Spring naar inhoud

- - - - -

deurbel voor katten

katten deurbel

• Log in om te reageren
29 reacties op dit onderwerp
dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 18 september 2015 - 16:01

Was aan het rondneuzen op een tuinsite en vond deze. Vind het wel geweldig voor Snoes....

Snoes heeft lange tijd plas/kak problemen gehad. Ze deed altijd in huis. Sinds we ze langs de voordeur buiten laten, is het al veel beter!!
Ze heeft blijkbaar angst van de garage (of omdat Kiara daar vaak zit) of ....

In ieder geval... het werkt toch tot hier toe.

Nu is het zo dat ze dus ook (bijna altijd) via de voordeur binnenkomt. Na een tijdje roepen we ze binnen.

En dit vind ik voor haar wel ideaal!

http://www.tuinadvie...el/product/4242

Kent iemand dit? Werkt het deftig?
Voor-en nadelen?

Bewerkt door dolfjeweerwolfje, 18 september 2015 - 16:21.

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016
        Mooiste kortharige HTK 2016

• Admin
  • 8.680 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 18 september 2015 - 16:54

Is wel tof :)

Voor 29 € kan je normaal niet bedrogen zijn.
Pluche ontsnapt ook soms langs de voordeur en vertikt het dan om binnen te komen.
's Nachts om 3 u zit ze dan te miauwen voor de deur (echt heel luid) waardoor de buurvrouw moet opstaan (zij hoort dat wel, wij niet want wij slapen op het 2e verdiep) en Pluche binnenlaat (heeft ne sleutel)

Zo moet ze misschien wa minder opstaan :mrgreen:

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Ephiny
Ephiny
  • 3.953 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 18 september 2015 - 20:10

Oh, dat lijkt me super!

Heb geen kattenluik (ook geen mogelijkheid om er eentje te zetten), en in de zomer laat ik de deur vaak gewoon open staan. Maar nu het kouder wordt, is dat lastiger natuurlijk. Vorige winter ging ik om het half uur kijken dan, ook niet zo handig.

Ik overweeg het dus wel, wist helemaal niet dat het bestond :).
Those who don't believe in magic, will never find it

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 19 september 2015 - 09:27

Bekijk berichtEphiny, op 18 september 2015 - 20:10, zei:

Oh, dat lijkt me super!

Heb geen kattenluik (ook geen mogelijkheid om er eentje te zetten), en in de zomer laat ik de deur vaak gewoon open staan. Maar nu het kouder wordt, is dat lastiger natuurlijk. Vorige winter ging ik om het half uur kijken dan, ook niet zo handig.

Ik overweeg het dus wel, wist helemaal niet dat het bestond :).

Ik ook niet :-).

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#5 Geplaatst 19 september 2015 - 20:28

Seves krijg ik al spijt dat mijn bengels niet buitenkomen :trance:  da vind 'k een tof belletje :ha

gillian-kat
gillian-kat
  • 405 berichten

#6 Geplaatst 08 oktober 2017 - 15:24

Super leuk.  Alleen vrees ik dat wij hier dan voortdurend naar de deur zouden moeten rennen met alle katten van de buren die er van houden om lekker bij ons te zonnen en luieren in de voortuin, op de vensterbank en op de deurdrempel :lachen:

Maar heeft iemand het nu al geprobeerd want ik ben eigenlijk wel benieuwd naar ervaringen  :anyone:

Pootje
   Gillian

Elke kat is een wonder op zich ...

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 09 oktober 2017 - 15:05

Bekijk berichtgillian-kat, op 08 oktober 2017 - 15:24, zei:

Super leuk.  Alleen vrees ik dat wij hier dan voortdurend naar de deur zouden moeten rennen met alle katten van de buren die er van houden om lekker bij ons te zonnen en luieren in de voortuin, op de vensterbank en op de deurdrempel :lachen:

Maar heeft iemand het nu al geprobeerd want ik ben eigenlijk wel benieuwd naar ervaringen  :anyone:

Pootje
   Gillian

Nee, hier niet. Haar gemiauw is de bel :-). En ze kan binnen als ze wil he....
We gaan geregeld kijken.

gillian-kat
gillian-kat
  • 405 berichten

#8 Geplaatst 09 oktober 2017 - 22:17

Haar eigen prive deur portier :jump:

Pootje
  Gillian

Sabine2
Sabine2
  • 8.332 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 10 oktober 2017 - 17:59

Ziet er leuk uit!
Ik heb hier wel een kattenluik op chip, maar niet iedereen kan dat plaatsen en in zo'n geval is dit wel handig

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.kattenopvangwaasland.com

wea
wea
  • 5.928 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 10 oktober 2017 - 18:00

heb dat eens gekocht, maar nog niet in gang gezet moet ik bekennen.... :Ooops:
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Willebil
Willebil
  • 148 berichten
  • 7 katten

#11 Geplaatst 14 oktober 2017 - 18:06

Wij hebben deze kattenbel sinds afgelopen winter. Twee van onze zes katten mogen nog verder dan de afgezette achtertuin en die moeten dus via de voordeur naar binnen en naar buiten.
En deze kattenbel is echt perfect, een uitkomst en een aanrader!! Werkt op batterijen en er zit een bewegingsmelder op. Je kan de ontvanger zo programmeren dat er een geluid klinkt als poes voor de deur zit, maar een fel knipperend lichtje kan ook (hebben wij).

Zodoende zit poes niet te lang te wachten en zelf hoef je ook niet steeds te gaan kijken.

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.560 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 14 oktober 2017 - 21:10

Wij hebben hier een kattenluik met chiplezer (die momenteel uit staat, omdat er geen opvangkittens zijn) van de tuin naar de veranda en een opening met plastiek luifel (zelf gemaakt) van veranda naar living. Onze katten kunnen dus altijd van tuin naar veranda en living en keuken gaan. Maar in de hall, aan de livingdeur hebben we een nachtlampje met sensor, want als 1 van de katten per ongeluk in de gang gelopen is en de livingdeur staat toe, dan kan die niet meer in de living. Door dat verklikkerlichtje, zien e of er eentje in de gang zit. Gisterenavond heeft Sienna daar nog een uurtje vast gezeten. Ze heeft nog altijd niet door dat ze aan de deur mot krabben om binnen te mogen in de living. Hopelijk heeft ze het nu geleerd. Alleen Butler "klopt" op de deur.
Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, die de baas is. Geplaatste afbeelding

gillian-kat
gillian-kat
  • 405 berichten

#13 Geplaatst 14 oktober 2017 - 21:32

Waah, luik met chip is hier geen optie (te veel schatjes die je niet allemaal kan programmeren :d ) maar ik begin toch serieus die bel te overdenken als misschien toch iets voor op het Kerstmis lijstje ...  Moet hem dan wel alleen in gang zetten, he wea?! :d :d :d :d

pootje
  Gillian

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.560 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 15 oktober 2017 - 19:37

Dat kattenluik met chip is ook alleen maar nodig als er opvangkittens op de veranda rondlopen. Anders krijg je in deze situatie problemen:

tijger1 bende achter Butler 3.jpg

tijger1 bende achter Butler 4.jpg

Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, die de baas is. Geplaatste afbeelding

gillian-kat
gillian-kat
  • 405 berichten

#15 Geplaatst 16 oktober 2017 - 00:21

OMG, zo schattig!!!!!  :loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower: :love3: :love3: :love3: :love3: :love3: :love3:   Veel te dottig!

Pootje
  Gillian