Spring naar inhoud

- - - - -

Een Sphynx? Ja !

• Log in om te reageren
82 reacties op dit onderwerp
lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#16 Geplaatst 25 september 2015 - 23:40

Bekijk berichtFéline, op 24 september 2015 - 20:35, zei:

Nadine heeft ook 3 "bloterikjes", als ze je vraag leest denk ik wel dat ze hierop zal reageren.
4 bloterikjes denk ik :)

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#17 Geplaatst 26 september 2015 - 00:25

Bekijk berichtlilymaya, op 25 september 2015 - 23:40, zei:

4 bloterikjes denk ik :)

Ja, ze heeft er vier :goofy:

Ohla, morgen komt het poesje, veel succes, hopelijk zijn de andere twee even blij als jullie :goofy:

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.864 berichten
  • 3 katten

#18 Geplaatst 26 september 2015 - 00:33

Bekijk berichtZajin, op 26 september 2015 - 00:25, zei:

Ja, ze heeft er vier :goofy:

Ohla, morgen komt het poesje, veel succes, hopelijk zijn de andere twee even blij als jullie :goofy:
Thanks ;)

Ja, dat hoop ik echt ook wel!
Sowieso zal het ook voor hen een aanpassing zijn.

Als het maar kon verlopen zoals toen Moon erbij gekomen is ; ze zag Miloh vanuit haar draagmandje en begon te spinnen. Was heel bang in het begin van ons maar van onze stoere vent helemaal niet  :goofy:

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#19 Geplaatst 26 september 2015 - 00:41

Dat zou idd helemaal fantastisch zijn, maar twee keer zoveel geluk hebben ? Ik hoop 't voor u, en anders duurt 't iets langer en komt 't nadien in de
sacoch :lachen:

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#20 Geplaatst 26 september 2015 - 00:47

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 26 september 2015 - 00:33, zei:

Thanks ;)

Ja, dat hoop ik echt ook wel!
Sowieso zal het ook voor hen een aanpassing zijn.

Als het maar kon verlopen zoals toen Moon erbij gekomen is ; ze zag Miloh vanuit haar draagmandje en begon te spinnen. Was heel bang in het begin van ons maar van onze stoere vent helemaal niet  :goofy:
ik wens jullie  ook heel veel succes  met  het nieuwe poesje!

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.897 berichten
  • 1 katten

#21 Geplaatst 26 september 2015 - 07:56

We verwachten foto's!  :jump:

De cattery waar Sierra van komt is ook gestopt. In het begin hield ik hen op de hoogte, maar al snel antwoorden ze mijn vragen en berichten niet meer. Toen Sierra 5 maanden was, kreeg ik al niets gehoor meer.
Geplaatste afbeelding

anne58
anne58
  • 2.021 berichten

#22 Geplaatst 26 september 2015 - 09:36

Spannend :heart: laat de foto's maar komen :thumb:

Bridget
Bridget
  • 253 berichten
  • 8 katten

#23 Geplaatst 26 september 2015 - 14:02

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 25 september 2015 - 21:39, zei:

Is het echt wettelijk dat de cattery zijn zegje moet hebben wanneer er ééntje herplaatst wordt?
Ik bedoel, ik heb daar geen problemen mee maar dat is dan inderdaad iets waar we het morgen toch even moeten over hebben.
Tot hiertoe hadden we afgesproken een verkoopoveréénkomst op te maken en elk te tekenen en de papieren voor de aanpassingen van de chip worden maandag verzonden.
Ik zou niet willen dat we achteraf vernemen van een cattery dat ze onwettig bij ons is geraakt :louche:
Die mensen vertrouw ik wel, dat is geen probleem maar alles moet toch in orde zijn ;)

Tja wat is wettelijk, je tekent als koper een overeenkomst, eigenlijk is alles wettelijk wat je ondertekend, maar indien het voor een rechtbank komt hangt alles af van de rechter in kwestie.
Een vriendin van mij heeft ook een herplaatser in huis gehaald en toen de fokker van de poes dit te weten kwam was die helemaal niet tevreden in het aankoops contract stond toen ook vermeld dat de fokker daarover wilde beslissen. De fokker wilde dan ook bij mijn vriendin op bezoek komen en zelf komen kijken of "haar" poes al dan niet bij mijn vriendin mocht blijven, mijn vriendin heeft dit bezoek uiteraard toe gestaan door wat ik haar hierover zei en gelukkig voor mijn vriendin heeft ze de poes van de fokker mogen houden...Maar als de fokker niet akkoord ging had deze wel het recht volgens het verkoopscontract dat de fokker met de vorige eigenaar had afgesloten om de poes mee te nemen en zelf te herplaatsen. De fokker heeft toen samen met mijn vriendin een nieuw contract opgemaakt. Dus ja het hangt af van fokker tot fokker...
In mijn laatste verkoopsovereenkomst staat vermeld dat ik de fokker ten alle tijde moet op de hoogte houden, DA bezoekjes, de fokker wil geregeld foto's van Romulus zien, wil op regelmatige basis weten hoe hij het doet, dus ja dat zijn voorwaarden die ik voor akkoord getekend heb daar hoor ik mij dan ook aan te houden...
Als fokker heb je rechten en plichten, maar ook als eigenaar...
Geplaatste afbeelding
Groetjes Toulouse, Saphira, Bobo, Cheshire, Hayley, Akiko, Cain, Romulus & personeel Bridget

Bridget
Bridget
  • 253 berichten
  • 8 katten

#24 Geplaatst 26 september 2015 - 14:11

Bekijk berichtBlackScorpion, op 26 september 2015 - 07:56, zei:

We verwachten foto's!  :jump:

De cattery waar Sierra van komt is ook gestopt. In het begin hield ik hen op de hoogte, maar al snel antwoorden ze mijn vragen en berichten niet meer. Toen Sierra 5 maanden was, kreeg ik al niets gehoor meer.
Zulke dingen vind ik eigenlijk toch echt jammer he, eerst verkopen ze met veel liefde een kitten aan u om er hun een tijdje later niets meer van aan te trekken...tot daar gaat de liefde van fokkers...
Het is toch echt niet gemakkelijk om een goede fokker te vinden...bij veel fokkers komt showkwaliteit op de eerste plaats...jammer vind ik zoiets, eigenlijk zou als belangrijkste punt gezondheid moeten zijn en wat ik zeker niet minder belangrijk vind is socialitatie...Ik heb nu pas gezien hoe/wat een goede fokker is...door Romulus...En ja bij mijn zus weet ik dat ook alles correct is en dat haar kittens ook met alle aspecten in het huis leren omgaan, maar daar wil ik nu niet op vergaan, velen zullen mij daarin bevooroordeeld vinden...Dus spreek ik over 3 van mijn 5 raskatten. Maar als je een tijdje fokkers opvolgt, iets wat ik intussen geleerd heb, blijven er niet veel goede over...ik kan de goede echt optellen, de "slechte" daar wil ik zelf niet aan beginnen!
Geplaatste afbeelding
Groetjes Toulouse, Saphira, Bobo, Cheshire, Hayley, Akiko, Cain, Romulus & personeel Bridget

juleken
juleken
  • 7.145 berichten

#25 Geplaatst 26 september 2015 - 15:03

Dikke proficiat met het nieuwe huisgenootje! Super dat jullie er goed over nagedacht hebben, gesprekken gevoerd, info gezocht...
Deed iedereen dat maar he, het komt de dieren alleen maar ten goede.

Ze is nu al bij jullie veronderstel ik? In ieder geval veel geluk samen en ik duim mee dat het goed zal klikken met de andere twee kleine tijgertjes  :)

En ik ben ook benieuwd naar fotootjes!!

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 26 september 2015 - 17:03

Ja! Super! Ben blij voor jullie :) en heel erg benieuwd naar fotootjes en updates over de introductie, maar julllie zullen het wel heel druk hebben met jullie nieuwe huisgenoot. Geniet :loveshower:

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 26 september 2015 - 18:24

Zo spannend. Ik wens jullie alle succes toe met jullie sphynxje! :rub:

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.864 berichten
  • 3 katten

#28 Geplaatst 26 september 2015 - 21:49

Bedankt iedereen :hug:

Ik ga het even kort houden want het was een vermoeiende dag ;)
Vooral in positieve zin maar er komt, zoals bij elk nieuwkomertje, toch altijd wat angst bij kijken ook.

We kijken ervan op hoe snel Luna zich hier thuis voelt en bij ons komt vleien, op de schoot liggen, enz...
Het eerste contact met Miloh en Moon verloopt redelijk goed.
Elk van hen heeft wel eens geblazen en gebromd, maar verder is het kijken naar mekaar en Miloh heeft zelfs al "neuze-neuze" gedaan met Luna.
Moon wil haar vooral achtervolgen en is héél nieuwsgierig.

Luna heeft wel diarree : bij het tweede toiletbezoek was het wel al iets vaster.
De mensen van bij wie ze komt zeiden ons zelf nog vandaag haar best RC voor sphynxen te geven om geen diarree te krijgen, toch kreeg ze daar nog natte voeding.
We gaan even afwachten hoe ze het doet op Almo Nature, natte voeding krijgt ze hier zeker niet de eerste dagen.
Ze laat zich wel gemakkelijk vast nemen en het is geen probleem om haar daarna even proper te maken met babydoekjes.
Zelfs haar klauwtjes liet ze mooi bijknippen en straks (als ze terug wakker is) gaan we haar oortjes ook eens proper maken.

Hier zijn de eerste foto's van Miloh & Moon hun zusje ;)IMG_6535.jpg
IMG_6536.jpg

Ik dacht dat het eten hier lekker was maar zo te zien denkt Luna er anders over :lachen:
IMG_6534.jpg

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 26 september 2015 - 21:49.

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.228 berichten
  • 3 katten

#29 Geplaatst 26 september 2015 - 23:13

Oooh das een specialleke...
Veel succes en een mooie toekomst met Luna :thumb:

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#30 Geplaatst 27 september 2015 - 00:05

Hola, die zit daar precies al goed op haar gemakske, wat leuk, en zo lief :loveshower:  Jaja, dat eten ziet er niet lekker uit, grappig :lachen:

Ook goed toch van de andere twee, dat komt dik in orde met hun drietjes :hug