Spring naar inhoud

- - - - -

De eerste stappen in KVV

• Log in om te reageren
110 reacties op dit onderwerp
lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#91 Geplaatst 17 november 2015 - 20:12

Bekijk berichtwendyv123, op 16 november 2015 - 13:42, zei:

jaaaaaaa Salmonella !!!!!  HET bekende argument van DA om mensen bang te maken voor KVV ! Misschien moet je es vragen naar de statistieken (officiële !), hoeveel dieren effectief een salmonella besmetting hebben gehad en hoeveel er daarvan KVV krijgen, ik durf er geld op te zetten dat ze die niet kunnen voorleggen. Als je op een hygiënische manier omspringt met het vlees zoals je voor jezelf zou doen, dan is dat risico verwaarloosbaar. Dieren kunnen ook salmonella krijgen van brokjes trouwens, maar dat vertellen ze er niet bij natuurlijk. Je kan ook raad vragen aan Tannetje Koning, zij is dierenarts en grote voorstander van vers en oprichtster van het KVV merk Bandit. Ik heb haar al eens een bericht gestuurd via Facebook, met een heel net antwoord !
spijtig dat dierenartsen er niet beter van op de hoogte zijn .
Of  misschien willen ze het niet  weten* :onzeker:

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.010 berichten
  • 1 katten

#92 Geplaatst 17 november 2015 - 20:16

Ze was er niet tegen - tegen hè, ze laat ons daar vrij in.
Ze zei enkel dat zij het zelf niet zou geven.
Dat vind ik toch al anders dan hoe velen doen...
Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#93 Geplaatst 17 november 2015 - 20:24

Bekijk berichtBlackScorpion, op 17 november 2015 - 20:16, zei:

Ze was er niet tegen - tegen hè, ze laat ons daar vrij in.
Ze zei enkel dat zij het zelf niet zou geven.
Dat vind ik toch al anders dan hoe velen doen...
nee, maar ze begint dan over salmonella, en dat maakt mensen  bang terwijl dat niet nodig is :(
Tenslotte geef je wat je zelf wil he ;)

wendyv123
wendyv123
  • 4.370 berichten
  • 3 katten

#94 Geplaatst 18 november 2015 - 07:10

Het is bangmakerij, een zielige uithaal van mensen die er niet voldoende van af weten. Als je bij de bakker een taartje met een mousse of bavarois koopt, dan eet je slechts gedeeltelijk gegaard ei. In chocomousse en tiramisu zit rauw ei. Je mag dan ook geen martino meer eten, steak saignant en wat met kippewit (wat heeeeeeeel snel bederft in de zomer) ? Wij lopen dus ook elke dag risico.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.010 berichten
  • 1 katten

#95 Geplaatst 18 november 2015 - 08:03

Mensen stop er nu eens met.
De DA was er niet tegen!
Dit is de eerste die ons wil helpen.
Ik ben daar dankbaar voor.
Breek ze niet af.
Geplaatste afbeelding

Zee-eend
Zee-eend
  • Geband lid
  • 7 berichten

#96 Geplaatst 18 november 2015 - 10:45

Een vraagje iemand ervaring met deze webshop : www.fresh4pets.be ?

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#97 Geplaatst 18 november 2015 - 10:51

Nee, heb even vluchtig gekeken.
Ik zie dat ze voor katten niet echt veel keuze hebben.
Heb jij er al besteld?

Zee-eend
Zee-eend
  • Geband lid
  • 7 berichten

#98 Geplaatst 18 november 2015 - 11:53

Bekijk berichtlilymaya, op 18 november 2015 - 10:51, zei:

Nee, heb even vluchtig gekeken.
Ik zie dat ze voor katten niet echt veel keuze hebben.
Heb jij er al besteld?
Ik heb even contact opgenomen en eigenlijk hebben ze veel meer dan op de website staat , maar die moeten er nog opkomen . Wat geef jij van kvv als ik vragen mag ?

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#99 Geplaatst 18 november 2015 - 11:58

Barfmenu tinlo cattery.
Carnibest lam
Degomeat  konijn
Bibi beefmix
Dinapet konijn
Soms maal ik zelf. Vinden ze wel het lekkerste ;)  
Geef nog extra spiervlees, want in sommige  mixen zit eigenlijk wat veel bot :oops: Maar dat vinden ze wel heeel lekker, rundstoofvlees, kalkoen, kippemaagjes,
wilde zalm, sardientjes enz.. :)

Van waar zijn die ?
Want je kan blijkbaar ook afhalen.

Zee-eend
Zee-eend
  • Geband lid
  • 7 berichten

#100 Geplaatst 18 november 2015 - 12:08

Bekijk berichtlilymaya, op 18 november 2015 - 11:58, zei:

Barfmenu tinlo cattery.
Carnibest lam
Degomeat  konijn
Bibi beefmix
Dinapet konijn
Soms maal ik zelf. Vinden ze wel het lekkerste ;)  
Geef nog extra spiervlees, want in sommige  mixen zit eigenlijk wat veel bot :oops: Maar dat vinden ze wel heeel lekker, rundstoofvlees, kalkoen, kippemaagjes,
wilde zalm, sardientjes enz.. :)

Van waar zijn die ?
Want je kan blijkbaar ook afhalen.
Tevreden van Degomeat ? Hoorde al verschillende negatieve ervareingen . Welk extra spiervlees geef je dan eigenlijk ? Blijkbaar zijn ze van Lichtervelde vlakbij de autostrade dus dat valt wel mee wij zijn van Veldegem . Leveren ook aan huis maar je moet dan wel een min bedrag afnemen iets van 100 euro ofzo ....

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#101 Geplaatst 18 november 2015 - 12:16

Bekijk berichtZee-eend, op 18 november 2015 - 12:08, zei:

Tevreden van Degomeat ? Hoorde al verschillende negatieve ervareingen . Welk extra spiervlees geef je dan eigenlijk ? Blijkbaar zijn ze van Lichtervelde vlakbij de autostrade dus dat valt wel mee wij zijn van Veldegem . Leveren ook aan huis maar je moet dan wel een min bedrag afnemen iets van 100 euro ofzo ....
ik neem van Degomeat enkel konijn, en ze zijn daar eigenlijk wel dol op , tot nu toe, want dat kan soms ineens veranderen ;)
Wat heb je daar dan over gehoord ?
Ik heb over Tinlo ook al dingen gehoord, vb dat het minder goed zou zijn, maar ze eten  het graag, en het is compleet
Als je echt zeker wil zijn, moet je zelf malen, dan weet je wat er in zit.
Ik weet niet hoeveel katten je hebt,  maar als je er niet echt veel hebt is het wel te doen.
Maar dan moet je natuurlijk alles goed berekenen qua verhoudingen natuurlijk. :)

Zoals ik al,zei  spiervlees van rundsvlees, kalkoen, of kip maar dat willen ze niet allemaal en zalm enz ;)

Bewerkt door lilymaya, 18 november 2015 - 12:23.

Zee-eend
Zee-eend
  • Geband lid
  • 7 berichten

#102 Geplaatst 18 november 2015 - 12:33

Bekijk berichtlilymaya, op 18 november 2015 - 12:16, zei:

ik neem van Degomeat enkel konijn, en ze zijn daar eigenlijk wel dol op , tot nu toe, want dat kan soms ineens veranderen ;)
Wat heb je daar dan over gehoord ?
Ik heb over Tinlo ook al dingen gehoord, vb dat het minder goed zou zijn, maar ze eten  het graag, en het is compleet
Als je echt zeker wil zijn, moet je zelf malen, dan weet je wat er in zit.
Ik weet niet hoeveel katten je hebt,  maar als je er niet echt veel hebt is het wel te doen.
Maar dan moet je natuurlijk alles goed berekenen qua verhoudingen natuurlijk. :)

Zoals ik al,zei  spiervlees van rundsvlees, kalkoen, of kip maar dat willen ze niet allemaal en zalm enz ;)
Rotvlees :-( nu ja het is ook maar van horen zeggen en van ieder merk is er wel iets , eerlijk gezegd zelf malen zien we niet echt zitten vandaar onze  voorkeur voor een kant en klare kvv ....

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#103 Geplaatst 18 november 2015 - 14:30

Bekijk berichtZee-eend, op 18 november 2015 - 12:33, zei:

Rotvlees :-( nu ja het is ook maar van horen zeggen en van ieder merk is er wel iets , eerlijk gezegd zelf malen zien we niet echt zitten vandaar onze  voorkeur voor een kant en klare kvv ....
oei, rot vlees dat is wel straf.
Zou je dat  dan niet  moeten ruiken of zien? En dan zouden de dieren er toch ziek van worden.
Je moet eens met die mens van Degomeat bellen,  die vertelt je van waar het vlees komt  tot in de details, :)

Zee-eend
Zee-eend
  • Geband lid
  • 7 berichten

#104 Geplaatst 11 december 2015 - 17:59

Heb gisteren besteld bij fresh4pets en vandaag werd het al reeds geleverd  moet zeggen dat  ik wat gepakt was in snelheid eerlijk gezegd ... , heb vooral carnibest en barfmenu gekocht benieuwd wat onze mormels er gaan van zeggen de eerste rol carnibest ligt te ontdooien .... :-)

Jefke_Lientje
Jefke_Lientje

Mooiste kortharige raskat 2016

• 1.060 berichten
  • 17 katten

#105 Geplaatst 11 december 2015 - 21:43

Bekijk berichtZee-eend, op 18 november 2015 - 10:45, zei:

Een vraagje iemand ervaring met deze webshop : www.fresh4pets.be ?
Is een dierenarts bij ons in de buurt :-)
Vriendelijke dame dus wel te vertrouwen denk ik :)

Bekijk berichtZee-eend, op 11 december 2015 - 17:59, zei:

Heb gisteren besteld bij fresh4pets en vandaag werd het al reeds geleverd  moet zeggen dat  ik wat gepakt was in snelheid eerlijk gezegd ... , heb vooral carnibest en barfmenu gekocht benieuwd wat onze mormels er gaan van zeggen de eerste rol carnibest ligt te ontdooien .... :-)

Mijnvermoeden is dus bevestigd :p