Spring naar inhoud

- - - - -

peewee kattenbak

• Log in om te reageren
46 reacties op dit onderwerp
Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#16 Geplaatst 15 oktober 2015 - 21:26

Bekijk berichtSimsham, op 15 oktober 2015 - 11:23, zei:

idd! lijkt me wel een hoog gat om door te springen..

Ja das waar, dan moet je er al een trapje gaan bijzetten, allee, bij een jonge poes niet, maar bij een oudere wel :goofy:

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 17 oktober 2015 - 13:26

Ik heb een grote cat-it kattenbak. Die kan je ook half open zetten. En dan cats best eco plus houtkorrels. Die klonteren ook.

Was eens ergens waar ze peewee bakken hadden en dat stonk vreselijk! De katten vonden dat duidelijk ook...

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 19 oktober 2015 - 10:29

Bekijk berichtNasa, op 17 oktober 2015 - 13:26, zei:

Ik heb een grote cat-it kattenbak. Die kan je ook half open zetten. En dan cats best eco plus houtkorrels. Die klonteren ook.

Was eens ergens waar ze peewee bakken hadden en dat stonk vreselijk! De katten vonden dat duidelijk ook...

maar kwam dit dan door de bak? of de vulling?
even goed werd de bak nooit ververst... of voeding van de katten ni goed waardoor hun ontlasting zo stonk?

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#19 Geplaatst 19 oktober 2015 - 12:00

zoals ik ook al zei, bij peewee kan het zijn dat wanneer ze hun kakje hebben gedaan ze dit niet goed ondergraven, en ja, dan ruik je dat al wel eens.
Maar als ik thuis ben of kom en ik zie dat er iets in de kattenbak ligt dan maak ik dat onmiddellijk proper, en weg is de geur.

Dus ja, logisch dat de katten ook vonden dat het stonk Nasa, en dan vermoedelijk ook niet meer op hun bak willen, iedereen wil toch ook een proper toilet!
Denk dat het dus eerder aan het personeel ligt dat het stinkt dan aan de kattenbakken.

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 19 oktober 2015 - 16:54

Bekijk berichthilleke, op 19 oktober 2015 - 12:00, zei:

zoals ik ook al zei, bij peewee kan het zijn dat wanneer ze hun kakje hebben gedaan ze dit niet goed ondergraven, en ja, dan ruik je dat al wel eens.
Maar als ik thuis ben of kom en ik zie dat er iets in de kattenbak ligt dan maak ik dat onmiddellijk proper, en weg is de geur.

Dus ja, logisch dat de katten ook vonden dat het stonk Nasa, en dan vermoedelijk ook niet meer op hun bak willen, iedereen wil toch ook een proper toilet!
Denk dat het dus eerder aan het personeel ligt dat het stinkt dan aan de kattenbakken.

ik ben ook eerder van die mening :)

Sabine2
Sabine2
  • 8.647 berichten
  • 5 katten

#21 Geplaatst 06 juni 2016 - 16:52

Ik heb nu net ook een PeeWee kattenbak besteld voor in de kattenkamer.
Normaal gezien gebruik ik voor de meeste bakken klontvormend zand en ben daar heel tevreden over, maar het gewicht... ik sleur mij om de 14 dagen een breuk om die zware vuilbakzakken op het pleintje te zetten :o
'k Ben eens benieuwd :)

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw
The devil has work for idle paws :x
www.dendermondsezwervertjes.org

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 13 juni 2016 - 18:39

Bekijk berichtSabine2, op 06 juni 2016 - 16:52, zei:

Ik heb nu net ook een PeeWee kattenbak besteld voor in de kattenkamer.
Normaal gezien gebruik ik voor de meeste bakken klontvormend zand en ben daar heel tevreden over, maar het gewicht... ik sleur mij om de 14 dagen een breuk om die zware vuilbakzakken op het pleintje te zetten :o
'k Ben eens benieuwd :)

hier eiglk ng steeds geen :Ooops:  uiteindelijk gaat het ook met de bak die ik nu heb en heb eindelijk goeie korrels gevonden die niet overal in huis liggen. dus de aankoop van een peeweebak wordt nog even uitgesteld :lachen:
laat maar weten wat je ervan vindt!

Sabine2
Sabine2
  • 8.647 berichten
  • 5 katten

#23 Geplaatst 13 juni 2016 - 23:27

Bekijk berichtSimsham, op 13 juni 2016 - 18:39, zei:

hier eiglk ng steeds geen :Ooops:  uiteindelijk gaat het ook met de bak die ik nu heb en heb eindelijk goeie korrels gevonden die niet overal in huis liggen. dus de aankoop van een peeweebak wordt nog even uitgesteld :lachen:
laat maar weten wat je ervan vindt!

Ik heb die nu sinds vrijdag en vind het een echte plus! Ik heb de Classic gekocht, die staat nu in de ren zodat mama Zohra erin kan en haar kittens niet.
De vulling wordt totaal niet meer rondgestrooid. De vulling valt uiteen en gaat dan mooi door de gaatjes van die bovenste bak. De kakjes zijn heel gemakkelijk te verwijderen. En de geur is veel minder dan bij de gewone bak waarin ik Cat's Best Universal gebruikte. Het is trouwens heel zuinig in gebruik! Dus hier een tevreden klant :)

Katjes zijn net als chocolaatjes, het is moeilijk om het bij ééntje te houden :paw

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 21 juni 2016 - 11:10

Bekijk berichtSabine2, op 13 juni 2016 - 23:27, zei:

Ik heb die nu sinds vrijdag en vind het een echte plus! Ik heb de Classic gekocht, die staat nu in de ren zodat mama Zohra erin kan en haar kittens niet.
De vulling wordt totaal niet meer rondgestrooid. De vulling valt uiteen en gaat dan mooi door de gaatjes van die bovenste bak. De kakjes zijn heel gemakkelijk te verwijderen. En de geur is veel minder dan bij de gewone bak waarin ik Cat's Best Universal gebruikte. Het is trouwens heel zuinig in gebruik! Dus hier een tevreden klant :)

ik heb gisteren een grote bak besteld! nrml zou hij vandaag al moeten toekomen.
ik heb men katers reeds laten wennen aan de korrels : gevolg was dat miroux ze zodanig leuk vond dat hij daarin ging liggen.. gelukkig doet hij dit nu niet meer.
gebruiken jullie allemaal de kattenbakvulling van het merk zelf? of kan je daar vb ook 'gewone' houtpellets voor id kachel van vb colruyt,... inleggen? ik denk dat dit ongeveer wel overeenkomt?

lilymaya
lilymaya
  • 7.911 berichten

#25 Geplaatst 21 juni 2016 - 19:26

Bekijk berichtSimsham, op 21 juni 2016 - 11:10, zei:

ik heb gisteren een grote bak besteld! nrml zou hij vandaag al moeten toekomen.
ik heb men katers reeds laten wennen aan de korrels : gevolg was dat miroux ze zodanig leuk vond dat hij daarin ging liggen.. gelukkig doet hij dit nu niet meer.
gebruiken jullie allemaal de kattenbakvulling van het merk zelf? of kan je daar vb ook 'gewone' houtpellets voor id kachel van vb colruyt,... inleggen? ik denk dat dit ongeveer wel overeenkomt?

ik denk dat dit wel moet  lukken.
Heb dat toch al meer gehoord.
zo'n  grote bak is toch beter he!
Hier geen kleine bakjes meer .

Sabine2
Sabine2
  • 8.647 berichten
  • 5 katten

#26 Geplaatst 21 juni 2016 - 21:57

Voor de bovenbak heb ik PeeWee korrels zelf
Voor het handjevol in de onderbak, gebruik ik de twee zakken Cat's Best Universal die ik nog staan had

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#27 Geplaatst 22 juni 2016 - 12:49

hij is net toegekomen!! ik ben benieuwd!

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 23 juni 2016 - 09:42

bak is wel een heel stuk groter dan dat ik gedacht had :Ooops:
de kattenbak stond voor gisteren in een hoekje achter een muurtje id keuken, maar daar past hij dus niet meer, wegens te groot.
ik moet hem dus op een andere plek zetten. redelijk grote aanpassing dus voor de katten, andere bak (een dichte want men vriend wilde dat je de korrels niet meer kon zien.. ) en volledig andere plaats.
ze maken er beide geen probleem van om in dat ding te gaan, maar dan om te spelen.... gisteren ging flix hem verkennen, en als hij erin zat ging miroux kijken waar hij nrtoe was en flix vliegt nr buiten op zijn broertje en zo is het een paar keer gegaan gisteren. zowel met flix als miroux die erin zaten.
miroux is dan gisteravond op de bak gegaan om te plassen, maar ik ben niet zeker of flix er al op geweest is. strontjes lagen er alleszinds nog niet in... ben natuurlijk zo stom geweest om de vorige bak reeds te legen en de inhoud is deze morgen meegegeven met de vuilniskar... had beter een paar strontjes in de bak gelegd zeker om te tonen dat het nu daar te doen was?

ik hoop dat flix gn verrassingen heeft als ik straks thuis kom :trance:

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 27 juni 2016 - 16:45

wat ben ik tevreden van die bak!!!!! had hem echt veel eerder moeten kopen en niet moeten twijfelen!
nergens ligt er nog iets van korrels uit die bak, blijft er allemaal mooi in, plakt niet aan de pootjes. is mooi zuinig in gebruik, geweldig! echt!!

Sabine2
Sabine2
  • 8.647 berichten
  • 5 katten

#30 Geplaatst 28 juni 2016 - 19:26

Bekijk berichtSimsham, op 27 juni 2016 - 16:45, zei:

wat ben ik tevreden van die bak!!!!! had hem echt veel eerder moeten kopen en niet moeten twijfelen!
nergens ligt er nog iets van korrels uit die bak, blijft er allemaal mooi in, plakt niet aan de pootjes. is mooi zuinig in gebruik, geweldig! echt!!

Echt hé :) Ik heb mij ook al afgevraagd waarom ik die nog niet eerder besteld heb ;)

'k Ben zelfs op zoek gegaan naar een PeeWee kittenbak (zo één met heel lage instap, voor mini-kittens die net op de bak gaan), maar helaas niet gevonden

Bewerkt door Sabine2, 28 juni 2016 - 19:28.