Spring naar inhoud

- - - - -

De eerste stappen in KVV

• Log in om te reageren
110 reacties op dit onderwerp
lilymaya
lilymaya
  • 7.193 berichten

#76 Geplaatst 26 oktober 2015 - 22:01

http://www.thedoggys...ildmix-300gram/

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#77 Geplaatst 26 oktober 2015 - 22:04

Carnibest of Carnivoer ( weet niet zo direct welk ) heeft ook wild, maar alleen in de winter, ik dacht pas in december, verleden jaar aten mijn poezen
het ook heel graag, dus ik hoop als ze er weer zijn, dat ze het ook weer graag lusten. Ik had er toen redelijk wat gekocht, ze bleven heel lang goed, dus hebben ze er nog een hele tijd van kunnen genieten :goofy:

lilymaya
lilymaya
  • 7.193 berichten

#78 Geplaatst 26 oktober 2015 - 22:33

Bekijk berichtZajin, op 26 oktober 2015 - 22:04, zei:

Carnibest of Carnivoer ( weet niet zo direct welk ) heeft ook wild, maar alleen in de winter, ik dacht pas in december, verleden jaar aten mijn poezen
het ook heel graag, dus ik hoop als ze er weer zijn, dat ze het ook weer graag lusten. Ik had er toen redelijk wat gekocht, ze bleven heel lang goed, dus hebben ze er nog een hele tijd van kunnen genieten :goofy:
carnivoer heeft ook wild mix :)

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.884 berichten
  • 1 katten

#79 Geplaatst 29 oktober 2015 - 13:44

We hebben beslist, we gaan volgende week 6 blikjes 200 gram Vet Concept bestellen smaak Kangoeroe. Dan pas omwille van een hele dag thuis zijn. En nu maar hopen dat ze het lust, wil eten en geen allergie / intolerantie aan heeft.

Als ze het eet, gaan we de RC niet meer geven en combineren met 1 blikje tonijn + KVV. Duimpjes op!
Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.884 berichten
  • 1 katten

#80 Geplaatst 29 oktober 2015 - 15:56

Net gezien dat je ook bij de fabrikant zelf kan bestellen, zelfs 1 blikje. Dure verzendkosten, maar meer smaken waaronder konijn, haas en rendier. Als ze de kangoeroe eet, gaan we zeker de andere smaken ook eens bestellen. Nu duimen dat ze het eet EN dat ze ermee geholpen is!
Geplaatste afbeelding

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.217 berichten
  • 3 katten

#81 Geplaatst 30 oktober 2015 - 11:21

:duim:  :duim:

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.884 berichten
  • 1 katten

#82 Geplaatst 30 oktober 2015 - 13:15

Bedankt :)
Geplaatste afbeelding

Zee-eend
Zee-eend
  • Geband lid
  • 7 berichten

#83 Geplaatst 08 november 2015 - 23:09

Na al een hele poos mee te lezen eindelijk  mij eens geregistreerd . We zouden graag overschakelen naar vers namelijk kvv voor onze 4 schatten ... Nu vroeg ik me af waar jullie dit kochten omgeving west vlaanderen   ?  Welke kvv geven jullie en wat is jullie ervaring mee ?

Bewerkt door Zee-eend, 08 november 2015 - 23:09.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.884 berichten
  • 1 katten

#84 Geplaatst 09 november 2015 - 08:08

Wij zelf geven Dinapet / Dinabarf, maar wij kopen dit in Antwerpen bij De Pauw.
Wanneer we aan zee zijn, nemen we dit bevroren met diepvriesblokken mee.

Je moet wel goed opletten dat je KVV neemt die bedoelt is voor katten.
Je moet goed kijken, want soms staat het er niet op en is het voor honden.
Maar KVV enkel voor honden bedoelt, is niet goed voor katten.

De Dinapet / Dinabarf heeft 2 versies die enkel voor honden zijn.
De anderen zijn voor beiden.
Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.884 berichten
  • 1 katten

#85 Geplaatst 13 november 2015 - 15:32

En ze heeft al 2 of 3 dagen diarree dat het er uit spuit. Ze krijgt op het moment blikjes Schesir en KVV konijn en eend. Ligt het nu aan de eend? We gaan nu de eend tijd niet geven en zien.

:wall:
Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.884 berichten
  • 1 katten

#86 Geplaatst 14 november 2015 - 07:09

Lap, ze is terug ziek. Zo snel opnieuw... ze zit nog in die vorige kuur cortisonen. Weet het echt niet meer, nu kreeg ze geen Royal Canin meer en is ze zo snel terug ziek  :!:

Bewerkt door BlackScorpion, 14 november 2015 - 07:09.

Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.884 berichten
  • 1 katten

#87 Geplaatst 16 november 2015 - 12:29

Ze zijn net terug van bij de dierenarts. Zij denkt dat Sierra een virale infectie heeft opgelopen, hoe? Geen idee... was er iets in de bungalow in CenterParcs dat haar besmet heeft? Geeft me wel schrik, want binnen enkele weken gaan we opnieuw...

Ze had koorts, 39,4°C en vanacht had ze warmer. Ze mag niet warm liggen, wat nog een uitdaging gaat worden. Want Sierra en dekentjes en kersenpitkussentjes. Dat gaat leuk worden, arm ding.

De DA heeft geen spuit tegen koorts gegeven, want daar zou ze meer diarree van krijgen. Ze heeft wel een spuit Prednisolone bij gekregen en Primperan. Belangrijkste is nu haar doen eten, eender wat. Dus gaat mijn vader subiet Sheba halen om beetje over haar blikjes Schesir te doen (ruikt heviger).

Morgen middag moeten we naar de DA bellen om te zeggen hoe het is. Geen beterschap, dan moeten we komen en toch die spuit tegen koorts. De DA was in ieder geval echt bezorgd en probeert mee te denken. Zij is wel tegen KVV, niet in die mate van dat het het slechtste is dat er bestaat, maar omdat er zo een groot risico op salmonella is.

Nu salmonella is een bacterie en zij denkt nu aan een virus, dus denkt ze niet dat het salmonella is. Maar ze zegt om toch voorzichtig te zijn met KVV. Wanneer alles opgelost is en Sierra zou opnieuw een maagontsteking krijgen, gaat deze dokter wel met ons meedenken voor voeding.
Geplaatste afbeelding

wendyv123
wendyv123
  • 4.368 berichten
  • 3 katten

#88 Geplaatst 16 november 2015 - 13:42

jaaaaaaa Salmonella !!!!!  HET bekende argument van DA om mensen bang te maken voor KVV ! Misschien moet je es vragen naar de statistieken (officiële !), hoeveel dieren effectief een salmonella besmetting hebben gehad en hoeveel er daarvan KVV krijgen, ik durf er geld op te zetten dat ze die niet kunnen voorleggen. Als je op een hygiënische manier omspringt met het vlees zoals je voor jezelf zou doen, dan is dat risico verwaarloosbaar. Dieren kunnen ook salmonella krijgen van brokjes trouwens, maar dat vertellen ze er niet bij natuurlijk. Je kan ook raad vragen aan Tannetje Koning, zij is dierenarts en grote voorstander van vers en oprichtster van het KVV merk Bandit. Ik heb haar al eens een bericht gestuurd via Facebook, met een heel net antwoord !

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#89 Geplaatst 17 november 2015 - 19:09

De kans op salmonella als we kijken naar rauw en brok of nat. Is als zoals Wendy zei klein bij rauw. Dit ligt veel hoger bij nat en brokken gek genoeg eigenlijk.

Bewerkt door MayaBlue, 17 november 2015 - 19:10.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.884 berichten
  • 1 katten

#90 Geplaatst 17 november 2015 - 19:42

Belangrijkste nu is om haar terug gezond te krijgen.
Overdag lijkt ze geen koorts te hebben, maar s'avonds en s'nachts is haar temperatuur wel duidelijk hoger.
Ze krijgt nu Prednisolone zoals wanneer ze haar maagontstekingen heeft en mag daarom geen pijnstiller.
Ze eet nu wel terug, maar krijgt nu op dit moment Royal Canin en Schesir.

De eend laten we zowiezo nu links liggen, wat maakt dat we van KVV enkel nog konijn hebben.
Deze dagen gaan we het niet geven, eerst haar gezondheid terug op peil krijgen.
Daarna kunnen we kijken naar het konijn.
Geplaatste afbeelding