Spring naar inhoud

- - - - -

Een Sphynx? Ja !

• Log in om te reageren
82 reacties op dit onderwerp
BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#61 Geplaatst 05 oktober 2015 - 20:34

Wij wassen haar op de kast met een washandje en zeep en dan gaat ze in bad om af te spoelen en even 'te weken'.
Dat werkt so far het beste, maar inderdaad we zijn met 2. 1 iemand houd haar tegen en de andere wast.
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#62 Geplaatst 06 oktober 2015 - 10:00

ik heb 1x mijn vorige kater moeten wassen omdat hij ergens in gerold had en stonk als iets: ik had geen vel meer aan mijn armen.
ik wist niet dat hij zo lelijk kon doen :/ wilde 2 dagen niet meer bij me in de buurt komen :d
het katje van mijn ouders daarentegen die vindt het geweldig. als je in bad gaat komt ze op de rand zitten en speelt in het water. en we hebben een inloopdouche en dan komt ze mee onder de stralen.
haar wassen is nog nooit nodig geweest, maar zou wel een makkie zijn denk ik.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.107 berichten
  • 2 katten

#63 Geplaatst 08 oktober 2015 - 15:33

Nog geen foto's maar toch even melden dat Moon het nu ook volledig ziet zitten :jump:
Geen geblaas meer en zowel Moon als Miloh spelen nu regelmatig samen met Luna.
Ik heb echt bewondering voor ieder van hen, nooit gedacht dat het op zo'n kort termijn zo goed ging klikken.

Qua gezondheid gaat het nog niet veel beter, nog steeds diarree maar ondertussen is gebleken dat ze met een lintworm zit en na haar spuitje vandaag worden de drie musketiers hier samen ontwormd met Caniquantel.

Hopelijk daarna een nieuwe start voor ons allen ;)

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#64 Geplaatst 08 oktober 2015 - 15:45

Super!
Niet leuk van de worm, maar dat komt wel OK :)
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#65 Geplaatst 08 oktober 2015 - 23:26

Oh das goed nieuws, dat ze al zo goed overeen komen, spijtig dat er toch altijd wel iets roet in het eten moet gooien, maar ook dat komt in orde :loveshower: :loveshower:

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#66 Geplaatst 09 oktober 2015 - 02:22

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 28 september 2015 - 00:33, zei:

Het eten, als ze samen zijn, is het grootste struikelblok : Miloh mag niet van hun brokjes eten, Luna wil van het ene bord naar het andere en Moon trekt zich dan terug (dat deed ze vroeger soms ook al en met Luna die dan steeds bij haar komt staan is dat zeker niet beter).
Het lukte wel om Moon tussendoor apart eten te geven, voldoende heeft ze zeker gekregen vandaag ;)

als er iemand apart moet eten kan je dat op de volgende manier oplossen (wij hebben dat zo gedaan): je schaft in de Ikea een bepaalde salontafel aan in de vorm van een kubus http://www.ikea.com/...ducts/70161320/ en je schaft ook een kattenluik aan dat open en dicht gaat via de chip van je poezel (je kan dat luik programmeren dus op die chip van je poezel, je kan het indien gewenst ook programmeren voor meerdere poezels), wij hebben de onze gekocht bij zooplus, en dan zaag je dus uit je salontafel een stuk uit zodat je daarin dan het kattenluik kan bevestigen (k heb er wel ergens een stuk dubbelgeplooid papier/karton moeten tussensteken omdat het luik anders niet helemaal vastzat, het hout van de salontafel is ietske te dun maar t is echt makkelijk opgelost hoor met dat papier/karton en dan zit het luik goed stevig vast) en vergeet ook niet je luik te programmeren op de chip van de poezel die in en uit de box moet kunnen gaan en dan kan je in de salontafel het eten zetten voor de poezel die apart moet eten, probleem van apart moeten eten is opgelost....
Wij hebben zo twee boxen staan
We hebben vier sphynxen en onzen diddl moest dus apart eten, hij moest specifieke dieetvoeding krijgen, dus we hebben zo een box gemaakt voor diddl en dan nog een box voor ons andere drie, de box voor diddl staat onder één van de bureau s en de andere box staat er bovenop, ze waren daar allemaal heel snel mee weg hoe dat macheerde , ik vond dat eerlijk gezegd verbazingwekkend slim van hen als ik zag hoe snel ze dat leerden hoe ze dat moesten doen
En dat verloopt toch vlot
Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.107 berichten
  • 2 katten

#67 Geplaatst 09 oktober 2015 - 12:25

Amaï dat hebben jullie wel knap opgelost Lathyrus :duim: .
Ons Luna is zodanig gulzig (ik hoop dat het betert nu ze van haar lintworm verlost is) dat ik haar er nog mee zie in kruipen met Miloh :knuppel:
Ze zou er zich tussen wringen denk ik terwijl hij naar binnen zou gaan...
Moeilijkheid hier is dat het ook wel wat plaats zou innemen, maar super dat het voor jullie werkt.

Momenteel krijgt Luna eten in de berging, het plaatsje is haar niet onbekend want daar staat ook een kattenbak.
Dit lijkt ons de beste manier voorlopig...
Onze Miloh is ondertussen al slim genoeg om van Moon haar eten af te blijven als zijn pannetje leeg is.
Ook slim genoeg om er naartoe te sluipen als we onze rug omdraaien :lachen:
Maar dat is toch een gemak hoor ; je hoeft er maar bij te staan en beiden eten keurig van hun eigen brokjes.
Van Luna kunnen we dat natuurlijk nog niet verwachten, hoewel ik leer het haar liever nu al aan : alle pannetjes vullen, samen in één ruimte en als Luna een poging doet om naar iemand anders pannetje te sluipen haar een duwtje geven richting haar eigen brokjes.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 09 oktober 2015 - 12:25.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#68 Geplaatst 13 oktober 2015 - 12:58

Dit is mss een oplossing?
Kast en een luikje met chip reader.

12079157_984777718252706_5514369395409979907_n.jpg

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#69 Geplaatst 13 oktober 2015 - 18:21

Ha dat zag ik vandaag ook op facebook. Best mooi he, is een ikeakast met kattenluikjes op chip. En plastiek over de planken zodat je't makkelijk kan kuisen.

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#70 Geplaatst 13 oktober 2015 - 21:49

Ooh dat vind ik ook mooi, je ziet poes goed zitten en zelf zien ze alles ook goed

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.107 berichten
  • 2 katten

#71 Geplaatst 14 oktober 2015 - 01:05

Bekijk berichtcatherine, op 13 oktober 2015 - 12:58, zei:

Dit is mss een oplossing?
Kast en een luikje met chip reader.

Bijlage 12079157_984777718252706_5514369395409979907_n.jpg

Ja, dat is het :thumb:
Eerst nog even een bestaande kast uit huis zwieren om plaats te maken voor deze en het gerief uit de eerste kast op zolder zwieren. Of op zoek gaan naar een ruimere woning :lachen: ;)

Maar even serieus : toch knap gevonden hoor :duim:

Kaprice
Kaprice
  • 4.999 berichten
  • 2 katten

#72 Geplaatst 14 oktober 2015 - 10:01

Krijgen we nog fototjes van Luna te zien  :kboe

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.107 berichten
  • 2 katten

#73 Geplaatst 15 oktober 2015 - 23:39

Bekijk berichtKaprice, op 14 oktober 2015 - 10:01, zei:

Krijgen we nog fototjes van Luna te zien  :kboe
Ja ;)
11163775_480189985485234_4106667389447039932_n.jpg

Ze sluit haar ogen telkens ik de flits gebruik, moeilijke madam om te poseren :onzeker:
Vandaar dat de ene foto wat donkerder is...12108800_480190278818538_3923773510505719815_n.jpg

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#74 Geplaatst 15 oktober 2015 - 23:48

Oooh maar ze zijn goed gelukt hoor, je hebt daar een prachtige dame :loveshower: :loveshower:

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#75 Geplaatst 16 oktober 2015 - 07:24

Ze is echt heel mooi!
Those who don't believe in magic, will never find it