Spring naar inhoud

- - - - -

Vaccinatie

• Log in om te reageren
16 reacties op dit onderwerp
BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#16 Geplaatst 08 oktober 2015 - 11:25

Paarden zelf worden ook voor tetanus ingeënt, het risico ligt blijkbaar hoger bij en rond paarden. Het exacte weet ik ook niet, misschien weet Carowlina ofzo dat?
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 08 oktober 2015 - 11:43

Buiten de kittenvaccinaties hebben mijn ragdolls ook geen verder inentingen gekregen. Nu twijfel ik of ik ze zou laten inenten of niet. Sindskort ben ik verhuisd en als de tuin af is, zou ik ze af en toe es buiten laten.
Maar dan denk ik dat het beter is om ze in te enten, want er lopen andere katten in de buurt rond. Eens de tuin volledig afgemaakt is, weet ik eiglk niet of er nog katten in gaan kunnen. Aan 2 kanten een hoge muur, aan andere kant het huis en dan komt er nog een schutting tussen onze en de tuin van de buurvrouw (die ik hopelijk katproof krijg:) )
Zowiezo dat de buurtkatten gaan proberen om nog in de tuin te geraken, dus wat denken jullie, inenten of niet?

Bekijk berichtBlackScorpion, op 08 oktober 2015 - 11:25, zei:

Paarden zelf worden ook voor tetanus ingeënt, het risico ligt blijkbaar hoger bij en rond paarden. Het exacte weet ik ook niet, misschien weet Carowlina ofzo dat?

De meeste paarden zouden idd moeten ingeënt zijn, maar stel dat je werkt met paarden die dat niet zijn, dan wordt de bacterie verspreid via de mest.
Vandaar dat je als paardenmens best ook ingeënt bent :)

het kan trouwens ook overgebracht worden via beten van andere dieren. Dus inenten is best :)

Bewerkt door Simsham, 08 oktober 2015 - 11:41.