog steeds met haar staart naar beneden, ze blaast nog naar Annabelle, ze staat soms op het randje van vechten met Marlee, en het is maar de vraag of dat allemaal nog gaat verbeteren.
Maar ik ben (echt heeeeeeeeeel) voorzichtig hoopvol. We lijken eindelijk een beetje de goeie kant op te gaan. :d

O, zo leuk om te lezen! Dat gaat alleszins de goede richting uit :)
Zo'n situatie los je natuurlijk niet op in een paar dagen, dus ook chapeau voor jou dat je zoveel geduld hebt, en er ook veel tijd insteekt.
En dat blazen is niet zo erg, zolang ze maar niet vechten. Hier gaat ook nog geen dag voorbij zonder blaas of mep, maar het wordt elke dag minder.

Van mij krijg je alleszins een dikke duim omhoog, en ik zou zeggen: laat je niet ontmoedigen maar vier de kleine stapjes met enthousiasme :d

I came, I purred, I conquered

Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten

#63 Geplaatst 04 november 2015 - 19:54

Bekijk berichtlilymaya, op 03 november 2015 - 18:23, zei:

Ik hoop ook voor jou en Luna dat het steeds wat beter mag gaan :geluk:

Djw!

Bekijk berichtDebb, op 03 november 2015 - 18:38, zei:

Ik hoop met je mee! Zal wel zalig zijn als ze ineens terug komt knuffelen.

Echt wel! Hoewel het, als ik ga werken door de week, wat minder makkelijk is precies. S ochtends heb ik echt geen tijd om veel te knuffelen helaas. Als ik thuiskom, gaan ze bijna allemaal buiten.
Vannacht wilde ze dan komen knuffelen, maar Marlee lag al naast mijn hoofdkussen. Dus had ze zich op mijn hoofdkussen gelegd (op zich ook al heel knap van haar, zo vlak naast Marlee). Heb haar dan wel wat geknuffeld, maar het was midden in de nacht, dus lang heb ik dat niet volgehouden :).

Bekijk berichtZajin, op 04 november 2015 - 00:20, zei:

Je mag zeker hoopvol zijn, het gaat de goede kant op, jeueueujjj :loveshower: :loveshower:

Ja he :d.

Bekijk berichtCinn, op 04 november 2015 - 19:21, zei:

O, zo leuk om te lezen! Dat gaat alleszins de goede richting uit :)
Zo'n situatie los je natuurlijk niet op in een paar dagen, dus ook chapeau voor jou dat je zoveel geduld hebt, en er ook veel tijd insteekt.
En dat blazen is niet zo erg, zolang ze maar niet vechten. Hier gaat ook nog geen dag voorbij zonder blaas of mep, maar het wordt elke dag minder.

Van mij krijg je alleszins een dikke duim omhoog, en ik zou zeggen: laat je niet ontmoedigen maar vier de kleine stapjes met enthousiasme :d

Tot echt vechten komt het niet, maar ik kom ook wel tussenbeide als ik zie dat het fout aant lopen is. Als Marlee echt openlijk staart bv, of als Luna dat lage dreigende... (Ik weet eigenlijk niet hoe je dat noemt. Ze gromt niet dan, is meer een bepaalde toon?) geluid uitbrengt.
En als Luna zich mentaal beter gaat voelen, zal het tussen haar en Marlee mss ook wel beter beginnen gaan.

Djw ook iig, en ik vier heeeeel enthousiast :d.  Ik had ondertussen niet veel hoop meer op verbetering, dus het is geweldig gewoon!

(En toch blijf ik bang dat het maar tijdelijk is, en dat het opnieuw bergaf gaat gaan. Ik weet wel dat ik dat beter niet kan denken, dat ik mss wat meer vertrouwen moet hebben, maar ik ben zo ontzettend blij dat ze er weer wat gelukkiger bij loopt, het idee dat het zo weer kan verdwijnen... Aan de andere kant is elke dag dat ze wat minder ellendig rondloopt er iig al eentje gewonnen he. )
Those who don't believe in magic, will never find it

Cinn
Cinn
  • 531 berichten
  • 2 katten

#64 Geplaatst 04 november 2015 - 20:23

Bekijk berichtEphiny, op 04 november 2015 - 19:54, zei:

(En toch blijf ik bang dat het maar tijdelijk is, en dat het opnieuw bergaf gaat gaan. Ik weet wel dat ik dat beter niet kan denken, dat ik mss wat meer vertrouwen moet hebben, maar ik ben zo ontzettend blij dat ze er weer wat gelukkiger bij loopt, het idee dat het zo weer kan verdwijnen... Aan de andere kant is elke dag dat ze wat minder ellendig rondloopt er iig al eentje gewonnen he. )

Dat snap ik best, hier zijn met momenten ook veel traantjes gevloeid uit frustratie :)
Maar idd, probeer er niet van uit te gaan dat het terug fout kan gaan. Je gaat sowieso eens een mindere dag meemaken, en de dag erna kunnen er 3 stappen in de goede richting gaan.
Zie het als een ontdekkingsreis, omdat je de kleinste signalen en veranderingen in je katjes nu beter en beter leert kennen en er sneller kan op inspelen. En gaandeweg groeit bij jou het vertrouwen in jezelf en hen.
Op dat ogenblik heb je de zogenoemde ogen op je rug en weet op voorhand al wanneer je moet opletten ... en dan anticipeer je zo snel, dat de poezebollen geen tijd hebben om elkaar scheel aan te kijken :lachen:

I came, I purred, I conquered

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.852 berichten
  • 3 katten

#65 Geplaatst 04 november 2015 - 23:24

Dat zijn toch heel wat positieve stappen op korte tijd voor Luna :duim:
Zo leuk dat ze weer komt knuffelen :loveshower:
Er zal onder ieder van hen (en jij) ook minder stress hangen nu en hopelijk versterkt dat op zich nog meer het positieve gevoel bij Luna, zodat het steeds nog beter begint te gaan.
Geniet ervan samen :catattackball

juleken
juleken
  • 7.139 berichten

#66 Geplaatst 05 november 2015 - 01:00

:flower:
Ik kan heel goed begrijpen dat je bang bent dat het tijdelijk is maar dit is toch echt een serieuze stap in de goeie richting he. Ik duim mee dat het zo blijft (en nog beter wordt  :) )

Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten

#67 Geplaatst 10 november 2015 - 19:15

Ik ga proberen van haar te herplaatsen...

Het ging zo goed. Tot het gisteren licht bergaf ging en vandaag... Ze was opnieuw beginnen sproeien, op haar gebruikelijke plekken. Gisterenavond heeft ze de hele avond zitten neuten. Meestal is dat om buiten te kunnen, maar de deur stond open, dus dat was het niet. Ze had al eten gekregen, ik heb geprobeerd van haar aandacht te geven, nope, enkel neuten.

Vandaag is ze echt weer losgegaan qua sproeien. Het is gewoon nog erger dan voordien. Ze lijkt overal waar ze komt te sproeien. In stopcontacten, tegen kasten, deuren, het bed,...

En ik kan niet meer. Ik weet dat er mensen zullen zijn die vinden dat ik het te snel opgeef, maar ik kan echt niet meer. Ik heb het geld niet meer, ik heb de energie niet meer. En natuurlijk speelt de teleurstelling mee, ik was zo blij dat het beter ging.
Ik weet gewoon niet meer waar ik het moet gaan zoeken. En ondertussen heb ik zowel van twee dierenartsen als van twee gedragstherapeuten gehoord dat het wss gewoon een kat teveel was voor Luna.
Dat is dus mijn schuld, en daar zal ik ook mee moeten leren leven.
Het breekt mijn hart, maar ik zie het gewoon echt niet meer zitten...

Ik ga dus een topic openen in aanbod...

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#68 Geplaatst 10 november 2015 - 19:43

Oh Ephiny :( ik vind het heel erg voor jou. Maar je hebt alles gedaan wat je kon, veel meer dan wat de meeste mensen ervoor over zouden hebben, en ik vind allerminst dat je te snel opgeeft. Je moet ook denken aan Luna en ze is echt niet gelukkig. Moest het nu beteren, ok, maar je kan haar alleen maar een plezier door door een kalmere, minder stressvolle thuis voor haar te vinden. Ik hoop van harte dat het lukt. Ik begrijp dat het aanvoelt alsof je gefaald hebt, maar je ziet Luna graag en het is het beste voor haar  :hug:

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#69 Geplaatst 10 november 2015 - 20:43

Er is maar 1 iemand dat hierover kan beslissen en dat ben jij. Zoals je weet heb ook ik veel last gehad van 'urineproblemen' ed. En ik weet goed wat het is. Dat je weeral een plas vind en dat alles wat je lijkt te doen uiteindelijk toch niet blijken te helpen. Dat je momenten hebt dat je het licht aan het einde van de tunnel eventjes ziet en daarna terug de put in wordt geduwd omdat het toch niet opgelost lijkt te zijn.
Geloof me, ik had het ook echt gehad hoor. Ik weet ook niet hoever ik nog kon gaan. Hier is het gelukkig nog steeds over (op 1 ongelukje na, dat haar fout eigenlijk niet was).
Maar ook hier blijf ik toch met de angst zitten, wat als....
Mijn man is nu al een maand thuis (heeft zijn ontslag gegeven). Heeft al wel terug werk, maar wat als hij terug volle dagen gaat werken en Snoes niet meer op haar wenken kan bediend worden (buiten laten)?

Ik begrijp perfect hoe jij je voelt hoor. Ik was ook razend toen Snoes op onze keuken begon te plassen. Een jas, een tas,... kan je weggooien en snel vervangen (ondanks het ook weer geld kost), maar we hebben een zeer deftige keuken van nog maar enkele jaren oud. Je kan je wel voorstellen hoe ik me voelde telkens ik er een reuzeplas op vond.
Of onze nieuwe snijplank die ze weer ingewijd had. Een houten, dus hup... weg ermee.
En zo kan ik nog tal van voorbeelden geven.....
In onze hal ligt nog steeds geen mat. Dit moet speciaal op maat gemaakt worden. Alle formaten in de winkel zijn ofwel net te klein of net te groot (is in de vloer gegoten). Snoes heeft de voorgaande stuk geplast.
Fijn is dat niet.....

Dus er is maar 1 iemand die erover kan beslissen en dat ben jij. Als je dit niet meemaakt, weet je niet hoe dit voelt. En ook niet als je dit maar voor een paar weken hebt meegemaakt.
Deze situatie vreet aan een mens. Schrik om 's morgens naar beneden te gaan of thuis te komen. Schrik om te zien wat je weer waar gaat vinden. Moe zijn om weer maar eens te schrobben, boos omdat je weer maar eens zoveel euro's moet uitgeven aan producten.

Wij geven ook veel uit aan onze katten. Vorige maand weer een klein 300 euro. Soms is het gewoon genoeg....

Ik wens je veel moed met je beslissing. Wat deze ook gaat zijn.

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#70 Geplaatst 10 november 2015 - 22:01

Ik vind 't heel spijtig voor u, maar je hoeft echt geen schuldgevoel te hebben, je kon die andere katjes ook niet zomaar achterlaten :hug:

Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten

#71 Geplaatst 11 november 2015 - 09:20

Bekijk berichtMurron, op 10 november 2015 - 19:43, zei:

Oh Ephiny :( ik vind het heel erg voor jou. Maar je hebt alles gedaan wat je kon, veel meer dan wat de meeste mensen ervoor over zouden hebben, en ik vind allerminst dat je te snel opgeeft. Je moet ook denken aan Luna en ze is echt niet gelukkig. Moest het nu beteren, ok, maar je kan haar alleen maar een plezier door door een kalmere, minder stressvolle thuis voor haar te vinden. Ik hoop van harte dat het lukt. Ik begrijp dat het aanvoelt alsof je gefaald hebt, maar je ziet Luna graag en het is het beste voor haar  :hug:

Djw...
Het is gewoon dat het eigenlijk mijn fout is dat ze zo ongelukkig is. Dat is echt moeilijk.
Ik hoop idd dat ik een goeie thuis voor haar vind...

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 10 november 2015 - 20:43, zei:

Er is maar 1 iemand dat hierover kan beslissen en dat ben jij. Zoals je weet heb ook ik veel last gehad van 'urineproblemen' ed. En ik weet goed wat het is. Dat je weeral een plas vind en dat alles wat je lijkt te doen uiteindelijk toch niet blijken te helpen. Dat je momenten hebt dat je het licht aan het einde van de tunnel eventjes ziet en daarna terug de put in wordt geduwd omdat het toch niet opgelost lijkt te zijn.
Geloof me, ik had het ook echt gehad hoor. Ik weet ook niet hoever ik nog kon gaan. Hier is het gelukkig nog steeds over (op 1 ongelukje na, dat haar fout eigenlijk niet was).
Maar ook hier blijf ik toch met de angst zitten, wat als....
Mijn man is nu al een maand thuis (heeft zijn ontslag gegeven). Heeft al wel terug werk, maar wat als hij terug volle dagen gaat werken en Snoes niet meer op haar wenken kan bediend worden (buiten laten)?

Ik begrijp perfect hoe jij je voelt hoor. Ik was ook razend toen Snoes op onze keuken begon te plassen. Een jas, een tas,... kan je weggooien en snel vervangen (ondanks het ook weer geld kost), maar we hebben een zeer deftige keuken van nog maar enkele jaren oud. Je kan je wel voorstellen hoe ik me voelde telkens ik er een reuzeplas op vond.
Of onze nieuwe snijplank die ze weer ingewijd had. Een houten, dus hup... weg ermee.
En zo kan ik nog tal van voorbeelden geven.....
In onze hal ligt nog steeds geen mat. Dit moet speciaal op maat gemaakt worden. Alle formaten in de winkel zijn ofwel net te klein of net te groot (is in de vloer gegoten). Snoes heeft de voorgaande stuk geplast.
Fijn is dat niet.....

Dus er is maar 1 iemand die erover kan beslissen en dat ben jij. Als je dit niet meemaakt, weet je niet hoe dit voelt. En ook niet als je dit maar voor een paar weken hebt meegemaakt.
Deze situatie vreet aan een mens. Schrik om 's morgens naar beneden te gaan of thuis te komen. Schrik om te zien wat je weer waar gaat vinden. Moe zijn om weer maar eens te schrobben, boos omdat je weer maar eens zoveel euro's moet uitgeven aan producten.

Wij geven ook veel uit aan onze katten. Vorige maand weer een klein 300 euro. Soms is het gewoon genoeg....

Ik wens je veel moed met je beslissing. Wat deze ook gaat zijn.

Dat is waar, als je dat niet hebt meegemaakt, weet je niet hoe het is. Hier begrijpen de meesten het wel, bijna iedereen heeft al wel iets meegemaakt met zijn kat. Maar vooral buiten het forum gaan mensen er heel licht over.
Het is idd zenuwslopend, elke keer weer bang zijn voor wat je gaat aantreffen. En nu alle sluizen bij haar zijn opengegaan, is het zelfs zenuwslopend om haar gewoon te zien rondlopen, want als ze rondloopt, gaat ze sproeien. Vannacht heeft ze dan nog eens gans haar blaas geledigd onder mijn bed. Das opstaan, het bed vertrekken, de kast verzetten en beginnen opkuisen. En dan wil ze buiten...
En het is ook gewoon zenuwslopend om haar ongelukkig te zien.

Ik geef sowieso al elke maand 200€ uit alleen al aan voeding en kattenbakvulling. Plus elke maand de supplementen voor Luna, en nu haar antidepressivum. Plus gewoon al de extra kosten van de afgelopen vier maanden, ik ben echt blut.
Blut en doodmoe.

Dus ik ga echt proberen van een beter huisje voor haar te vinden. Maar ik weet niet of dat gaat lukken.

Bekijk berichtZajin, op 10 november 2015 - 22:01, zei:

Ik vind 't heel spijtig voor u, maar je hoeft echt geen schuldgevoel te hebben, je kon die andere katjes ook niet zomaar achterlaten :hug:

Goh ja, die hadden zonder mij wss ook wel een andere thuis gevonden. Op zich heb ik er geen spijt van, ze zijn alletwee geweldig, en ik ben dolverliefd op hen. Maar voor Luna heb ik er wel spijt van....

Heb er echt slecht van geslapen...
Ga ondertussen ook eens rondkijken of er geen opvang is voor katten met gedragsproblemen... Mensen die er echt verstand van hebben ofzo.

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#72 Geplaatst 11 november 2015 - 17:24

Ik weet wat je bedoelt. Mijn Joske* was ook een stresskatje, had eigenlijk een rustigere thuis moeten hebben want met onze opvangkatten en dan kwam er een hond bij... Dat was te veel voor mijn mannetje, en hij is uiteindelijk ingeslapen wegens nierfalen. Ik heb mezelf dat heel lang kwalijk genomen. Zonder al die stress was hij er misschien nog geweest... Ik wou maar diertjes helpen en zag daarin niet dat mijn eigen diertje z'n limiet al bereikt had. Dus ik ben zeker dat je de juiste beslissing maakt. Misschien kan een kattenopvang jouw oproep eens delen?

Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten

#73 Geplaatst 11 november 2015 - 18:59

Bekijk berichtMurron, op 11 november 2015 - 17:24, zei:

Ik weet wat je bedoelt. Mijn Joske* was ook een stresskatje, had eigenlijk een rustigere thuis moeten hebben want met onze opvangkatten en dan kwam er een hond bij... Dat was te veel voor mijn mannetje, en hij is uiteindelijk ingeslapen wegens nierfalen. Ik heb mezelf dat heel lang kwalijk genomen. Zonder al die stress was hij er misschien nog geweest... Ik wou maar diertjes helpen en zag daarin niet dat mijn eigen diertje z'n limiet al bereikt had. Dus ik ben zeker dat je de juiste beslissing maakt. Misschien kan een kattenopvang jouw oproep eens delen?

Ja... Je weet het niet he, evengoed had het er niks mee te maken. Je wou ook alleen maar die andere dieren helpen. Maar je kan dat weten en toch kan het zo niet aanvoelen. Het spijt me heel erg voor je dat je Joske bent kwijtgeraakt en ook dat je het jezelf daarna hebt kwalijk genomen. Zal wss niet makkelijk geweest zijn om dat wat los te laten. Of ik ga het daar iig wel moeilijk mee hebben.

We willen ook gewoon zoveel mogelijk dieren helpen natuurlijk... En dan gaat er opeens iets fout. Mss zou Luna toch wel hetzelfde voorgehad hebben, mss wat later in de tijd. Maar mss ook niet.
Het is iig iets dat ik niet snel nog eens zal doen. Het idee 'als het goed gaat in de groep katten die je nu hebt, laat het dan zo', ga ik niet meer vergeten.

Ik ben al naar wat opvangen aant kijken. Zij kunnen me mss aan adressen ofzo helpen ook.

Maar ik heb nog een piepklein flintertje hoop. Ik realiseerde me net dat Luna gisteren een dubbele dosis medicatie had gekregen, omdat ik van s avonds geven naar s ochtends overgegaan was. Niet slim, maar ik dacht dat iets meer beter zou zijn dan iets minder, vooral omdat ze het nog niet zo lang krijgt. Mss zat ze daarom de hele avond te neuten, en mss sproeide ze daarom wel overal. Overdaad aan prikkels ofzo? Daar kom ik dan iig snel achter...

Aan de andere kant weet ik niet of ze zelfs dan niet beter herplaatst zou worden. Wat is er beter, een leven hier, maar mss voor altijd met medicatie (want zelfs met medicatie zie je nog wel tekenen van stress) , of een leven ergens anders en hopelijk zonder? Op de duur twijfel ik aan alles.

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#74 Geplaatst 11 november 2015 - 19:07

Ja, da's waar, je kan het niet weten. Joske was sowieso een zorgenkatje met veel blaasproblemen, heel gevoelig aan alles, misschien had hij sowieso nierfalen gehad. Maar ik heb sinds dan ook heel fel het gevoel: mijn poesjes (en hond) gaan nu heel erg goed samen, ik zou er meer willen helpen maar het is genoeg zo.
Wat het zo moeilijk maakt om de knoop door te hakken is dat er soms beterschap is, en dan weer effe niet, maar dan weer wel en dan denk je dat het zo misschien toch zou lukken hé. Ik zou toch rustig aan naar een andere thuis zoeken, tot je de perfecte thuis hebt gevonden.

Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten

#75 Geplaatst 12 november 2015 - 07:50

Ja, mss is dat toch beter. Het is precies wel goed gegaan gisterenavond en vannacht. Moet mijn ronde nog wel doen, maar t is iig niet zo erg als de avond ervoor. Toen ze gisterenavond binnekwam, had ze zich neergelegd in de living en bleef zelfs liggen terwijl ik met Marlee en Annabelle aant spelen was.

Maar ze ligt niet goed in de groep natuurlijk, t zal mss zowel voor haar als voor de andere drie beter zijn.
Het is gewoon... Ze is zo bang he, eigenlijk is ze alleen van mij niet bang. Ik vind het zo erg om haar dan ergens naartoe te brengen waar ze zelfs mij niet heeft. Niks bekends, niks vertrouwds...

Voorlopig laat ik het topic bij aanbod iig staan. Ik zie wel of er nog iets van komt.