Spring naar inhoud

- - - - -

peewee kattenbak

• Log in om te reageren
46 reacties op dit onderwerp
Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 08 oktober 2015 - 11:04

Hallo,

Ik ben op zoek naar een andere kattenbak. Nu las is dat veel mensen zo'n peeweekbak hebben.
Gaan de katten daar gemakkelijk op? Want die houtkorrels, mijn katten kennen dat niet. En ik heb altijd een open bak gehad, gaan ze makkelijk door dat deurtje?
Ik wil nu grg een gesloten bak, omdat ze er nu alles uitgraven. Er ligt ngtans nooit veel vulling in (3cm ong), maar als ze graven ligt alles er altijd naast. Plus ik heb nu zodanig veel korrels die ik overal rond het huis vindt... ik vind het niet leuk!
Waar koop je die bakken het voordeligst? Want op zooplus hebben ze ze niet??

Groetjes

hilleke
hilleke
  • 19.411 berichten

#2 Geplaatst 08 oktober 2015 - 14:11

Wij hebben nu 5 peeweebakken. 1 gesloten, de rest open.
Want de gesloten bak wordt maar zelden gebruikt.

Hou er wel rekening mee dat niet elke kat dit wil gebruiken. Bij ons heeft de omschakeling wel een hele tijd geduurd, en een vriendin haar katten weigerden er op te gaan.
En dan is het toch een dure investering.
Je kan altijd eerst eens proberen met de vulling in een gewone kattenbak, als dat lukt kan je dan de kattenbakken zelf aanschaffen.

Het is ook moeilijker te verkrijgen, ik heb het online besteld. Nu we in Frankrijk wonen gaan we wel op een andere manier alles moeten aankopen vrees ik. De levering naar Frankrijk is heel duur.
Maar peewee is wel héél zuinig in gebruik.
Begin dit jaar 10 zakken gekocht waarvan we er nu nog 3 over hebben. En we hebben 6 katjes, en kittens gehad begin dit jaar.

Carowlina
Carowlina

Mooiste (half)langharige HTK/kruising 2016

• 8.178 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 08 oktober 2015 - 20:30

Ik heb hier ook 2 PeeWee bakken (gesloten).
Ik laat het deurtje er wel uit. Niet zo aangenaam als ze de bak in stappen en het deurtje tegen hun poep 'slaat'.

I.p.v de PeeWee kattenbakkorrels gebruik ik gewone houtpellets voor in de kachel.
Wel uitkijken welke je kiest. Niet elke houtpellet is ideaal. Sommige merken geven enorme geurhinder.
Ik gebruik die van de Brico en die zijn geurloos als ze erop geplast hebben.
Die van Hubo stonken meteen.
Is ook stukken goedkoper dan de echte PeeWee korrels.

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 08 oktober 2015 - 21:55

wel ik ben eiglk op zoek nr een gesloten bak, want men vriend vindt zo'n open bak verschrikkelijk. terwijl hij er altijd netjes bij ligt, want ik schep er direct altijd alles uit :) maar ergens heeft hij wel een punt denk ik ;)
maar het komt er dus op neer dat er al 2 mensen niet zo positief zijn :p iemand wel?? :p

hilleke
hilleke
  • 19.411 berichten

#5 Geplaatst 08 oktober 2015 - 22:40

Begin dit jaar zijn er wel nieuwe modellen uitgekomen. Dus kan zijn dat die beter zijn.
Wij zijn wel heel tevreden met de open bakken, dus begrijp me niet verkeerd, voor ons is peewee wel een succes, ook al hebben we in het begin wat geduld moeten hebben met 1 van onze katjes.

Ik wil je gewoon maar waarschuwen dat het kan dat je katjes er niet of niet onmiddellijk aan wennen.

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 09 oktober 2015 - 13:39

Bekijk berichthilleke, op 08 oktober 2015 - 22:40, zei:

Begin dit jaar zijn er wel nieuwe modellen uitgekomen. Dus kan zijn dat die beter zijn.
Wij zijn wel heel tevreden met de open bakken, dus begrijp me niet verkeerd, voor ons is peewee wel een succes, ook al hebben we in het begin wat geduld moeten hebben met 1 van onze katjes.

Ik wil je gewoon maar waarschuwen dat het kan dat je katjes er niet of niet onmiddellijk aan wennen.

aaah ok :) sry misbegrepen :)
die open bakken hebben dan ook zo'n onderbak? zijn die groot genoeg voor een ragdoll?
nu zijn ze gewoon van op een open bak te gaan. maar ik haat de korrels die ik nu heb. en heb er al zoveel geprobeerd.. ze plakken in hun pootjes of plakken in de bak zelf.. dus ik ben op zoek naar iets die wat makkelijker is voor zowel de poezen als voor mij :d

Carowlina
Carowlina

Mooiste (half)langharige HTK/kruising 2016

• 8.178 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 09 oktober 2015 - 20:10

Ik denk dat je mijn reactie verkeerd interpreteert.
Ik ben enorm blij met mijn 2 PeeWee bakken :d

Ik heb nooit het deurtje in mijn gesloten kattenbakken laten zitten, dus dat heeft niets met de PeeWee zelf te maken :)

hilleke
hilleke
  • 19.411 berichten

#8 Geplaatst 10 oktober 2015 - 09:36

Je kan misschien eens een kijkje nemen in een winkel waar ze deze verkopen. Er zijn nu meerdere modellen. Vroeger was de ecoclassic het beste voor onze katjes gezien die nogal graag graven en de andere te laag waren. ook de gesloten bak.
Maar nu zijn er dus heel wat modellen bijgekomen. Geen idee hoe groot te zijn.

je zal wel altijd uitloop blijven hebben. Hier ligt er ook nog regelmatig  wat naast de bak. Dus dat probleem blijf je wel hebben, al merk ik wel dat het hier veel minder is dan vroeger met andere kattenbakvulling.

oh ja, en bij de gesloten bak is hier ook het deurtje uit, maar toch zijn ze er hier geen fan van. Misschien ook omdat we 6 katjes hebben en ze graag zien wat er om hen gebeurd. Want die speelvogels laten elkaar niet echt met rust, ook niet als ze effe naar t kleinste kamertje zijn ;)  en dan zien ze misschien graag wat er rondom hen gebeurd ondertussen he ;)

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 12 oktober 2015 - 10:07

wel ik heb 2 ragdolls, waarvan 1 toch wel groot uitvalt :d dus ik vraag me gwn af of zo'n gesloten bak dan groot genoeg is. want ik was nu al es gaan kijken in winkels, maar ik denk dat de bakken die ze standaard hebben, veel te laag zijn. daar kan Félix echt nooit gemakkelijk zijn ding op doen.. maar ik zag dat peewee een bak had speciaal voor grote rassen, dus hopelijk is deze dan wel ideaal :) met of zonder deurtje (wrs wordt het zonder)
ben er nog steeds niet uit wat ik ga doen.

Ik moet wel zeggen, mijn vriend kocht vorige week nieuwe korrels voor in de bak en hij had niet gekeken wat het was. Blijkt dat het heel fijne korreltjes klei zijn. Wat een gedoe om die korrels dan uit die bak te krijgen!!! ze plakken allemaal aan de bodem en zelfs met mijn schepje krijg ik ze er niet goed af. Die kopen we dus NOOIT meer :/ :)

hilleke
hilleke
  • 19.411 berichten

#10 Geplaatst 12 oktober 2015 - 13:59

Kan me herinneren dat er vroeger heel wat mensen vonden dat de bakken van peewee te klein waren dus ik denk echt wel dat die nieuwe grote bakken goed zullen zijn voor je katjes. En ja, die klei, hebben we hier ook nog gehad, maar wat een gedoe, en een gewicht ook telkens om mee te sleuren.
Hoop zo dat je katjes kunnen wennen aan peewee, en dan ga je er denk ik wel heel tevreden van zijn. ;)

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 12 oktober 2015 - 15:06

Bekijk berichthilleke, op 12 oktober 2015 - 13:59, zei:

Kan me herinneren dat er vroeger heel wat mensen vonden dat de bakken van peewee te klein waren dus ik denk echt wel dat die nieuwe grote bakken goed zullen zijn voor je katjes. En ja, die klei, hebben we hier ook nog gehad, maar wat een gedoe, en een gewicht ook telkens om mee te sleuren.
Hoop zo dat je katjes kunnen wennen aan peewee, en dan ga je er denk ik wel heel tevreden van zijn. ;)

ja die klei! djeez wat een miserie! haha

we gaan dan toch es kijken voor zo'n bak denk ik :)

merci ;)

BestCoonsEver
BestCoonsEver
  • 1.334 berichten
  • 9 katten

#12 Geplaatst 12 oktober 2015 - 19:35

Hier voorlopig een gesloten peeweebak. ZE gaan nu meer E meer in. We hebben een gekocht om te zien wat ZE ermee doen want het kost 50euro voor de nieuw model vd gesloten versie... En als je direct 5-6 moet kopen en ZE willen er niet in... We hebben Coons en het valt heel goed mee de gesloten bak. Zelf het deurtje blijft erin zitten. :)

Bewerkt door BestCoonsEver, 12 oktober 2015 - 19:37.

Geplaatste afbeelding

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 13 oktober 2015 - 10:24

Bekijk berichtBestCoonsEver, op 12 oktober 2015 - 19:35, zei:

Hier voorlopig een gesloten peeweebak. ZE gaan nu meer E meer in. We hebben een gekocht om te zien wat ZE ermee doen want het kost 50euro voor de nieuw model vd gesloten versie... En als je direct 5-6 moet kopen en ZE willen er niet in... We hebben Coons en het valt heel goed mee de gesloten bak. Zelf het deurtje blijft erin zitten. :)

bedankt!

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#14 Geplaatst 13 oktober 2015 - 23:26

Deze lijkt me ook wel interessant en precies ook nogal groot

Bijgevoegde thumbnails

• e2daa65c750784fd80836c691e05ba5d.jpg

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 15 oktober 2015 - 11:23

Bekijk berichtZajin, op 13 oktober 2015 - 23:26, zei:

Deze lijkt me ook wel interessant en precies ook nogal groot

idd! lijkt me wel een hoog gat om door te springen..