Spring naar inhoud

- - - - -

De eerste stappen in KVV

• Log in om te reageren
110 reacties op dit onderwerp
BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.011 berichten
  • 1 katten

#46 Geplaatst 06 oktober 2015 - 15:11

We zijn nog steeds rustig bezig met het worstje konijn. Dat dagelijkse portie is een klein beetje groter. Zo KVV alleen weigert ze nog altijd te eten, maar onder haar natvoer gaat het goed binnen :)

Kan het eigenlijk kwaad als je altijd 50/50 ? Dus natvoer + KVV? Of MOET je op termijn echt 100% KVV gaan?
Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#47 Geplaatst 06 oktober 2015 - 16:48

Bekijk berichtBlackScorpion, op 06 oktober 2015 - 15:11, zei:

We zijn nog steeds rustig bezig met het worstje konijn. Dat dagelijkse portie is een klein beetje groter. Zo KVV alleen weigert ze nog altijd te eten, maar onder haar natvoer gaat het goed binnen :)

Kan het eigenlijk kwaad als je altijd 50/50 ? Dus natvoer + KVV? Of MOET je op termijn echt 100% KVV gaan?
volgens mij kan dat geen kwaad hoor.

wendyv123
wendyv123
  • 4.370 berichten
  • 3 katten

#48 Geplaatst 06 oktober 2015 - 18:21

als dat de enige manier is, dan zou ik het ook zo doen. Het is normaal dat er een hele tijd over heen gaat hoor, zeker met een volwassen kat. Knap dat je nu al op 50% zit !

Bewerkt door wendyv123, 06 oktober 2015 - 18:22.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#49 Geplaatst 06 oktober 2015 - 18:54

Het was al een tijdje geleden dat ik hier kwam lezen...ik herinner me dat je met kleine porties begon.
Knap dat het ondertussen al lukt om voor de helft kvv toe te voegen.
Mijn petje af voor alle inspanningen die jij levert om voor Sierra de ideale voeding te vinden en een dikke pluim voor de dame omdat ze goed meewerkt :duim: ;)

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.780 berichten
  • 13 katten

#50 Geplaatst 06 oktober 2015 - 18:59

je kunt als je wilt altijd 50/50 geven. Dat is al beter dan helemaal niet :) maar als je zover komt dan lukt 100% ook ongetwijfeld! :d
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.011 berichten
  • 1 katten

#51 Geplaatst 06 oktober 2015 - 19:34

Nee nee, we zitten nog niet op 50%, dat is wat ik hoop te bereiken binnen enkele weken of maanden :-) . Maar omdat ze nu nog altijd niet een stukje zonder natvoer wil opeten, vraag ik het of 50/50 ook kan. Ze is ook zo zot van haar natvoer. Daarnet een stuk voor morgen afgesneden, toch al wel wat in mijn ogen. Maar man, dat snijden is toch vermoeiend hoor (tot nu toe heeft mijn moeder altijd gesneden). Spijtig dat er geen gemakkelijkere manier bestaat :p.

Maar haar kennende en hoe moeilijk ze durft doen over eten, vind ik de portie die ze nu per dag eet toch al heel wat. Had het eigenlijk niet gedacht! Binnen een kleine maand wordt ze 10 jaar en dan nu nog zo kunnen overschakelen, vind het echt goed van haar. we blijven haar portie heeeeel stilletjes verhogen, toch zeker tot het 50/50 is. Volgende uitdaging: een ander beestje geven. Nu is het nog altijd konijn. Welke smaak valt ook goed en snel in de smaak?

Bewerkt door BlackScorpion, 06 oktober 2015 - 19:36.

Geplaatste afbeelding

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#52 Geplaatst 06 oktober 2015 - 19:40

Bekijk berichtginnie, op 06 oktober 2015 - 18:59, zei:

je kunt als je wilt altijd 50/50 geven. Dat is al beter dan helemaal niet :) maar als je zover komt dan lukt 100% ook ongetwijfeld! :d

De mijne alleen KVV en ze lustten bijna alles, maar na een tijdje lieten ze heel veel soorten staan, dus nu doe ik één vierde van een blikje erbij en nu lusten ze alles weer.
Ik vraag me wel af of ze dat ook weer gaan eten zonder blik, hoe doe ik dat dan 't beste, ook gewoon steeds wat minder blik ?

wendyv123
wendyv123
  • 4.370 berichten
  • 3 katten

#53 Geplaatst 06 oktober 2015 - 19:48

Hier hebben ze ook wel eens een periode dat ze het niet willen eten, ze eten sowieso maar enkele merken en smaken. De fabrikanten beweren dat alle verhoudingen steeds hetzelfde blijven, maar volgens mij wisselt er toch hier en daar wel wat, ik kan geen andere uitleg bedenken. Als ze zo een periode hebben, dan verkruimel ik wat blokjes van de cosma snackies er over voor een paar dagen en dan gaat het weer goed.

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#54 Geplaatst 06 oktober 2015 - 19:51

Maar ze zijn slim hoor, ze zitten soms precies te wachten tot ik een blikje open. En 't is niet dat ze minder aten, ze aten er niks van, allee, van sommige dingen aten ze nog een beetje, met heel lange tanden, en nu eten ze alles op, rare doedies :goofy:

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.011 berichten
  • 1 katten

#55 Geplaatst 06 oktober 2015 - 20:19

Dat noem je katten hè, ze zijn een beetje..... speciaal ;)

Ik twijfel nog over de merken. In veel mengen ze er toch kip bij als bot ofzo en laat het nou kip zijn waar wij bang voor zijn dat ze allergisch aan is. Voorlopig blijf ik bij Dinabarf, alhoewel ik anderen wel eens wil proberen, maar ik twijfel zo. En rund heb ik zo niet echt de neiging te proberen, want in natvoer wil ze absoluut geen rund.
Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.780 berichten
  • 13 katten

#56 Geplaatst 06 oktober 2015 - 21:42

Bekijk berichtZajin, op 06 oktober 2015 - 19:40, zei:

De mijne alleen KVV en ze lustten bijna alles, maar na een tijdje lieten ze heel veel soorten staan, dus nu doe ik één vierde van een blikje erbij en nu lusten ze alles weer.
Ik vraag me wel af of ze dat ook weer gaan eten zonder blik, hoe doe ik dat dan 't beste, ook gewoon steeds wat minder blik ?

ja, steeds wat minder blik.

hier zijn er ook wel momenten dat ze het minder eten. Hebben ze toch pech.
alleen als het echt een probleem gaat worden doe ik er wat blikvoer door, en dat is dan echt een theelepeltje, als het niet minder is.
de andere dag probeer ik het weer zonder. Gaat het goed, prima, gaat het niet goed, dan bouw ik af.
maar meestal gaat het gewoon goed ;)

Bekijk berichtZajin, op 06 oktober 2015 - 19:51, zei:

Maar ze zijn slim hoor, ze zitten soms precies te wachten tot ik een blikje open. En 't is niet dat ze minder aten, ze aten er niks van, allee, van sommige dingen aten ze nog een beetje, met heel lange tanden, en nu eten ze alles op, rare doedies :goofy:

ze hebben je goed getraind ;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#57 Geplaatst 06 oktober 2015 - 21:44

Dan ga ik dat ook weer proberen, maar ze aten alleen nog paard en konijn en dat is toch te eenzijdig

Jaja, ze hebben me goed liggen :catyawn zo kijken ze me aan

Bewerkt door Zajin, 06 oktober 2015 - 21:50.

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#58 Geplaatst 06 oktober 2015 - 21:47

Bekijk berichtginnie, op 06 oktober 2015 - 21:42, zei:

ja, steeds wat minder blik.

hier zijn er ook wel momenten dat ze het minder eten. Hebben ze toch pech.
alleen als het echt een probleem gaat worden doe ik er wat blikvoer door, en dat is dan echt een theelepeltje, als het niet minder is.
de andere dag probeer ik het weer zonder. Gaat het goed, prima, gaat het niet goed, dan bouw ik af.
maar meestal gaat het gewoon goed ;)

Dan moet je steeds de rest van het blikje weggooien.

Bekijk berichtZajin, op 06 oktober 2015 - 21:44, zei:

Dan ga ik dat ook weer proberen, maar ze aten alleen nog paard en konijn en dat is toch te eenzijdig
heb je tinlo cattery al geprobeerd?
Dat zijn 5 soorten vlees. Vinden ze hier toch redelijk goed

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#59 Geplaatst 06 oktober 2015 - 21:53

Nee dat ken ik niet, ze hebben daar nog maar pas Tinlo, in drie smaken maar dat is er niet bij, ik kan er wel eens achter vragen :thumb:

Machteld.
Machteld.
  • 3.099 berichten
  • 2 katten

#60 Geplaatst 06 oktober 2015 - 21:59

Bekijk berichtlilymaya, op 06 oktober 2015 - 21:47, zei:

Dan moet je steeds de rest van het blikje weggooien.
Blikvoer kan je ook invriezen in mini-porties en dagelijks ontdooien ;)

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP