Spring naar inhoud

- - - - -

Welk geluid herkent jouw kat van ver?

• Log in om te reageren
45 reacties op dit onderwerp
juleken
juleken
  • 7.145 berichten

#31 Geplaatst 08 oktober 2015 - 16:28

Rachelleke: Wanneer ik de stofzuiger uithaal, en wanneer ik haar kastje in de gang open doe om haar korrels te nemen. Mijn kookboek ligt daar ook in en vorige week ging ik in de kast om het boek te nemen maar was niet de bedoeling dat ze korrels kreeg (die zou er zich ziek in eten als ik haar liet doen). Stond ze zo heel zielig naar mij te kijken met een blik van "hoe, krijg ik geen korrels ofwa?" Ik kreeg het natuurlijk niet over mijn hart en heb er haar dan maar een beetje extra gegeven.

Cecile: Deze is geobsedeerd door kappen naar mijn hand als ik het aanrecht en vuur afkuis. Madame denkt echt dat dit betekent dat ik wil spelen. Nu, als ik met nat over ons vuur ga springt er zo een tuut-geluid op. Gevolg: Elke keer ik afkuis en Cecile de tuut hoort springt ze op de barkruk om naar mijn hand te slaan  :gek:

Bo: Als ik 's avonds laat een sigaret rook onder de dampkap en Bo hoort de dampkap aanslaan staat ze bij mij op het aanrecht en zou ze me zo doodknuffelen: Kopjes geven tegen mijn handen, armen, in mijn haar, knabbelen aan mijn haar, kopje in mijn mouw steken en ondertussen is ze kleine druppeltjes aan het kwijlen.

Sam: Vanaf het ogenblik dat die de tv hoort komt die afgespurt om op mijn schoot te kruipen.

Onze vier kleine kabouters  :loveshower:

Jefke_Lientje
Jefke_Lientje

Mooiste kortharige raskat 2016

• 1.048 berichten
  • 17 katten

#32 Geplaatst 08 oktober 2015 - 18:37

Flora als ze en chipszak hoort :p Dat eet ze graag :p Raar beest :p

Lien'tje komt als ze de laser hoort (zit een ringetje aan, en dat maakt iets lawaai als je het beweegt)

De andere niet echt iets speciaal :p

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#33 Geplaatst 08 oktober 2015 - 20:12

Ives herkent het geluid van de gast WC beneden heel goed, wanneer hij dat hoort spurt hij om nog tussen jou en de deur te kunnen, indien dit niet lukt opent meneer de deur gewoon en komt dan gezellig op je schoot zitten :louche: . Wat dus al veel bezoek zich dood doen verschieten heeft. Maar ja als ze de deur niet op slot draaien....

Vivienne en alle kittens die hier zijn opgegroeid zijn heel bekend met het geluid van bordjes die op de grond worden gezet. Dan komen ze allemaal aan spurten.

De stofzuiger is ook zo'n leuk geluidje, als ze het horen floppen ze zich op hun rug en moet ik ze stofzuigen :gek: .

De Flying Frenzy maakt een beetje geluid als je hem verplaats of wilt gebruiken en dan staan ze daar ook allemaal :d.

De deurbel is hier ook geliefd, als die gaat staan ze allemaal klaar om knuffeltjes te krijgen.

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#34 Geplaatst 08 oktober 2015 - 20:18

Bekijk berichtMayaBlue, op 08 oktober 2015 - 20:12, zei:

De stofzuiger is ook zo'n leuk geluidje, als ze het horen floppen ze zich op hun rug en moet ik ze stofzuigen :gek: .
:d
Zo lief he, ik heb zo'n  birmaantje gehad die ook zo dol was op een "stofzuigerbeurt".
Ik had toen wel een stofzuiger waarvan je de zuigkracht  kon regelen  :)

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#35 Geplaatst 08 oktober 2015 - 20:22

Bekijk berichtlilymaya, op 08 oktober 2015 - 20:18, zei:

Zo lief he, ik heb zo'n  birmaantje gehad die ook zo dol was op een "stofzuigerbeurt".

Gelukkig kon je de zuigkracht regelen. Anders: ffffffffffoem, weg poesje! Miaaaaaaaaaaauw! :lachen:

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#36 Geplaatst 09 oktober 2015 - 14:02

Bekijk berichtlilymaya, op 08 oktober 2015 - 20:18, zei:

een van mijn ragdolls vindt dat ook geweldig :)

Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#37 Geplaatst 20 oktober 2015 - 12:29

Hier herkennen ze echt wel het geluid van hun bordjes en kommetjes. (Niet het openen van het blikje want regelmatig is het geen blik kattenvoeding. Geweldig slim van hun dus)
Dat servies, zeg maar, is dan hetzelfde materiaal als onze borden en kommetjes maar toch komen ze alleen als ik hun bordje of kommetje neem. Om deze reden dus maar worden de bordjes en kommetjes die ik voor hun gebruik ook maar enkel voor hun gebruikt want ik vond het zo'n zielige blik bij hun als ze dan niks kregen. Zo van "hoe, krijgen wij niks?"

De bel is zo negatief als ze maar kan zijn, dan spurten ze allebei van waar dan ook onmiddellijk achter hun tent (de 1ste krabpaal-meubel die hier stond toen ze net thuis kwamen met een laken over: geweldige verstopplek waar ze van weten dat ze daar volledig gerust gelaten worden)

De stofzuiger: dat is direct gespannen toekijken vanop een afstand en als ik de pries insteek rennen ze weg, dan moet ik het dus nog aan zetten, ze reageren op het zicht of/en op het geluid van de stekker in de pries te steken.

Pixie staat er onmiddellijk als ik de deur van de kelder, de inkomhal of die van de wasplaats opendoe, de 2 laatste zijn plaatsen waar ze niet zonder toezicht mogen komen omdat ze toch regelmatig nog in de gordijnen willen hangen en die ruimtes aan de straatkant zijn en het anders al gauw niet netjes meer oogt en de huisbaas komt regelmatig langst, woont hier niet ver vandaan.
Ze mogen daar wel in als ik daar bezig ben en als ik gedaan heb zeg ik "Pixie kom" en dan jammert ze wel vaak maar komt ze wel mee uit die kamer :-)  Rexy luistert ook wel als ik Rexy kom zeg maar dan na een paar keer pas gaat ze uit die ruimte want die is even bevroren van de schrik, lijkt wel. Dan ga ik uit de weg en raapt zij haar moed bijeen en spurt die kamer uit. Ik heb wel 2 schuwe katten.

Verder komen ze meestal als ik hun naam roep maar ook omgekeerd omdat ze zelf ook iets willen en denken dat de zus dan iets krijgt.

Als ik de laptop durf te nemen, staan ze daar, ze worden daar echt precies jaloers op, ik kan geen andere uitleg bedenken... Met veel kracht heel dat kader van het scherm blijven merken en voor m'n neus komen, niet op de laptop maar echt voor mijn neus zodat zij de aandacht kunnen opeisen. Met mijn tablet ook.

Ze herkennen mijn binnenkomen. De sleutel, de deur of mijn energie of mijn gestap, ik weet niet wat hun aandacht neemt maar ze wachten mij op van hun vaste plaatsjes en enkel wanneer ik alleen binnen kom (niet bij m'n man). Pixie zit dan op de kast van 1m26cm naast de deur van de hal en Rexy aan het einde van die kamer over diezelfde deur, afwachtend of ik alleen binnen kom of met pak en zak, wat haar dan afschrikt.

Als ik hun kattenbakken uitkuis (ik doe dat terplaatse met de schep en zo'n lege ijscremedoos) dan komen ze er op staan kijken en inspecteren. Mijn man neemt die bakken mee naar de vuilbak en schept ze daar proper. Bij hem komen ze niet af, bij mij wel.

En dan hun speeltjes: het geknisper van de catnip of valeriaan in een speeltje, het vastnemen van een speelhengel, het rinkelen van een belletje van een speeltje... Ook het vastnemen van het ene 'laserlichtje', wat gewoon een pillampje in de vorm van een muisje is, daar hing een sleutelhanger aan en dat heb ik er al af genomen maar toch horen ze nog dat dat vastgenomen word (al horen wij niks, tja, ze hebben natuurlijk iets beter oortjes, ahum).

Edit: jeetje wat een uitleg, ik was precies op dreef, oeps :-/

Dat is het zowat :-)

Bewerkt door Leenaria, 20 oktober 2015 - 12:30.

Geplaatste afbeeldingGrtjz van Leen, Pixie & Rexy

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#38 Geplaatst 20 oktober 2015 - 13:58

Leuke verhalen alweer! Fijn om te lezen hoe alle poesjes toch zo slim zijn en voor heel veel dingen hun oortjes spitsen. :kboe

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#39 Geplaatst 20 oktober 2015 - 15:56

Het geluid van de schaar als ik  vlees knip voor hun :)

Poeslap
Poeslap
  • 1.583 berichten
  • 2 katten

#40 Geplaatst 20 oktober 2015 - 20:19

Volgens mijn moeder zouden ze het ook horen als ze een kauwstokje voor hen uithaalt. Daar zijn ze namelijk gek op.

juleken
juleken
  • 7.145 berichten

#41 Geplaatst 20 oktober 2015 - 23:57

Hier weten ze het ook wanneer we thuiskomen, dan zitten ze ons in de berging op te wachten en beginnen de staartjes te trillen als we binnen komen.
En kattenbakken uitscheppen, check! Komen ze mee kijken, inspecteren, én er meteen weer een drolletje of een plasje in droppen vanaf het ogenblik dat de zak weer in de garage staat :p
Bakken worden hier drie keer per dag leeggeschept en toch geven ze mij telkens weer een schuldgevoel, zo van "eeeeiiindelijk, een propere bak" :gek:

wim
wim
  • 515 berichten
  • 3 katten

#42 Geplaatst 06 december 2015 - 23:11

Hier ook redelijk wat geluidjes.
Het schudden  van de Whiskas kroketten of zakje Catisfactions zoals in de reclame.
Als ik thuis kom met de auto.
Openen van de ijskast.
Ik maak zo een klik geluidje tegen mijn gehemelte om ze binnen te roepen.
En ik vergeet  er nog wel enkele

Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#43 Geplaatst 07 december 2015 - 00:48

Vandaag maar weer eens gemerkt: Rexy als ik een brikje drank neem, dat geritsel van het rietje (zij krijgt meestal het rietje om te spelen)

Ondertussen reageren ze niet per sè meer als ik hun kommetjes pak. Ik heb wat teveel aan het herinrichten geweest en ik heb ondertussen ook te veel verschillende soorten kommetjes dat ik voor hen gebruik.

Geplaatste afbeeldingGrtjz van Leen, Pixie & Rexy

DORIS
DORIS
  • 7.655 berichten
  • 4 katten

#44 Geplaatst 07 december 2015 - 07:49

Open doen van een doosje Almo natuur.Behalve Jefke.Die is doof maar hij ziet de andere spurten en hij loopt er achter.
De auto als ik thuis kom.Dan staan ze allemaal achter de deur.(Etenstijd)

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Féline
Féline
  • 1.333 berichten
  • 2 katten

#45 Geplaatst 07 december 2015 - 11:13

De deur van de keukenkast waar het poeze-eten instaat "piept". Van zodra ik de "piepkast" opendoe, zitten de buitenpoezen voor de deur te wachten op eten