Spring naar inhoud

- - - - -

RC hypoallergenic online kopen

• Log in om te reageren
1 reactie op dit onderwerp
Auryn
Auryn
  • 1.253 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 09 oktober 2015 - 15:16

Hey,

Loki heeft mogelijk een voedselallergie en momenteel zijn we nog vollop bezig met een voedseltest om hier zekerheid in te krijgen.
We hebben eerst Hills Z/D gegeven maar dat weigerde beide katten te eten en na een week was Loki dan ook 800gr afgevallen.
Omdat ik mijn katjes altijd al RC eten heb gegeven, ben ik in samenspraak met de da overgeschakeld naar de RC hypoallergenic overgeschakeld.

Momenteel zijn we natuurlijk nog niet zeker of het wel degelijk een voedsel allergie is. Het zou natuurlijk ook iets anders zijn waar hij allergisch aan is, maar we gaan eerst de uitslag van de voedseltest afwachten voor er via een bloedtest verder gezocht gaat worden.

Nu vraag ik me eigelijk het volgende af. Moest het een voedselallergie zijn en Loki heeft met de RC hypoallergenic inderdaad geen last meer, is het dan veilig om dit eten via zooplus of dergelijke te kopen?
Volgens de da zou het best mogelijk kunnen zijn dat er in de RC brokken die online worden verkocht mogelijk ingredieënten zitten die niet in de RC brokken zitten die zij verkopen. Waardoor Loki misschien toch slecht blijft reageren op zijn eten.
Nu weet ik wel dat de RC voeding die op zooplus wordt verkocht, van andere landen van herkomst komt dan de RC voeding die in de dierenwinkels hier in Belgie wordt verkocht.
Dat kan je duidelijk zien aan de talen op de verpakking.

Moest het nodig zijn om deze voeding te kopen zou ik natuurlijk het liefst via Zooplus bestellen. Ten eerste brengen die aan huis en ten tweede scheelt het ongeveel €20 per zak wat eigenlijk zo goed als neerkomt op elke vierde zak gratis tegenover de prijs die ik bij de da betaal. Als ik ze bij de da zou kopen moet ik best ook telkens eerst op voorhand bellen zodat ze zeker in voorraad zijn en ze daar dan ook telkens gaan afhalen.

Ik heb onlangs ergens gehoord/gelezen dat de da natuurlijk telkens een procentje krijgt per verkochte zak, dus in hoeverre kan ik hen hier in geloven.

Iemand die hier meer over kan zeggen?

Zoals al gezegd is het nog niet zeker dat het een voedselallergie is en ik heb nog genoed brokken om toe te komen tot het einde van de test. Maar ik had graag op voorhand al wat meer geweten.

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 10 oktober 2015 - 12:35

Ik zou denken dat die DA idd. niet bepaald objectief daarin is, al kan dit wel volledig fout zijn van mij.

Mijn katten zijn wegens omstandigheden allebei ongeveer 1,5kg te zwaar en na wat zoeken nu overgeschakeld van RC light (waar ik niet echt de porties van afwoog en ze zo dus wel toch nog meer dan 1kg van bijgekomen zijn op 1 jaar) naar Hill's r/d, deze wordt nu wel afgewogen. Ik heb toch 2 pakken besteld bij zooplus aangezien ze daar toch een pak goedkoper zijn en dat ook gezegd tegen da, dat ik ze veel goedkoper vond online en die da heeft daarop gewoon gezegd dat ik gelijk had. Niets over andere landen/andere samenstellingen... Ok, is geen hypoallergeen voeding dus in jouw plaats zou ik eerst proberen met kleine verpakking ofwel uitgemeten voor +/- 5weken als hij pas reageert na 4 weken of zo.
En dan gewoon in het oog houden, als hij geen last heeft, is het hetzelfde, zou ik denken.

Eerste zak bij da kopen en de volgende online bestellen. Als het de bedoeling is dat hij deze voeding gewoon blijft eten, zou ik het toch zo doen. En in het oog houden he 😉

Geplaatste afbeeldingGrtjz van Leen, Pixie & Rexy