Spring naar inhoud

- - - - -

Ragdoll cattery

• Log in om te reageren
16 reacties op dit onderwerp
SaSu
SaSu
  • 7 berichten

#1 Geplaatst 01 oktober 2015 - 20:56

Hey,

Mijn man en ik zouden graag 2 ragdoll kittens een thuis geven volgend jaar :oops:
Wij zouden graag 2 kittens in huis nemen, zodat ze samen kunnen opgroeien en elkaar gezelschap kunnen houden als ik ga werken.

Nu zijn we op zoek naar een goeie ragdoll cattery. We hebben een lijstje opgesteld met zaken die voor ons belangrijk zijn (zoals kittens die opgroeien in de 'woonkamer', ouderkatten die voledig getest en goedgekeurd zijn, kittens die lang genoeg bij hun mama en zussen/broers blijven...).

Nu heb ik al heel wat informatie gezocht op het internet en op dit forum. Maar het is moeilijk om het bos nog door de bomen te zien  :d
Zijn er cattery's waarmee jullie goeie ervaringen hebben?

Onze bedoeling is om nu te mailen naar de cattery's waarvan we positieve zaken lezen en/of hun website ons aanspreekt.
Indien het eerste contact vlot verloopt en we er een goed gevoel bij hebben, zouden we ze graag eens bezoeken. Persoonlijk contact is namelijk zoveel beter om mensen aan te kunnen voelen en om hun katten beter te leren kennen :) Indien dit ook vlot verloopt, en de cattery ook een positief gevoel heeft bij ons, zouden we ons graag op de wachtlijst laten plaatsen voor 2 kittens uit het volgende nest. We zouden de kittens graag in huis nemen vanaf juni-juli volgend jaar.

Nu vroegen we het volgende af: is het normaal om op verschillende wachtlijsten te staan, bij verschillende goeie cattery's? Of is dit 'not done'?
We dachten hierover na, voornamelijk omdat we graag 2 kittens willen. Wat als er 4 kittens zijn en 3 personen voor ons op de lijst?

Ik weet dat dit misschien een 'domme' vraag is, maar ik vroeg me dit af...  :catscratchhead
Hopelijk nemen jullie dit niet verkeerd op. Ik wil zeker niet profiteren, maar wil gewoon het beste voor onze toekomstige poezeltjes, zonder personen te kwetsen.

Alvast bedankt voor jullie ervaringen, tips of raad.

Groetjes,
Saar

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 01 oktober 2015 - 21:13

Hey Saar

Het is vrij normaal dat mensen zich soms op de wachtlijst bij meerdere catteries zetten. Hoe wij het doen is we hebben een wachtlijst onderverdeeld per mama poes, per kleur en per geslacht. Wanneer er een poes zwanger is wordt iedereen op de lijst verwittigd dat het er staat aan te komen met de vraag een berichtje terug te doen als ze nog op de hoogte willen blijven. En dit nogmaals bij de geboorte van de kittens wanneer de geslachtjes gekend zijn + twee weken later wanneer we ook zeker zijn van de kleur. Soms zijn er mensen die lang wachten zo heb ik iemand gehad die een jaar op haar twee bolletjes heeft gewacht uit een bepaalde combinatie :) maar ze is nu super tevreden met haar twee lieverdjes. Ik zou vooral letten op testen, eens langsgaan voor er kittens zijn raad ik zelf meestal ook aan. Dan is het minder druk en kan je niet zo afgeleid worden.

De testen die moeten gebeuren zijn: HCM,PKD,CIN (jaarlijks per echo) en dan ook 1x DNA
Dan moet er nog FIV,FELV getest worden 1x / jaar

Bewerkt door MayaBlue, 01 oktober 2015 - 21:14.

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#3 Geplaatst 01 oktober 2015 - 22:38

Bekijk berichtMayaBlue, op 01 oktober 2015 - 21:13, zei:

Hey Saar

Het is vrij normaal dat mensen zich soms op de wachtlijst bij meerdere catteries zetten. Hoe wij het doen is we hebben een wachtlijst onderverdeeld per mama poes, per kleur en per geslacht. Wanneer er een poes zwanger is wordt iedereen op de lijst verwittigd dat het er staat aan te komen met de vraag een berichtje terug te doen als ze nog op de hoogte willen blijven. En dit nogmaals bij de geboorte van de kittens wanneer de geslachtjes gekend zijn + twee weken later wanneer we ook zeker zijn van de kleur. Soms zijn er mensen die lang wachten zo heb ik iemand gehad die een jaar op haar twee bolletjes heeft gewacht uit een bepaalde combinatie :) maar ze is nu super tevreden met haar twee lieverdjes. Ik zou vooral letten op testen, eens langsgaan voor er kittens zijn raad ik zelf meestal ook aan. Dan is het minder druk en kan je niet zo afgeleid worden.

De testen die moeten gebeuren zijn: HCM,PKD,CIN (jaarlijks per echo) en dan ook 1x DNA
Dan moet er nog FIV,FELV getest worden 1x / jaar
er zijn spijtig genoeg cattery's  die het niet op prijs stellen dat je komt  als er geen kittens zijn :)

wendyv123
wendyv123
  • 4.368 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 02 oktober 2015 - 12:56

Afhankelijk van waar je bent : The best for you uit Peer. Daar ben je heel zeker welkom, ook al zijn er geen kittens. De komende weken zal het niet gaan omwille van privéredenen (operatie), misschien duurt het ook even eer je respons krijgt. Alle katten worden jaarlijks getest met echo zoals het hoort. Ze lopen vrij rond in huis, heel vaak zit ook één van de honden binnen. De kittens groeien op in huis.

Wendylenaert
Wendylenaert
  • 26 berichten

#5 Geplaatst 11 oktober 2015 - 08:10

Zoals ik lees heb je er goed over nagedacht en heb je een strak plan , super!  Zelf heb ik 2 ragdolls katers (catsraten) en heb heel goede ervaring met Charmdolls in Geel en Floritte in Hamont, beiden zijn zeer kleinschalig, kittens groeien op in de huiskamer, de gastvrouwen zijn zeer aangenaam en gastvrij, wat toch leuk is, alle testen zijn gebeurt en ze zijn heel begaan met hun dieren.  Van My precious raggies heb ik ook al veel goeds gehoord, die hebben wel regelmatiger kittens.  Je kan ook eens naar een show gaan, daar vind je verschillende fokkers al bij elkaar, kan je al eens een praatje maken en zo al een idee vormen.  Er is in November een show in Geel waar Floritte en ikzelf aanwezig zullen zijn :).  Veel succes met de zoektocht, heb zelf ook 9 maand moeten wachten op mijn tweede dolleke, maar hij is het dubbel en dik waard!
Wachten op een broertje voor Billie (ragdoll) , verwacht najaar 2015 :).

Undomiel
Undomiel
  • 245 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 11 oktober 2015 - 17:37

Ik heb twee ragdolls van catery narbondel, mischien moet je eens een kijkje nemen op haar website : http://www.narbondel.be , zij is ook lid van dit forum onder de naam zerkaantje. Ik denk dat zij momenteel ook kittens beschikbaar heeft. Ik ben allesinds heel blij met de mijne, gezond, lief, knuffelig en superknap!
:catwalk :catwalk

Undomiel
Undomiel
  • 245 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 11 oktober 2015 - 17:45

Mijn katjes waren volledig inorde toen ik ze had, kreeg ze ook pas als ze gecastreerd waren , toen waren ze veertien weken, zij kwam ze ook brengen naar mij thuis, ik kreeg een stamboom, informatie, mandjes, hopen speelgoed, brokjes...
Intussen zijn ze al bijna drie jaar, zou men schatjes niet meer kunnen missen, het zijn heel fijne katten ragdolls, echt grote knuffelberen :)

Bijgevoegde thumbnails

• image.jpg
  • image.jpg

:catwalk :catwalk

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#8 Geplaatst 12 oktober 2015 - 00:34

Ooooohhhh, die zijn ook weer zo prachtig :love: :love: :love: :love:

SaSu
SaSu
  • 7 berichten

#9 Geplaatst 23 oktober 2015 - 20:08

Hey allemaal,

Sorry voor het latere reageren...
Héél erg bedankt voor alle tips & info.

Ondertussen heb ik al enkele weken contact met de cattery 'Blue Plush'. De communicatie verliep enorm vlot en ik had er eigenlijk meteen een goed gevoel bij :)

Vorig weekend zijn we dan eens langs geweest. Het bezoekje was echt super! Echt een cattery naar mijn hart  :love3:
De eerste echte kennismaking met de Ragdoll was een klein beetje onwennig in het begin, maar na een tijdje verliep dit wel vlotjes! Hun poezels zijn dan ook echte schatjes waaraan je niet kan weerstaan.  :love4:

De liefde waarmee ze hun katten & de kittens verzorgen en opvoeden is echt héél duidelijk en mooi om te zien. We kregen ook alles met veel passie uitgelegd & ze nam ook uitgebreid de tijd om ons alles te tonen.

Alles voelde echt goed aan! Daarom hebben we ons op de wachtlijst geplaatst voor 2 poezeltjes volgend jaar  :heart:

We zullen ook geen andere cattery contacteren, omdat we ons echt goed voelen bij hen.  

Nu afwachten en de voorbereiding kan langzaam aan beginnen :)

Groetjes,
Saar

Bewerkt door SaSu, 23 oktober 2015 - 20:09.

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 24 oktober 2015 - 11:10

Bekijk berichtSaSu, op 23 oktober 2015 - 20:08, zei:

Hey allemaal,

Sorry voor het latere reageren...
Héél erg bedankt voor alle tips & info.

Ondertussen heb ik al enkele weken contact met de cattery 'Blue Plush'. De communicatie verliep enorm vlot en ik had er eigenlijk meteen een goed gevoel bij :)

Vorig weekend zijn we dan eens langs geweest. Het bezoekje was echt super! Echt een cattery naar mijn hart  :love3:
De eerste echte kennismaking met de Ragdoll was een klein beetje onwennig in het begin, maar na een tijdje verliep dit wel vlotjes! Hun poezels zijn dan ook echte schatjes waaraan je niet kan weerstaan.  :love4:

De liefde waarmee ze hun katten & de kittens verzorgen en opvoeden is echt héél duidelijk en mooi om te zien. We kregen ook alles met veel passie uitgelegd & ze nam ook uitgebreid de tijd om ons alles te tonen.

Alles voelde echt goed aan! Daarom hebben we ons op de wachtlijst geplaatst voor 2 poezeltjes volgend jaar  :heart:

We zullen ook geen andere cattery contacteren, omdat we ons echt goed voelen bij hen.  

Nu afwachten en de voorbereiding kan langzaam aan beginnen :)

Groetjes,
Saar

Amai zo'n mooi lief complimentje straks ga ik nog blozen :wi . Ik lees dit hier nu pas denk dat ik dat vorige week volledig over het hoofd gezien heb dit lieve berichtje. In ieder geval hartelijk bedankt voor al het vertrouwen in onze cattery :), ik hou je zeker en vast op de hoogte zoals je weet. En dan hopelijk mag ik je rond mei goed nieuws bezorgen en kunnen we samen uitkijken naar lieve bolletjes wol :dancer: .

Miou-Miou
Miou-Miou
  • 152 berichten

#11 Geplaatst 26 oktober 2015 - 12:44

supernieuws Sasu!
dit jaar heb ik twee Blue Plushertjes mogen verwelkomen, ik kan je alvast vertellen dat er je volgend jaar een fantastisch gebeuren te wachten staat :jump:

SaSu
SaSu
  • 7 berichten

#12 Geplaatst 01 november 2015 - 10:01

Bekijk berichtMiou-Miou, op 26 oktober 2015 - 12:44, zei:

supernieuws Sasu!
dit jaar heb ik twee Blue Plushertjes mogen verwelkomen, ik kan je alvast vertellen dat er je volgend jaar een fantastisch gebeuren te wachten staat :jump:

Dat kan ik goed geloven! Het wachten zal misschien wat lang zijn, maar het zal het ook dubbel en dik waard zijn  :loveshower:

Miou-Miou
Miou-Miou
  • 152 berichten

#13 Geplaatst 01 november 2015 - 10:14

vandaag is het gelukkige halve verjaardag voor mijn twee schatten :viool:
wat is de tijd toch gevlogen zeg!
de dag van hun geboorte heb ik alles via sms kunnen volgen :cat , zo blij met de komst van die kleintjes, en zie ze nu :goofy:  al goed op weg om volwassen te worden.
vooral Viggo zou je het niet nageven dat hij "amper" zes maand oud wordt, meneertje zit nu op een verbijsterende 5,60 kilo!
zusje Lucy houdt het wat meer ladylike, nochtans 3,75 kilo is ook een mooi gewicht hé.
en lief dat ze zijn! daar heeft gewicht niks mee te maken, het zijn allebei grote hartendieven :catangel

Bijgevoegde thumbnails

• DSCN3044.JPG
  • DSCN3075.JPG

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#14 Geplaatst 01 november 2015 - 11:44

Bekijk berichtMiou-Miou, op 01 november 2015 - 10:14, zei:

vandaag is het gelukkige halve verjaardag voor mijn twee schatten :viool:
wat is de tijd toch gevlogen zeg!
de dag van hun geboorte heb ik alles via sms kunnen volgen :cat , zo blij met de komst van die kleintjes, en zie ze nu :goofy:  al goed op weg om volwassen te worden.
vooral Viggo zou je het niet nageven dat hij "amper" zes maand oud wordt, meneertje zit nu op een verbijsterende 5,60 kilo!
zusje Lucy houdt het wat meer ladylike, nochtans 3,75 kilo is ook een mooi gewicht hé.
en lief dat ze zijn! daar heeft gewicht niks mee te maken, het zijn allebei grote hartendieven :catangel

Wat zijn ze groot geworden :loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower: :loveshower: . Een gelukkige half jaartje aan de twee schatjes. Dat zijn heel mooie gewichtjes Britta :d, zeker voor de stoere Viggo. Lucy zit zo precies een beetje in een slungel fase waar ze super lang is maar toch een sprietje :p. Vivienne heeft die periode ook gehad ik kan niet wachten om haar op 1 jaar te zien :dancer: .

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#15 Geplaatst 01 november 2015 - 19:57

Wauauww, die zijn idd erg gegroeid, en zoooo mooi, maar dat waren ze toen ik ze zag ook al :love: :love: