Spring naar inhoud

- - - - -

Sleutel

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
44 reacties op dit onderwerp
ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#16 Geplaatst 14 september 2009 - 21:45

miranda zei:

nou ja je moet je ook in je schoonmoeders plaats stellen... als je ze nodig had was ze welkom met sleutel. Nu ineens niet meer...mijn ouders hebben ook een sleutel maar gebruiken die alleen als het nodig is....en de was wegleggen doet ze waarschijnlijk maar om jou werk te besparen.misschien moet je je iets toleranter opstellen maar je hebt wel recht op privacy en dit zou ik ook zeggen.

Ik snap wat je bedoeld met je in haar positie inleven. Maar er zijn wel grenzen aan. Te pas en te onpas binnekomen. Sleutel zonder toestemming bij laten maken. In kasten zitten zonder te vragen en zeer zeker zonder toestemming.

Als je vraagt aan iemand om op te passen (bijvoorbeeld tijdens vakantie) en ze willen dat graag doen, vind ik het persoonlijk hondsbrutaal als je dan een sleutel bij laat maken omdat het wel handig is voor jezelf. Ik geef de sleutel af aan een vriendin als ze hier op wil passen als wij eens een keer weggaan. Maar als ik thuiskom wil ik die sleutel weer terug. als het nodig is krijg je een sleutel, is het niet meer nodig, dan wil ik die terug.

Kwestie van beleefdheid.

Verder vind ik dat Manlief zich er niet buiten mag houden. Het is zijn moeder, maar ook zijn vrouw. En hoewel ik snap dat je je moeder niet wilt kwetsen, is dat geen excuus om je vrouw dan maar te kwetsen. En door niet achter je vrouw te gaan staan en door haar niet te steunen en te helpen, kwets je haar in ieder geval.

toch misschien een keer een goed gesprek met manlief aanknopen hierover? ;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

technozino
technozino
  • 2.923 berichten

#17 Geplaatst 14 september 2009 - 21:48

Ik heb mij ooit buitengesloten om 5uur s'morgens en had alleen portefeuille en autosleutels bij, ikke naar de politie, die hebben voor mij een sleutelmaker laten komen en ik kan je verwittigen, een duur grap zenne. Tijdens onze vakanties gaven wij altijd een sleutel aan mijn ouders maar sinds Frodo diene hydrokorrel had ingesloken en aan mijn ouders gevraagd hadden om een oogje in het zeil te houden, heb ik gezegd dat ze de sleutel van de achterdeur mogen houden,ingeval ze nog eens op een zieke poezel moeten katsitten, ik vertrouw mijn ouders en zij zouden nooit de sleutel achter mijn rug gebruiken. Ik heb al een sleutel van mijn ouders sinds ik een deur kon opendoen. Ik heb geen sleutel van schoonouders en zij geen van ons. Maar een sleutel bijmaken achter mijn rug, das oorlog, dat gaat te ver vind ik.
Geplaatste afbeelding
Groetjes Karina

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#18 Geplaatst 14 september 2009 - 21:55

miranda zei:

nou ja je moet je ook in je schoonmoeders plaats stellen... als je ze nodig had was ze welkom met sleutel. Nu ineens niet meer...mijn ouders hebben ook een sleutel maar gebruiken die alleen als het nodig is....en de was wegleggen doet ze waarschijnlijk maar om jou werk te besparen.misschien moet je je iets toleranter opstellen maar je hebt wel recht op privacy en dit zou ik ook zeggen.

Laat dit duidelijk zijn ... ze is nog steeds welkom, maar ik vind het gewoon geen leuk idee dat ze in mijn kasten zit, ik heb haar meermaals gezegd dat ze dit niet hoeft te doen en toch doet ze voort.  Begin dit jaar heb ik haar duidelijk gezegd dat ik mijn strijk zelf doe en zeker zelf wegleg, ik werk part-time dus kan dit gerust aan maar telkens vind ik deze in de kasten terug.  En kleding is idd maar kleding, maar ik wil het gewoon niet ... :(
zij hoeft niet te weten wat voor "underwear" er in mijn kast ligt.

Ik vind het ook geen leuk idee dat hier iemand in huis is, als er niemand thuis is, ik vind dat niet nodig, de opvang van de kids wou ze liever hier bij ons thuis doen, dat heb ik dan ook toegestaan met sleutel, maar ik zie niet in waarom ze hier moet zijn als er geen levende ziel thuis is.  Dat is wat mij betreft voor niets nodig.

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#19 Geplaatst 14 september 2009 - 23:21

Moeilijke situatie vindt ik dit,in jou plaats snap ik jou,jij wil niet dat ze in jou kasten komt dus dat heb je gezegt en toch doet ze het,maar heb je het wel duidelijk gezegt ,of heb je er om heen gedraaid,je kan bv zeggen ,jou ma dat hoef je niet te doen he,en denk zei,ach ze heb het druk genoeg ,voor mij een kleine moeite en kan ze misschien niet stil zitten,denk dat je heel duidelijk moet zijn,zo van Ma ,ik vindt het niet fijn dat je in mij kasten komt als je strijk ,lig het dan op de tafel in de woonkamer.

Dat ze sleutel bij heb laten maken is niet netjes,maar misschien ondoordacht dat ze het goed bedoelde ,zo van dan heb ik gewoon een eigen sleutel(hebben jullie ook een sleutel van haar huis?)

Ik denk dat je lekker eens op je vrije dag ,naar haar toe moet gaan voor een bakkie en dan eerlijk zijn tegen haar,zo ma je heb nu een sleutel ,en ik moet daar echt ff aan wennen,ik voel me er niet goed bij ,ik ben dit zelf niet gewend van huis uit,en ik ben soms wat rommelig in mij huis en als U er dan in komt schaam ik mij(zoiets hee)

Ik heb ook een sleutel van mij dochter haar huis ,maar als ik erheen gaat bel ik altijd aan en als ik wat moet doen in haar huis wat ze dan vraagt de hond uitlaten of zoiets,dan km ik alleen daarvoor en kijk ik niet naar wat er op de aanrecht staat van smorgens nog en ik ga dat ook niet afwassen het is haar huis ,of ze moet het vragen hee.

Nu hoop dat je er uit komt hoor want kan mij voorstellen dat dit een vervelende situatie is,en ook je man kan ik begrijpen dat hij er tussen zit ,hihi tussen twee vrouwen waar hij van hou,succes hoor..
Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#20 Geplaatst 15 september 2009 - 06:45

Wat een situatie :o

Hier heeft alleen mijn broertje een sleutel van het appartement. Dat is voor als ik weg ben, zo kan er altijd iemand binnen. Hoewel de tussendeur altijd los is en iedereen van de familie in en uit kan lopen, maar dat doen ze niet. Uit respect voor de privacy. Hier heeft ook nog nooit iemand een kast open gedaan, tenzij ik zei dat ze daar iets moesten nemen. Dus mag ik zo te zien wel van geluk spreken.

Bij je schoonmoeder, ik zou haar er op een rustig moment eens over aanspreken. Hopelijk begrijpt ze het.

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 15 september 2009 - 09:30

Er zijn volgens mij maar twee mogelijkheden.
Of je legt haar doodeenvoudig uit waarom je graag de sleutel terug krijgt.

Of je maakt duidelijke afspraken en vertelt haar dat de sleutel alleen in noodgevallen mag gebruikt worden.
Jij weet uiteraard het beste wat het beste zou werken, maar ik zou ook eisen dat mijn privacy zou gerespecteerd worden.

Bij ons hebben alleen mijn man, de kinderen en ikzelf een sleutel.  Het is ons huis en onze privacy.  Maar dat is mijn standpunt en hoeft niet voor iedereen hetzelfde te zijn.
:oops: :d

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 15 september 2009 - 10:42

Hier hebben mijn schoonouders ook een sleutel en ik ben daar al meer dan eens blij om geweest.
Ik ben zeker dat ze hem nog nooit gebruikt hebben zonder reden.
Wij hebben ook een sleutel van hen, en als ik eens zonder iets val (melk ofzo) is het wel handig dat ik maar naast de deur moet (is nog maar één keer voorgevallen hoor)
Ik denk dat dit grotendeels op vertrouwen berust en op beleefdheid (je snuffelt niet in andermans gerief)
Van mijn zoon en dochter heb ik ook een sleutel, maar ben nog nooit zo maar bij hun binnen geweest

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 15 september 2009 - 14:21

Dat ze een sleutel zou hebben zou ik op zich geen probleem vinden, maar ik vind wel dat ze jou moet respecteren. Ga een gesprek met haar aan, en maak haar duidelijk dat als ze de sleutel wil houden, ze deze enkel in noodsituaties mag gebruiken en niet zomaar in jullie huis moet rond lopen. Kan ze dit niet respecteren, dan zou ik gewoon een ander slot laten plaatsen.
Hier heeft niemand een sleutel van ons huis, enkel mijn man en ik. Bovendien zouden ze ook niet voorbij de poort geraken waar de honden achter zitten.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

twinsisterjoyce
twinsisterjoyce
  • 1.507 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 16 september 2009 - 22:57

ik vind het meer dan hondsbrutaal dat ze maarzo een sleutel heeft laten bij maken. wat heeft ze te zoeken in jouw huis als jij er niet bent en geen behoefte hebt aan een oppasser? Je kunt haar gewoon laten weten dat ze te ver is gegaan en de sleutel terug vragen. Eventueel er bij zeggen dat je anders genoodzaakte bent de sloten te vervangen. Jij en je man zijn beide volwassen en hebben geen behoefte aan een moedertje dat overal komt kijken en snuffelen. Tijd dat ze dat accepteert.
Geplaatste afbeelding

twinsisterjoyce
twinsisterjoyce
  • 1.507 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 16 september 2009 - 22:58

overigens heeft hier mijn zus 9en buurvrouw) alleen een extra sleutel van ons huis en vice versa. Wij lopen ook niet te pas en te onpas bij elkaar binnen.
Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#26 Geplaatst 16 september 2009 - 23:01

Mijn stiefmoeder heeft ook een sleutel van het huis eigenlijk. Maar die gaat zeker nooit binnen komen zonder voorafgaande aankodiging. Hier worden de sleutels wel wat verdeeld, voor de zekerheid... Als je je sleutel eens vergeet maar ook als er eens dringend iets gedaan moet worden. Ik moet zeggen dat ik daar eigenlijk helemaal geen probleem mee heb... Maarja, da's iets persoonlijks eigenlijk he.

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#27 Geplaatst 16 september 2009 - 23:18

persoonlijk vind ik dat niemand op het onverwachte moet binnenvallen en al zeker niet als ik niet thuisben... Ofwel ben ik thuis en doe ik open, ofwel ben ik niet thuis en dan moet ook niemand binnen zijn... voor men kot (ik weet dat het niet hetzelfde is dan een huis, maar toch...) heeft mijn moeder een sleutel, die is vooral voor moest ik de mijne kwijtgeraken, dat ik toch een reserve heb. Ze zou ook nooit zomaar komen zonder mij te verwittigen. Mijn oma wou er ook één voor haar, juist zodat ze op het onverwachte kon binnenvallen, sorry, daar heb ik ook nee tegen gezegd.
Mijn vriend zijn moeder houdt mijn vriend heel close, en heeft nogal haar zegje over zijn leven... Ik zou het dus niet kunnen appreciëren moest zij een sleutel van ons huis hebben (moest het ooit zover komen tussen ons dat we gaan samenwonen) want ik zie haar ook in staat om regelmatig onaangekondigd binnen te vallen...
Voor je man vind ik niet dat het een situatie is waarin hij moet kiezen tussen zijn moeder en jouw... Het is gewoon normaal dat ze niet constant binnen zou moeten vallen... Er is gewoon een tijd dat je je losser maakt van je moeder en je meer bindt aan iemand anders, allez, als je een volwassen persoon bent met je eigen leven moet je moeder daar zeker inpassen, maar niet op zo'n manier, dat lijkt me helemaal niet gezond...
En moest iemand men sleutel bijmaken achter men rug zou ik echt raaaazend zijn, zoiets doe je gewoon niet! je vraagt het en neen is neen... Het is jullie leven en jullie huis, niet het hare...
maar ik ben nu wel heeeeeel erg gesteld op men privacy...

Guest_bianca7607_*
Guest_bianca7607_*

#28 Geplaatst 18 september 2009 - 09:16

hier heeft de buurvrouw een sleutel maar enkel en alleen als ze eens voor de dieren zorgt en als ik hem eens vergeet.ik vindt dat een ander daar rekening mee moet houden met je privacie.ze kunnen niet te pas en onpas binnen komen.zou de sleutel direct terugvragen.

Guest_Nathalie VL_*
Guest_Nathalie VL_*

#29 Geplaatst 18 september 2009 - 13:25

Hey Sweeties

Misschien moet je er gewoon niet zo zwaar aan tillen. Bij mij is dit eigenlijk ook zo. Mijn ouders en schoonouders hebben een sleutel van ons huis...Je weet maar nooit. Als ze eens komt oppassen, dan is het hele huis opgekuisd en opgeruimd. Ik tilde daar in het begin ook wel zwaar aan maar een goed gesprek lost veel op.
En eerlijk gezegd....iedereen zijn huis ligt nog al eens op zijn kop....daar zorgen de kindjes voor hé maar dat is helemaal niets om u voor te schamen.

Ik heb dat ook, ik zou elke dag kuisen, opruimen (er moet nog maar een jas aan de stoel hangen en ik begin al te steigeren want mijn huis ligt overhoop).
Mijn moeder en schoonmoeder hun huis ligt er altijd piccobello bij maar we moeten begrijpen dat zij nu geen kleine kinderen meer hebben hé. Ze hebben tijd genoeg om op te ruimen wanneer het hun past en de kinderen zullen het niet meer overhoop halen want die zijn er niet meer. Wij denken altijd dat wij identiek hetzelfde moeten hebben want wat gaat onze schoonmoeder anders denken maar niets is minder waar.
Daarom dat ik er nu een beetje ben van afgestapt. Mijn schoonmoeder vind totaal niet dat mijn huis er niet mooi bijligt. Ze zegt zelf dat als je kinderen hebt, niets perfect op zijn plaats kan blijven....en dat hoeft ook niet.

Enne, ik werk full-time dus ik ben af en toe eens blij dat ze iets overneemt. Je moet het alleen durven toegeven....iedere mama wordt geholpen alleen denken wij dat wij sterk moeten zijn en dat we alles alleen moeten kunnen. Het leven is veel meer dan werken en kuisen. Genieten van onze kindjes dat moeten wij doen want als ze het huis uit zijn, hebben we tijd genoeg.

succes meiske.
nathalie

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 22 september 2009 - 18:53

Ik zou haar ook duidelijk maken dat je haar dankbaar bent voor wat ze allemaal heeft gedaan, maar dat het jou geen zo'n leuk idee lijkt dat zij een sleutel heeft van je huis. Mijn moeder heeft ook een sleutel liggen, maar met enige reden dat ik bij haar terecht kan, mocht ik eens mijn sleutel vergeten (met mijn vergeetkopje). Zij zou er nooit gebruik van maken zonder mijn toestemming.

Ze zal in het begin misschien wat nors reageren, maar het is jouw volste recht om dit te vragen. Het is jouw huis en jouw privacy.
Geplaatste afbeelding