Spring naar inhoud

- - - - -

Hulp gevraagd: blaasgruis en alweer een bevooroordeelde dierenarts...

blaasgruis plassen

• Log in om te reageren
40 reacties op dit onderwerp
Jientje
Jientje
  • 996 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 21 oktober 2015 - 12:10

Hoi,

Ik merk thuis wel echt aan Mokka dat als ik hem iets anders dan de hills c/d - rc urinay of sanimed urinay geef, hij binnen de week weer last heeft.
Ze kregen van mij op zondag een stukje rauwe vis of vlees maar als ik dan ga kijken naar het magnesiumgehalte in bv steak of tonijn, dat is zo hoog, dat is logisch misschien dat ze daarop reageren?
Jammer, maar dit eten gaat er vlot in en de plasjes komen sindsdien ook weer vlot dus ja…dan maar geen tussendoortjes meer.
Denk je echt dat het van het water kan komen?
Dat heb ik nog nooit overwogen….
Nu ja, mijn katten drinken vooral buiten regenwater maar toch…
Bij Mokka is het ook wel echt stress dus ik merk dat feliway en bachbloesems toch wat helpen…
Maar als wij weer eens een weekendje weg geweest zijn, heeft mokka nadien weer een blaasontsteking ocharme…

Hopelijk zijn je poezels snel beter…
Misschien kan je cranberry van het merk puur onder hun natvoer doen?
Dat werkte hier ook maar na een tijdje wouden ze het niet meer eten…

My therapist thinks I'm crazy, but Latte en Mokka say I'm ok. :) Geplaatste afbeelding

Dasje
Dasje
  • 150 berichten

#17 Geplaatst 27 oktober 2015 - 08:29

Hoi Conso,
Ik heb zelf een kater gehad met dezelfde problemen.
Simba kreeg toen van de DA : Trovet ASD.
Daar  reageerde hij heel goed op. Probleem met deze voeding is wel dat ik (toen toch) ze enkel via
de DA kon verkrijgen en hem om de zoveel tijd naar de hoofdapotheek moest zenden.
Maar ook, hij en de andere poezen trouwens ook, vonden dat zo lekker dat ze bleven eten.
Later heb ik hem (jawel) Royal Canin Young male beginnen geven, en nooit meer problemen gehad.
Hoop zo voor jou en vooral voor Sheeba dat het opgelost wordt...ocharme dat prutske

conso79
conso79
  • 178 berichten

#18 Geplaatst 31 oktober 2015 - 15:34

Dag allen,

Sheeba is sinds deze morgend weer aant lekken dus daar gaan we waarschijnlijk weer. Ik heb het helemaal gehad met die twijfels en dit probleem dat na jaaaren nu toch weer de kop op blijft steken. Stress heeft hij helemaal niet, wel is het zo dat hij de laatste tijd wat bezoek krijgt, nl. andere katten uit de buurt. Sheeba is een binnenkat maar de poezen staan dan aan de veranda om hem te groeten, hij en de andere katten zijn wel heel erg rustig en braaf hoor. Kan dit er mee te maken hebben? Heel ver gezocht natuurlijk maar ik weet het helemaal niet meer hoor. Hij kan nu weer goed naar de grote toilet gaan dankzij de Porta21 brokken maar als z'n blaasgruis begint terug te komen dan is dit toch ook geen oplossing meer, na jaren blaasgruis vrij te zijn onder hetzelfde water en voeding.

Bewerkt door conso79, 31 oktober 2015 - 15:34.

DORIS
DORIS
  • 7.651 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 01 november 2015 - 05:02

Er bestaat een voedingssupplement dat ik aan Julie geef.Dat helpt met de stoelgang.Ze gaat veel gemakkelijker.Het heet iso-kel.Ik gebruik het al een jaar als ze moeilijk kan gaan.Het helpt echt.

Regulering van de consistentie van de ontlasting bij honden en katten.

Eigenschappen
  • Regulering van de consistentie van de ontlasting bij honden en katten.
Gebruiksaanwijzing
  • Honden: 2 tot 5 theelepels (3 ml), 1 of 2 × daags door het voer.
  • Katten: 2 theelepels (3 ml), 1 of 2 × daags door het voer. Gedurende 1 tot 2 weken.
Ingrediënten

Ispaghula 90 %, hulpstoffen: E223, E218, E216.

Extra informatie
Diersoort Hond, Kat

Bewerkt door DORIS, 01 november 2015 - 05:09.

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

conso79
conso79
  • 178 berichten

#20 Geplaatst 01 november 2015 - 21:53

Bedankt voor de info Doris!

Sheeba is deze middag terug opgenomen in de kliniek, een andere nu; hij kon nog steeds niet plassen. Deze DA veroordeelde me niet mbt het eten dat ik nu gaf (Porta 21, al jaren) en ze heeft me veel meer uitleg gegeven dan voorgaande, ze ging tenminste zitten en echt luisteren naar mn verhaal.

Buiten terug een infuus en stent gestoken, hebben ze een punctie genomen voor het labo om te zien welke bacterie het betreft en een echo genomen. Er kwam wel heel veel sludge uit tijdens de stent en de blaas is goed gespoeld. De DA raadt Hills C/D aan maar ze laat de keuze vrij om ander Urinary voeder te geven dus ook daar geen bevooroordeling. Ik mag m'n ventje dinsdag terug gaan halen, zo erg he. We gaan nu eindelijk al wel eens weten welke bacterie hij heeft, iets wat de 9(!!!) vorige DA'en al làng hadden moeten doen in plaats van te zeiken dat ik Royal Canin moet geven, brokken waar hij trouwens ook gruis mee kreeg. Hoeveel keer Sheeba nu al antibiotica heeft gekregen zonder te weten voor welke bacterie dit gegeven wordt, ik wil het niet weten.

Goed, ik wacht af op de uitslag. Ik laat het hier wel niet bij en stuur morgen een aangetekende brief naar de vorige dierenartse die anderhalve maand geleden Sheeba heeft "behandeld", ik stel ze dan ook onmiddellijk in gebreke. Een schande om het lot van onze troeteldieren (die afhangen van onze goede zorgen) in handen te leggen van charlatans en commerciële geldkloppers. Het zijn harde woorden maar ik heb er echt genoeg van. Ik kan alleen maar hopen dat deze DA anders is, we zullen zien. Het enige wat ik nu wil is dat m'n ventje zonder pijn verder kan en het probleem deftig wordt opgelost.

Slaapwel iedereen.

lilymaya
lilymaya
  • 7.196 berichten

#21 Geplaatst 01 november 2015 - 21:57

Hoop echt dat het in orde komt met de lieverd.
Wel erg dat je al zóveel da bezoeken zonder resultaat hebt gehad.

Krijgt hij onbeperkt  brokken?

Misschien  heb je hier wat aan

http://www.worldofda...oorjekatten.htm

Bewerkt door lilymaya, 01 november 2015 - 22:24.

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#22 Geplaatst 01 november 2015 - 23:49

Ik hoop ook dat je eindelijk bij de juiste DA bent terechtgekomen, dat zou toch echt niet mogen gebeuren , hopelijk komt uw ventje terug met de juiste diagnose en kan hij geholpen worden :louche:

DORIS
DORIS
  • 7.651 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 02 november 2015 - 05:27

Elke da kan al eens missen.Het minste in dat geval is dat ze het toegeven en verder zoeken of naar een andere da verwijzen.Hopelijk is de oorzaak nu gevonden.

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#24 Geplaatst 02 november 2015 - 23:52

DORIS, op 02 november 2015 - 05:27, zei:

Elke da kan al eens missen.Het minste in dat geval is dat ze het toegeven en verder zoeken of naar een andere da verwijzen.Hopelijk is de oorzaak nu gevonden.

Doris, daar heb je helemaal gelijk mee, maar ik bedoelde het eerder op het feit dat ze al aan DA nr 9 zat, dat is dan toch niet meer normaal hé :goofy:

DORIS
DORIS
  • 7.651 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 03 november 2015 - 04:29

Nee,idd.

conso79
conso79
  • 178 berichten

#26 Geplaatst 05 november 2015 - 10:20

Dag allemaal,

Sheeba is sinds eergisteren (dinsdag) terug, so far so good maar dat was vorige keer ook al zo dus het is afwachten. Op dit moment krijgt hij Sanimed Anti-Struvite en een anti-braakmiddel icm een ontstekingsremmer. Ze hebben zoals gezegd (voor de eerste keer) een punctie genomen van de urine (steriel) en verzonden naar het labo, tot op heden nog geen resultaat teruggehad. Op basis daarvan weten we of Sheeba nog andere anti-biotica moet krijgen, hij heeft nl. zondag een spuit gehad voor 14 dagen anti-biotica. Ik ga er veel mee wandelen buiten en hij plast goed maar ik hou m'n hart vast hoor.

Het grote voordeel aan deze dierenarts is dat ze de Porta21 absoluut niet veroordeeld, ze zelf niet uit commerciële gedachten hun eigen voedsel wil geven, ze een punctie heeft genomen, ze een echo heeft genomen (ook de eerste keer, onbegrijpelijk he) en dat ze écht naar mij heeft geluisterd. Sheeba heeft 2 dagen op hospitalisatie gelegen in een veel groter hok dan bij de vorige DA dus ook dat vond ik fijn, al bijft het voor Sheeba natuurlijk een traumatische ervaring zo weg van huis.

Als het nu terug komt dat moeten ze de penis verwijderen zodat er geen vernauwing meer kan zijn maar ook die operatie heeft kans op complicaties (ontsteking, dichtgroeien,...). Hopen dat het niet nodig is. Duimen jullie met me mee?

Dankje voor alle steun, ik heb er veel aan, echt waar.

lilymaya
lilymaya
  • 7.196 berichten

#27 Geplaatst 05 november 2015 - 10:29

conso79, op 05 november 2015 - 10:20, zei:

Dag allemaal,

Sheeba is sinds eergisteren (dinsdag) terug, so far so good maar dat was vorige keer ook al zo dus het is afwachten. Op dit moment krijgt hij Sanimed Anti-Struvite en een anti-braakmiddel icm een ontstekingsremmer. Ze hebben zoals gezegd (voor de eerste keer) een punctie genomen van de urine (steriel) en verzonden naar het labo, tot op heden nog geen resultaat teruggehad. Op basis daarvan weten we of Sheeba nog andere anti-biotica moet krijgen, hij heeft nl. zondag een spuit gehad voor 14 dagen anti-biotica. Ik ga er veel mee wandelen buiten en hij plast goed maar ik hou m'n hart vast hoor.

Het grote voordeel aan deze dierenarts is dat ze de Porta21 absoluut niet veroordeeld, ze zelf niet uit commerciële gedachten hun eigen voedsel wil geven, ze een punctie heeft genomen, ze een echo heeft genomen (ook de eerste keer, onbegrijpelijk he) en dat ze écht naar mij heeft geluisterd. Sheeba heeft 2 dagen op hospitalisatie gelegen in een veel groter hok dan bij de vorige DA dus ook dat vond ik fijn, al bijft het voor Sheeba natuurlijk een traumatische ervaring zo weg van huis.

Als het nu terug komt dat moeten ze de penis verwijderen zodat er geen vernauwing meer kan zijn maar ook die operatie heeft kans op complicaties (ontsteking, dichtgroeien,...). Hopen dat het niet nodig is. Duimen jullie met me mee?

Dankje voor alle steun, ik heb er veel aan, echt waar.
wij duimen zéker mee hoor :duim: :duim: :duim: :geluk:

Idd raar dat er nog niet eerder een echo is genomen

Bewerkt door lilymaya, 05 november 2015 - 10:30.

DORIS
DORIS
  • 7.651 berichten
  • 4 katten

#28 Geplaatst 05 november 2015 - 10:44

Indien de opening groot genoeg wordt gemaakt is er weinig kans dat ze toegroeit.
Ik vind het ook eigenaardig dat er niet eerst een echo gemaakt was.

Bewerkt door DORIS, 05 november 2015 - 10:45.

conso79
conso79
  • 178 berichten

#29 Geplaatst 05 november 2015 - 22:06

Ik heb daarstraks telefoon gehad van de DA, er is geen bacterie gevonden door het labo dus goed nieuws...denk ik toch...

So far so good!

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#30 Geplaatst 05 november 2015 - 23:55

Fijn dat je ook eens goed nieuws te horen krijgt, en hij zal wel heel blij zijn dat hij terug thuis is :goofy:
Ik ga zeker mee duimen :duim:

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: blaasgruis, plassen