Spring naar inhoud

- - - - -

Sleutel

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
44 reacties op dit onderwerp
Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#31 Geplaatst 24 september 2009 - 13:35

Hier hebben alleen Jonas en ik een sleutel. Als we op reis gaan komen de buren kijken voor de diertjes, maar erna krijgen we sleutel terug (omgekeerde idem).

Mijn huis is mijn privacy. Ik moet er niet van weten dat er zo maar iemand komt rond snuisteren in huis.

Heb wel sleutel van mijn ouders, moest ik langsgaan en ze zijn niet thuis ga ik binnen en leg ik een briefje, maar kijk nergens in.

Jonas heeft een sleutel van zijn ouder. Daar ga ik niet binnen als ze niet thuis zijn.

Zomaar een sleutel bijmaken kan ECHT NIET. Ik zou hem terug vragen, wil ze niet, dan zou ik nieuwe sloten steken, liefst veiligheidssloten, sleutels kunnen dan niet zomaar bijgemaakt worden.

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#32 Geplaatst 24 september 2009 - 13:46

Dank je wel allemaal voor de waardevolle adviezen :)

seonimtje
seonimtje
  • 811 berichten
  • 5 katten

#33 Geplaatst 24 september 2009 - 21:46

En ..... is er al een oplossing ?

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#34 Geplaatst 30 september 2009 - 23:21

twinsisterjoyce zei:

overigens heeft hier mijn zus 9en buurvrouw) alleen een extra sleutel van ons huis en vice versa. Wij lopen ook niet te pas en te onpas bij elkaar binnen.

Ik ben dus inderdaad die zus en buurvrouw. Wij zijn zelfs tweelingzussen, dus erg close. Maar zelfs wij lopen niet zomaar bij elkaar naar binnen, we bellen aan of we bellen elkaar even op, en het zou zelfs niet in me op komen om daar binnen te lopen als zij er niet zijn. Dat jouw schoonmoeder dan zomaar op eigen houtje een sleutel laat bijmaken vind ik grenzen aan inbraak. Ik vind dat je dat niet moet accepteren, nog eenmaal heel duidelijk stellen wat jij van haar wil, en als zij dat niet kan respecteren, subiet andere sloten plaatsen. Ze mag dan zijn moeder zijn, jouw man is ook een volwassen persoon, en niets geeft haar het recht zomaar inbreuk te maken op jullie privacy!!!

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#35 Geplaatst 01 oktober 2009 - 13:56

seonimtje zei:

En ..... is er al een oplossing ?

Nog niet ... binnenkort ga ik de confrontatie aan en eens eerlijk op een rustige manier mijn mening geven, ik vrees dat dit weer op een ruzie zal uitdraaien maar ben nu wel tot de constatie gekomen dat ik voor mijn mening moet uitkomen en niet altijd zwijgen omwille van de lieve vrede ... wordt vervolgd.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#36 Geplaatst 03 oktober 2009 - 17:33

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#37 Geplaatst 01 december 2009 - 21:29

Het kwam ineens in mij op dat ik het vervolg op dit verhaal hier nog niet gezet had.  Het is heel slecht afgelopen.
Ik ben naar haar gegaan met de bedoeling alles uit te praten, maar dit is ontaard in een tweede ruzie, weliswaar op een rustige manier zonder geroep ofzo maar er werden mij heel wat verwijten naar het hoofd geslingerd die mij heel erg diep gekwetst hebben.  
Er werden verschillende zaken volledig uit hun context getrokken, de relatie met mijn echtgenoot werd onder de loep genomen en bekritiseerd, ik heb mijn grens gesteld door aan te geven dat ik mijn privacy wil en daar ook recht op heb, maar dit wordt niet getolereerd, ik heb mijn kinderen tegen haar opgezet enz... enz... Het heeft mij enorm gekwetst, ik heb haar gezegd dat ik versteld stond van wat voor idee ze van mij heeft, ik heb haar gezegd dat ze mij enorm diep gekwetst heeft en toen ... zei ze, "en nu gaan we het er niet meer over hebben, dit is afgesloten"
Wel, voor mij kan zoiets niet, ik ben geen klein kind dat het zwijgen moet opgelegd worden.  Dergelijke situaties moeten volgens mij grondig uitgepraat worden met respect voor beide partijen, ik ben er nog altijd het hart van in, maar als er niet kan gepraat worden, tja ... dan stopt het hé.
Mijn schoonmoeder probeert nu te doen alsof er niets gebeurd is, maar ik kan dit niet opbrengen, er is iets gekraakt hier vanbinnen, en dat komt nooit meer goed :cry: :cry: , mijn echtgenoot heeft gelukkig nu wel zijn mening gegeven en die was niet mals, maar toch ... het doet pijn :cry:

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#38 Geplaatst 01 december 2009 - 21:50

:hug: :hug: :hug:
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#39 Geplaatst 01 december 2009 - 22:37

pfff... ik kan er wel zaken van mijn eigen ouders in herkennen. mijn mama zou het ook doen, een sleutel laten bijmaken. ze heeft er al van op mijn eerste kot op aangedrongen om haar ook een sleutel te geven maar dat nooit. ze zou dat ook doen, hier altijd binnenkomen, mijn mama zou ook in mijn kasten rommelen en mij willen "helpen" door te strijken of af te wassen... maar je doet die dingen ook gewoon liever zelf, ieder zijn manier van werken. nu ja, ik ben wel iemand die erg zelfstandig is ingesteld, ik weet niet of jij dat ook zo hebt.

dat ze zo persoonlijk is geworden in de ruzie... da's flauw en oneerlijk he. maar dat zegt meer over haar... het is jouw recht om iets over die kwestie te zeggen. ik denk ook dat ze verschoten is dat je zo op je strepen bent gaan staan owv die sleutel, want ik dacht dat je aangaf dat je normaal altijd zwijgt? plus ja, ze zal ook gewoon verschoten zijn dat jij dat zo erg vindt terwijl ze denk ik dacht jou te helpen of zo... en je hebt mensen die dan in de verdediging gaan door vanalles naar jouw kop te slingeren... trek het je niet te hard aan. ik ken de situatie natuurlijk niet maar zoals iedereen hier al gezegd heeft: jouw huis, jouw regels en daar moet over gepraat kunnen worden. wat bedoelde ze trouwens met nu wordt er niet meer over gesproken? in de zin van ik hou de sleutel en daar wil ik niets meer over horen, of nog anders?

hopelijk wordt het snel beter!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#40 Geplaatst 02 december 2009 - 11:32

:rub: :rub: :rub:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Libelle_*
Guest_Libelle_*

#41 Geplaatst 02 december 2009 - 11:46

Ik vind persoonlijk dat je jezelf niks te verwijten hebt.
Jouw huis is JOUW huis en daar heeft niemand anders wat te zoeken, buiten je man natuurlijk.
Het was heel lief van haar dat ze op de kinderen paste, maar dit geeft haar geen vrijbrief om zomaar volledig in jullie leven binnen te dringen.

Ik kan begrijpen dat het zwaar weegt hoor. Ik had ook een heel moeilijke relatie met mijn ex-schoonmoeder. Die begreep ook niet dat ik bvb niet graag had dat ze haar hond meebracht omdat mijn ex (haar eigen zoon!!!) allergisch was voor honden, en mijn katten er een duvelse schrik van hadden. Elk gesprek dat ik daarover wilde aangaan, werd afgedaan met een "jamaar ik kan dat hondje toch niet zomaar alleen laten!" en daarmee was de kous dan af...

Ik hoop van harte voor jou dat je man je door dik en dun steunt in deze situatie. Voor hem is het zeker niet makkelijk, maar het is volgens mij wel aan hem om zijn eigen moeder duidelijk te maken waar voor jullie de grens ligt.
Als je schoonmoeder dat niet respecteert, zegt dat genoeg over haar, maar niks negatiefs over jou. Jij wil gewoon je privacy, en daar heb je recht op!

Bewerkt door Libelle, 02 december 2009 - 11:53.

Guest_Mélina_*
Guest_Mélina_*

#42 Geplaatst 02 december 2009 - 11:51

Ocharme lieverd toch!

Veel sterkte!

Bewerkt door Mélina, 02 december 2009 - 11:58.
Reden van bewerken: Vervolg niet goed gelezen

patje div900
patje div900
  • 356 berichten
  • 3 katten

#43 Geplaatst 02 december 2009 - 12:55

en hoe zit het nu met diene sleutel?
verander gewoon het slot en praat dit door met je man geen sleutel niet meer voor schoonma :evil:
probleem opgelost :x neen?
Geplaatste afbeelding

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#44 Geplaatst 02 december 2009 - 14:00

Wat de sleutel betreft, dat is opgelost, die heeft ze niet meer ... mijn dochter was haar sleutel weer eens vergeten, ik was niet thuis en dus heeft ze deze bij oma gaan ophalen, zonder dat ik er iets van wist.
Dat was dan één van de verwijten die ik te horen kreeg, dat ik mijn dochter "gestuurd" had met een smoes om die sleutel toch maar terug te krijgen. Volledig uit de context gerukt natuurlijk ... ik ben echt wel "vrouws" genoeg om de sleutel zelf terug te vragen.
Daarom viel ik in het gesprek totaal uit de lucht, omdat mijn lieve tienerdochter het natuurlijk was vergeten te zeggen dat ze de sleutel bij oma was gaan halen. Ik had de sleutel wel gevonden en dacht dat mijn schoonmoeder deze zelf teruggebracht had, wat ik zeer positief vond, maar niet dus :cry: :cry:
Ik heb het er echt moeilijk mee want ze heeft het heel goed voor met iedereen, maar een dominant karakter hé.
En als ze de grens niet kan aanvaarden, dan is dat zeer jammer, ik denk dat er heel wat tijd zal moeten overgaan ... weet eigenlijk niet of dit ooit nog goed komt als er niet kan over gepraat worden.
Wat ik het ergst van alles vind is dat ze mij tot zulke dingen in staat acht, daar ben ik heel erg van geschrokken.

Bewerkt door Mika, 02 december 2009 - 14:02.

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#45 Geplaatst 02 december 2009 - 14:20

Mijn oma heeft mijn moeder ook zo behandeld, die kwam kamperen bij mijn ouders thuis toen ik erg klein was en eiste de was en de plas te helpen doen, en eiste zelfs inspraak in de opvoeding van m'n broer en mij :o

Zo'n situaties kunnen beter niet te lang aanslepen hoor. Mijn moeder kreeg altijd het verwijt dat ze ons niet goed opgevoed had, dat ze een slechte moeder was, als wij naar ons voeten kregen van onze ouders kregen WIJ gelijk van oma ookal was dat niet zo..

mijn ouders zijn oa om die reden naar het buitenland verhuisd! En mijn vader kan mijn oma tot op heden absoluut niet vergeven wat voor trauma's en verwijten ze mijn moeder heeft aangedaan.

Iedereen heeft recht op privacy! Ik heb sjans dat mijn moeder zich daaraan houdt eigenlijk, ze durft amper een koffie pakken als ze bij me op kot komt! Zolang ik alleen woon krijgt mijn moeder dan ook een sleutel (je weet maar nooit)
Maar schoonouders liggen inderdaad lastig hé, omdat je je partner ook kan kwetsen zo.. gelukkig steunt hij je!!
Trek je vooral niet aan wat die vrouw raaskalt, als ze die hulp die ze geboden heeft vroeger nu tegen je gebruikt zegt dat meer over haar dan over jou!! Want van een oma (van de kinderen dan toch) verwacht je toch enigszins ontbaatzuchtigheid vind ik. En als ze dat met "verborgen agenda" gedaan zou hebben is dat écht wel laag (verborgen agenda zijnde extreme bemoeienissen in je gezin..)

Je kan natuurlijk een "afkoelingsfase" inlassen hé waarbij je elkaar zo min mogelijk ziet? Dat zou ik toch doen als ik in je schoenen stond..

veel sterkte! :thumb: