Spring naar inhoud

- - - - -

Welk geluid herkent jouw kat van ver?

• Log in om te reageren
45 reacties op dit onderwerp
Elma
Elma
  • 3 katten

#16 Geplaatst 07 oktober 2015 - 21:33

Hei, moet toch wel grappig zijn, die katten die de gasten verwelkomen. :-)
Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos

Armani
Armani
  • 15.762 berichten

#17 Geplaatst 07 oktober 2015 - 21:34

:)

Bekijk berichtElma, op 07 oktober 2015 - 21:33, zei:

Hei, moet toch wel grappig zijn, die katten die de gasten verwelkomen. :-)
Tot er ene zegt : eigenlijk ben ik allergisch....

Hou hem dan meer eens weg. :lachen:

Bewerkt door Armani, 07 oktober 2015 - 21:33.

Elma
Elma
  • 3 katten

#18 Geplaatst 07 oktober 2015 - 21:39

Tja...
Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding

CVR
CVR
  • 572 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 07 oktober 2015 - 21:44

Baloe komt naar de keuken gestormd als hij de ijsblokjes in een glas hoort vallen :d hij krijgt dan altijd een blokje om te spelen in zijn bakje

Elma
Elma
  • 3 katten

#20 Geplaatst 07 oktober 2015 - 21:57

Sienna reageert ook fel als ik een aluminiumballetje op de grond gooi. Dan mag ze in de veranda liggen te slapen, ze is direct binnen om met dat balletje te spelen.
Groetjes van Elma

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#21 Geplaatst 07 oktober 2015 - 22:08

Hier worden de oren gespitst als ik van die knisperende balletjes aanraak :goofy:

zilko
zilko
  • 70 berichten

#22 Geplaatst 07 oktober 2015 - 22:11

Mijn blind vondelingetje Freddy komt ook afgelopen als de hond eten krijgt wil dan eerst een hondenbrokje en dan pas zijn eigen brokjes.ook yohourt af pudding wil hij .ook als de hond een stukje brood krijgt ,wil Freddy ook een stukje.

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 08 oktober 2015 - 07:31

Op de bel reageren ze panisch, maar gelukkig werkt die maar de helft van de tijd :lachen:.

Als de kast opengaat waar het natvoer in staat, komen Marlee en Annabelle aangestoven, en als Luna binnen is, komt ze ook af, maar wat waardiger :).
Dat plastieken dekseltje van de Cosma snackies, kennen ze allemaal heeeeel goed.

Ik moet nog maar de stang van de stofzuiger vastnemen en zowel Luna, Marlee als Annabelle zijn ook weg.

En de flying frenzy moet ik ook maar een seconde vasthebben, dat hebben de twee kleintjes ook altijd gehoord, al ben ik nog zo stil (en ik probeer ze soms echt voor de gek te houden, maar het wil maar niet lukken). :d

Het geluid van de deur naar buiten die opengaat ook trouwens. Marlee en Annabelle zijn meestal wel in de buurt, dus die zien het ook wel. Maar Luna zit s nachts buiten, en ze mag nergens te zien zijn, als de deur opengaat, staat ze vijf seconden later binnen.

Qua woorden kennen ze allemaal 'kom' en Luna kent het woord 'buiten' ook heel goed.
Luna en Marlee kennen ook allebei 'zachtjes', zijn de twee katten die al eens te hard meppen of bijten naar de andere katten.
Voor de rest gebruik ik nog een paar handgebaren, bv als ze iets hebben mogen mee-eten van mij (kip ofzo) maar na een paar stukjes ishet genoeg geweest. Dan toon ik mijn handen als in 'het is op'.

En Voodoo reageert heel erg op de klank van mijn stem. Of mss leest ze mijn lichaamstaal ofzo, geen idee. Maar ze lijkt altijd te weten wat ik ga doen, lang voor de rest het door heeft. Ze is dan ook al het langst bij mij, zal daar mss wel iets mee te maken hebben.

Those who don't believe in magic, will never find it

Gato64
Gato64
  • 297 berichten
  • 1 katten

#24 Geplaatst 08 oktober 2015 - 07:46

Pippa reageert op
- de deurbel, als ze die hoort sprint ze naar de voordeur om te zien wie er aan de deur staat
- de wekker van mijn dochter- ze mag slapen of beneden zijn als ze de wekker hoort spurt ze naar de kamer van mijn dochter
-als ze de deur van de keuken naar de garage hoort open gaan omdat ze door heeft dat haar brokken daar worden bewaard
-als ze plastiek gefrommel hoort want dan hoopt ze dat het haar snoepjes zijn die we bovenhalen, wat natuurlijk niet altijd is:)
- als ze de garagepoort hoort opengaan dan gaat ze voor de deur wachten

Bewerkt door Gato64, 08 oktober 2015 - 07:48.

Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#25 Geplaatst 08 oktober 2015 - 08:21

De deurbel reageert Sierra ook op, nl. wegschieten en verstoppen.
En het woord 'hapjes' kent ze ook heel goed.
Haar naam kent ze ook, maar reageert ze meestal niet op, buiten 1 oortje draaien.
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Inavanthielen
Inavanthielen
  • 2 katten

#26 Geplaatst 08 oktober 2015 - 08:47

Hier kennen ze ook veel hoor...
* Het klikje van de melkfles  (dopje dat van de fles komt)
* Het klikje van blikjes (eender welke blikjes)
* Opfrommelen van aluminium tot een bolletje
* Het klikje van de automatische laser  (is dagelijkse kost bij ons...laserlichtje jagen :lachen: )
* Het rammel geluidje van de pluche muisjes
* De deurbel  (Onze Nio begroet ook iedereen, om dan vervolgens iedereen zijn handtas te doorzoeken)
Ons Beau heeft dan weer schrik van de bel.  Al gaat ze niet meer lopen, maar zet ze alleen haar oren achteruit.
* Mijn auto horen ze ook al van ver  (Ze staan me altijd op te wachten als ik thuiskom)
* Het ritselen van de halsband  (Onze Nio krijgt een halsbandje rond met een amulet als hij naar buiten gaat)

* Oh ja...en het meest belangrijke...het klikken van hun doosje met snoepjes.....hola...ik moet dat nog maar aanraken (soms verzet ik dat gewoon) en er staan er 2 te bleiten alsof hun leven er vanaf hangt. :gek:

Woordjes kennen ze hier ook
* Vleesje?
* Eten?
* Buiten?

* Noepie?  (= snoepje)
* Waar is het balleke?  (Onze Nio gaat dat dan ook halen)
* Hun naam kennen ze ook   (Meestal roep ik Beau en dan komt Nio of omgekeerd :lachen: )

Bewerkt door Inavanthielen, 08 oktober 2015 - 08:49.

Geplaatste afbeelding   ANGELS DON'T ALWAYS HAVE WINGS, SOMETIMES THEY HAVE WHISKERS Geplaatste afbeelding    
  LOVE STARTS WITH A WET NOSE, AND ENDS WITH A TAIL

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#27 Geplaatst 08 oktober 2015 - 09:45

Hier ook een heel goed luisterende of horende Shiva:
- De garagepoort: dan zit hij klaar aan de deur tussen keuken en berging om ons te begroeten. :rub:
- De klik van het dopje van zijn Viyo: dan komt hij afgespurt.
- De brokjes die afgewogen worden: dan staat hij naast je. Heel grappig als je dan zegt: "Shiva, wat doen we als we brokjes krijgen? Flink poepeke zit!", dan gaat hij effectief op zijn poepje zitten. Zo schattig!
- Zijn favoriete hengel die van de kast in de berging wordt genomen: dan komt hij aangespurt.
- Het tikken van mijn breinaalden: dan komt hij op mijn schoot liggen... Zo schattig!
- zijn naam: de reactie op zijn naam is wel variabel. Dat gaat van meteen afgespurt komen, tot 1 oor eventjes bewegen.

Minder leuke dingen:
- De douche: Shiva :love2: water + inloopdouche = :cle
- De deur van de kasten in de dressing: hij verstopt zich graag tussen onze kleren.
- De schuifdeur naar de kelder: dat moet toch heel interessant zijn, zo'n kelder. Hij mag daar niet komen, maar als hij de kans krijgt....
-De deur van de kleine logeerkamer: Shiva mag in heel het huis rondlopen (uitgezonderd de garage, berging en kelder), behalve in de kleine logeerkamer. Die willen we graag 'katvrij' houden. Niet iedereen apprecieert bezoek van Shiva in bed, of enkele haartjes van hem in bed, of als er iemand komt die allergisch is aan katten, dus liefst geen Shiva op die kamer. Maar die slaapkamer intrigeert hem enorm. Als die deur opengaat, dan is hij meteen daar.

Geplaatste afbeelding

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 08 oktober 2015 - 10:12

Bekijk berichtAilure, op 07 oktober 2015 - 19:45, zei:

Dat piep geluidje van de keukenweegschaal wanneer ik die aanzet. Want ze weet dan: "Er komen brokjes" :x Ik weeg die daarmee af.

hahaha dat gebeurt bij mij ook!! ik weeg ze ook altijd af en dan staan ze met 2 vanop de grond mee te kijken

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 08 oktober 2015 - 10:21

mijn katten herkennen veeeeeel :p
* geluid van de voordeur, ze mogen ng druk bezig zijn met eten, slapen, spelen,.. STOP en aan de deur van de gang gaan zitten  om te kijken wie er komt
* potje yoghurt
* weegschaal -> korrels
* het ruisen van raffia (heb een hengeltje gemaakt met raffia, want ik kocht er ooit een en felix wil tgnwoordig geen andere meer. hij gaat er helemaal gek op.)
* hun naam :) ookal zitten ze boven op de 2e verdieping, als ik ze roep komen ze beide aangelopen (rommel rommel van de trap.. pas verhuisd en flix is ze nog niet gewoon en als hij te snel gaat... ik hou men hart altijd vast!!!)
* en tot slot het woordje 'NEE' :p dat kent Felix heel goed. vb, als ze ergens komen waar ze niet mogen (aanrecht, tafel of berging) zeg ik 'nee' en dan keren ze mooi op hun pasjes terug. Alleen Miroux heeft het er wat lastiger mee, die probeert toch stiekem om het wel te doen. maar door dan te wijzen en 'hop nr buiten' of 'af'. dan doet hij het schoorvoetend toch maar :d kleine deugeniet!! het is voor hem wrs wat moeilijker omdat hij het de voorbij 2.5 jaar wel mocht bij de vorige baasjes :p maar ik wil het niet, dus afleren die handel :)

heel vervelend -> :p moest eiglk gwn een : p mannetje zijn
Sry :d

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#30 Geplaatst 08 oktober 2015 - 11:11

Het geluid van de houten schuif waar hun snoepjes in liggen, van de lepeltjes waarop ze Miamor creme krijgen of zelfs het (voor mij niet hoorbare) geluid als ik zo'n tubetje creme open doe. Ik moet ze eigenlijk nooit roepen :lachen:
En "Pluisje", dan komen ze beiden aangestormd omdat Pluis weet dat ze iets krijgt en Saga weet dat Pluis iets krijgt :p
Pluis komt altijd aangerend als we binnenkomen dus die kent het geluid van de sleutel.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP