Spring naar inhoud

- - - - -

3e ooglid zichtbaar?

• Log in om te reageren
3 reacties op dit onderwerp
BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.884 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 04 oktober 2015 - 09:27

Hallo,

Het gaat niet om mijn Sierra, maar over het buurtkatje Tinkerbel. Ze kwam daarnet kroelen en ik zag in haar rechteroog je het 3e ooglid goed zitten. Het andere oogje heeft dit niet. Wat kan dit betekenen?

Ik heb gelezen dat het zichtbaar wordt bij ziekte, maar dan zouden beide ogen het moeten hebben. Bij enkel 1 oog is het meestal gewoon een irritatie. Klopt dit?

Alvast bedankt!

Bewerkt door BlackScorpion, 04 oktober 2015 - 09:27.

Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.722 berichten
  • 13 katten

#2 Geplaatst 04 oktober 2015 - 10:23

als je bij 1 oog een beetje het knipvlies ziet zitten dan kan het irritatie zijn. Of een voorloper van ziek worden. Ik zou het even in de gaten houden. Is het irritatie, dan zal het morgen weer over zijn. Is het morgen niet over, of wordt het erger (rood, duidelijker, andere oog gaat meedoen) dan even de da bellen.
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

wendyv123
wendyv123
  • 4.368 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 04 oktober 2015 - 11:15

Hier is het bij Lowie zichtbaar als hij echt aan het genieten is bij het knuffelen of net voordat hij in slaap gaat vallen, maar verder nooit. Als het bij Tinkerbel ook zichtbaar is buiten het kroelen, dan moet je het zeker in de gaten houden.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.884 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 04 oktober 2015 - 12:25

Probleem is dat we vanavond weer naar huis zijn. Maar ik denk wel dat haar eigenaars haar goed verzorgen. Ik hoop dat ze het ook zien en in het oog houden. Probleem is dat haar eigenaars Frans spreken en ik echt zo goed als geen Frans kan. Laat staan gaan uitleggen over een derde ooglid. Maar zoals ik zei, ik denk wel dat ze goed verzorgd wordt. Ze ziet er altijd goed uit, altijd een bandje dat vervangen wordt als het té versleten is, etc. Dat oogje geeft wel vaak beetje vuil, het andere niet. Misschien dat dat oogje een probleem-oogje is? Maar het derde ooglid is nog nooit zichtbaar geweest.
Geplaatste afbeelding