Spring naar inhoud

- - - - -

krabben aan zetel

• Log in om te reageren
51 reacties op dit onderwerp
Elma
Elma
  • 3 katten

#31 Geplaatst 04 oktober 2015 - 15:42

Misty zit ook het liefst op een stoel in de veranda. Nochtans is dat een keukenstoel met skay bekleding. Maar daarop is ze zeker dat er geen vlooien zitten, want zij is superallergisch voor vlooien. Toch een slim katje hé.
Ik heb eigenlijk geen last van krabproblemen. Toen de twee kittens in het begin in de slaapkamer sliepen, merkte ik wel dat ze het behang in de gang aan het krabben waren. Krabpaal geplaatst, probleem opgelost. Als ze nu 's morgens opstaan is hun eerste werk, zich eens goed uitleven op de grote, lange krabpaal in de living. Die wordt eigenlijk door alle katten het meeste gebruikt. En sommige bomen en struiken in de tuin, moeten er ook aan geloven.
Ps. Vanmiddag was Lexy in een boom (catalpa) geklauterd, om de vogels op te jagen. Een paar vogels vlogen kwetterend weg, maar iets later viel Lexy van 4 meter hoog uit de boom. Zonder gevolg, alleen was hij heel beschaamd en wist niet hoe zich te gedragen. :-))))

Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#32 Geplaatst 04 oktober 2015 - 21:09

Goh gelukkig is alles in orde met hem :goofy:

Katten die buiten al kunnen krabben aan bomen en struiken, zullen  zowiezo al minder behoefte hebben om binnen te krabben.

Hier helpt water met azijn helemaal niet, moezepoes blijft lustig verder krabben aan mijn stoelen :trance:

Elma
Elma
  • 3 katten

#33 Geplaatst 05 oktober 2015 - 21:18

Alsof de duvel erop zit. Vandaag springt ons hypere Sienna plots op de zijkant van de rugleuning van mijn stoffen zetel, net op het moment dat ik de beschermdeken eraf doe. En ze blijft er nog aan hangen ook. Gelukkig geen schade en na een paar seconden sprong ze er weer af.
Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#34 Geplaatst 05 oktober 2015 - 23:55

Vandaag in de action nog maar eens een nieuw krabpaaltje gekocht en half onder de poef geschoven. En dan ook nog een kartonnen krabbord gekocht maar weet nog niet goed waar en hoe ik die precies ga leggen  :catnoknow  :catscratchhead

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#35 Geplaatst 06 oktober 2015 - 08:47

Ben hier benieuwd hoe lang men nieuw behanggetje mooi blijft.
Heb bijna de hele living voorzien van een nieuw behang, hoop zo dat ze eraf blijven.
Hebben krabgelegenheiden genoeg, maar behang is een leuk speeltje vooral wanneer de krullen eraan hangen grrr

Elma
Elma
  • 3 katten

#36 Geplaatst 06 oktober 2015 - 20:40

Ik hoop Cisca, dat je geen behang gekozen hebt met reliëf. Daar waren onze katten vroeger dol op. Ze hingen er ook altijd aan. Dus hier alleen nog verf op plat behang. En in de keuken hebben we tapit plain op een uitstekend muurtje gezet. Dan kunnen de katten dat ook nog eens gebruiken als krabpaal.
Groetjes van Elma

Cinn
Cinn
  • 575 berichten
  • 2 katten

#37 Geplaatst 06 oktober 2015 - 22:15

Bekijk berichtjuleken, op 05 oktober 2015 - 23:55, zei:

Vandaag in de action nog maar eens een nieuw krabpaaltje gekocht en half onder de poef geschoven. En dan ook nog een kartonnen krabbord gekocht maar weet nog niet goed waar en hoe ik die precies ga leggen  :catnoknow  :catscratchhead

aan de hoek van de zetel, waar ze meest krabben .. en als je er een beetje catnip opstrooit dan is het plankje aantrekkelijker dan de hoek van de zetel :d

I came, I purred, I conquered

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#38 Geplaatst 06 oktober 2015 - 22:19

Uhhhh Elma, laat ik dat nu net wel hebben gekozen........................
Ach we zien wel, is het weer te erg behang ik weer

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#39 Geplaatst 06 oktober 2015 - 22:58

Bekijk berichtCinn, op 06 oktober 2015 - 22:15, zei:

aan de hoek van de zetel, waar ze meest krabben .. en als je er een beetje catnip opstrooit dan is het plankje aantrekkelijker dan de hoek van de zetel :d

Er zit inderdaad een zakje catnip bij  :)
Ik ben van plan om het aan de zetel te leggen maar het zal daar vrees ik niet lang blijven liggen. Is nogal licht dus zal vlug verschuiven denk ik.

Cinn
Cinn
  • 575 berichten
  • 2 katten

#40 Geplaatst 06 oktober 2015 - 23:02

Bekijk berichtjuleken, op 06 oktober 2015 - 22:58, zei:

Ik ben van plan om het aan de zetel te leggen maar het zal daar vrees ik niet lang blijven liggen. Is nogal licht dus zal vlug verschuiven denk ik.

Prik er dan met een schaar een gaatje in, en hang het met een koord aan de poot van de zetel ;)
Onze poezevriendjes zijn nogal vindingrijk, dus moeten wij dat ook zijn :x

I came, I purred, I conquered

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#41 Geplaatst 07 oktober 2015 - 09:19

Bekijk berichtjuleken, op 06 oktober 2015 - 22:58, zei:

Ze leren heel snel om erop te gaan zitten voor ze krabben, dan blijft het liggen :)

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#42 Geplaatst 07 oktober 2015 - 10:05

Bedankt voor de tips!

Elma
Elma
  • 3 katten

#43 Geplaatst 07 oktober 2015 - 21:04

Bekijk berichtCisca, op 06 oktober 2015 - 22:19, zei:

Uhhhh Elma, laat ik dat nu net wel hebben gekozen........................
Ach we zien wel, is het weer te erg behang ik weer

Ja, dat hebben de katjes graag  :NoWhy: .

Bewerkt door Elma, 07 oktober 2015 - 21:06.

Groetjes van Elma

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#44 Geplaatst 07 oktober 2015 - 21:16

Tja das dan pech voor mij, vond deze mooi, het oog wilt ook wat he lolll

Elma
Elma
  • 3 katten

#45 Geplaatst 07 oktober 2015 - 21:24

En dat met 25 katten ? Ik beklaag je. :-(
Groetjes van Elma