Spring naar inhoud

- - - - -

Luna en diarree --> nu ook coccidiose gevonden blz2

• Log in om te reageren
24 reacties op dit onderwerp
BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#16 Geplaatst 10 oktober 2015 - 08:11

Sierra heeft ooit 1 keer een injectie gekregen voor ontwormingsmiddelen. Dat pikte enorm denk ik, want ze blaasde erbij wat ze normaal niet doet. Dus nooit meer, we geven haar wel .

Hopelijk is Luna snel in orde!
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.105 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 15 oktober 2015 - 23:56

De twee voorbije dagen ging het veel beter met Luna ; haar stoelgang was eindelijk normaal...
Vandaag was het weer plat, beide keren dat ze naar de bak ging :(
Wormen kan ze nu niet meer hebben, toch niet meer na alle ontworming en het spuitje die ze kreeg (?)
Ons Moon had ook diarree vandaag.
Moon en Miloh werden ook ontwormd nochtans. Ik hoop dat Luna niet met iets ernstigers zit dat Moon eventueel zou kunnen overgekregen hebben van Luna.

Daarnet was het weer zo'n situatie : Luna ging naar haar bak en ik wachtte haar op om na te kijken of er niets aan haar hing, kuiste haar staartje af met een babydoekje en ondertussen ging Moon plassen in dezelfde bak : haar pootjes waren vuil natuurlijk...
Moon laat zich niet gemakkelijk vast pakken, dus was het even alle "sporen" volgen en opkuisen.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 15 oktober 2015 - 23:57.

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#18 Geplaatst 16 oktober 2015 - 00:06

Das niet zo leuk, je zou toch moeten kunnen weten waarom ze nog steeds diaree krijgt, de ene keer wel, dan weer niet, beetje raar toch en spijtig dat Moon dat overpakt, het maakt je er niet geruster op hé

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.105 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 16 oktober 2015 - 00:17

Bekijk berichtZajin, op 16 oktober 2015 - 00:06, zei:

Das niet zo leuk, je zou toch moeten kunnen weten waarom ze nog steeds diaree krijgt, de ene keer wel, dan weer niet, beetje raar toch en spijtig dat Moon dat overpakt, het maakt je er niet geruster op hé
Nee, het kan wel toeval zijn maar ben er toch wat bang voor dat het geen toeval zou zijn.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#20 Geplaatst 16 oktober 2015 - 17:56

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 16 oktober 2015 - 00:17, zei:

Nee, het kan wel toeval zijn maar ben er toch wat bang voor dat het geen toeval zou zijn.

Hopelijk weten ze snel waaraan het ligt.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.105 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 16 oktober 2015 - 23:55

We belden vandaag naar de dierenarts en ze stelde voor een staaltje binnen te brengen van Luna's stoelgang.
Vorige keer hadden we dit ook mee maar aangezien het toen zichtbaar was dat ze met een lintworm zat en hiervoor dan spuitje kreeg + extra ontworming is het niet onderzocht geweest.
Nu moest er dus een nieuw staaltje binnen...en vandaag was het opnieuw iets vaster.

We wachten het onderzoek af.
Het enige dat het nu nog kon zijn volgens da is coccidiose.
Ik hoop natuurlijk op een "toevallig" herval gisteren : uiteindelijk heeft Luna toch al een langere periode diarree gehad aangezien ze hiermee worstelde voordat ze bij ons kwam en misschien duurt het dan ook een tijdje voor haar darmflora volledig hersteld is.

Moon heeft vandaag haar "boodschappen" buiten gedaan denk ik. Dus geen idee of zij er nog last van heeft.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 16 oktober 2015 - 23:56.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.105 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 22 oktober 2015 - 00:33

Oké, we zitten weer een stapje verder ;)

Door het vinden van de lintworm werd het vorig staaltje niet onderzocht, maar aangezien Luna's stoelgang de ene keer vast is en de andere keer plat hebben we toch maar een nieuw staaltje binnen gebracht.
Vandaag vernamen we dat er Coccidiose gevonden werd in het staaltje.
Ze moeten alle drie behandeld worden, het zou me niet verwonderen als Moon het ook heeft aangezien ze vandaag ook weer diarree had.

Dus morgen alle drie bij de dierenarts, of tenminste diegenen die dan binnen zitten (Luna sowieso)
De dierenarts had het niet over pillen of spuitje maar een middel die ze in hun mond doen (misschien pasta).
Bij Miloh zal dat zeker lukken om zelf te doen ; mijn vriendin geeft hun medicatie ook direct via de mond binnen als ze er nodig hebben.

Blijkbaar zou éénmaal toedienen voldoende moeten zijn, het kan gebeuren dat het nodig is te herhalen.
Hopelijk zijn ze er daarna ook van de diarree verlost.

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#23 Geplaatst 22 oktober 2015 - 01:05

Allee, het einde van de ellende is dan in zicht, wat zullen jullie blij zijn als dat allemaal achter de rug is en jullie eindelijk kunnen gaan genieten van het drietal :loveshower: :loveshower:

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 22 oktober 2015 - 06:46

Fijn te lezen dat ze weten wat ze hebben. Hopelijk snel allemaal ervan af!

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#25 Geplaatst 22 oktober 2015 - 07:55

Goed nieuws, hopelijk binnenkort 3 gezonde poezels!
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding