Spring naar inhoud

- - - - -

Ongesteriliseerde poes

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 28 september 2015 - 21:53

Een vraag. Ons Finne is nog niet gesteriliseerd, door haar ondergewicht. De sterilisatie staat binnen 2 weken gepland.
Ik vind dat ze feller ruikt naar urine of ontlasting als ze op de bak is geweest. Ze moet ten eerste al eens leren ondergraven ;)
Maar ik ruik vooral urine. Ook nu ze naast me ligt. Ze wast zich goed op haar lichaam.

Kan het dat een open poes sterker ruikt?

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#2 Geplaatst 28 september 2015 - 22:37

Ja dat kan, en open poezen ruiken ook anders daarmee dat ze vaak niet aanvaard worden door gesloten katten in een groep.
Ze kunnen mss haar in slaap doen met gas dat kunnen ze gemakkelijker bij regelen

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 28 september 2015 - 22:47

Bekijk berichtcatherine, op 28 september 2015 - 22:37, zei:

Ja dat kan, en open poezen ruiken ook anders daarmee dat ze vaak niet aanvaard worden door gesloten katten in een groep.
Ze kunnen mss haar in slaap doen met gas dat kunnen ze gemakkelijker bij regelen

Ja, ik stel het voor. Maar eigenlijk is ze heel goed hoor. Het zou nu kunnen, maar ze is pas sinds zaterdag hier, dus dat lijkt me wat veel stress. De sterilisatie gaat nog via de opvang. Ze wilden dat samen met haar laatste vaccinatie.
Ik wist niet dat ze minder snel aanvaard werden... Hopelijk geen probleem voor Jaro.

Mijn dekentje ruikt toch... ik twijfel of ze erop geplast heeft...

Tripkippiej
Tripkippiej

Snoezigste nestje van 2016

• 3.120 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 29 september 2015 - 09:09

Open poezen KUNNEN ook sproeien, maarr meestal niet.

Maar door de hormonen kan de urine sowieso sterker ruiken

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 29 september 2015 - 16:04

Ja, ze had toch niet geplast hoor, ze ruikt inderdaad gewoon sterker. Zal binnenkort opgelost zijn!