Spring naar inhoud

- - - - -

Een Sphynx? Ja !

• Log in om te reageren
82 reacties op dit onderwerp
Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten

#46 Geplaatst 30 september 2015 - 06:03

Wauw, zo snel zeg! Zalig :). Ze doen dat super, je katjes.

Of het qua samenstelling hetzelfde is, geen idee, maar ik dacht dat Greenwoods bij Zooplus hypo-allergeen is. Wordt hier iig graag gegeten.
En ik geef het wel eens ter afwisseling, kan geen kwaad voor de andere katten.
Those who don't believe in magic, will never find it

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#47 Geplaatst 30 september 2015 - 07:15

Super!! Best wel snel vind ik!

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.898 berichten
  • 1 katten

#48 Geplaatst 30 september 2015 - 09:18

Leuke foto!!
Geplaatste afbeelding

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#49 Geplaatst 30 september 2015 - 17:17

Prachtig dat ze al samen liggen, nu Moon nog, maar die heeft een beetje meer tijd nodig :loveshower:

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#50 Geplaatst 30 september 2015 - 18:05

O wat schattig zo met hun tweetjes knus samen. :love:  Dat is al een héél grote sprong vooruit! Proficiat met je inzet hoor!

juleken
juleken
  • 7.145 berichten

#51 Geplaatst 30 september 2015 - 20:00

Prachtige foto  :loveshower:
Luna is met haar blote kontje duidelijk in de boter gevallen  :)

DORIS
DORIS
  • 7.655 berichten
  • 4 katten

#52 Geplaatst 30 september 2015 - 20:17

Zo lief die foto.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.864 berichten
  • 3 katten

#53 Geplaatst 30 september 2015 - 21:46

Bekijk berichtEphiny, op 30 september 2015 - 06:03, zei:

Wauw, zo snel zeg! Zalig :). Ze doen dat super, je katjes.

Of het qua samenstelling hetzelfde is, geen idee, maar ik dacht dat Greenwoods bij Zooplus hypo-allergeen is. Wordt hier iig graag gegeten.
En ik geef het wel eens ter afwisseling, kan geen kwaad voor de andere katten.
Ik heb Greenwoods even opgezocht op zooplus en inderdaad de beoordelingen klinken positief.
Bedankt voor de link ;)

Luna mocht van gisterenavond (na bezoek dierenarts) tot deze middag geen eten meer krijgen zodat haar darmflora wat kan herstellen.
Rond de middag kreeg ze dan een portie en schrokte die echt op.
Sinds dan is ze bijna de hele dag blijven huilen en zagen aan de kast waar het eten in staat, ook al kreeg ze tussendoor telkens weer een deel van haar portie.
We hebben de portie mooi verdeeld overdag zoals aanbevolen (max.70 gram volgens haar gewicht --> daar is de 20% die ze extra mag krijgen als sphynx al bijgerekend).
We houden ons daar best aan het risico dat ze anders te veel krijgt en haar darmen terug overbelast raken is te groot.

Moon is de hele dag weggebleven (van 10u tot 20u :louche: ).
Nu hebben we haar deze namiddag terwijl we haar riepen zien buiten komen op het terras van ons buurmeisje.
Even komen kijken en dan terug naar binnen :catcurs
Ik had vroeger al eens gevraagd of ze het niet beter vond (voor haar eigen kat ook) om de deur toe te laten als ze niet thuis omdat Miloh daar ook binnen gaat en waarschijnlijk mee eet van haar kat + soms achter haar kat aanzit.
Mja, dat zag ze niet zitten want ze is meestal maar een paar uur thuis overdag en met de deur toe kan haar kat dan niet buiten.
Niet leuk dus voor ons aangezien onze Miloh enkel speciaalvoer mag eten tegen blaasgruis en ook niet leuk voor haar kat want daar komen dus continu andere katten binnen op zijn territorium.
Ik kan ze dat niet verplichten natuurlijk, iedereen laat zijn deur open of gesloten volgens eigen goesting.

Nu is het even rustig : iedereen is binnen, Luna zit in de zetel en zaagt momenteel niet meer en Moon trachtte nog een derde portie te verkrijgen (op anderhalf uur tijd) maar we gaven niet toe.
Haar voeding wordt niet afgewogen en ze krijgt dus telkens een goed vol bordje.

Even genieten van de rust nu want het was best wel druk vandaag :catrollover

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#54 Geplaatst 01 oktober 2015 - 13:12

Je kan promodulate geven, dat zijn goede bacterien voor de darmen, (probiotica) beter dan lacteol en enterol.
Je hoort heel vaak sphynxen met diarree ze zijn daar heel gevoelig aan.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.864 berichten
  • 3 katten

#55 Geplaatst 01 oktober 2015 - 14:25

Bekijk berichtcatherine, op 01 oktober 2015 - 13:12, zei:

Je kan promodulate geven, dat zijn goede bacterien voor de darmen, (probiotica) beter dan lacteol en enterol.
Je hoort heel vaak sphynxen met diarree ze zijn daar heel gevoelig aan.

Bedankt Catherine, ik heb de naam genoteerd in geval dat het nu niet betert met haar medicatie en ontworming kunnen we dat eens proberen.
Ik hoop natuurlijk dat het niet nodig ;)

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 01 oktober 2015 - 14:25.

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.990 berichten
  • 1 katten

#56 Geplaatst 01 oktober 2015 - 16:19

Proficiat met Luna ze is mooi :loveshower:
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#57 Geplaatst 02 oktober 2015 - 03:35

Wat lief dat ze samen in de zetel liggen! Wat een mooie poes zeg :loveshower:

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.864 berichten
  • 3 katten

#58 Geplaatst 05 oktober 2015 - 16:07

Luna dankt jullie voor de mooie complimentjes :catattackball

Met de darmpjes gaat het iets beter maar nog niet optimaal, ik heb er hier een nieuw topic over geopend ;)

Maar er is veel vooruitgang op sociaal vlak :jump:
Met Miloh ging dat al behoorlijk goed, gisteren is ze zelfs spontaan bij hem gaan liggen in de zetel en daar hebben ze samen een dutje gedaan :goofy:
Moon blaast nog zelden naar Luna, Luna houdt ook sneller afstand van Moon en er zijn al verschillende "neuze-neuze"-momenten geweest tussen hen.
Het mandje die Luna kreeg van de buren werd al snel ingepalmd door Moon en daar slaapt ze nu elke avond in.
Mandje staat in de living waar Miloh en Luna ook vertoeven, dus met 3 in éénzelfde ruimte.
Het gedeelte naar de andere zitplaats en de keuken is open ; iedereen kan dus naar eigen wens veranderen van plaatsje :catwalk :catwalk2 :catwalk2

Half zo leuk van nieuws : Luna sliep de 2 voorbije nachten met hen beneden. Ik moet bekennen dat het even raar deed, vond het wel leuk terug een kat in bed, maar we verkiezen om het haar nu aan te leren.

Zaterdag kreeg ze haar eerste badje bij ons.
Voor de oren hebben we druppeltjes gebruikt die het oorsmeer losweekt en daarna uit gekuist.
De klauwtjes zijn weer wat bij geknipt en proper gemaakt.
Maar zij zelf bleek het badje niet zo leuk te vinden, volgens mij was ze dit niet gewoon.IMG_6562.JPG
IMG_6563.JPG IMG_6565.JPG

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.898 berichten
  • 1 katten

#59 Geplaatst 05 oktober 2015 - 18:11

Hihi, kwaad kopje.

Mijn Sierra is ook geen fan van het badje hoor, als ze het bad hoort lopen, gaat ze zich vaak verstoppen, zelfs als het een bad voor mij is. Dus het is sneaky het bad laten lopen wanneer ze slaapt en ze dan met een slaapkop wassen. En dan nog krijgen we vaak een concert en moeten we oppassen dat ze niet als een glibberige ingezeepte paling ontsnapt. Maar ja, het is soms nodig. Hier is het ondertussen meer dan nodig, moet er toch eens tijd voor maken. Maar zowel ik als mijn moeder zijn niet 100%. Maar ben toch vaak jaloers als ik foto's zie van een Sphynx die rustig ligt te badderen en het leuk vind :p.
Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.864 berichten
  • 3 katten

#60 Geplaatst 05 oktober 2015 - 20:27

Bekijk berichtBlackScorpion, op 05 oktober 2015 - 18:11, zei:

Hihi, kwaad kopje.

Mijn Sierra is ook geen fan van het badje hoor, als ze het bad hoort lopen, gaat ze zich vaak verstoppen, zelfs als het een bad voor mij is. Dus het is sneaky het bad laten lopen wanneer ze slaapt en ze dan met een slaapkop wassen. En dan nog krijgen we vaak een concert en moeten we oppassen dat ze niet als een glibberige ingezeepte paling ontsnapt. Maar ja, het is soms nodig. Hier is het ondertussen meer dan nodig, moet er toch eens tijd voor maken. Maar zowel ik als mijn moeder zijn niet 100%. Maar ben toch vaak jaloers als ik foto's zie van een Sphynx die rustig ligt te badderen en het leuk vind :p.
Wat een gedoe hé ;)
Dat vraagt om een foto zou ik zeggen, maar jullie hebben jullie handen vol waarschijnlijk tijdens en na het baden van Sierra.

Ik hoop dat het bij Luna verbetert...als ik het goed begrepen heb wasten de vorige eigenaars haar niet in bad maar met een washandje. Hier gaat ze ook niet letterlijk in bad omdat ons bad een combi is bad & douche ; we zouden al bijna mee in bad moeten kruipen om haar te wassen :lachen:
Daarom gebruiken we een teil...
Misschien is een nat washandje nog een idee om Sierra tussendoor eens te verfrissen.

Succes met de volgende wasbeurt :x

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 05 oktober 2015 - 20:27.