Spring naar inhoud

- - - - -

OMG

plassen

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 03 oktober 2015 - 19:25

Ik zit bij FB op een groepje met allerlei handige tips (maar vindt ze niet echt handig en nuttig eigenlijk).
Iemand haar zoon heeft problemen met haar kat. Deze plast op ongewenste plaatsen.

Lees ik toch wel niet een paar keer 'peper strooien'..... Mocht ik dat bij Snoes doen, kreeg ze nog meer stress!!!!

Bewerkt door dolfjeweerwolfje, 04 oktober 2015 - 09:13.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 03 oktober 2015 - 20:39

En niemand die ze doorverweest naar een da?
Op facebook zie je soms de meest bizarre 'tips' passeren.

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 03 oktober 2015 - 21:14

Ja, ik heb ook al wat zien passeren toen ik op zoek was voor Luna... Maar ja, iemand probeert iets, dat lijkt te helpen en voor je t weet, probeert iedereen dat. En er zijn mss weinig mensen die 'zin hebben' om er veel geld tegenaan te gooien qua dierenarts enzo...
Those who don't believe in magic, will never find it

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 03 oktober 2015 - 23:22

Bekijk berichtEibhlin, op 03 oktober 2015 - 20:39, zei:

Ja, dat gelukkig ook wel.

Bekijk berichtEphiny, op 03 oktober 2015 - 21:14, zei:

Ja, ik heb ook al wat zien passeren toen ik op zoek was voor Luna... Maar ja, iemand probeert iets, dat lijkt te helpen en voor je t weet, probeert iedereen dat. En er zijn mss weinig mensen die 'zin hebben' om er veel geld tegenaan te gooien qua dierenarts enzo...

Dat begrijp ik en het is zo... een DA kost veel geld.... Maar soms is het zelfs niet nodig (oke, buiten even afchecken of het een blaasprobleem is) om naar de DA te gaan.
Maar dan heb je uiteraard wel andere kosten....
Feliway proberen, Zylkène (hier toch), andere kattenbak, urine Off, nog een product tegen urine,... ditjes, datjes,... en ja... dat telt uiteraard ook op :-).

Je leest soms rare dingen....

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 03 oktober 2015 - 23:29

Bekijk berichtEibhlin, op 03 oktober 2015 - 20:39, zei:

Storend is dat he
Ik ben uit de meeste dierengroepen uit of ik lees er niet meer, ik kon mij daar veel te fel in opjagen.
Heb zo eens in een discussie gezeten over een sphynx die op een dag ineens een blauw en een groen oog had , daarvoor gewoon 2 dezelfde ogen.
Echt iedereen reageerde van , oh wat geweldig , maak je niet druk , je hebt gewoon een odd eye, gefeliciteerd.
Ik en nog een enkeling zeiden van , als hij daarvoor altijd 2 dezelfde ogen had en plots op oudere leeftijd 2 verschillende, dan moet je naar de dierenarts gaan.
En zaten paar fokkers bij , ik fok al x-aantal jaar, ik herken wel een odd eye , etc.
Ik dacht bij mezelf , nu ben ik gewoon een liefhebber en ik zie zelfs dat dat niet klopt.
Gelukkig had die man wel het verstand om naar de dierenarts te gaan want er was dus wel degelijk iets mis met het oog.
Na een weekje behandelen was het genezen.  

Dan was het ineens muisstil in dat topic , hun fout toegeven dat doen ze niet.
Maar ik denk dan altijd, wat met die mensen die goedgelovig zijn ?  Die geloven alles wat iedereen zegt en ik lees echt schandalige dingen soms.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 04 oktober 2015 - 09:43

Ja klopt ik ben ook al zo vaak in discussies beland waar je echt denk van amaaaaai ze. Niet alleen over katten zelfs. Sommige mensen zijn echt oerdom, kennen er totaal geen bal van en gaan toch vanalles gaan verkondigen. Als je dan reageert gaan ze fel hun idee verdedigen, al slaat het nergens op. Zo was ik eens in een bijna ruzie beland met iemand die ging lopen zeggen dat als er een zeehond op het strand ligt, je die gerust mag gaan aaien want het zijn lieve diertjes. :wall: Dat was zijn conclusie nadat hij ergens eens op youtube een zot een wilde zeehond had zien aaien die aangespoeld was. Dat dier was vast gewoon zo uitgeput dat die niks deed ofzo.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 04 oktober 2015 - 19:52

Bekijk berichtEibhlin, op 04 oktober 2015 - 09:43, zei:

Ja klopt ik ben ook al zo vaak in discussies beland waar je echt denk van amaaaaai ze. Niet alleen over katten zelfs. Sommige mensen zijn echt oerdom, kennen er totaal geen bal van en gaan toch vanalles gaan verkondigen. Als je dan reageert gaan ze fel hun idee verdedigen, al slaat het nergens op. Zo was ik eens in een bijna ruzie beland met iemand die ging lopen zeggen dat als er een zeehond op het strand ligt, je die gerust mag gaan aaien want het zijn lieve diertjes. :wall: Dat was zijn conclusie nadat hij ergens eens op youtube een zot een wilde zeehond had zien aaien die aangespoeld was. Dat dier was vast gewoon zo uitgeput dat die niks deed ofzo.

:lachen: :lachen: :lachen: :ha :ha :ha   O:) sommige mensen....

lilymaya
lilymaya
  • 8.020 berichten

#8 Geplaatst 04 oktober 2015 - 20:06

Ook buiten facebook krijg je soms  rare tips, als ik vertel  dat mijn katten kabels doorbijten raden sommige mensen aan om er sambal op te smeren?!? :trance:
Sorry maar dat gaat mij wat te ver.
Dan maar nieuwe kabels kopen hoor. :)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#9 Geplaatst 06 oktober 2015 - 14:19

In de ouwe tijd zaten ze peper zodat de kat daar niet meer ging plassen.
En dit word nog heel veel toegepast hoor.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 06 oktober 2015 - 18:00

Bekijk berichtcatherine, op 06 oktober 2015 - 14:19, zei:

In de ouwe tijd zaten ze peper zodat de kat daar niet meer ging plassen.
En dit word nog heel veel toegepast hoor.

Maar is dit niet schadelijk voor een kat? Als die daaraan gaat ruiken ofzo?

Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 21 oktober 2015 - 13:04

Tja, die peper...
Het principe daarvan is denk ik net dat de kat daar zo van afziet dat hij/zij daar nooit meer komt :-(
Heel erg

Geplaatste afbeeldingGrtjz van Leen, Pixie & Rexy

Dasje
Dasje
  • 150 berichten

#12 Geplaatst 26 oktober 2015 - 14:25

Och arme dat poezenneusje... :o
Heb zelf tere neusslijmvliezen en kan me bijgevolg niet voorstellen wat voor aanslag die peper dan moet zijn
voor hun super gevoelige neusje...
Lijken mij middeleeuwse praktijken...

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 27 oktober 2015 - 22:35

Soms denk il dat ze op alles de waarschuwingslabels zouden moeten weglaten. Probleem van domme mensen lost zichzelf dan wel op ....

Time spent with cats is never wasted

#14 Geplaatst 28 oktober 2015 - 09:09

Allee,...  Steffie; da's grof :ha .....

Al vind ik dat er wel over na te denken valt ;) :x :x !

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: plassen