Spring naar inhoud

- - - - -

Welk geluid herkent jouw kat van ver?

• Log in om te reageren
45 reacties op dit onderwerp
ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 07 oktober 2015 - 19:00

Ik vroeg me af of jullie katjes ook zo een super gehoor hebben als er iets gebeurt b.v. of als je een blikje eten opentrekt.

Alina hoort van ver dat ik een potje youghurt opendoe en komt dan aangestoven. Dan zet ze zich met haar voorpootjes op mijn stoel en kijkt héél lief. Natuurlijk krijgt ze er dan wat van. :love:
Alina en Nala horen van in de tuin dat mijn man kip snijdt op een glazen snijplank en staan er dan ook onmiddellijk met grote vragende kijkers. Rauwe kipfilet daar zijn ze dol op! :loveshower:

Nu ben ik benieuwd naar jullie verhaaltjes! :)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 07 oktober 2015 - 19:04

Bekijk berichtARIZONA, op 07 oktober 2015 - 19:00, zei:

Ik vroeg me af of jullie katjes ook zo een super gehoor hebben als er iets gebeurt b.v. of als je een blikje eten opentrekt.

Alina hoort van ver dat ik een potje youghurt opendoe en komt dan aangestoven. Dan zet ze zich met haar voorpootjes op mijn stoel en kijkt héél lief. Natuurlijk krijgt ze er dan wat van. :love:
Alina en Nala horen van in de tuin dat mijn man kip snijdt op een glazen snijplank en staan er dan ook onmiddellijk met grote vragende kijkers. Rauwe kipfilet daar zijn ze dol op! :loveshower:

Nu ben ik benieuwd naar jullie verhaaltjes! :)

Idem dito hier!! Van mijn man kreeg Tijger als kitten altijd yoghurt. Hij mocht het potje leeg likken. Tijger is er verzot op!
Wanneer hij ons een potje hoort openen, spurt hij eraan. Dan mag hij zelfs in de garage zitten!

Maar als hij merkt dat het bv. pudding is :x :x :x :p :p

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 07 oktober 2015 - 19:06

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 07 oktober 2015 - 19:04, zei:

Maar als hij merkt dat het bv. pudding is :x :x :x :p :p

:lachen:

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#4 Geplaatst 07 oktober 2015 - 19:07

Blikje.... eender wat voor blikje, maar als het een blikje is, denkt ze dat het voor haar is.
Dus zelfs als je een blik curry opent, komt ze afgevlogen :-)
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 07 oktober 2015 - 19:12

Bekijk berichtBlackScorpion, op 07 oktober 2015 - 19:07, zei:

Blikje.... eender wat voor blikje, maar als het een blikje is, denkt ze dat het voor haar is.
Dus zelfs als je een blik curry opent, komt ze afgevlogen :-)

Ik zou echt dat snoetje eens willen zien als ze merkt dat het curry is. :catmad

Poeslap
Poeslap
  • 1.803 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 07 oktober 2015 - 19:36

Ik geef het natvoer altijd op de ondertasjes van de koffie. Van zodra ik die uit de kast haal, hebben ze het gehoord.

jacob
jacob
  • 818 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 07 oktober 2015 - 19:41

Als ik de kast waar de koekjes of een blikje natvoer open.  De kraan net opendraai en het schuiven van een grote doos over de vloer (de bestelling van zooplus) :goofy:

Ailure
Ailure
  • 5.426 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 07 oktober 2015 - 19:45

Dat piep geluidje van de keukenweegschaal wanneer ik die aanzet. Want ze weet dan: "Er komen brokjes" :x Ik weeg die daarmee af.

En ze reageert ook op:
"Moede gij kip?"
"Moede gij brokjes?"
"Sienna, knuffelen?"

Vroeger ook als ik met een vork tegen het blikje Almo tikte.
Weet niet of ze dat nu nog kent want nu krijgt ze dat helemaal niet meer zo vaak en doe ik dat ook niet meer.
Ik gebruik haar brokjes (en weegschaal)  nu in de plaats om geluid te associëren met eten.

En gewoon haar naam.
Ik riep net dus "Sienna" en ze miauwde en kwam af :d

Bewerkt door Ailure, 07 oktober 2015 - 19:46.

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 07 oktober 2015 - 21:00

Wat ontzettend leuk om al deze verhaaltjes te lezen. Ik zie dat zo voor mij en vind ze echt grappig! :lachen:

Armani
Armani
  • 15.762 berichten

#10 Geplaatst 07 oktober 2015 - 21:16

hier : het 'opfrommelen' van een blad papier.
Dan is hij hier heel snel.
Om mee te voetballen ;)
Hij mag echt nog liggen soezen op zijn dekentje.  Als hij prop-papier hoort dan is het : :catattackball

en ook de deur van de frigo, maar enkel rond zijn natvoer-tijd.
Als hij in de voormiddag de frigo hoort, dan interesseert het hem niet en zal hij er niet voor afkomen.
Maar bij valavond....dan is hij daar hoor :catwalk2 :)

FOOD  !!

Elma
Elma
  • 3 katten

#11 Geplaatst 07 oktober 2015 - 21:21

Misty reageert nergens op, behalve op de tijd. Ze is doof, maar weet perfect wanneer ze haar pilletje Felimasone moet krijgen. Dan zet ze zich met haar rug naar ons, zodat we haar kunnen oppakken om haar pil op het aanrecht te geven. Nadien krijgt ze haar nat voer.
Lexy en Sienna reageren vooral op mijn geroep 's avonds als ze gaan slapen. Ik hoef maar één keer te roepen "Lexy, Sienna SLAAP", of ze komen aangestormd. Als ze in hun nestje liggen krijgen ze allebei hun Dentabits. Lexy reageert ook op "KAAS". Dan krijgt hij een stukje kaas, bij ons ontbijt.
Onze Juno was de strafste. Ik moest maar met een schaar knippen, of hij kwam van achter in de tuin (50 m.) aangestormd. Hij dacht telkens dat ik voor hem vlees knipte. :-))
En onze vier verwilderde katjes van Bokrijk, komen ook afgestormd als ik "Poessie", roep of als mijn man met de brokjes rammelt. Sientje, het vrouwtje, komt dan luid jankend afgelopen en volgt ons tot op de plaats waar ze eten krijgt. Tegenwoordig begint Kleintje ook al te miauwen, maar niet zo luid en opdringerig als Sientje. Als zij jankt, weet de hele buurt dat we er zijn. :-)

Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos

Armani
Armani
  • 15.762 berichten

#12 Geplaatst 07 oktober 2015 - 21:27

Bekijk berichtArmani, op 07 oktober 2015 - 21:16, zei:

hier : het 'opfrommelen' van een blad papier.
Dan is hij hier heel snel.
Om mee te voetballen ;)
Hij mag echt nog liggen soezen op zijn dekentje.  Als hij prop-papier hoort dan is het : :catattackball

en ook de deur van de frigo, maar enkel rond zijn natvoer-tijd.
Als hij in de voormiddag de frigo hoort, dan interesseert het hem niet en zal hij er niet voor afkomen.
Maar bij valavond....dan is hij daar hoor :catwalk2 :)

FOOD  !!

en nog vergeten : de deurbel !
Hij is er altijd als eerste om te zien wie daar is en dan is het altijd zo een gedoe om hem van die voordeur weg te houden omdat hij niet buiten mag.

Hilarische beelden heeft dat al opgebracht... :lachen:
Ik doe dan soms de deur open (op een mini-kiertje) voor 2 seconden.....met de vermelding van : "wacht, ik kom zo" :slach:

Moet mijn kat dan eerst nog zien weg te werken van bij die voordeur.
Dat lukt de ene keer al vlotter dan de andere keer.

Moet je dan die gezichten zien aan de voordeur als je voor de 2de keer de deur opent.
Echt....sommigen begrijpen dat echt niet :lachen:

Het is hier bij momenten gelijk bij een kleuter :)

Bewerkt door Armani, 07 oktober 2015 - 21:30.

Elma
Elma
  • 3 katten

#13 Geplaatst 07 oktober 2015 - 21:29

Mijn twee apen (Lexy en Sienna), duiken juist weg als ze de deurbel horen :-(
Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#14 Geplaatst 07 oktober 2015 - 21:29

Spike* kende onze auto.
Hij zat vaak buiten en kwam telkens aangelopen als wij thuis kwamen.
Toen we een week in de Ardennen waren, kwam mijn schoonmoeder langs om hen te verzorgen.
Zij had hem in 3 dagen niet gevonden.
Wij zijn dus naar huis gekomen, en toen we de voordeur open deden, zat hij gewoon op de trap.
Hij had ons horen komen

Pluche kent het geluid van de kast waar de Frenzy inzit :)

En de combinatie: ijskast - schuif voor vork - kast voor bordje => natvoer

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Armani
Armani
  • 15.762 berichten

#15 Geplaatst 07 oktober 2015 - 21:33

Bekijk berichtElma, op 07 oktober 2015 - 21:29, zei:

Mijn twee apen (Lexy en Sienna), duiken juist weg als ze de deurbel horen :-(
kweet het....
hier het omgekeerde.

Moest hij kunnen hij doet zelf open :)

en dan....
als ze dan eenmaal binnen zijn en ze hebben een tas mee....dan zou hij er bijkans inkruipen...
Echt genant soms.

Er was hier eens iemand met een akten-tasje....
Ik moet het u niet zeggen zeker...
Hij heeft elk vakje gezien :lachen:

Gelukkig blijft het wel bij snuffelen en bijt hij niet.

Bewerkt door Armani, 07 oktober 2015 - 21:34.