Spring naar inhoud

- - - - -

Dode duif?

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 18 september 2015 - 14:27

K vertrok naar de huisarts en vond een duifje. De snavel ging open en dicht, maar ze was koud. Heb ze in mijn trui tegen me aan gestopt. DA was dicht, en ik te laat bij de dokter. Ze is dus mee geweest :onzeker: :mrgreen:
Toen was ze nog soepel en slap. Ene poot stond raar. Maar ze was koud en ik ging haar warm krijgen

Nu komen we thuis en ik denk dat ze dood is, maar weet het niet zeker. Haar kopke is nu ingetrokken en het zit stijf vast. De ene poot is stijf. De andere soepel en beweegbaar.
Vleugels krijg ik nog open. Had de oogjes eens open gedaan, maar die zijn nu niet meer helemaal dicht gegaan. Ene oogje had ik zand uit geveegd.

Ze is nu eerder in een bolletje en niet meer slap en soepel. Oogjes half open.

Hoe weet ik zeker of ze dood is? Want heb ze nu in een doosje bij het vuurtje van de badkamer. Terwijl dat wss geen zin meer heeft omdat ze onderweg ergens gestorven is. Had DA gebeld en die zei dat ik bij het vogelopvangcentrum terecht kon, maar ook dat het wss niet lang meer ging duren voor duifje.

Wat moet ik er nu mee?

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.723 berichten
  • 13 katten

#2 Geplaatst 18 september 2015 - 14:47

opvang bellen en daar vragen.
het kan zijn dat de duif enorm veel stress heeft nu en dat ze daarom stijf is en niet beweegt. Maar ik heb er niet zo heel veel verstand van. Bel de opvang, daar kunnen ze je vast helpen

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

Mooiste kortharige HTK 2016

• Moderator
  • 8.603 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 18 september 2015 - 14:56

Een dode vogel is een vodje. Die kop hangt er dan gewoon aan te bengelen, dus volgens mij leeft ze nog.
Zorg dat ze donker staat omdat de meeste vogels letterlijk kapot gaan aan de stress.

En idd, VOC bellen ;)
Veel succes!!

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

juleken
juleken
  • 7.145 berichten

#4 Geplaatst 18 september 2015 - 15:25

Ik hoop dat ze nog niet dood is. Een geluk dat jij je over haar ontfermt  :flower:

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 18 september 2015 - 15:34

Kopke bengelde in het begin. Ik denk dat ze onderweg in mijn trui is gestorven en nu al stijf is. Kan al na een half uur.
Ons mama zei ook dat ze dood was. Niks leven meer in, ligt op haar zij met verkrampte pootjes en ogen half open. Ze blijft koud...
Volgens de da was ze al niet meer te redden.

Dus RIP duifje!

Jaro heeft weinig interesse, terwijl hij anders van vogeltjes houdt.

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016

Mooiste kortharige HTK 2016

• Moderator
  • 8.603 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 18 september 2015 - 15:40

Ha, het bengel-gedeelte was je al gepasseerd... ja, dan zal het gedaan zijn.

RIP Duifje!

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.899 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 18 september 2015 - 15:45

Een dode vogel bengelt niet altijd. Mijn vogel was helemaal stijf en onbeweeglijk toen we die dood in zijn kotje vonden :(. Daarentegen toen ik overlaat een dode duif op straat zag liggen en die aan de kant legde, was die wel slap.

Wel zielig, gelukkig heb je haar - als ze dood is - toch een mooie laatste tijd mogen geven.

Bewerkt door BlackScorpion, 18 september 2015 - 15:45.

Geplaatste afbeelding