Spring naar inhoud

- - - - -

hoe leer ik kitten om niet te bedelen?

• Log in om te reageren
19 reacties op dit onderwerp
Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 20 oktober 2015 - 09:32

mijn 2 katten zijn ook echte schooiers. allee, tis te zeggen, sinds nummer 2 erbij gekomen is... felix deed het vroeger bijna nooit. maar miroux is echt een hel!!!
ik moet ng maar richting keuken te gaan of ik val bijna over hem en schreeuwen dat hij doet. ik geef ze niets en zet ze buiten het keukengedeelte (open keuken dus wel moeilijk..)
maar bij blijft tot bij mij lopen en dan als ik niet oplet op het aanrecht springen. dat laatste vind ik echt niet leuk!! ze moeten eraf blijven!!
en sinds miroux dat dus altijd doet, staan ze dus nu met zen 2tjes te miauwen en te klagen dat ze toch zo'n honger hebben. felix kon ik gelukkig wel al leren dat hij aan het laatste kastje moet blijven zitten, maar miroux... grrrrr!!

Dasje
Dasje
  • 150 berichten

#17 Geplaatst 27 oktober 2015 - 16:55

Ik vrees dat 'time-out' geen zin heeft.
Hier hebben al een hele zwerm kittens de revue gepasseerd.
Volgens mij heeft dat pluizebolleke zo'n honger geleden dat het nu nog altijd denkt dat  zijn eten op een kwaaie
dag zal weg zijn. Het is een fase denk ik.
Speelt, vecht, krabt,hang hij in de gordijnen?
vandaar de benaming : kattekwaad denk ik. Wat je verbied doen ze achter je rug om.
Zelf verbied ik praktisch niks omdat ik uit ervaring weet dat het allemaal voorbij gaat.
Babykitten Billy heeft een tijdlang van mijn koffie gedronken (zijn pels blonk als een spiegel)
en van mijn soep en wilde wel van alles es proeven.
Dat is allemaal voltooid verleden tijd.
Enkel vechten is hier verboden, maar verder...

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 29 oktober 2015 - 10:24

Bekijk berichtDasje, op 27 oktober 2015 - 16:55, zei:

Volgens mij heeft dat pluizebolleke zo'n honger geleden dat het nu nog altijd denkt dat  zijn eten op een kwaaie
vandaar de benaming : kattekwaad denk ik. Wat je verbied doen ze achter je rug om.
Zelf verbied ik praktisch niks omdat ik uit ervaring weet dat het allemaal voorbij gaat.
Babykitten Billy heeft een tijdlang van mijn koffie gedronken (zijn pels blonk als een spiegel)

Maar als ze als jonge kat vb op het aanrecht of tafel springen doen ze dat toch voor altijd?
Och echt ik vind dat zo vervelend! Gisteren ook weer praktisch gek geworden van Miroux!!
Hij heeft gevonden hoe hij de deur naar de berging moet open krijgen (naar klink springen - dus vanaf nu is die deur klinkvrij). De vuilbakken staan daar, zo van die stevige waarvan ik dacht dat ze catproof waren. Niet dus! Ik was net klaar met het huis poetsen en ik hoor gerommel. Ik wist direct dat het Miroux was. Ik roep zijn naam en hij komt direct afgestoven, heel laag tegen de grond. Dus meneer wist maar al te goed dat hij iets fout had gedaan. Ik ga naar de berging, vraag me niet hoe, maar de volledige vuilbak lag over de grond in de berging verspreid. Ik dacht echt dak die kat iets ging aandoen! Ik snap ook niet hoe het kan dat hij die open gekregen heeft! Die ton heeft begod van die slotjes langs de zijkanten zodat het deksel er niet af kan. En we zorgen er altijd voor dat die toe zijn, want we kennen hem al een beetje. Iemand tips hoe ik dit kan afleren???
Verder kan ik ook echt niets achterlaten op het aanrecht. Laatst scheurde hij de broodzak kapot. Gisteren na het koken, leg ik de bakplaat op het aanrecht met dreft in om even te weken. Ik draai me om, ga iets in de berging zetten, kom terug en hupla Miroux met zen poten in die bakplaat. Dan natuurlijk wegsprinten, voor ik hem kan pakken. Overal vette kattepoten op mijn pas gedweilde vloer.
FĂ©lix doet dit allemaal niet. Hij zit bij mij op de grond terwijl ik vanalles doe. Ik wil niet klagen, ik weet met beesten in huis, lang is het niet proper. maar dit is echt heel vervelend!

Debb
Debb
  • 239 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 03 november 2015 - 18:29

Bekijk berichtSimsham, op 20 oktober 2015 - 09:32, zei:

mijn 2 katten zijn ook echte schooiers. allee, tis te zeggen, sinds nummer 2 erbij gekomen is... felix deed het vroeger bijna nooit. maar miroux is echt een hel!!!
ik moet ng maar richting keuken te gaan of ik val bijna over hem en schreeuwen dat hij doet. ik geef ze niets en zet ze buiten het keukengedeelte (open keuken dus wel moeilijk..)
maar bij blijft tot bij mij lopen en dan als ik niet oplet op het aanrecht springen. dat laatste vind ik echt niet leuk!! ze moeten eraf blijven!!
en sinds miroux dat dus altijd doet, staan ze dus nu met zen 2tjes te miauwen en te klagen dat ze toch zo'n honger hebben. felix kon ik gelukkig wel al leren dat hij aan het laatste kastje moet blijven zitten, maar miroux... grrrrr!!

Dat erover vallen is heel herkenbaar. Hij mag tot het comateuze toe liggen slapen, maar van zodra ik in de keuken iets doe staat hij ineens achter mij. En dan begint hij mijn benen te knuffelen en te zeuren. Hij volgt mij dan ook op de voet, ben al een paar keer over hem gestruikeld. Hij springt gelukkig niet op het aanrecht (zal maar niet te hard roepen zeker), wel op de tafel.

Debb
Debb
  • 239 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 03 november 2015 - 18:36

Bekijk berichtDasje, op 27 oktober 2015 - 16:55, zei:

Hoop idd ook dat het een fase is. Ik weet natuurlijk niet wat het dutske allemaal heeft meegemaakt he. Hij krijgt hier in elk geval alles wat hij nodig heeft.
Jij hebt zo te lezen ook al heel wat ervaring met poezen.