Spring naar inhoud

- - - - -

Overschakelen op volwassenvoer met..

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 26 februari 2009 - 10:52

....andere kittens in huis :d

Hoe doen jullie dat?

Ik heb 2 katten van 6 weken verschil dus eigenlijk denk ik dat het niet zo erg is voor mij.
Maar ik vraag me toch af hoe je verschillende katten in huis verschillend eten kan geven? Bij mij staan de brokken 24/24 ter hunner beschikking dus het is onmogelijk om ze apart te zetten om te eten.
Alisse wordt in mei 1 jaar en zou dan moeten overschakelen op volwassenvoer. Maar Bandit wordt pas 1 in juli dus die zou in principe nog even op kittenbrok moeten blijven.
Dus hoe kan ik dan een kitten kittenbrokken geven en een volwassen kat volwassen brokken? :oops:

ps: zelfde vraag voor als er later nog een kitten bij komt. Geen flauw idee hoe ik die aan de kittenbrok moet zetten zonder dat Bandit met zijn voer gaat lopen :p

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#2 Geplaatst 26 februari 2009 - 10:58

Op dit moment geef ik Toby ook volwassen voer. Het eten staat hier ook constant, hij at de grote brokken en de oudste poezels aten de kleine brokjes.  Ik heb het dan ook een lange tijd gemengd tot wanneer mijn kitten eten op was.

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 26 februari 2009 - 11:00

Bij ons hebben ze alle 3 een apart potje, we hebben eerst geprobeerd om het in hun eigen potje te doen maar dat lukte natuurlijk niet :goofy: . Daarna zijn we gaan mengen.

Geplaatste afbeelding

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 26 februari 2009 - 11:07

Dus gewoon alle poezels op mengeling van kittenbrok en volwassenbrok?

Guest_Hobayni_*
Guest_Hobayni_*

#5 Geplaatst 26 februari 2009 - 11:08

Hier zitten Hobbs en Hayko ook altijd aan de volwassen korrels van Nino. Nu meng ik ze ook gewoon. Ondertussen zijn zij 5maand dus zij hebben al twee maand van hun kittenkorreltjes kunnen eten.

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#6 Geplaatst 26 februari 2009 - 11:10

Gewoon mengen. Dat kan niet zo een kwaad.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#7 Geplaatst 26 februari 2009 - 11:37

Toen Amira haar kittens geboren waren, stond er de hele tijd babycat ter beschikking. Amira at daar gewoon van (dat vond ik ook oké, omdat ze dat goed is voor een poes die zoogt.) maar Aaron at daar natuurlijk ook van :ha
Hij is toen wel wat verdikt..

Nu hebben we Aynoa, die ook nog een kitten is. Haar geven we geen brokjes, dus heb ik helemaal geen last meet van Aaron die niet van z'n eigen korreltjes eet. ;)

Geplaatste afbeelding

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#8 Geplaatst 26 februari 2009 - 11:41

Ik meng ook gewoon, gaat bena niet anders he :)

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 26 februari 2009 - 13:49

Ja met onze toekomstige kittens gaat dat ook een probleem geven, ik denk dat we Taiga en MoucheMouche toch wat apart gaan proberen houden. Als Taiga van die kittenvoeding eet, dan gaat ze binnen de kortste keren nog meer een bolletje pluis worden en nu is ze voorlopig dik genoeg. Yumi zit op haar perfecte gewicht, maar dat zal wel met haar "vele krolsheden" ook iets te maken hebben.
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#10 Geplaatst 26 februari 2009 - 13:53

Hier staat er continu kittenbrokjes, Madou is dan ook de enige die al ouder is dan 1j :) Ik ga ook overschakelen en dit gewoon mengen onder de kittenbrokjes ofwel zet ik de andere brokjes apart. Madou is ondertussen ook al wat bijgekomen van de kittenbrokjes :ha

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 26 februari 2009 - 17:36

Binnenkort nieuw topic: Katten met overgewicht :LOL:

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#12 Geplaatst 26 februari 2009 - 18:25

*kijkt naar Zwartje*

Winterkilo's zegt ie! :ha

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#13 Geplaatst 26 februari 2009 - 18:26

Winterkilo's.. :LOL: ..dan denkt onzen Chippie dat het een heel jaar winter is volgens mij!

En ja, ik heb in het begin ook gewoon het eten gemengd want met meerdere katten is het onbegonnen werk om ze apart eten te geven...

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 27 februari 2009 - 15:22

:ha :ha :ha

Fotokonijn
Fotokonijn
  • 192 berichten

#15 Geplaatst 27 februari 2009 - 21:21

Inderdaad mengen anders gaan ze spugen als je het gelijk doet.