Spring naar inhoud

- - - - -

Een Sphynx? Ja !

• Log in om te reageren
82 reacties op dit onderwerp
Bridget
Bridget
  • 253 berichten
  • 8 katten

#31 Geplaatst 27 september 2015 - 07:16

Succes
Geplaatste afbeelding
Groetjes Toulouse, Saphira, Bobo, Cheshire, Hayley, Akiko, Cain, Romulus & personeel Bridget

Ailure
Ailure
  • 5.426 berichten
  • 1 katten

#32 Geplaatst 27 september 2015 - 09:57

Ik hoop echt dat de introductie goed gaat verlopen en Luna helemaal haar draai vindt bij jullie, veel succes!
Toch een geweldig gevoel als er een nieuw poesje bij u komt wonen he :jump:

Féline
Féline
  • 1.922 berichten
  • 1 katten

#33 Geplaatst 27 september 2015 - 10:08

Och wat een schatje :love2:

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#34 Geplaatst 27 september 2015 - 10:25

Scheetje! Hopelijk is de nacht ook goed gelopen?
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

anne58
anne58
  • 2.021 berichten

#35 Geplaatst 27 september 2015 - 19:29

:thumb: zo cute :love: tis zo'n schoontje  :heart: veel succes :lol2:

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.107 berichten
  • 2 katten

#36 Geplaatst 27 september 2015 - 21:56

Bedankt voor de lieve reacties ;)

Bekijk berichtAilure, op 27 september 2015 - 09:57, zei:

Toch een geweldig gevoel als er een nieuw poesje bij u komt wonen he :jump:
Ja, al is het de eerste keer -voor mij toch- dat het zoveel spanning met zich meebrengt.
Vooral omdat het toch nog anders is dan met htk's qua voeding en verzorging. Bang om het niet goed te doen...en de andere zaken die ik al vernoemde.

Gisterenavond kwam Miloh in de zetel zitten (aparte zetel waar hij regelmatig slaapt), Luna zat bij mijn vriendin in de zetel en Moon bleef maar kijken van op afstand. Het was een beetje zielig, Moon is lang een heel bang poesje geweest en ik ben bang dat ze terug afstand gaat nemen.
Toch is Moon uiteindelijk in dezelfde plaats komen zitten, in een mandje die de buren gisteren gebracht hadden voor Luna.
Mijn vriendin is als eerste naar boven vertrokken om te gaan slapen met Luna, zelf had ik nog een paar zaken te doen en daarna deed ik mijn dagelijkse avondknuffelronde bij Miloh en Moon. Toen had ik wel last van traantjes en schuldgevoel t.o.v. hen ; ben ook zo bang als het niet zou klikken dat er één van beiden zou wegblijven wanneer ze naar buiten gaan.

Bekijk berichtBlackScorpion, op 27 september 2015 - 10:25, zei:

Scheetje! Hopelijk is de nacht ook goed gelopen?
Maar deze nacht heeft Luna zich echt super gedragen :goofy:
Tot deze morgen is ze op hetzelfde plaatsje blijven liggen in bed.
Ook op andere vlakken is het bijna niet te geloven wat een "gemakkelijk poes" Luna is.
Geen problemen om haar te verzorgen. Doet ze iets dat ze niet mag (zoals op de keukentafel proberen te kruipen) voldoet het om haar naam te zeggen en haar terug te trekken.
Ook naar de andere katten : ze is geïnteresseerd. En vandaag -met wat aanmoediging van m'n vriendin- hebben zij en Miloh al even samen gespeeld, in de buis en achter "vliegende" speelmuizen gelopen.
Moon is nog een beetje afwachtend. Geblaas en gebrom is er natuurlijk ook nog, maar geen toestanden waarbij het nodig ze uit mekaar te halen.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 27 september 2015 - 21:56.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.107 berichten
  • 2 katten

#37 Geplaatst 28 september 2015 - 00:33

Even nog een update voordat ik ga slapen.
Luna is al naar boven met mijn vriendin en ik maakte van de gelegenheid gebruik om Miloh en Moon een bordje natvoer te geven van Hill's cd.
Dat was ook de ideale afleiding voor Miloh die (zoals sporadisch voordien al gebeurde) toch wel zin had om mee naar boven te gaan.
Luna durven we (nog) geen natvoer te geven ivm diarree.
Haar eerste stoelgang vandaag was mooi vast ; we waren daar superblij om!
Later had ze toch terug even last van diarree, deze keer was het wel niet groen zoals gisteren.
Ik veronderstel dat als ze voordien al een tijd last had van diarree dit nu ook niet op 1 dag helemaal kan omkeren.
Dat wordt dus nog even afwachten...

Het eten, als ze samen zijn, is het grootste struikelblok : Miloh mag niet van hun brokjes eten, Luna wil van het ene bord naar het andere en Moon trekt zich dan terug (dat deed ze vroeger soms ook al en met Luna die dan steeds bij haar komt staan is dat zeker niet beter).
Het lukte wel om Moon tussendoor apart eten te geven, voldoende heeft ze zeker gekregen vandaag ;)

We hadden voor de komst van Luna ook al even gekeken naar die voerbakjes met chip waar Evyke het over had.
Dat leek ons de ideale oplossing om problemen te voorkomen. MAAR...we lazen verschillende beoordelingen en verschillende problemen zijn :
- andere katten eten soms van de zijkant mee (dat zie ik met Miloh zeker gebeuren)
- soms eet een grotere kat mee boven het hoofd van de andere (idem met Miloh)
- sommige katten zijn bang van het geluid van het toestel en meestal hebben ze het niet onmiddellijk door hoe het werkt.
- als de chip te laag zit bij de kat moet de kat er bijna volledig in, bij een bepaalde kat lukte het niet
- de bijgeleverde hangertjes bieden voor het vorig probleem niet echt een oplossing, deze werken blijkbaar niet altijd
- sommige katten breken het bijna af als ze er niet aan kunnen
Daarom hebben we hier bewust nog niet geïnvesteerd, als er een toestel op de markt zou komen die deze nadelen niet heeft zou het echt een zegen zijn om dit te gebruiken nochtans.
Indien het lang blijft meegaan natuurlijk want als het na een jaar of twee al vervangen moet worden is dat financieel echt zwaar.

Haar bandje hebben we uitgedaan ; ze had irritatie eronder, waarschijnlijk van zich te krabben.
Een belletje is nochtans handig om te weten (horen) waar ze zit. Ook indien Luna ooit per ongeluk (ik hoop van niet!) zou buiten geraken zou een belletje zeer handig zijn.
Ik vraag me af of er bandjes zijn die heel huidsvriendelijk zijn zodat ze er eentje kan dragen zonder jeuk/irritatie te krijgen.

De testen heb ik terug gevonden op haar kaart van de stamboom en het resultaat was op beide testen negatief :jump:

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.107 berichten
  • 2 katten

#38 Geplaatst 28 september 2015 - 00:38

Och, ook niet onbelangrijk : deze avond zat Luna onder de plaid bij mij in de zetel en Miloh op dezelfde plaid bij mijn vriendin.
Hij liep per ongeluk even over haar en ze kwam dan wel even kijken maar kroop al snel terug onder de plaid ;)
Moon is er niet bij gekomen ; is zich in mijn bureaustoel gaan nestelen op een plaid.
We lieten haar maar begaan, alles kan niet op 1 dag 2 in orde komen. Hopelijk komt ook zij terug bij ons 's avonds.
De aandacht verdelen over alle drie is nog niet simpel, Luna wil overal bij zijn en dat valt niet altijd in goede aard vooral bij Moontje.
Het lukt wel om ze allemaal aandacht te geven maar is momenteel bijna een fulltime job.
Mja, alle begin is moeilijk hé ;)

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#39 Geplaatst 28 september 2015 - 08:49

Klinkt toch al goed en Luna klinkt inderdaad als een gemakkelijke kat :). Hopelijk zien we binnenkort een foto van 3 katten in 1 hoopje :).
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#40 Geplaatst 28 september 2015 - 10:07

super dat de introductie zo goed loopt! ik heb sinds een maandje ook een 2e herplaatser (heb 2 ragdolls). de introductie ging redelijk goed, wel wat gegrom van beide kanten, maar viel heel goed mee. na 2 dagen aten ze naast mekaar en crossten ze samen door het appartement.
1 iets wat ik wel heel zielig vond voor mijn eerste kat was dat hij niet in de zetel wilde komen liggen als de 2e er al lag. felix deed dit namelijk altijd! als ik in de zetel zat kwam hij tegen me liggen. miroux ligt direct op je schoot en felix wilde er dan niet bij komen liggen. vond ik echt vervelend voor felix!! MAAR gisteren was miroux nog aan het spelen en felix kwam als eerste bij mij liggen en na een tijdje kwam miroux op mijn schoot liggen en felix trok eventjes zijn ogen open en sliep gezellig weer verder. ik was zo blij! volgende stap is nu hopelijk dat hij er zelf bij komt liggen

ik denk dus, zolang je de katten niet pusht en ze hun ding laat doen, dat ze allemaal vriendjes kunnen worden. goeie hoop met jouw ene schuwe poesje dus :) komt wel goed!

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.107 berichten
  • 2 katten

#41 Geplaatst 28 september 2015 - 15:22

Er zijn problemen met het chipnummer. Het ziet ernaar uit dat er ooit gesjoemeld werd hiermee ; ik heb er een nieuw topic over geopend voor wie interesse heeft http://www.kattensit...pidentificatie/

Bekijk berichtBlackScorpion, op 28 september 2015 - 08:49, zei:

Klinkt toch al goed en Luna klinkt inderdaad als een gemakkelijke kat :). Hopelijk zien we binnenkort een foto van 3 katten in 1 hoopje :).
Dat hoop ik ook Blackscorpion ;) Zodra dat mooie moment zich voordoet volgen er zeker foto's ;)

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.107 berichten
  • 2 katten

#42 Geplaatst 28 september 2015 - 15:29

Bekijk berichtSimsham, op 28 september 2015 - 10:07, zei:

super dat de introductie zo goed loopt! ik heb sinds een maandje ook een 2e herplaatser (heb 2 ragdolls). de introductie ging redelijk goed, wel wat gegrom van beide kanten, maar viel heel goed mee. na 2 dagen aten ze naast mekaar en crossten ze samen door het appartement.
1 iets wat ik wel heel zielig vond voor mijn eerste kat was dat hij niet in de zetel wilde komen liggen als de 2e er al lag. felix deed dit namelijk altijd! als ik in de zetel zat kwam hij tegen me liggen. miroux ligt direct op je schoot en felix wilde er dan niet bij komen liggen. vond ik echt vervelend voor felix!! MAAR gisteren was miroux nog aan het spelen en felix kwam als eerste bij mij liggen en na een tijdje kwam miroux op mijn schoot liggen en felix trok eventjes zijn ogen open en sliep gezellig weer verder. ik was zo blij! volgende stap is nu hopelijk dat hij er zelf bij komt liggen

ik denk dus, zolang je de katten niet pusht en ze hun ding laat doen, dat ze allemaal vriendjes kunnen worden. goeie hoop met jouw ene schuwe poesje dus :) komt wel goed!

Super dat Felix er nu ook bij durft, ik duim dat er hij binnenkort zelf komt bij liggen.

Ik denk dat ook ; elk hun tijd en ruimte geven en niet forceren.

Ons Moon is vandaag wat terughoudend.
Ze at samen met Miloh deze morgen (Luna lag nog in bed) en daarna zijn ze samen naar buiten getrokken zoals gewoonlijk.
Miloh kwam al een paar keer terug naar huis ; eten en ook wat binnen gebleven.
Moon kwam tweemaal aan de deur, loerend of ze iets zag/hoorde in huis maar niet binnen. De derde keer heb ik haar toch naar binnen kunnen lokken met garnaaltjes. Luna sliep, dus Moon kon rustig eten en ze zijn beiden even binnen gebleven maar nu terug naar buiten.
De schrik zit er in dat Moon niet meer naar binnen durft maar ik wou ze niet forceren om binnen te blijven ; vermoed dat de stress bij haar dan enkel stijgt en het de volgende keer dan nog moeilijker wordt voor haar om terug binnen te komen.

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#43 Geplaatst 29 september 2015 - 07:55

Luna is prachtig!

Moon komt wel terug binnen. Het zal haar stress wellicht wat verminderen als ze even kan ontsnappen.
Mijn Luna voelt zich zo onveilig in huis, en toch komt ze nog binnen overdag. Dus daar zou ik me echt niet teveel zorgen om maken.
Vind dat het bij jou allemaal al vlot gaat zeg, vooral met Miloh dan.

Veel succes iig en veel plezier met Luna, het ziet er een schatje uit!
Those who don't believe in magic, will never find it

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.107 berichten
  • 2 katten

#44 Geplaatst 29 september 2015 - 21:33

Luna staat nu officieel op onze naam :proost:
Er werd duidelijk gefraudeerd met haar gegevens in het verleden en we hebben ze zelf moeten laten chippen maar liever dat dan problemen die niet opgelost raken.

Ze is ook volledig nagekeken door de dierenarts en gezond.
Voor haar diarree heeft ze spuitjes gehad, pillen die we vanaf morgen moeten geven (tegen diarree) en nadien pillen om te ontwormen.
Hij gaf een paar staaltjes mee van "Trovet hypo-allergic met lam" en raadde ons aan als die op zijn verder deze te kopen en te geven.
Maar dan stelt zich het probleem : 3 katten op 3 verschillende brokjes, dus het zou handig zijn als Moon hetzelfde mag eten als Luna.
Ik vermoed dat het geen kwaad kan als een gezonde kat (Moon) ook op hypoallergische voeding staat (?)
En misschien zijn er nog andere merken die een gelijkaardige samenstelling hebben en we kunnen bestellen via Zooplus (?)

Ik hoop echt dat ze van die diarree afgeraakt want het is niet plezant voor ons maar zeker niet voor haar.

Bekijk berichtEphiny, op 29 september 2015 - 07:55, zei:

Luna is prachtig!

Moon komt wel terug binnen. Het zal haar stress wellicht wat verminderen als ze even kan ontsnappen.
Mijn Luna voelt zich zo onveilig in huis, en toch komt ze nog binnen overdag. Dus daar zou ik me echt niet teveel zorgen om maken.
Vind dat het bij jou allemaal al vlot gaat zeg, vooral met Miloh dan.

Veel succes iig en veel plezier met Luna, het ziet er een schatje uit!
Bedankt Ephiny :catattackball
Moon begint precies ook wel echt haar best te doen om zich aan te passen. Het is voor ons nu duidelijk dat zij het baasje was en wil blijven. Ze kwam niet zo vaak naar huis vandaag maar nam wel telkens haar tijd om te eten en liep even rond met Luna in de buurt.
Nu is ze al een uurtje binnen en...Luna ligt in de schoot van haar mama in de zetel, Miloh ligt in een andere zetel waar hij voordien ook veel vertoefde en Moon (in dezelfde ruimte) op de bovenste plank van de krabpaal :goofy:

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 29 september 2015 - 21:34.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.107 berichten
  • 2 katten

#45 Geplaatst 30 september 2015 - 00:57

Foto van Luna, Moon en Miloh samen is nog niet mogelijk

Maar....
IMG_6545.jpg

Luna & Miloh samen in de zetel :love3:

't Is Luna die zich er gaat bij nestelen en ze blijft er geen uur bij liggen maar 't is wel een heel mooi begin ;)

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 30 september 2015 - 01:01.