Spring naar inhoud

- - - - -

Oef... (Helena - lange update)

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Guest_Helena's bende_*
Guest_Helena's bende_*

#1 Geplaatst 14 september 2009 - 12:18

Tja, Helena heeft bewogen dagen achter de rug - of tenminste dat veronderstellen we.

Sinds een paar weken zette Helena zo af en toe een paar stapjes in de wijde wereld.  Ze was er uitermate op gebrand om naar buiten te gaan, en we moesten verschrikkelijk goed opletten als we zelf de deur uitgingen of ze glipte mee naar buiten.

En intussen kwam er 'bezoek' voor de dame.  Een torby-poes liep hier van 's morgens tot 's avonds rond het huis te miauwen, en kwam - veel aanhankelijker dan Helena - kopjes geven.  Als ze de kans kreeg kwam ze de wasplaats in, om daar van Helena's kittenbrokjes te snoepen.
Waar ze vandaan kwam was niet duidelijk, maar dat het een huiskat en geen straatkat was, bleek zonneklaar want na een dag of twee had ze de garage (met kattenluik) 'gekraakt', en maakte gebruik van de (gevulde maar ongebruikte) kattenbak die daar stond (Helena heeft een andere kattenbak binnen).

Helena was maar matig enthousiast over de indringster.  Ze blies en gromde als die in de buurt kwam, terwijl de andere (al snel 'Masjoefel' gedoopt) daar heel rustig onder bleef.

Langzaamaan bleek Helena toch bereid om Masjoefel rond het huis te verdragen, en soms lagen ze soms om amper een meter of twee van elkaar in de zon.

Tot vorige week donderdag...
Vlak na ons avondmaal had ik Helena nog wat eten gegeven, waar ze gulzig op aangevallen was, en even later vertrok ik voor een bezoekje aan een vriendin.  Waarschijnlijk is Helena toen mee naar buiten geglipt, en wellicht is ze me (ik ging op de fiets) zelfs een stuk achterna gelopen.

In elk geval, toen ik een paar uur later thuiskwam was Helena nergens in huis terug te vinden.  Alle kamers en alle kasten doorzocht... niks... We dachten toen nog dat ze ergens binnen zat, dus we zorgden er goed voor dat binnenshuis alle deuren open waren, zodat ze 's nachts bij haar brokjes en de kattenbak kon.  Maar de volgende morgen was alles nog onaangeroerd.

Ook buiten was er geen Helena te zien... Zoonlief was al erg verdrietig, want dat was het tweede huisdier op korte tijd dat we kwijtraakten.  (En we overwogen al geen kat meer in huis te nemen, omwille van dat hartverscheurende verdriet van Jan...)
Het weekend ging voorbij, zonder Helena...

En vanmorgen, toen ik in de garage wat brokjes voor Masjoefel in een bakje ging doen (ja, dit weekend zijn we uiteindelijk toch bezweken... je kan dat beest niet hongerig laten rondlopen, toch?), hoorde ik opeens nog ander gemiauw, onmiddelijk gevolgd door boos geblaas.
En wie kwam daar plots aangelopen?  Inderdaad, Heleentje...
Intussen heeft die uitgebreid gegeten (wat had dat beestje een honger en een dorst), en sindsdien krijg ik haar niet meer van mijn schoot af(dat heeft ze eerder nooit gedaan, maar nu zit ze echt continu hier bij mij...): ik zit nu al een paar uur achter de computer te werken, en al snel is ze op mijn benen gesprongen.

Zoonlief weet het nog niet, de dame arriveerde toen hij al naar school vertrokken was... maar ik ken iemand die straks dolgelukkig zal zijn!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 14 september 2009 - 12:23

Oef, gelukkig is ze terug thuis gekomen :thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Helena's bende_*
Guest_Helena's bende_*

#3 Geplaatst 14 september 2009 - 12:25

Ja, en ik denk dat het ook wel betekent, dat hoewel ze hier nog maar een goeie maand woont, ze zich hier toch echt wel 'thuis' voelt.  (Ik was er wel bang voor: een kitten van toch al een half jaar... zou dat niet verschrikkelijk lang duren voor ze hier gewend was. Maar al is ze dus blijkbaar even de weg kwijtgeraakt, ze vindt blijkbaar toch dat ze bij ons hoort!)

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 14 september 2009 - 12:39

Supergoed nieuws en hopelijk beseft ze nu dat het nergens beter is dan thuis. Mogen we ook foto's van Masjoefel zien :dancer:
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 14 september 2009 - 12:42

Heerlijk nieuws :hug:

Geplaatste afbeelding

Guest_Amani_*
Guest_Amani_*

#6 Geplaatst 14 september 2009 - 13:15

Een verhaal met een mooi einde :thumb:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#7 Geplaatst 14 september 2009 - 13:19

Eind goed al goed. :thumb:

Guest_Helena's bende_*
Guest_Helena's bende_*

#8 Geplaatst 14 september 2009 - 14:23

Daarnet even naar de DA gebeld... Helena moest toch ergens deze dagen een booster-vaccin krijgen, en dan kan ze haar meteen toch even goed nakijken.
Helena lijkt haar avontuur buitenshuis weliswaar goed doorstaan te hebben - eten en drinken doet ze in elk geval volop - maar ze gedraagt zich wel (even?) anders dan we van haar gewend waren.
Hoewel ze dagelijks een paar keer een kopje kwam geven, en ze s' avonds ook wel langs je in de zetel kwam zitten, was het absoluut geen aanhankelijke kat, terwijl ze nu voortdurend op mijn schoot kruipt en daar gaat liggen slapen.  
En ze laat ook regelmatig een gek miauwtje horen.  In plaats van haar bekende 'mieieieuw!', klinkt het nu meer als 'krieieieuw!', en het is niet helemaal duidelijk wat ze bedoeld.
Ik heb ook de indruk dat haar neusje wat rood ziet.

Afwachten wat de DA vanavond zegt, al verwacht ik dat het allemaal wel zal loslopen...

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#9 Geplaatst 14 september 2009 - 14:36

Gelukkig is Helena gesteriliseerd, want anders zou je bijna denken dat ze krols was, en dat ze daarom op stap is gegaan

Bewerkt door Guschi, 14 september 2009 - 14:36.

DenizMehtap
DenizMehtap
  • 2.768 berichten

#10 Geplaatst 14 september 2009 - 14:46

Wat goed dat Helena weer thuis is. Hopelijk is verder alles goed met haar.

Je hebt trouwens een mooie blog en wat kun je prachtig schrijven.
Heerlijk om je verhalen te lezen. :)

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 14 september 2009 - 16:28

happy ending story

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#12 Geplaatst 14 september 2009 - 16:32

Er gaat er eentje in de wolken zijn al hij Helena terug ziet gelukkig is dit verhaal goed afgelopen oef zo ik zeggen

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#13 Geplaatst 14 september 2009 - 19:20

Amai..da's goed nieuws! Eind goed al goed! :)

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#14 Geplaatst 14 september 2009 - 19:59

Goed nieuws!! :dancer:

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#15 Geplaatst 14 september 2009 - 20:02

amai eind goed al goed
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding