Spring naar inhoud

- - - - -

Royal canin renal feline vraagje

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Kaprice
Kaprice
  • 4.999 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 05 oktober 2015 - 19:40

Ik kan natte voeding zakjes van royal canin van een stadsgenoot overkopen.

Mijn vraag is eigenlijk of ik die natte voeding "RENAL FELINE" mag geven aan een poes zonder nier problemen. Hij krijgt wel pilletjes voor zijn schildklier en is een senior van 15+. :eat

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 05 oktober 2015 - 20:13

Hier eten de gezonde katten ook van die niervoeding.Als je gewoon een beetje andere voeding(1 eetlepel) per dag mengt met de niervoeding kan het zeker geen kwaad.Tenzij de kat een ander dieet moet volgen.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Kaprice
Kaprice
  • 4.999 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 05 oktober 2015 - 20:27

Hij moet geen speciale voeding eten. Maar hij is wel heel mager aan het worden, ondanks zijn medicatie, daarom geef ik hem extratjes in de vorm van natvoer...  :eat2
Het zijn een 30tal zakjes van 85gr natvoer.
En omdat ik las dat rc renal feline wel energierijker is dacht ik dat t misschien kon helpen. Om hem zo een zakje per week te geven in twee porties ofzo.

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 05 oktober 2015 - 21:13

Heb je de laatste tijd een bloedstaaltje voor nieronderzoek en schildklier laten nemen?In geval van nierinsuffisentie en te hoge T4 vermageren ze ook.
Hij is 15 en dan kan dat best.Veel oudere katten hebben het aan de nieren.

Ik moest met Lolli om de 6 maand bloed laten controleren in verband met de T4.En als er iets veranderde (heviger of rustiger)was het eerder.Dan werd de dosis aangepast.

Bewerkt door DORIS, 05 oktober 2015 - 21:17.

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Kaprice
Kaprice
  • 4.999 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 05 oktober 2015 - 21:22

Euh eerlijk gezegd is bloedonderzoek al te lang geleden...
Kheb zelf gezondheids- en mobiliteitsproblemen gehad zodat ik niet met hem tot bij de da op controle geweest.
Dus kan inderdaad zijn dat er boven zijn schildklier meer is gaan protesteren in zijn lichaampje...

Inge91
Inge91
  • 12.579 berichten

#6 Geplaatst 06 oktober 2015 - 11:49

Volgens mij kan het geen kwaad om hem wat niervoeding te geven, ik zou hem sowieso senior voeding geven, op die leeftijd is het goed om de nieren wat te ontlasten
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#7 Geplaatst 06 oktober 2015 - 13:48

Hier hebben mijn katten ook al de niervoeding verder opgegeten die er nog was van onze Tigri na zijn overlijden.
Kan geen kwaad.