Spring naar inhoud

- - - - -

De eerste stappen in KVV

• Log in om te reageren
110 reacties op dit onderwerp
lilymaya
lilymaya
  • 8.021 berichten

#16 Geplaatst 19 september 2015 - 12:15

Bekijk berichtEvyke81, op 19 september 2015 - 09:16, zei:

Ik heb ook zo'n rollen van 500 gram maar kijk er telkens tegenop om dat te snijden...duurt zo lang he.
Had toen 2 schijfjes afgesneden van 1 cm en die waren binnen de halve minuut opgegeten.

Maar zag het niet zitten om weer een kwartier te staan zagen met da mes :)

als je het lang genoeg  laat liggen gaat dat nog redelijk hoor
Anders aan je man vragen ;)

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#17 Geplaatst 19 september 2015 - 12:17

Bekijk berichtlilymaya, op 19 september 2015 - 12:15, zei:

als je het lang genoeg  laat liggen gaat dat nog redelijk hoor
Anders aan je man vragen ;)

Ja, maar als het diepgevroren is, stinkt het zo niet.
Ontdooid wel vind ik.

Mijne man houdt zich daar helaas niet mee bezig.
Als hij er zelf geen voordeel aan heeft, is hij niet geneigd snel te helpen

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#18 Geplaatst 19 september 2015 - 12:48

Rare kat... wilde ze net weer eten.
Bakje natvoer met rijstkorrel KVV laat ze weer staan.
Omdat ze al niet van de dikste is, geven we terug bakje met natvoer RC.
Eet ze helemaal op en als het op is, begint ze ineens aan het natvoer met rijstkorrel KVV in!

Probleem... als ze dat ook zou opeten, zou het er onmiddelijk terug uitkomen (30 a 40 gram in 1 keer = blub).
Dus heb ik het moeten wegnemen. Nu volgende keer als ze wil eten, zet ik het er terug.

Bewerkt door BlackScorpion, 19 september 2015 - 12:49.

Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#19 Geplaatst 19 september 2015 - 13:06

en dan het bakje wat langer laten staan. ze eet het dus wel.
ze is jou aan het trainen ;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

lilymaya
lilymaya
  • 8.021 berichten

#20 Geplaatst 19 september 2015 - 13:55

Bekijk berichtEvyke81, op 19 september 2015 - 12:17, zei:

Ja, maar als het diepgevroren is, stinkt het zo niet.
Ontdooid wel vind ik.

Mijne man houdt zich daar helaas niet mee bezig.
Als hij er zelf geen voordeel aan heeft, is hij niet geneigd snel te helpen

ja maar, ik laat dat ook niet ontdooien hoor, ik laat het naar gelang de temperatuur  binnen ,een half uurtje of zo liggen, en
dan verdeel ik in porties met een broodmes. Ik koop geen  rollen van 1 kilo, dat is wel goedkoper  maar  vind ik te moeilijk ol te snijden :)
Anders kan je ook  kleine rolletjes kopen , die zijn handiger eigenlijk.

Bewerkt door lilymaya, 19 september 2015 - 13:56.

Dorothea
Dorothea
  • 1.786 berichten
  • 3 katten

#21 Geplaatst 19 september 2015 - 14:38

Als ik KVV moet snijden in porties, leg ik de rollen eerst in de koelkast totdat ze 'snijdbaar' worden met een groot mes. Dit kan makkelijk 2 uur zijn voor rollen van 1 kg en dan zijn ze zeker nog niet ontdooid. Met de nodige kracht kan ik ze dan in kleinere porties snijden, verdeel ik ze in afgesloten zakjes en leg ik deze in de diepvries. Om het mezelf makkelijker te maken, doe ik altijd vier of vijf rollen per keer zodat ik voldoende voorraad heb. Met 1 portie (tussen 250 en 330 gram) kom ik 1 dag toe voor drie volwassen katten. Doorgaans krijgen ze elk drie keer per dag eten van zo 1 portie.

Elke dag staan er bij mij twee potjes in de koelkast. Eentje met de portie die al ontdooid is om die dag te geven, en een ander dat aan het ontdooien is voor de dag erna. Van zodra het eerste potje leeg is, haal ik een portie uit de vriezer om te laten ontdooien in de koelkast.

Wanneer ik eten aan de katten geef, heb ik vaak de tijd niet om het eerst op kamertemperatuur te laten komen. Dus neem ik de hoeveelheid die ik dan wil geven uit de koelkast, plet deze en overgiet die met kokend water uit de waterkoker. Ik laat dat een paar seconden staan, giet dan het water af en meng de KVV. Zo is de KVV warm genoeg zonder echt papperig te worden.

Hier ben ik een dikke 2,5 jaar geleden overgestapt op rauw. Zelfs tot op vandaag meng ik er een beetje natvoer onder omdat eentje het anders niet wil opeten. Tenzij het Haaksbarf konijn is. Dat mag ze dan weer wel puur natuur. :) Van al de KVV die hier al gepasseerd is, wordt deze het meest gesmaakt door alledrie.

Ik weet niet hoe het bij de anderen is, maar de ene keer staan ze met drie in de keuken te miauwen totdat hun kommetjes klaar zijn, de andere keer kijken ze niet eens op van hun slaapplaats als ik het kommetje neerzet op hun vast plekje. Het is niet omdat ze er niet meteen aan beginnen, dat ze het niet op een later tijdstip opeten. Of verspreid over enkele uren. Sowieso laat ik de kommetjes altijd staan, tot aan hun volgende maaltijd. Hetgeen niet op is, gooi ik weg in het toilet. Best niet in de vuilbak want dat begint te stinken.
In de praktijk betekent dat dat eten hier soms wel eens tot 12 uur staat. Ook al lees ik geregeld dat je rauw niet lang mag laten staan, zelf heb ik hier nog nooit last mee gehad. Misschien dat anderen hier niet mee akkoord gaan?

Ik wens je heel veel succes toe. Het zal je misschien bloed, zweet en tranen kosten, maar het zal allemaal de moeite waard zijn eens het gelukt is. Het loont ook om verschillende merken en smaken te testen. Elke kat is daar zo anders in. Ik duim voor je!

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 19 september 2015 - 15:56

Ik sneed die eerst in stukken en vroor ze dan in. Dan telkens de portie uitleggen die ik nodig had.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#23 Geplaatst 20 september 2015 - 19:31

Ze heeft vandaag al 2 keer een rijstkorrel konijn onder haar natvoer opgegeten!
Onder haar Schesir heb ik het nog niet bij haar binnengekregen.
Maar onder haar Royal Canin Sensitivity natvoer dus 2 keer een rijstkorrel grootte :-) .

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#24 Geplaatst 20 september 2015 - 19:53

helemaal goed! Ga gewoon zo door en voor je het weet heb je haar helemaal over ;)
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

lilymaya
lilymaya
  • 8.021 berichten

#25 Geplaatst 20 september 2015 - 20:24

Nog

Bekijk berichtDorothea, op 19 september 2015 - 14:38, zei:

Als ik KVV moet snijden in porties, leg ik de rollen eerst in de koelkast totdat ze 'snijdbaar' worden met een groot mes. Dit kan makkelijk 2 uur zijn voor rollen van 1 kg en dan zijn ze zeker nog niet ontdooid. Met de nodige kracht kan ik ze dan in kleinere porties snijden, verdeel ik ze in afgesloten zakjes en leg ik deze in de diepvries. Om het mezelf makkelijker te maken, doe ik altijd vier of vijf rollen per keer zodat ik voldoende voorraad heb. Met 1 portie (tussen 250 en 330 gram) kom ik 1 dag toe voor drie volwassen katten. Doorgaans krijgen ze elk drie keer per dag eten van zo 1 portie.

Elke dag staan er bij mij twee potjes in de koelkast. Eentje met de portie die al ontdooid is om die dag te geven, en een ander dat aan het ontdooien is voor de dag erna. Van zodra het eerste potje leeg is, haal ik een portie uit de vriezer om te laten ontdooien in de koelkast.

Wanneer ik eten aan de katten geef, heb ik vaak de tijd niet om het eerst op kamertemperatuur te laten komen. Dus neem ik de hoeveelheid die ik dan wil geven uit de koelkast, plet deze en overgiet die met kokend water uit de waterkoker. Ik laat dat een paar seconden staan, giet dan het water af en meng de KVV. Zo is de KVV warm genoeg zonder echt papperig te worden.

Hier ben ik een dikke 2,5 jaar geleden overgestapt op rauw. Zelfs tot op vandaag meng ik er een beetje natvoer onder omdat eentje het anders niet wil opeten. Tenzij het Haaksbarf konijn is. Dat mag ze dan weer wel puur natuur. :) Van al de KVV die hier al gepasseerd is, wordt deze het meest gesmaakt door alledrie.

Ik weet niet hoe het bij de anderen is, maar de ene keer staan ze met drie in de keuken te miauwen totdat hun kommetjes klaar zijn, de andere keer kijken ze niet eens op van hun slaapplaats als ik het kommetje neerzet op hun vast plekje. Het is niet omdat ze er niet meteen aan beginnen, dat ze het niet op een later tijdstip opeten. Of verspreid over enkele uren. Sowieso laat ik de kommetjes altijd staan, tot aan hun volgende maaltijd. Hetgeen niet op is, gooi ik weg in het toilet. Best niet in de vuilbak want dat begint te stinken.
In de praktijk betekent dat dat eten hier soms wel eens tot 12 uur staat. Ook al lees ik geregeld dat je rauw niet lang mag laten staan, zelf heb ik hier nog nooit last mee gehad. Misschien dat anderen hier niet mee akkoord gaan?

Ik wens je heel veel succes toe. Het zal je misschien bloed, zweet en tranen kosten, maar het zal allemaal de moeite waard zijn eens het gelukt is. Het loont ook om verschillende merken en smaken te testen. Elke kat is daar zo anders in. Ik duim voor je!
Hier is het net zo.
Het blijft soms, ook lang staan, eten ze het niet gooi ik het ook weg.
Haaksbarf konijn vinden ze ook heell lekker
Maar was een tijdje niet  beschikbaar,  dan heb ik degomeat konijn en dinapet Konijn , en dat vinden ze ook heel
lekker, en is een stuk ggoedkoper.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#26 Geplaatst 21 september 2015 - 08:57

Wat vinden jullie eigenlijk van Dinabarf en Naturis KVV? Dat zijn 2 merken die ik in de buurt makkelijk vind. Ik heb nu Dinabarf. Naturis heb ik nare dingen van gelezen?

Ter info, die 2 rijstkorrel-grootte konijn KVV zijn voorlopig het enige dat ze ervan heeft opgegeten. De derde lukte niet. En ben gisteren vergeten uit te leggen, d'oh.

lilymaya
lilymaya
  • 8.021 berichten

#27 Geplaatst 21 september 2015 - 09:45

Naturis heb ik ook al eens gehad, maar vonden ze minder  lekker...
Dinapet is zeker niet slecht.  Degomeat konijn, daar zitten ook wat groentjes bij, vinden ze hier heel lekker, hebben ze bij Zowizoo ook in kleine rolletjes.
Maar niet alle smaken zijn geschikt voor katten denk ik.
Tinlo, Haaksbarf, Carnibest, Bibi, darf eko hebben aparte verpakkingen  voor katten en honden.
Jij woont toch  in wilrijk he.
De pauw verkoopt ook dinapet  dacht ik.
Fleur trimsalon in Aartselaar, die heeft echt wel veel merken. Maar best eerst bellen of ze voorraad heeft.
Die levert ook aan huis.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#28 Geplaatst 21 september 2015 - 10:45

Ik ben die 2 rolletjes Dinapet bij De Pauw gaan halen in Antwerpen. Daar kan ik in de pauze te voet tijdens het werk naar toe, lekker handig :).

Nu het is haar eerst overtuigen dat het eetbaar is :p

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#29 Geplaatst 21 september 2015 - 15:41

Als je bent vergeten om te ontdooien,kun je het vlees ook in een stevig plastic zakje doen en dan in een bak water(gewoon uit de kraan dus niet warm) dan ontdooit het sneller en kan geen kwaad,ook hier blijft het soms wat langer staan,geen probleem,als er na een dag nog iets staat gooi ik het idd ook door het toilet.
Gaat anders idd flink stinken in de vuilbak.

Bewerkt door Duchess, 21 september 2015 - 15:42.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#30 Geplaatst 21 september 2015 - 16:17

Oei.. bij ons is het altijd de vuilbak in gegaan. Zal maar eens gaan ruiken subiet  :Ooops:

Ben eens benieuwd subiet of ze iets van haar konijn gekregen heeft. Ik ben gaan werken en mijn ouders staan denk ik niet 100% achter KVV, dus veel kans dat ze geen vlezeke erbij gekregen heeft  :louche: