Spring naar inhoud


- - - - -

Een Sphynx? Ja !


  • Log in om te reageren
82 reacties op dit onderwerp
HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.105 berichten
  • 2 katten
OFFLINE

#1 Geplaatst 24 september 2015 - 18:49

Mijn partner is al jaren gek op spfinxen zonder er ooit één gehad te hebben. Een stille droom dus tot nu toe ;)

Vandaag kwamen we bij mensen over de vloer (voor andere reden dan katten) die toevallig één spfinx zouden weg doen.
Ik ga in mijn eerste post nog niet zoveel schrijven want wil liever even jullie aan het woord laten i.v.m.

- we hebben Miloh en Moon die het beiden goed kunnen vinden samen, nemen we een groot risico door een derde kat in huis te halen?
- buiten de verzorging, heeft een sphinx ook andere voeding nodig? Ik las iets over speciale voeding voor sphinxen anderzijds weet ik niet of almo nature ook mag. Ons Moon eet dat, Miloh staat op Hill's cd
- Een deel van haar staart is geamputeerd geweest. Blijkbaar geeft dat geen problemen (?)

Ik kom even moeilijk verder op vragen.
We waren beiden (nu nog) nogal geëmotioneerd.
Ze is 2 jaar oud, we voelden ons op slag allebei een beetje "verliefd" op het mooie naaktje en na eerst zich wat afwachtend op te stellen kwam ze daarna al snel vleien en kopjes geven.

Shout ;)

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 25 september 2015 - 21:15.


HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.105 berichten
  • 2 katten
OFFLINE

#2 Geplaatst 24 september 2015 - 19:10

Nog een vraagje ;)

Klopt het dat spfinxen hun vertering anders is en ze best meermaals per dag eten krijgen.
Miloh en Moon krijgen nu ook meermaals per dag eten dat is geen probleem.
Maar stel je bent eens een hele dag weg van huis en het lukt maar om 's morgens en 's avonds eten te geven?
Ik las ook ergens dat je best continu eten laat staan, anderzijds niet want gevaar voor overgewicht
Bij ons is dit bijna niet haalbaar om eten te laten staan de hele dag door omdat onze Miloh op Hill's cd staat voor z'n blaasgruis.
Dus belangrijke vraag in ons geval.

BlackScorpion
BlackScorpion
    • Locatie: Wilrijk, Antwerpen
  • 2 katten
OFFLINE

#3 Geplaatst 24 september 2015 - 19:31

Dienaar van een Sphynx voor reeds bijna 10 jaar hier, ik zal in mijn edit even uitgebreid inlichtingen geven :-)

Wij zijn redelijk onbekend met Sphynxen aan ons avontuur begonnen. Ze hebben in ieder geval redelijk wat onderhoud nodig. Sommige geven ze niet vaak een bad, andere geven ze wekelijks een bad. Wij kijken gewoon wanneer ze te vuil wordt. In de winter wordt ze vuiler dan in de zomer, dit omdat ze in de herfst / winter / lente haast continue op een warm kersenpitkussen ligt. Naast regelmatig een bad, zijn ook de oren een punt. Ze krijgen veel meer oorsmeer dan gewone katten en wekelijks de oortjes uitkuisen is toch wel een must. Dit lijkt ook wat van hun voeding af denk ik, ben ik momenteel aan het uitzoeken (ben KVV aan het introduceren). En de nagels moeten regelmatig gekuisd worden (smeer aan de nagelriem) en geknipt worden. En je kan in huis geen goede kleren aan doen, want die zien binnen de kortste keren bruin van de huidsmeer die ze afscheiden. Ook op je meubels kan je huidsmeer zien, vb. als ze ergens kopjes aan geven. Als je echt een Sphynx wil, moet je daarmee overweg kunnen. Waar andere katten haren achterlaten, laat een Sphynx huidsmeer achter.

Dan de voeding. Dit hangt echt van kat tot kat af. Ik heb toch al vaker gehoord dat Sphynxen gevoelig van maag zijn. Mijn Sierra is een groot voorbeeld. Sinds 2/3 jaar kan zij geen brokken meer verteren en krijgt ze enkel natvoer. Een Sphynx moet wel vaak per dag kunnen eten. En ze eten ook meer dan 'gewone' katten, want door de voeding en vertering houden ze hun lichaamswarmte. In mijn ogen moet een Sphynx permanent brokken kunnen eten 24/7 of zeer regelmatig eten krijgen. Onze Sierra is geen goed voorbeeld, zij eet zo een 10 a 15 keer per dag, omdat ze door haar maagproblemen niet veel in 1 keer mag eten. Maar 1 of 2 keer per dag is in mijn ogen echt veel te weinig voor een Sphynx.

Ze zijn ook heeeeel sociaal. Jullie hebben 2 andere katten, dat is al goed. Wij hebben geen andere katten en wij gaan zo goed als niet meer samen weg, er is bijna altijd iemand bij haar. Hoe het is met andere katten of die menselijk contact kunnen vervangen, weet ik niet. Misschien dat anderen hier hun zegje over kunnen doen?

Heb je nog vragen, stel ze gerust :-)

Bewerkt door BlackScorpion, 24 september 2015 - 19:41.

Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.105 berichten
  • 2 katten
OFFLINE

#4 Geplaatst 24 september 2015 - 20:07

Bedankt voor jou uitgebreide uitleg BlackScorpion :hug:

Miloh en Moon worden nu ook wel vaker dan 2x/dag bediend hier.
Ik gok toch zo'n 4 à 5 keer per dag, soms meer.
Het zou enkel op dagen zijn dat we al eens (bijna) een hele dag weg zijn ofzo.
Dan is meer dan 2x ook wel haalbaar eigenlijk.

Maar als dat eens gebeurt, kan het dan kwaad voor hun gezondheid?
Met die lichaamswarmte lijkt me dat toch wel iets belangrijk om rekening mee te houden in vergelijking met onze andere katten.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 24 september 2015 - 20:08.


BlackScorpion
BlackScorpion
    • Locatie: Wilrijk, Antwerpen
  • 2 katten
OFFLINE

#5 Geplaatst 24 september 2015 - 20:20

Goh, ik denk niet dat voor zo een keer het kwaad zou kunnen.
Bij ons zou het wel een ramp zijn, maar dat is door medische redenen.
Zolang het beestje gezond is, kan dat voor een keer geen kwaad.
Maar ik zou het toch niet elke dag doen.
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Féline
Féline
  • 1.921 berichten
  • 1 katten
OFFLINE

#6 Geplaatst 24 september 2015 - 20:35

Nadine heeft ook 3 "bloterikjes", als ze je vraag leest denk ik wel dat ze hierop zal reageren.

Evyke81
Evyke81
    • Locatie: Hamme
  • 3 katten
OFFLINE

#7 Geplaatst 24 september 2015 - 22:44

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 24 september 2015 - 19:10, zei:

Nog een vraagje ;)

Klopt het dat spfinxen hun vertering anders is en ze best meermaals per dag eten krijgen.
Miloh en Moon krijgen nu ook meermaals per dag eten dat is geen probleem.
Maar stel je bent eens een hele dag weg van huis en het lukt maar om 's morgens en 's avonds eten te geven?
Ik las ook ergens dat je best continu eten laat staan, anderzijds niet want gevaar voor overgewicht
Bij ons is dit bijna niet haalbaar om eten te laten staan de hele dag door omdat onze Miloh op Hill's cd staat voor z'n blaasgruis.
Dus belangrijke vraag in ons geval.

Katten moeten inderdaad altijd eten ter beschikking hebben.
De beste (maar helaas niet goedkoopste) oplossing is niet, maar een eetbak met chip lost dat probleem op.
De sphynx gaat zowieso gechipt zijn.

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.105 berichten
  • 2 katten
OFFLINE

#8 Geplaatst 24 september 2015 - 23:42

Bekijk berichtEvyke81, op 24 september 2015 - 22:44, zei:

Katten moeten inderdaad altijd eten ter beschikking hebben.
De beste (maar helaas niet goedkoopste) oplossing is niet, maar een eetbak met chip lost dat probleem op.
De sphynx gaat zowieso gechipt zijn.

Evyke, is dat iets dat je vindt voor alle katten (altijd eten ter beschikking hebben) of specifiek voor een Spfinx?
Ik vraag dat omdat het nu met Miloh en Moon niet zo is. Het kan ook niet, tenzij met wat jij voorstelt natuurlijk maar dat hebben we niet.
Als dat voor een Spfinx beter zou zijn dan valt dat zeker te overwegen.

Onze ervaring tot nu toe met onze andere katten is dat zij niet constant eten ter beschikking hoefden te hebben.
Onze Twix was de eerste met blaasgruis en sinds hij op dieet is komen te staan konden we nooit meer eten laten staan, want ons Lucky kreeg nog gewone voeding.
Twix had ook overgewicht, wat misschien ook deels kwam doordat er voordien altijd brokjes stonden de hele dag door en ze tussendoor dan nog natvoer kregen.
Zij hebben nooit last gehad, noch Miloh noch Moon dat er niet continu eten stond.
Natuurlijk volstaat het nog steeds, als ze willen eten, dat ze even miauwen.
Ze gaan voor de deur van de kast staan en geven een "seintje" ;)
Ook zijn er min of meer vaste tijdstippen dat ze het niet hoeven te vragen. Zoals 's morgens, als ze terug komen van hun eerste wandeling in de tuin, een paar keer in de namiddag en 's avonds.

Wanneer er eens langer niemand thuis is overdag (dit gebeurt zelden) zetten we een kommetje met Hill's CD ter beschikking voor de hele dag.
Onze dierenarts zegt dat het niet ideaal is voor katten zonder blaasgruis maar niet ongezond zolang het niet te vaak gebeurt.
We merken dan vaak dat, ondanks dat het goed gevuld was, alles bijna op is als we thuis komen.
Miloh en Moon zijn nu niet te zwaar maar "goed op gewicht" zal ik maar zeggen.
Ik vrees moesten zij de hele dag door kunnen eten, we snel weer minstens één kat krijgen met overgewicht.

Als dat voor een spfinx anders is vind ik het wel belangrijk om te weten natuurlijk...

Ik ga dat even opzoeken zo een speciaal voederbakje met chip. De vraag komt ineens ook bij me op hoe Moon en Miloh gaan reageren wanneer het spfinxje continu aan eten geraakt maar zij er niet aan kunnen :catsad

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 24 september 2015 - 23:44.


Bridget
Bridget
  • 253 berichten
    • Locatie: Oostende
  • 8 katten
OFFLINE

#9 Geplaatst 25 september 2015 - 08:12

Hoi,

Hier 2 Sphynxjes en ook zonder kennis aan begonnen, zou ik nu trouwens niet meer doen...
Met mijn eerste Sphynx was en is er kwa voeding nooit een probleem, hij mag/kan alles eten, mijn 2 Sphynx daar tegen, mag echt enkel zijn brokjes eten en zelf dan nog was het enorm zoeken waar hij het "goed" op deed...Vanaf de moment ik hem heb zit hij bijna constant aan de diarree (veel Sphynxen zijn trouwens gevoelig op hun maag of darmen!) wat inhoud dat ik wel geregeld eens "kak"sporen in huis vind van hem, dagelijks moet ik zijn poep wassen...Sinds kort is het eigenlijk veel beter. Ik "lijk" eindelijk de geschikte mengeling voor hem gevonden te hebben, ik zeg duidelijk "lijk" omdat ik dat pas na enige tijd met zekerheid kan zeggen, ik heb al zoveel geprobeerd voor hem en altijd gaat het goed voor een tijdje en dan begint het weer opnieuw...Momenteel heb ik mijn eigen mengeling (50% RC Young Male, 50% Hills lam) en door de komst van mijn nieuw kitten die bij de fokker Mastery kreeg merkte ik dat mijn 2 Sphynx zijn stoelgang beter is, hij eet dan ook voornamelijk mee van het voer van mijn nieuw kitten, dus ik heb dan ook mijn eigen mengeling aangepast en nu word er 1/3 Mastery bijgevoegd. Hier hebben ze ook altijd 24/24 voer ter beschikking.

Dan wat verzorging betreft, dat valt hier eigenlijk goed mee. Ze gaan niet wekelijks in bad, ik was ze enkel wanneer nodig, in de winter zweten ze meer dan in de zomer doordat ze meer de warme plaatsen opzoeken...ook liggen er altijd meerdere fleece-dekentjes in mijn zetel(s) zodat ze daar kunnen onder gaan wanneer ze koud hebben, de temperatuur in huis is altijd (winter/zomer) rond de 22°. Nu staat bv al de verwarming aan sinds eind augustus. Hun oren worden wekelijks gekuist, net als hun nagels, hun nagels knip ik 1X maandelijks. Maar zoals eerder al gezegd is, waar harige katten haar achter laten, laten Sphynxen huidsmeer achter! Gordijnen bv blijven nooit lang wit, je ziet duidelijk waar ze zitten...
Sphynxen hebben ook veel energie, hebben echt nood aan te kunnen spelen/klimmen en hebben vooral nood aan menselijk contact, ik heb in totaal 8 katten in huis, ze zoeken elkaar wel op om te spelen, maar ze hebben vooral mij nodig om te knuffelen....en dat is veel, heel veel!
Sphynxen kunnen ook heel druk zijn, laten hun ook niet zomaar afscheppen wanneer je bv geen tijd hebt en zij willen knuffelen willen ze echt dat je tijd maakt voor hun. Willen overal bij zijn en vooral overal mee helpen...

Maar ik vind ze zalig, ik zou mijn knuffels voor geen geld ter wereld kwijt willen!
Geplaatste afbeelding
Groetjes Toulouse, Saphira, Bobo, Cheshire, Hayley, Akiko, Cain, Romulus & personeel Bridget

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.105 berichten
  • 2 katten
OFFLINE

#10 Geplaatst 25 september 2015 - 14:59

Bedankt Bridget om jouw ervaring en kennis te delen ivm Spfynxen :thumb:

Ik moet toegeven dat het deel voeding en gevoeligheid hieromtrent me best wel wat afschrikt.
Regelmatig lees ik wat Blackscorpion allemaal al heeft geprobeerd om Sierra te helpen op dat gebied en dat lijkt me niet niets.
Bij deze (was ik even vergeten te schrijven gisteren in mijn verwardheid ;) ) : Ik hoop met de nieuwe voeding die je nu uitprobeert bij Sierra dat het beter zal gaan Blackscorpion. Voor de jouwe ook Bridget, ik duim.

Gisteren vertelden de eigenaars dat als ze diarree heeft haar staartje wel eens moet afgekuist worden. Doordat het deels geamputeerd werd zou ze deze niet goed meer recht kunnen houden als ze haar behoefte doet.
Nochtans, toen ze rondliep, hebben we duidelijk gemerkt dat ze dit wel kon.
Dus, misschien is het een ongelukje zoals elke kat eens meemaakt met diarree.
Met ons Moon hebben we dat ook nog gehad in het begin toen ze uit haar bak kwam dat er aan haar poepje nog iets hing, ze nam blijkbaar niet genoeg tijd.

Ik vroeg ook of het spfynxje nu nog diarree heeft en ze antwoordden van niet.
Toen we ter plaatse waren aten de katten ook samen aan één bord en we hoorden dat ze momenteel gewone voeding kregen van het merk van de GB.
Nu en dan ook eens melk krijgen...iets wat wij nooit geven, sporadisch eens kattenmelk maar nooit gewone melk.
Zelfs de kattenmelk zou geen enkel probleem zijn om weg te laten voor de onze.
Als het katje nu geen diarree heeft op voeding van de GB en melk, dan veronderstel ik dat ze het ook redelijk goed gaat doen zonder melk en op voeding zoals Almo nature bijvoorbeeld.
Zeker ben je zoiets natuurlijk nooit.

Het deel van de verzorging en de aanhankelijkheid zien we beiden echt wel zitten.
Regelmatig worden de topjes van de klauwen bij Moon en Miloh ook bijgeknipt. Nagelriempjes kuisen is dan niet zoveel extra. Een badje, de oortjes (doen we bij de onze soms ook eens met een babydoekje), en zelfs eens een poepje afkuisen ; lijkt me helemaal niet erg.
Als het poepje eens vuil is zal dat ook wel makkelijker proper te maken zijn dan bij een kat met haren ;)

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 25 september 2015 - 15:04.


BlackScorpion
BlackScorpion
    • Locatie: Wilrijk, Antwerpen
  • 2 katten
OFFLINE

#11 Geplaatst 25 september 2015 - 15:52

Ja, het is wel een pak makkelijker om het poepje te kuisen, haha. Heb geen ervaring met behaarde poezebeesten, maar als ik lees over de broek moeten knippen enzo, dan is een vochtig doekje nemen en even kuisen wel sneller en makkelijker.

Nu als Sierra wat platter gaat, durft ze ook wel eens aan haar staart hebben hangen hoor. Ik denk niet dat het met die geamputeerde staart te maken heeft.

Melk zou ik zowiezo vermijden, voor elke kat. Een keertje een beetje Viyo of kattenmelk zal geen kwaad kunnen. Maar zou dat toch ook niet elke dag geven.

Bedankt voor de support. Ik hoop ook dat ze het met tijd wat beter zal doen. Haar maag problemen en ontstekingen komen hoogstwaarschijnlijk van een voedselallergie. Dat vind ik toch al beter dan een (andere) ziekte ofzo.

Als de verzorging je niet afschrikt, dat is al goed. Daar heb ik toch een collega ooit met afgeschrikt, wat voor mij bewijs was dat die toch niet geschikt is voor een Sphynxenbeest.
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.105 berichten
  • 2 katten
OFFLINE

#12 Geplaatst 25 september 2015 - 21:13

Ja, met haar een vuil poepje afkuisen dat is eerst met een nat doekje en daarna met een washandje en een beetje kattenshampoo ;)
Probleem is dat je het ook niet altijd direct merkt met hun haar.
Is nu wel al een tijdje geleden dat het gebeurde.

Bridget
Bridget
  • 253 berichten
    • Locatie: Oostende
  • 8 katten
OFFLINE

#13 Geplaatst 25 september 2015 - 21:17

Hier kunnen ze soms ook eens zo lomp zijn om in hun eigen poep te stappen...en ja dan volg je de sporen door huis wel op :p gelukkig gebeurt dit maar zelden...maar het is dan wel per toeval weer één van de naaktjes die zo "lomp" is...

Maar het gaat om een herplaatser dacht ik? Is het de fokker zelf die herplaatst? Want ik bedoel maar in mijn contracten (van al mijn raskatten eigenlijk) staat vermeld: indien ik ze om één of andere reden weg wil dat het in samenspraak met de fokker moet gebeuren, in veel gevallen wil de fokker een nieuw "baasje" zoeken. In mijn geval zijn beiden Sphynx-fokkers nu al een tijdje gestopt met de cattery, ze tonen dan ook weinig tot geen interesse meer als ik foto's ofzo van hun doormail, toen vorig jaar bij de jaarlijkse check up één van mijn Sphynxen hartruis had kreeg ik ook helemaal geen steun van de fokker, ik stond helemaal alleen met mijn angst, zowel angst dat hij HCM-positief zou zijn als de angst voor de test zelf...dus ja ik denk niet dat die 2 fokkers er mee zouden inzitten mocht ik beslissen dat ik een ander baasje voor hun zoek (wat ik uiteraard niet van plan ben) Maar bij de fokker van mijn Lykoi die MOET wel degelijk terug naar de fokker indien ik hem om één of andere reden niet meer zou willen...Misschien moet je ook daar eens voor informeren bij de eigenaars?
En hoe staat het met HCM/PKD testen? Heb je daar een idee van?
Geplaatste afbeelding
Groetjes Toulouse, Saphira, Bobo, Cheshire, Hayley, Akiko, Cain, Romulus & personeel Bridget

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.105 berichten
  • 2 katten
OFFLINE

#14 Geplaatst 25 september 2015 - 21:26

Ondertussen heb ik de titel aangepast...we hebben deze namiddag de knoop doorgehakt :goofy:

Wat een mens twijfelen kan :oops:
Dat is wel iets al "eigen" aan mij in het algemeen, en als het dan om een keuze gaat die je voor een levend wezentje maakt ligt dat toch nog altijd iets zwaarder.

We hebben best wel wat gesprekken gevoerd, mijn partner en ik, de laatste 24 u.
Veel bijgelezen, contact gehad met de eigenaars, enz...

Maar dus om een lang verhaal kort te maken : morgen komt ze al bij ons.
Ik schrijf "ze" omdat we er nog niet helemaal aan uit zijn hoe we ze gaan noemen.
Momenteel wordt ze Geena genoemd en de klanken " i " en " a " zouden we graag behouden.

De droom van mijn vriendin komt uit en ik zie het zeker ook wel zitten :jump:
Hopelijk Miloh en Moon ook...
Als we er thuis mee zijn gaan we eerst afwachten hoe zijn reageren, zijn er in elk geval de hele dag bij.
En de eerste nachten nemen we ze mee naar boven om te slapen. In bed of op bed : we zien wel wat ze zelf verkiest.

Spannend ;)

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.105 berichten
  • 2 katten
OFFLINE

#15 Geplaatst 25 september 2015 - 21:39

Bekijk berichtBridget, op 25 september 2015 - 21:17, zei:

Hier kunnen ze soms ook eens zo lomp zijn om in hun eigen poep te stappen...en ja dan volg je de sporen door huis wel op :p gelukkig gebeurt dit maar zelden...maar het is dan wel per toeval weer één van de naaktjes die zo "lomp" is...

Maar het gaat om een herplaatser dacht ik? Is het de fokker zelf die herplaatst? Want ik bedoel maar in mijn contracten (van al mijn raskatten eigenlijk) staat vermeld: indien ik ze om één of andere reden weg wil dat het in samenspraak met de fokker moet gebeuren, in veel gevallen wil de fokker een nieuw "baasje" zoeken. In mijn geval zijn beiden Sphynx-fokkers nu al een tijdje gestopt met de cattery, ze tonen dan ook weinig tot geen interesse meer als ik foto's ofzo van hun doormail, toen vorig jaar bij de jaarlijkse check up één van mijn Sphynxen hartruis had kreeg ik ook helemaal geen steun van de fokker, ik stond helemaal alleen met mijn angst, zowel angst dat hij HCM-positief zou zijn als de angst voor de test zelf...dus ja ik denk niet dat die 2 fokkers er mee zouden inzitten mocht ik beslissen dat ik een ander baasje voor hun zoek (wat ik uiteraard niet van plan ben) Maar bij de fokker van mijn Lykoi die MOET wel degelijk terug naar de fokker indien ik hem om één of andere reden niet meer zou willen...Misschien moet je ook daar eens voor informeren bij de eigenaars?
En hoe staat het met HCM/PKD testen? Heb je daar een idee van?
Ja, het is een herplaatser ;)
Ik weet niet hoe het zit met de cattery ; morgen zal ik er meer over weten aangezien we dan alles mee krijgen.
Het is haar eerste thuis niet meer. Voordien zat ze bij een gezin waar ze weg moest omdat de vrouw zwanger was en risico liep op toxoplasmose ofzo.

Is het echt wettelijk dat de cattery zijn zegje moet hebben wanneer er ééntje herplaatst wordt?
Ik bedoel, ik heb daar geen problemen mee maar dat is dan inderdaad iets waar we het morgen toch even moeten over hebben.
Tot hiertoe hadden we afgesproken een verkoopoveréénkomst op te maken en elk te tekenen en de papieren voor de aanpassingen van de chip worden maandag verzonden.
Ik zou niet willen dat we achteraf vernemen van een cattery dat ze onwettig bij ons is geraakt :louche:
Die mensen vertrouw ik wel, dat is geen probleem maar alles moet toch in orde zijn ;)

We zijn ook wel wat gerust gesteld betreffende voeding en eventueel diarree.
Ze had er nogal last van tot de dierenarts aanraadde om minder natvoer te geven en i.p.v. meer brokjes.
Sindsdien zou ze geen diarree meer hebben.

Ons Lucky had haar eerste maanden dat ze bij ons was ook vaak last van diarree.
Veel dierenartsbezoeken met ontworming e.d. gaven korte betere periodes maar uiteindelijk is het pas goed beginnen gaan vanaf het moment dat we niet meer dagelijks natvoeding gaven.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 25 september 2015 - 21:36.