Spring naar inhoud

- - - - -

krabben aan zetel

• Log in om te reageren
51 reacties op dit onderwerp
juleken
juleken
  • 7.145 berichten

#1 Geplaatst 01 oktober 2015 - 17:47

Iemand enig idee hoe ik dit kan stoppen?

WP_20151001_17_31_47_Pro.jpg

WP_20151001_17_31_57_Pro.jpg

WP_20151001_17_32_04_Pro.jpg

We hebben al van alles geprobeerd, extra krabpalen bij gezet enz. Ze zijn hier nu iets langer dan een jaar en het wordt erger en erger. Het wordt gênant om mensen te ontvangen.
Bestaat er geen spray ofzo waardoor ze hier afblijven? Dit kan zo echt niet langer, nog een beetje en er schiet van onze zetel niks over.

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.229 berichten

#2 Geplaatst 01 oktober 2015 - 18:18

Oei dat is wel heel erg. Ik heb ooit gelezen dat dubbelzijdige plakband zou helpen, zodat het plakt aan hun pootjes wanneer ze willen gaan krabben.
Ik denk ook wel dat er sprays bestaan maar of die goed werken weet ik eigenlijk niet
Hopelijk kan je een oplossing vinden, hier zou ik ook niet mee kunnen lachen

Ik weet niet of het helpt maar azijn zou ook iets zijn waar poezen niet gek op zijn
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.145 berichten

#3 Geplaatst 01 oktober 2015 - 18:49

Bedankt Inge. Die dubbelzijdige plakband lijkt me wel iets. Moesten we die vinden in antracietgrijs zou ik wel eens willen proberen om die hoeken mooi af te plakken.
Azijn had ik ook al gehoord, maar stel dat ik dat erop spray, vraag ik mij dan af of dat geen kwaad kan voor verkleuringen ofzo. Nu ja, de zetel is toch deels naar de vaantjes  :p

Daarom dat die plakband mij wel interesseert, is dan ook niet echt ern zicht maar toch beter dan nu, de vulling komt er zelfs al uit  :help:

Poeslap
Poeslap
  • 1.583 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 01 oktober 2015 - 19:07

Bij ons hielp het dat we een fleecedeken over de ganse lengte van de zetel legden (wij spanden die vast door die ook onder de onderste zitkussens in te steken). Maar Pomme heeft het nog steeds niet volledig afgeleerd, dus ja...

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.897 berichten
  • 1 katten

#5 Geplaatst 01 oktober 2015 - 19:24

Peper erop doen? Ooit gelezen, maar werkt niet voor elke kat de onze gaat extra snuiven aan peper :p.
Bij ons is het een poef en wij leggen er s'nachts een deken over, zodat ze aan de deken krabt en niet de poef.
Geplaatste afbeelding

Machteld.
Machteld.
  • 2.977 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 01 oktober 2015 - 19:47

Wij hebben twee halfronde zeteltjes waar ze altijd aan krabben, die hebben we gewoon opgegeven als krabpalen want we zitten er toch niet zo vaak in. Ik koop geen nieuwe krabpaal tot die zetels eraan zijn. Pluis krabt ook vaak aan onze valiezen, daar wikkel ik een fleecedeken rond. Het hangt hier erg van de structuur af, zo'n grof geweven stoffen zetel zoals de jouwe maakt geen schijn van kans, en leer durf ik ook niet te kopen. Maar we hebben hier een (lelijke, oude) zetel met een vreemd soort stof waar ze zo goed als nooit aan krabben. Dus fleecejes gaan kopen of een andere zetel :mrgreen:

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#7 Geplaatst 01 oktober 2015 - 20:20

Bekijk berichtjuleken, op 01 oktober 2015 - 17:47, zei:

Iemand enig idee hoe ik dit kan stoppen?

Bijlage WP_20151001_17_31_47_Pro.jpg

Bijlage WP_20151001_17_31_57_Pro.jpg

Bijlage WP_20151001_17_32_04_Pro.jpg

We hebben al van alles geprobeerd, extra krabpalen bij gezet enz. Ze zijn hier nu iets langer dan een jaar en het wordt erger en erger. Het wordt gênant om mensen te ontvangen.
Bestaat er geen spray ofzo waardoor ze hier afblijven? Dit kan zo echt niet langer, nog een beetje en er schiet van onze zetel niks over.
goh, ik heb ooit zo een spray keep off gekocht, en dan las ik dat je alles goed moest verluchten als je dat gebruikt.
Dat wil dus zeggen dat het niet echt gezond is, dus heb ik dat niet meer gebruikt.
Je kan ook krabplankjes voor hoeken kopen, misschien kan je daar zo een tegen zetten.
Azijn kan normaal  gezien geen kwaad, misschien eerst proberen op een onzichtbare plaats

Bewerkt door lilymaya, 01 oktober 2015 - 20:20.

Atje
Atje
  • 413 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 01 oktober 2015 - 20:28

Ik had hetzelfde probleem... Wij hebben heel het huis vol gehangen met krabplankjes (geschilderd in de kleur van de muur) en nu krabben ze nooit meer aan de zetel . Hebben er wel een stuk of 8 hangen denk. ook kruidnagel zou helpen?

Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.145 berichten

#9 Geplaatst 01 oktober 2015 - 21:05

Bekijk berichtlilymaya, op 01 oktober 2015 - 20:20, zei:

goh, ik heb ooit zo een spray keep off gekocht, en dan las ik dat je alles goed moest verluchten als je dat gebruikt.
Dat wil dus zeggen dat het niet echt gezond is, dus heb ik dat niet meer gebruikt.
Je kan ook krabplankjes voor hoeken kopen, misschien kan je daar zo een tegen zetten.
Azijn kan normaal  gezien geen kwaad, misschien eerst proberen op een onzichtbare plaats

Ja daar ben ik dus ook bang voor. Zo een spray allemaal goed en wel, maar het mag niet schadelijk zijn he.

Bekijk berichtPoeslap, op 01 oktober 2015 - 19:07, zei:

Bij ons hielp het dat we een fleecedeken over de ganse lengte van de zetel legden (wij spanden die vast door die ook onder de onderste zitkussens in te steken). Maar Pomme heeft het nog steeds niet volledig afgeleerd, dus ja...

Bekijk berichtMachteld., op 01 oktober 2015 - 19:47, zei:

Wij hebben twee halfronde zeteltjes waar ze altijd aan krabben, die hebben we gewoon opgegeven als krabpalen want we zitten er toch niet zo vaak in. Ik koop geen nieuwe krabpaal tot die zetels eraan zijn. Pluis krabt ook vaak aan onze valiezen, daar wikkel ik een fleecedeken rond. Het hangt hier erg van de structuur af, zo'n grof geweven stoffen zetel zoals de jouwe maakt geen schijn van kans, en leer durf ik ook niet te kopen. Maar we hebben hier een (lelijke, oude) zetel met een vreemd soort stof waar ze zo goed als nooit aan krabben. Dus fleecejes gaan kopen of een andere zetel :mrgreen:

Er liggen al een deel fleece dekens in de zetel  :) en ik heb nu ook niet direct zin om onze volledige zetel in te pakken door onze kleine monstertjes  :p

Bekijk berichtBlackScorpion, op 01 oktober 2015 - 19:24, zei:

Peper erop doen? Ooit gelezen, maar werkt niet voor elke kat de onze gaat extra snuiven aan peper :p.
Bij ons is het een poef en wij leggen er s'nachts een deken over, zodat ze aan de deken krabt en niet de poef.

Had ik ook al aan gedacht maar mijn man beweert dat peper giftig zou zijn voor katten. Alhoewel, als jullie Sierra er zot van is klopt het dus blijkbaar niet dat peper giftig is  :catwalk
Misschien ook een optie dan. Tenzij ze er even gek van blijken te zijn als jullie Sierra  :)

Bekijk berichtAtje, op 01 oktober 2015 - 20:28, zei:

Ik had hetzelfde probleem... Wij hebben heel het huis vol gehangen met krabplankjes (geschilderd in de kleur van de muur) en nu krabben ze nooit meer aan de zetel ������. Hebben er wel een stuk of 8 hangen denk. ook kruidnagel zou helpen?

Die krabplankjes aan de muur lijken mij ook interessant. Ik stel mij wel al de gezichten van eventuele bezoekers voor:  :gek:

Nu ja, kan mij niet schelen hoor, sommige mensen richten gans hun huis in in functie van hun kinderen, wij doen dat in functie van onze katten  :heart:

Machteld.
Machteld.
  • 2.977 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 01 oktober 2015 - 21:16

Inpakken met dekentjes en krabplankjes zetten, dat is snel weggehaald als er gasten komen he ;)

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.897 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 01 oktober 2015 - 21:31

Ik heb die peper ook maar 1 keer geprobeerd hoor, maar ze ging er zo hard aan staan snuiven, dat ik het maar niet meer geprobeerd heb :p
Geplaatste afbeelding

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.319 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 01 oktober 2015 - 21:42

Azijn helpt hier. Je moet 2/3 azijn op 1/3 water gebruiken. Mosterd zou ook helpen, maar nooit zelf geprobeerd. Plantenspuit helpt ook, als je ze op heterdaad kunt betrappen, even wat water spuiten. Maar ik gebruik het liefste azijnoplossing. Probeer het anders eens op een onzichtbaar gedeelte. Flee flee is een spuitbus die daarvoor verkocht wordt, maar Juno, onze overleden kater rook die geur graag, met het omgekeerde resultaat als gevolg. :-(
Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, die de baas is. Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.145 berichten

#13 Geplaatst 01 oktober 2015 - 22:43

Ik zal denk ik eens proberen met azijn dan. Plantenspuit had ik ook al gehoord, maar ze doen het voornamelijk overdag als wij gaan werken zijn  :louche:

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#14 Geplaatst 02 oktober 2015 - 00:05

Bij mij doet er eentje het aan de stoelen en dat vind ik ook niet leuk.
Ik wou er dubbelzijdige plakband ophangen, maar dat blijft niet plakken, stoelen zijn ook nogal groffe stof.
Ik heb al catoff erop gedaan, helpt niks
Ik heb er vlakbij krabpaal staan, ietske verder nog een krabpaal en nog een krabton, toch blijven de stoelen aantrekkelijk.
Ah ja, plantenspuit ook ooit geprobeert, maar dat moet je constant doen en je bent er niet altijd bij.
Ik ga ook eens proberen met azijn, maar vervliegt dat niet snel ? Je kan toch geen mosterd aan uw zetel of stoelen smeren hé

Elma, Flee flee is dan al water met azijn ? Waar kan je dat dan kopen ?

Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 02 oktober 2015 - 09:34

Ik heb ergens gelezen dat als ze een keer echt zijn beginnen krabben aan een meubelstuk, je dat maar moeilijk meer afgeleerd krijgt (aan dat meubelstuk dan).

Bij zooplus verkopen ze van die kleine krabstammetjes, die heb ik nu bij een paar in- en uitgangen gezet, en dat heeft wel geholpen. Die worden veel vaker gebruikt om aan te krabben dan de grote krabpalen.
Heb ook overal krabplankjes liggen (heel goedkoop bij de action, maar het zijn er wel die je niet kan ophangen) omdat ophangen hier lastig is.

Mijn oude zetel zag er ook zo uit... Heb hem dan toch vervangen door een nieuwe, eentje waar je hoezen voor kan bijkopen. Ze blijven er redelijk af, maar niet volledig.
T zijn eigenlijk vooral de stoelen bij mij. En dat is ook gebeterd, maar vooral Annabelle zet er haar nageltjes nog wel eens in, dus ik wacht nog even om de hoezen te vervangen tot ze wat groter is (heb ze wel al liggen).

Je zou eventueel de feliway spray ook nog kunnen gebruiken? Dan voelen ze op die plek mss minder de noodzaak om hun geur af te zetten.

Those who don't believe in magic, will never find it