Spring naar inhoud

- - - - -

Cleopatra

• Log in om te reageren
37 reacties op dit onderwerp
*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#16 Geplaatst 12 oktober 2015 - 23:53

Bedankt iedereen voor de lieve wensen.

Cleopatra was al een tijdje op de sukkel maar ze bleef het eigenlijk best nog wel goed doen.
Zij had melkkliertumoren waar ze int verleden 2 keer aan geopereerd werd (de laatste keer werden alle klieren aan één kant weggenomen) maar helaas kwam het terug, overal kleine bolletjes had ze.  Dat bleek al te zijn uitgezaaid en had geen nut meer om te gaan behandelen.
Het kon 2 kanten opgaan, een kat kan best nog lang leven met tumoren maar het kan ook gaan uitzaaien naar vitale organen dus dat was een beetje afwachten.
Zij had ook serieus artrose achteraan in haar rug waarvan ze continue medicatie kreeg.
Nu de melkkliertumoren waren er op korte tijd wel heel veel maar ze groeiden niet snel , waren allemaal hele kleine bolletjes in haar buik aan één zijde.
In de zomer vonden we vuile plekken in bed en dachten we , dit gaat de verkeerde kant op ... maar uiteindelijk bleek het vaginitis omdat ze haar achterwerk niet naar behoren kon proper maken en vuil bleef zitten in de haren rondom.  Ze hebben dan de haartjes weggeschoren, behandeld en dat ging daarna weer prima.
Toen heeft ze ook een volledig bloedonderzoek gehad en werd er een rontgenfoto van haar buik gemaakt , om alles uit te sluiten maar dat was allemaal goed.
Nu gisteren vond ik dat ze opvallender ademde dan anders en besloot vanmorgen gelijk naar de dierenarts te gaan.
Door de stress van naar de dierenarts te gaan was ze daar aangekomen ook best wel benauwd.
Ze hebben dan gelijk een rontgenfoto gemaakt omdat ze hart en longen wilden zien maar haar hart was niet eens zichtbaar en haar longen zagen er niet goed uit.  Dan hebben ze haar licht verdoofd voor een echo en een punctie en uit de punctie kwam alleen bloed.
Dierenarts zei dat dit niet de typische uitzaaiingen waren die ze normaal zien in zulks geval maar dat het waarschijnlijk was uitgezaaid naar de lymfeklieren en daar een agressieve tumor is ontstaan, blijkbaar zijn die bepaalde tumors heel bloeddoorlopen.  Nu ze hadden de rontgenfoto vergeleken met de vorige , hoewel die van de buik was en dus niet de ganse borstkas erop stond konden we toch de longen vergelijken en ik moest ook niet gestudeerd hebben om het verschil te zien.  Die tumor drukte hart en longen naar beneden.
Ze sliep al dus heb haar gelijk laten gaan, al wou ik dat ik nog op een deftige manier afscheid had kunnen nemen met massa's knuffels maar ik kon niet anders, anders zou ze gewoon stikken en dat heb ik een keer meegemaakt , een kat in acute ademnood die onderweg naar de dierenarts overleed, dat wil je niet.

Het inslapen zelf was voor het eerst heel onaangenaam.  Bij Amora en Smeagle ging het heel vredig maar bij haar duurde het even en had ze nog best lang last van spierspasmen, niet fijn om te zien :(

We konden in de late namiddag bij het crematorium terecht en ondertussen is ze dus al terug bij ons en hebben we haar bij Smeagle in de urne gestoken, dat ging net en dan zijn de vriendjes weer samen.  Ik had de andere katten nog afscheid laten nemen en wat ook wel erg om te zien was dat Frodo steeds bij haar in het mandje ging zitten tussen haar pootjes, alsof hij niet begreep waarom ze daar zo lag.

Bijgevoegde thumbnails

• cleo1.jpg
  • cleo2.jpg

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#17 Geplaatst 13 oktober 2015 - 00:41

Heel spijtig dat je niet fatsoenlijk afscheid kon nemen, maar je hebt 't voor haar gedaan. Fijn dat je andere katjes toch ook nog afscheid mochten nemen, het zal wel heel pijnlijk geweest zijn.
Ook goed dat ze terug thuis is, ik wens je heel veel sterkte :hug:

Woodstock
Woodstock
  • 467 berichten

#18 Geplaatst 13 oktober 2015 - 06:52

Oh Bonnie, wat erg!
Veel sterkte met dit plotse verlies :hug:
A house without a cat is not a home

Steffie_G
Steffie_G
  • 13.822 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 13 oktober 2015 - 09:59

Wat erg :(
Maar het was het beste om haar op dat moment te laten gaan al kan ik mij verdomd goed inbeelden dat je echt afscheid had willen nemen.
Heel veel sterkte gewenst :hug:
Wat een prachtig schilderijtje trouwens
Geplaatste afbeelding

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 13 oktober 2015 - 18:29

Heel mooi aandenken aan de mooie Cleopatra, goed dat ze weer thuis is  :hug:

Inavanthielen
Inavanthielen

Knapste senior 2016

• 4.571 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 13 oktober 2015 - 19:31

*slik*... Veel sterkte Bonnie!  Dikke knuffel x
Geplaatste afbeelding HAPPINESS......IS BEING OWNED BY A CAT!!  
WHEN I NEEDED A HAND, I FOUND YOUR PAW

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.227 berichten

#22 Geplaatst 13 oktober 2015 - 20:27

Och hoe erg, veel sterkte voor jullie in de komende tijd :hug:
Geplaatste afbeelding

juleken
juleken
  • 7.139 berichten

#23 Geplaatst 13 oktober 2015 - 23:18

Zo erg... Heel veel sterkte  :(  :hug:

Machteld.
Machteld.
  • 2.974 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 14 oktober 2015 - 21:40

Veel sterkte.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Carowlina
Carowlina

Mooiste (half)langharige HTK/kruising 2016

• 8.178 berichten
  • 3 katten

#25 Geplaatst 15 oktober 2015 - 20:35

Heel veel sterkte!

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#26 Geplaatst 16 oktober 2015 - 18:33

Ik heb de laatste foto's die ik had, toegevoegd aan haar album :
https://www.facebook...80929914&type=3

Dit was de laatste foto die ik genomen heb van haar een maandje geleden op één van haar favoriete plekjes, mijn bureaustoel.

Bijgevoegde thumbnails

• Cleo9.jpg

Bewerkt door *bonnie*, 16 oktober 2015 - 18:34.

Twinkel
Twinkel
  • 1.485 berichten

#27 Geplaatst 17 oktober 2015 - 23:23

Oh nee!! Die prachtige kat!
Veel sterkte, *bonnie* !

lilymaya
lilymaya
  • 7.196 berichten

#28 Geplaatst 18 oktober 2015 - 00:27

Bekijk bericht*bonnie*, op 16 oktober 2015 - 18:33, zei:

Ik heb de laatste foto's die ik had, toegevoegd aan haar album :
https://www.facebook...80929914&type=3

Dit was de laatste foto die ik genomen heb van haar een maandje geleden op één van haar favoriete plekjes, mijn bureaustoel.

Cleopatra was een prachtige kat!

Bewerkt door lilymaya, 18 oktober 2015 - 00:34.

Dasje
Dasje
  • 150 berichten

#29 Geplaatst 26 oktober 2015 - 15:22

Hier is niemand van ons ooit klaar voor...
Is misschien een magere troost, maar denk die die spierspasmen veel erger zijn voor haar personeel
dan ze voor haar waren. Denk dat haar zieltje al naar de regenboogbrug was.
Rust zacht meiseke...of ga heerlijk stoeien op de regenboogbrug.
Mijn hart schreit stilletjes met je mee bonnie...
Héél veel sterkte toegewenst...en laat je door niemand wijsmaken dat het 'maar een poes' was... :hug

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#30 Geplaatst 25 december 2015 - 22:36

Ik heb een heel bijzonder cadeau gekregen voor Kerstmis , alé ... ik moet het nog krijgen, het zou normaal gezien volgende week klaar zijn.  Maar mijn vriend heeft een steen besteld met daarop Cleopatra geschilderd.  Ik heb een voorbeeldje bijgevoegd van zo'n steen.

Ik had van deze kunstenaar al eens een "painted rock" besteld met daarop een uil en die was echt prachtig en heel gedetailleerd.
Ik ben echt razend benieuwd naar het resultaat en of ik mijn Cleo erin ga herkennen.

Mijn uiltje is ongeveer 8,5cm groot maar de steen van Cleo zou iets groter zijn (+/- 13cm)

Bijgevoegde thumbnails

• katsteen.jpg
  • rr.jpg

Bewerkt door *bonnie*, 25 december 2015 - 22:37.